تمرکز بر بیمه عمر، چالش پیش روی کشاورز در بیمه پاسارگاد
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام آذری - به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، تا چند سال پیش که هنوز تورم افسارگسیخته و ناموزون بر کشور ما حاکم نشده بود و مردم با روشهای متنوع سرمایه گذاری در حوزههای ارز و طلا آشنایی چندانی نداشتند و یا نقدینگی موجود در جامعه آن قدر زیاد نبود که بتوان آن را در این طور موارد سرمایه گذاری کرد، شاید خرید بیمههای عمر یک راه حل مناسب برای عامه مردم بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
آن روزها میشد از طریق یک نماینده با هوش شرکت بیمه عمر، نقدینگی در اختیار مردم را در قالب ایده هایی، چون دریافت مستمری مادام العمر، بازنشستگی پیش از موعد و یا افزایش چند برابری سرمایه، گرفت و آن را به شکل یک برگه بیمه نامه عمر در اختیارشان قرار داد.
حالا، اما شرایط فرق کرده است. امروز همه نسبت به نوسانات، حساس شدهاند و از خود میپرسند چرا در شرایطی که بازدهی بازار ارز و طلا در کوتاه مدت بسیار قابل توجه شده است، باید بیمه نامه عمری خریداری کنم که نصف آن هم سود نمیدهد؟
رواج چنین احساسی در میان عامه مردم که بیشترین مشتریان شرکتهای بیمه و محصولات بیمه عمر را تشکیل میدهند، میتواند زنگ خطری برای شرکتهای بیمه باشد؛ به ویژه شرکتهایی که بیشترین تمرکز را بر فروش بیمه عمر دارند.
شرکت بیمه پاسارگاد را میتوان یکی از هدفهای چنین تحلیلی دانست؛ شرکتی که به استناد اسناد مالی، در سال گذشته حدود 45 درصد پرتفوی خود را به بیمههای عمر اختصاص داده است.
این، اما همه ماجرا نیست. نگاهی به ساختار شبکه فروش این شرکت نشان میدهد در مقابل حدود 3 هزار نماینده عمومی این شرکت، حدود 45 هزار نماینده فروش بیمه عمر و تامین آتیه در آن فعالیت میکنند و این به جز شبکه بازاریابان است. به عبارت دیگر، به شکل قاطع میتوان گفت که شرکت بیمه پاسارگاد، تمام تمرکز و توجه خود را بر تربیت و توسعه شبکه فروش بیمه عمر گذاشته و با حذف سهم 35 درصدی پرتفوی درمان و بیمه شخص ثالث، تنها 20 درصد پرتفوی آن به سایر رشتههای بیمهای تعلق دارد.
بیشتر بخوانید:محمدرضا کشاورز به عنوان مدیرعامل بیمه پاسارگاد منصوب شد
اکنون سهم رشتههایی مانند حوادث، اعتباری و پول در پرتفوی این شرکت، تقریبا صفر است و رشتههایی مانند باربری، کشتی و هواپیما نیز کمتر از یک درصد پرتفوی بیمه پاسارگاد را به خود اختصاص دادهاند.
شاید بتوان تمرکز بیش از حد این شرکت بر فروش بیمه عمر و نیز گسترش ناباورانه شبکه فروش در این بخش را مهمترین چالش مدیرعامل جدید بیمه پاسارگاد دانست، به ویژه در شرایطی که سررسید بیمههای عمر فروخته شده از ابتدا تا کنون، به زودی فرا میرسد؛ گرچه ممکن است این شرکت از ذخیره کافی برای ایفای تعهداتش برخوردار باشد، اما واقعیت این است که باید نیم نگاهی به احتمال نوسان در داراییهای شرکت نیز داشت.
حالا میتوان از محمدرضا کشاورز که در واپسین روزهای سال گذشته به صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زده است، پرسید که چگونه میخواهد با این مساله مواجه شود؟
-
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۹:۳۲
-
۱۴ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/812567/