پیام آذری

آخرين مطالب

پرمصرف ها نقره داغ می شوند گفتگو

پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: الگوی مصرف برق ماهیانه تابستانی در مناطق…
مدیرعامل توانیر گفت: برای مشترکان پرمصرف تا میزان الگوی مصرف نیم‌برابر هزینه تأمین تا 1.5برابر الگو، 1.5برابر هزینه تأمین تا 2.5برابر الگوی مصرف و بیشتر از 2.5برابر الگوی مصرف 5برابر هزینه تأمین برق در تعرفه برق مشترکین پرمصرف لحاظ می‌شود.
به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: الگوی مصرف برق ماهیانه تابستانی در مناطق غیرگرمسیر 300 کیلووات‌ساعت در ماه است که با شروع فصل پاییز به 200 کیلووات‌ساعت در ماه کاهش می‌یابد.
سخنگوی صنعت برق با شروع فصل پاییز و کاهش محسوس دما از مشترکان خواست با خاموش کردن کولرها امکان خروج نیروگاهها برای تعمیرات را مطابق برنامه فراهم کنند و گفت: بر اساس قانون تعرفه برق مشترکانی که مصرف برق آنها به بیش از الگو برسد به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد.
قبوض ارزان برق برای مشترکان خوش‌مصرف
وی افزود: مطابق ماده 6 قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصوبه سال 1401 مجلس شورای اسلامی، مصارف مازاد بر الگو در تعرفه مشترکان خانگی براساس روش پلکانی ـ افزایشی تعیین می‌شود.
رجبی مشهدی تصریح کرد: ساختار تعرفه‌گذاری به‌گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین یارانه را مشمول مشترکانی می‌کند که در محدوده الگوی مصرف قرار گرفته‌اند و قبضهای برق ارزان‌تری دریافت می‌کنند.
به‌گفته سخنگوی صنعت برق، براساس همین قانون مشترکان خانگی به دو دسته مشترکانی که در محدوده الگوی مصرف و کمتر از آن برق مصرف می‌کنند و مشترکان پرمصرف که بالاتر از الگو برق مصرف می‌کنند، تقسیم می‌شوند.
مدیرعامل توانیر در ادامه گفت: الگوی مصرف در ماه‌های گرم و ماه‌های غیرگرم متفاوت است به این صورت که در مناطق عادی و غیرگرمسیر که بیشترین تعداد مشترکین را در خود جای داده است مانند تهران و کلان‌شهرهایی نظیر مشهد، اصفهان، تبریز و…، الگوی مصرف 300 کیلووات‌ساعت در ماه است که این میزان با شروع فصل پاییز و در ماههای غیرگرم برای این مناطق به زیر 200 کیلووات‌ساعت در ماه می‌رسد.
رجبی مشهدی با یادآوری این‌که “با ورود به ماه مهر از ماه‌های گرم سال خارج شده و به ماه‌های غیر گرم ‌رسیده‌ایم.” تصریح کرد: از این پس مشترکان باید مراقب مصرف برق خود باشند و توجه داشته باشند با توجه به این‌که الگوی مصرف از 300 کیلووات‌ساعت به زیر 200 کیلووات‌ساعت در ماه رسیده است، در صورتی که مصرف خود را کنترل نکنند مشمول تعرفه‌های بالاتر که پلکانی ـ افزایشی و نزدیک هزینه‌های تأمین برق است خواهند شد.
افزایش پلکانی هزینه‌ها متناسب با افزایش پلکانی مصرف
مدیرعامل توانیر در تشریح چگونگی پلکانی شدن تعرفه برق مشترکان پرمصرف نیز گفت: قانون ضرایبی از نرخ تأمین برق را برای پله‌های مختلف مصرف در نظر ‌گرفته است به این صورت که برای مشترکان پرمصرف تا میزان الگوی مصرف نیم‌برابر هزینه تأمین تا 1.5برابر الگو، 1.5برابر هزینه تأمین تا 2.5برابر الگوی مصرف و بیشتر از 2.5برابر الگوی مصرف 5برابر هزینه تأمین برق در تعرفه برق مشترکین پرمصرف لحاظ می‌شود و دریافت آن الزام قانونی است.
وی پارامترهای تعیین نرخ تأمین برق را که تعرفه‌ها براساس آن طراحی می‌شود، شامل نرخ قراردادهای تبدیل انرژی نیروگاه‌های حرارتی مقیاس‌بزرگ و مقیاس‌کوچک در سه سال گذشته، هزینه ترانزیت برق و هزینه سوخت نیروگاهی اعلام کرد که سالانه تعیین می‌شود و خاطرنشان ساخت: طی سال جاری و سال گذشته هزینه سوخت نیروگاهی بر اساس مقررات مربوطه و جداگانه محاسبه می‌شود.
نرخ تأمین برق 754 تومان در هر کیلووات‌ساعت است
رجبی مشهدی در ادامه نرخ تأمین برق را برای امسال 754 تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت اعلام کرد و گفت: این نرخ براساس نرخ قرارداد تبدیل انرژی و ترانزیت برق به دست آمده است.
مدیرعامل توانیر در خصوص نرخ تأمین برق مشترکان صنعتی نیز گفت: طبق ماده 3 قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، متوسط بهای برق این مشترکان براساس متوسط نرخ قراردادهای تبدیل انرژی محاسبه می‌شود که این نرخ در سال جاری براساس قراردادهای تبدیل انرژی سال گذشته 724 تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت محاسبه می‌شود که مبنای محاسبه تعرفه مشترکان صنعتی خواهد بود.
ظرفیت تبادل برق بین ایران، آذربایجان و روسیه افزایش می‌یابد
رجبی مشهدی از افزایش ظرفیت تبادل برق بین سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: طبق آخرین مذاکرات انجام‌شده، شبکه‌های برق روسیه و آذربایجان می‌توانند تبادل برق را تا 600 مگاوات افزایش دهند.
وی یکی از راههای تبادل و انتقال برق میان ایران و روسیه را از طریق جمهوری آذربایجان‌ اعلام کرد و افزود: طرح اتصال شبکه برق ایران و روسیه از مسیر جمهوری آذربایجان یکی از دستورکارهای مهم جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه در حاشیه اجلاس بریکس بود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ایران، آذربایجان و روسیه به امضا رسیده است، امکان تبادل برق تا 300 مگاوات با همین امکانات موجود فراهم‌ است و با توجه به اینکه آذربایجان ملاحظات فنی دارد، قرار شد در این سفر وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه هماهنگی برای جلسه سه‌جانبه میان ایران، روسیه و آذربایجان را ترتیب دهند.
وی با اعلام اینکه در صورت تقویت شبکه‌های روسیه و آذربایجان این‌میزان می‌تواند تا 600 مگاوات افزایش یابد و درصورت توسعه شبکه‌های برق ایران و آذربایجان به حداقل یک‌هزار مگاوات برسد، گفت: مذاکراتی در همین زمینه انجام شده است.
رجبی مشهدی با بیان اینکه “در صورت رفع محدودیتهای فنی و تکنیکی از سوی آذربایجان تبادل 300 مگاوات اجرایی می‌شود.”، گفت: مذاکرات لازم برای این موضوع انجام شده است و جلسه‌ای که برگزار شد می‌تواند راهگشا باشد.
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/733790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت سکه 9 مهر 1403 | قیمت سکه امروز دوشنبه 1403/7/9

