پیام آذری

آخرين مطالب

تنش آبی 30 هزار نفر از اهالی‌ اهل‌سنت بوکان به همت سپاه حل شد اجتماعي

تنش آبی 30 هزار نفر از اهالی‌ اهل‌سنت بوکان به همت سپاه حل شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سرهنگ مکرم شیدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای استان برای جبران عقب‌ماندگی روستاهایی که تراز محرومیت آنها 8، 9 و 10 است، به صورت ویژه در سال 95 راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: در این رابطه نزدیک 600 روستا که تراز محرومیت آنها بسیار بود از بسیج سازندگی منفک و در اختیار قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار گرفتند و مقرر شد این قرارگاه به صورت ویژه به محرومیت‌زدایی در این روستاها بپردازد.
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن چارچوب و نرم‌افزاری که برای این موضوع در قرارگاه محرومیت‌زدایی برای حرکت در آن نقشه‌راه پیش‌بینی شد نرم افزار امامت روستا بود و بر این اساس در محرومیت‌زدایی روستاها با نگاه و پنجره تک‌بعدی به موضوع نگریسته نشد بلکه برای برطرف ساختن محرومیت در روستاها از ظرفیت خود روستاییان استفاده شد و قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی استان نیز به عنوان پشتیبان و حامی این روستاها عمل کرده و کننده‌کار نیز همان روستاییان هستند.
وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی این روستاها در پنج چارچوب اساسی قرار می‌گیرد افزود: در این راستا قرارگاه صرفا با نگاه محرومیت‌های زیرساختی روستاها به مشکلات ورود نیافته بلکه در بحث محرومیت‌های فرهنگی روستاها، محرومیت اشتغال و بیکاری، محرومیت‌های حوزه زیرساختی، محرومیت مدارس و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و در نهایت محرومیت‌های بخش بهداشتی ورود یافته است.
شیدایی بیان کرد: شکل کار نیز بدین صورت است که یک روحانی با اولویت بومی منطقه که در تراز انقلاب اسلامی است انتخاب و در روستا به همراه خانواده مستقر می‌شود و سپس یک هسته جهادی خوش فکر، توانمد، جوان و ذی نفوذ تشکیل داده و اعضای این هسته، کنندگان کار میدانی روستاها هستند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن این هسته جهادی مشکلات روستا را در پنج حوزه کلان آسیب‌شناسی کرده و با امام روستا یعنی همان راهبر همه جانبه روستا، مشکلات حوزه بهداشت، فرهنگ، زیرساخت، تعلیم و تربیت، اقتصاد و مسائل دینی و اعتقادی را احصاء و به قرارگاه منتقل می‌کنند.
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اینکه گاهی دشمن در جنوب استان افکار سلفی‌گری و وهابی‌گری را تبلیغ می‌کند بنابراین نمی‌توان در آن روستا تنها برای حوزه سخت‌افزاری سرمایه‌گذاری و هزینه کرد اما در حوزه فرهنگی و دینی ورود نیافت.
وی گفت: بر این اساس، این هسته جهادی با راهبری امام روستا به بحث‌های اعتقادی، فرهنگی، بهداشتی، اشتغال و حوزه‌های زیرساختی ورود کرده و سپس برای هر کدام از آنها برنامه‌ریزی می‌شود و این برنامه‌ها در قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی مورد بررسی قرار گرفته و سپس تصویب می‌شود.
شیدایی اظهار داشت: در موضوع اشتغال، تمامی تلاش‌ها بر این است که اگر مهاجرت معکوس از شهر به روستا نباشد حداقل مهاجرت روستاییان به شهرها به صفر برسد و بنابراین اشتغال روستامحور ایجاد شده است و در این رابطه در سال گذشته و نیمه نخست امسال تعداد 215 پروژه محرومیت‌زدایی در پنج حوزه کلان با اعتبار بالغ بر 168 میلیارد تومان انجام شده است.
وی افزود: از این 215 پروژه محرومیت‌زدایی 110 پروژه در حوزه عمران روستایی، 30 پروژه در حوزه پل و راه روستایی، 48 پروژه در حوزه مسجد و خانه عالم، 16 پروژه در حوزه مدرسه و تعلیم و تربیت و همچنین 9 پروژه در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در حوزه عمران و زیرساخت، بیشترین میزان اقدامات مربوط به آب شرب بهداشتی روستاها و سپس راه روستایی و سایر پروژه‌ها بوده است.
وی افزود: علاوه بر حل مشکلات مربوط به آب شرب روستاها، کارگاه دوزندگی و بافندگی زنانه در برخی روستاها با رویکرد آموزش و اشتغال گروهی راه‌اندازی شده است.
شیدایی گفت: در بحث کلان آبررسانی، تامین آب شرب سالم و بهداشتی در 379 روستا انجام شده که تاکنون فاقد این نعمت بوده‌اند و از این تعداد تأمین آب شرب 130 روستای سطح استان به عنوان پروژه عظیم جهاد آب‌رسانی به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون این پروژه‌ها دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و بیشتر آنها در حال پایان هستند و علاوه بر آن بخشی از خط انتقال آب شرب 130 روستا در شهرستان شوط و مرگنلر است و تعدادی از روستاها نیز از آب شرب و سالم استفاده می‌کنند.
شیدایی خاطرنشان کرد: تاکنون 27 میلیارد تومان اعتبار در این 130 روستا هزینه شده است و تا پایان امسال تمامی زیرساخت‌های حوزه آبررسانی محقق می‌شود تا نزدیک 100 هزار جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق افتد.
وی گفت: هم‌اینک نزدیک 28 تا 30 هزار نفر از جمعیت اهل‌تسنن بوکان حاشیه‌نشین هستند در حالی که مدت‌ها دچار تنش آبی شدیدی بودند تا جایی که از 24 ساعت شبانه‌روز تنها دو ساعت دارای آب بوده اما هم اکنون با راه‌اندازی یک مخزن آب دو هزار مترمکعبی به صورت تمام وقت از این نعمت برخوردار هستند.
مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی، پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن در شهرستان اهل‌سنت پیرانشهر نیز توسط این قرارگاه یک مخزن سه میلیون لیتری راه اندازی شده که از جمله اقدامات فاخر سپاه بوده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/739058/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت سکه 19 مهر 1403 | قیمت سکه امروز پنجشنبه 1403/7/19

