افزایش 30 درصدی بهای حملونقل عمومی در تبریز در سال 1404
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای خدمات جابهجایی مسافر توسط اتوبوس و صدور مجوز، 30 درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -
بهگزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، دویستوچهلویکمین جلسهٔ فوقالعاده این شورا در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.
در این جلسه، دفترچه تعرفه عوارض محلی پیشنهادی شهرداری تبریز در سال 1404، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ایامالله دههٔ فجر، گفت: دهه فجر انقلاب، گرامیداشت روزهای سرنوشتساز ملت ایران از 12 تا 22 بهمن 1357 است.
وی ادامه داد: ایامالله دهه فجر را به مناسبت سالگرد آزادی میهن اسلامی از چنگ طاغوت گرامی میداریم چراکه اتقلاب اسلامی مرهون خون جوانان و رهبری امام خمینی(ره) است که مردم هرساله این مناسبت را جشن میگیرند و امیدوارند این انقلاب به انقلاب حضرت حجت (عج) متصل شود و حکومت عدل الهی در عصر ظهور متجلی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سالروز ورود امام خمینی (ره)، یکی از برترین چهرههای تاریخ به ایران است که اعجار قرن نامیده میشود.
با موافقت اعضای شورا، هزینه ورودی پارکینگ ائل گلی و تفرجگاه عونابن علی برای سال آینده 35 درصد افزایش یافت.
در این جلسه بنابر تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در راستای حمایت از ورزش همگانی از اول اردیبهشت سال 1404 ورودیه پارکینگهای ائلگلی و عونبنعلی از ساعت 5 الی 8 صبح رایگان خواهد بود و در نیمه دوم سال به علت برودت هوا از ساعت 5 الی 9 صبح رایگان خواهد بود.
همچنین براساس موافقت شورای اسلامی شهر تبریز، هزینه سرویس بهداشتی پارکها حذف شد.
با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای خدمات جابهجایی مسافر توسط اتوبوس و صدور مجوز، 30 درصد افزایش یافت.
درخصوص عوارض و بهای خدمات جابجایی و قطع اشجار و بهای خدمات ورودیه، براساس مبنای شورا مقرر شد که بیش از 30 درصد افزایش مطرح نشود.
براساس موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای خدمات ناشی از صدور پروانه شرکتها و ناوگان حملونقل مسافر، 50 درصد افرایش یافت.
بهای شارژ ماهانه غرف تجاری، تعمیرگاهی و شرکتهای مسافربری با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حذف شد.
با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای خدمات مربوط به تاکسیرانی در سال آتی 35 درصد افزایش یافت.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری در این جلسه، گفت: هرگونه افرایش بها به ازای افزایش کیفیت خدمات باید باشد. باید به نحوی به سمت کنترل و تعدیل بها رفت که اشتیاق مردم به استفاده از حملونقل عمومی بیشتر شود.
حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص، گفت: افزایش نرخ اتوبوس، به رغبت مردم جهت استفاده از وسایل نقلیه خصوصی میافزاید و منجر به ترافیک و آلودگی هوا میشود و ضرورت دارد که شهرداری به سمت درآمد پایدار برود.
اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز پیشنهاد کمک 20 میلیارد تومانی به شهرداری در حوزهٔ حملنقل عمومی و عدم افزایش درصد بهای خدمات شد.
علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر شورای ششم سیاست حمایت از حملونقل عمومی را پیش نمیگرفت، شرکت اتوبوسرانی تعطیل بود.
وی ادامه داد: بودجه اتوبوسرانی بیش از 80 میلیارد تحقق داشته که کنترل شرکت واحد بر موضوع را نشان میدهد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قیمت تمامشده نباید حساب شود؛ بخش خصوصی باید جدا شود و حمایت شهرداری را افزایش دهیم.
باغبان پیشنهاد افزایش 20 درصد حملونقل عمومی و 40 درصد بخش خصوصی را مطرح کرد.
یاسین بجانی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: اتوبوسهای بخش خصوصی با یارانه داده شده است. 30 درصد افزایش مدنظر باشد و کمک شهرداری هم در نظر گرفته شود.
وی درخصوص بهای خدمات تاکسیرانی نیز گفت: رانندگان تاکسی درگیر با هزینهها هستند و درآمدشان محدود است.
روح الله رشیدی با اشاره به اینکه نرخ گذاری برای اتوبوس سیاسی ترین اقدامی است که توسط شورا و شهرداری انجام میشود، گفت: اگر میخواهیم ناوگان حمل و نقل عمومی را سرپا نگه داریم باید، قیمت واقعی برای اتوبوسرانی مشخص کنیم.
در ادامه، سیدکاظم زعفرانچیلر، ادامه داد: نرخ کرایهی اتوبوس موضوعی مهمی بوده که از موضوع آرامستانها و دیگر سازمانها بسیار مهمتر است، تمامی اقشار جامعه بویژه قشر ضعیف جامعه از این اتوبوسها استفاده میکنند.
اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکل ترافیک در شهر تبریز عنوان کرد: حمل و نقل عمومی خوب میتواند در جهت روانسازی ترافیک موثر باشد.
حجت الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا بهتر است حمل و نقل عمومی خود را ارتقا داده و تعداد آنها را افزایش دهیم اما به گونهای نباشد که به شهرداری فشار وارد شده و هزینههای آن را افزایش دهد.
وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شرکت واحد شهرداری تبریز، تأکید کرد: بنده صحبتی در این خصوص ندارم که نرخ دریافتی اتوبوسها را تغییر دهیم ما ابتدا باید برای شرکت واحد منبع درآمد دیگری در نظر بگیریم و سپس از آن بخواهیم تا تعرفهی خود را رایگان کند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تا زمانی که این اقدامات را انجام ندهیم، حرفهایمان بیهوده است، گفت: در مسیر بیآرتی و برخی مسیرها حوادثی رخ داده و تعدادی از ایستگاههای ما صدمه دیدهاند، ترمیم این ایستگاهها میتواند هم در زیبایی بصری شهر و هم اجتماعی امنیتی تاثیرگذار باشد.
علی راستی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در پایان اظهار کرد: باتوجه به اینکه موضوع افزایش نرخ کرایه اتوبوسرانی بهطور مستقیم بر روان مردم جامعه تأثیرگذار است، از این رو بنده میخواهم امسال تغییر در کرایهها اعمال نکنیم و درآمد را از منبع دیگری تأمین کنیم.
انتهای پیام/.
-
شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۵:۲۶:۲۶ PM
-
۵ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/792662/