فوری| ترس و وحشت دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز؛ موهان باگان نیاید 3 بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی خبرورزشی

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی خبرورزشی

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی رسانه 7

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی آفتاب نو

کشف جدید گاز در دریای خزر، صادرات آذربایجان به اروپا را افزایش می‌دهد

آیا “بی طرفی بدن” واقعا چیزی برای تلاش است؟

تروریست‌ها در تیراندازی به پاسگاه انتظامی پیرانشهر ناکام ماندند

فیلم| تجمع مردم شهرستان شوط در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

فیلم| تجمع مردم نقده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

آرزوی عجیب سرمربی پرتغالی درباره تبریز

یادداشت رسیده / شهادت سید مقاومت و درس‌های مهم پیام امام خامنه‌ای

تلاش برخی جمهوری‌خواهان برای حفظ فاصله با ترامپ پس از لفاظی‌های جنجال برانگیز

هفت کاری که خودشیفته‌ها در روابط‌شان انجام می‌دهند

پیام تسلیت امام جمعه بجنورد در پی شهادت شهید «سیدحسن نصرالله»

مرمت حمام تاریخی چهارسوق آذرشهر

از انتخابات امریکا چه خبر؟؛ از جنجال تزئینات ملانیا ترامپ تا مهارت هریس در آشپزی

دستگیری سارقان لوازم خودرو در تبریز

پیشرفت متروی تبریز مطابق برنامه زمانبندی قابل قبول است

شهرداران نواحی بازوی نظارتی مناطق‌ دهگانه برای مقابله با ساخت وساز غیرمجاز

عملیات لوله گذاری با هدف انتقال آب‌های سطحی از میدان شهید فهمیده تبریز اجرا می شود

انار چگونه با بدن ما مهربان است!؟

فوری| حریف هندی تراکتور از سفر به ایران منصرف شد؛ نامه موهان باگان به کنفدراسیون فوتبال آسیا: فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی خبرورزشی

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی آفتاب نو

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی رسانه 7

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی خبرورزشی

غربالگری شنوایی 92 درصد نوزادان آذربایجان شرقی

پرمصرف ها نقره داغ می شوند

پیام تسلیت ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آذربایجان غربی

آذربایجان با خرید جنگنده‌های پیشرفته JF-17 بلاک 3، قدرت هوایی خود را تقویت می‌کند

تغییر چهره چشم نواز «عاطفه» فیلم دینامیت بعد 5 سال در 34 سالگی/ تصاویر

تیپ و استایل تازه «بهاره رهنما» کنار برج ایفل پاریس در 50 سالگی/ عکس

تغییر چهره جذاب «لنا» دختر نیوشا ضیغمی بعد 4 سال در 6 سالگی

تغییر چهره خرم سلطان در 41 سالگی/ عکس

تغییر چهره بهت آور کودک نقش «مومو» سریال بچه مهندس بعد 6 سال/ تصاویر

تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ارومیه برگزار شد

پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار در پی شهادت سیدحسن نصرالله

ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضائیه

اخذ مجوز نصب 10 سامانه ثبت تخلف جدید در محور‌های مواصلاتی استان

ورزشگاه یادگار امام تبریز آماده میزبانی از رقابت‌های آسیایی

طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در آذربایجان شرقی

بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی شد

پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای استخدام معلولان

برترین های رویداد بزرگ عکاسی کیش معرفی شدند

تقدیر از آتش نشانان ایمنی زمینی فرودگاه بین المللی کیش در گرامیداشت7 مهر

مسوولیت پذیری اصلی ترین عامل پیشگیری از اعتیاد در جامعه

اشغال 89 درصدی ظرفیت هتل های کیش در مسابقات جهانی پرورش اندام

"سامانه جامع گردشگری پلی به سوی شفافیت و جذب گردشگران"

فریدون تنکابنی درگذشت

نزدیک‌ترین دوست سیدحسن نصرالله در ایران که بود؟