جشنواره هفته ملی کودک در ارومیه

دستگیری حمله‌کنندگان به شورای اسلامی شهر نقده

برگزاری جشنواره شاد ورزشی به مناسبت روز ملی کودک در ارومیه

قهرمانی توابع تهران در والیبال پیشکسوتان کشور در ارومیه

جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در ارومیه برگزار می‌شود

جلالی: شمسایی باتصمیم اعضا جلسه را ترک کرد؛ نه به خاطر مبلغ قرارداد

گشایش نمایشگاه فرش و لوستر در مراغه

تشییع پیکر مادر شهید شریفی اصل در شبستر

چرا مناظره معاونان هریس و ترامپ با ایران آغاز شد؟/ درگیری ایران-اسرائیل برای رأی دهنده آمریکایی اهمیتی ندارد

خلبان «ترکیش ایرلاینز» در میانه پرواز جان سپرد

شزنی: اگر یک ماه پیش می‌گفتند قرار است در بارسلونا بازی کنی، از خنده روده‌بر می‌شدم!

رشد 213 درصدی کشف قاچاق تلفن همراه در آذربایجان‌غربی

جانباز 70 درصد «میرآقا جودکی» آسمانی شد

استوری ژیلا صادقی از رقص اش با آهنگ شاد کردی در رادیو تهران/ ویدئو

چند راهکار طبیعی برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما

اشغال بیش از 50 درصد تخت‌های بیمارستانی کرمان توسط افغان‌ها

وعده احداث شهرک سینمایی در اردبیل

سوخت مصرفی نیروگاه سبلان افزایش 80 درصدی دارد

شاعران استان اردبیل در شهرستان نمین بیرق شعر برافراشتند

جهاد کشاورزی وارث جهادسازندگی است که در جنگ نقشی پررنگ داشت

اینکه بگوییم نمی‌شود هنر نیست باید راهکار پیشنهاد کرد

عارف: بحران دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است/ اینکه بگوییم نمی‌شود«هنر» نیست باید «راهکار» پیشنهاد کرد +فیلم

خلاصه والیبال مهرگان نور 3 – شهرداری ارومیه 0

دستور عارف برای تشکیل فوری کارگروه ملی دریاچه ارومیه

قالیباف به تاجیکستان رفت، پزشکیان به ترکمنستان می‌رود/ رایزنی‌های عراقچی در عربستان

عارف: باید برای نجات دریاچه ارومیه راهکار پیدا کرد

پست مهاباد، پیشتاز جابجایی مرسولات در استان

تنش آبی 30 هزار نفر از اهالی‌ اهل‌سنت بوکان به همت سپاه حل شد

پیگیری وضعیت تیرهای رها شده ی برق در برخی معابر و خیابانهای مهاباد

نتایج هفته دوم لیگ برتر والیبال/دومین شکست پیکان مقابل شاگردان عطایی

جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول

لیگ برتر والیبال؛ برتری طبیعت و گیتی‌پسند در روز شکست پیکان و ارومیه

اعتبار لازم برای ساخت پایانه مرزی کوزه رش سلماس در نظر گرفته شود

2 فوتی و مصدوم بر اثر سقوط موتورسیکلت به دره در داراب

اختلاف ملکی در میاندوآب منجر به قتل شد

ترک جلسه سرنوشت ساز تیم ملی فوتسال ایران؛ حضور 30 دقیقه ای شمسایی در جلسه سه ساعته

نظر جالب کاملا هریس درباره ترامپ/ عاشق دیکتاتورهای قاتل است

گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و بایدن با مشارکت کامالا هریس

جریمه متخلفان یک شرکت فولادی در تبریز

درخواست مقامات کریات شمونه: فوری شهرک را ترک کنید

تعامل مدیریت شهری و ارتش برای پیشرفت و آبادانی تبریز

بیستمین پروژه ورزشی مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید

لزوم توجه شورای شهر تبریز به موضوع کودکان و نوجوانان

کامالا هریس: ترامپ عاشق دیکتاتورهای قاتل است!

نماینده معین شهرستان بستان‌آباد کیست؟

شزنی: تلاش نکنید، سیگار را ترک نمی‌کنم!

مکالمه تلفنی یکساعته بایدن و هریس با نتانیاهو

نتانیاهو با هریس و بایدن تلفنی گفت‌وگو کرد

سربازان نتانیاهو به دنبال ترک میدان جنگ