231 پروژه تا پایان سال؛ نهضت عدالت آموزشی در آذربایجانشرقی سرعت میگیرد
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - اسفندیار صادقی، صبح یکشنبه، بیست و چهارم فروردینماه، در این نشست که با مشارکت مردم و با حضور فرمانداران، شهرداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش و جمعی از خیران شهرستانهای اهر، سراب، ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین، خاروانا و خواجه برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستینبار، دولت آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده است.
این اتفاق ارزشمند، در سایه توجه ریاست محترم جمهوری و پیگیریهای وزیر آموزش و پرورش محقق شده و تمامی دستگاهها و نهادها در حمایت از مدارس پای کار آمدهاند. در استان ما نیز با راهبری استاندار محترم، هماهنگیهای بینبخشی خوبی انجام شده است. وی با بیان اینکه این جلسات به تحقق نهضت توسعه عدالت کمک میکند، افزود: هدف ما رسیدن به گفتمان و نقشه راه یکسان و تجربهگردانی موفق است. اقدامات ارزشمندی با تشکیل جلسات مستمر در این خصوص در سطوح مختلف صورت گرفته و در ادامه نیز اقدامات میدانی انجام خواهد شد.
صادقی با اشاره به لزوم مطالعه دقیق الگوی عمل نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی که عمدتاً توسط شخص رئیسجمهور تدوین شده است، گفت: فرمانداران بهعنوان رئیس کارگروه در شهرستانها انتخاب شدهاند و معاون عمرانی فرماندار نیز یکی از اعضای این کارگروه است. کارگروه نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی، یکی از کاربردیترین و تخصصیترین کارگروهها در سطح شهرستان است و امیدواریم با جدیت بیشتری تشکیل شده و موضوعات توسعه عدالت در فضای آموزشی را پیگیری کند.
وی همچنین به نظارت جدی و راستیآزمایی مستمر پروژهها اشاره کرد و گفت: توجه جدی ریاست محترم جمهوری به موضوع آموزش و پرورش، یک فرصت طلایی است تا در راستای بهبود فضاهای آموزشی قدمهای جدی و ماندگاری برداریم. در برخی مناطق، وضعیت سرانه فضای آموزشی قابل قبول نیست و برای تحقق استانداردها در این حوزه باید از تمامی ظرفیتها بهرهمند شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی از ساخت و تکمیل 231 پروژه، شامل مدارس سنگی، کانکسی و سایر مدارس با شرایط بازسازی و نوسازی، در قالب 1104 کلاس درس تا پایان سال جاری خبر داد.
صادقی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، اظهار کرد: ما خود را متعهد میدانیم که فرآیند تعلیم و تربیت را برای تمامی دانشآموزان فراهم کنیم. برای این منظور، در 53 مدرسه برای یک دانشآموز، یک معلم، در 83 مدرسه برای دو دانشآموز، یک معلم، و در 36 مدرسه برای سه دانشآموز، یک معلم داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداریها ظرفیتهای خوبی برای توسعه فضای آموزشی دارند. انتظار نداریم که صفر تا صد کار را شهرداریها انجام دهند، اما این عزیزان میتوانند با پشتیبانیهایی از جمله تأمین تجهیزات و مصالح، در مسیر تحقق مسئولیتهای اجتماعی گام بردارند. همچنین، شهرداریها میتوانند در صدور مجوزهای لازم، مشارکت و همراهی لازم را داشته باشند تا اقدامات مدرسهسازی تسریع یابد.
در خاتمه، صادقی بیان کرد: درصدی از عوارض شهرداری نیز باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد که امیدواریم با تحقق کامل این موضوع، برنامهها و فعالیتهای تعلیم و تربیت را بهتر پیش ببریم.
گفتنی است؛ در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی، سه قطب شامل تبریز، مراغه و اهر در استان آذربایجانشرقی تعیین شده و مقرر گردیده است که اقدامات و روند پیشرفت این نهضت توسط این قطبها پیگیری شود.
-
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۹:۱۹
-
۷ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/812596/