بزرگنمايي:
پیام آذری - در مراسمی از برگزیدگان جشنواره بزرگ قرآنی زندگی با آیه ها در سالن تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد. استان اردبیل در جهش مخاطب، ثبت محافل نوجوانی و مشارکت هیات های مذهبی در طرح زندگی با آیه از استان های برتر کشور بود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در مراسمی از برگزیدگان جشنواره بزرگ قرآنی زندگی با آیهها در سالن تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکتی بینظیر در برنامه قرآنی «زندگی با آیهها»، جلوهای باشکوه از انس با قرآن را رقم زدند.
حجتالاسلام قاسم جعفرزاده گفت: این برنامه با حمایت گسترده نهادهای فرهنگی، رسانهای و مردمی، به یکی از فراگیرترین حرکتهای فرهنگی ـ اجتماعی ماه رمضان در کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به مشارکت بیش از 123 هزار و 142 نفر بهصورت پیامکی، اعلام کرد: استان اردبیل در میان 31 استان کشور، در جمع پنج استان برتر از نظر میزان مشارکت قرار گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این طرح شده است، افزود: این رتبه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و نشاندهنده استقبال روزافزون مردم استان از مفاهیم و فعالیتهای قرآنی است.
جعفرزاده ادامه داد: برآوردها نشان میدهد که حدود 637 هزار و 719 نفر، معادل 80 درصد جمعیت استان، بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم در برنامه «زندگی با آیهها» مشارکت داشتهاند، چه از طریق محافل حضوری و چه از بستر فضای مجازی و رسانه.
وی اظهار کرد: در حوزه رسانهای، بیش از 121 صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مجموع 812 هزار دنبالکننده، محتوای این برنامه را پوشش دادند. همچنین، 176 کانال و گروه در پیامرسان ایتا، 51 گروه در روبیکا و 20 کانال در تلگرام به انتشار محتوای قرآنی این طرح پرداختند. این گستره فعالیت، نشاندهنده نقش مؤثر فضای مجازی در ترویج مفاهیم دینی و جذب اقشار مختلف جامعه، بهویژه جوانان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش میدانی نیز مجموعهای از فعالیتهای متنوع و گسترده اجرایی شد؛ از جمله برگزاری 3500 محفل قرآنی در مناطق مختلف استان که 635 محفل آن ویژه نوجوانان بود. برپایی 150 نمایشگاه پوستر خیابانی با موضوعات قرآنی، نصب ابر پرچم قرآنی در مرکز شهر، تولید و انتشار 685 محتوای رسانهای، نصب 642 مترمربع بنر قرآنی، مشارکت 428 هیئت مذهبی و راهاندازی 102 پاتوق ویژه نوجوانان، از دیگر اقدامات مهم این طرح بود.
جعفرزاده موفقیت چشمگیر این برنامه را نتیجه همافزایی نهادهای مختلف استان از جمله دفتر نماینده ولیفقیه، استانداری، هیئتهای مذهبی و گروههای مردمی دانست و افزود: طراحی خلاقانه برنامهها، توجه ویژه به نوجوانان و استفاده هوشمندانه از ابزارهای نوین ارتباطی، از عوامل کلیدی در جذب مشارکت حداکثری بوده است.
وی یادآور شد: کارشناسان فرهنگی با بررسی ابعاد این طرح، آن را دارای آثار مثبت گستردهای در تقویت انسجام اجتماعی، ترویج فرهنگ تدبر در قرآن، استحکام هویت دینی جوانان و پیوند میان سنتهای دینی با ابزارهای مدرن ارتباطی میدانند. اجرای چنین برنامههایی در ماه رمضان، بستری مناسب برای رشد و شکوفایی فعالیتهای فرهنگی در فضای معنوی جامعه فراهم کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از حمایت و همکاری نهادهای مختلف، بهویژه نماینده ولیفقیه در استان، استاندار اردبیل، فعالان فرهنگی، گروههای مردمی و اصحاب رسانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این تجربه موفق، در دورههای آینده نیز با کیفیت و گسترهای بیشتر ادامه یافته و به الگویی برای سایر استانها تبدیل شود.
در پایان مراسم از برگزیدگان طرح ملی «زندگی با آیهها» در استان و نیز اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.