پیام آذری

آخرين مطالب

ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز با کمتر از 300 دستگاه اتوبوس فعال است گفتگو

ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز با کمتر از 300 دستگاه اتوبوس فعال است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز با کمتر از 300 دستگاه اتوبوس، فعال است و امیدواریم تا آخر دوره ششم شورا، این تعداد به حدی برسد که زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها به زیر 15 یا 10 دقیقه برسد.
روح‌الله رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی درباره به‌کارگیری خودروهای برقی اظهار کرد: این موضوع در دوره اخیر در شهرها مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌ویژه در زمان تشدید آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی، تمایل به استفاده از خودروهای برقی در سطح گفتمان عمومی در حال افزایش است.
درواقع، محرک اصلی ایده به‌کارگیری این نوع خودروها، مسائل زیست‌محیطی است.
وی افزود: برای استفاده گسترده از خودروهای برقی، چالش‌هایی وجود دارد. اگر بخواهیم به واسطه استفاده از این نوع خودروها در کیفیت محیط زیست شهری تأثیرگذار باشیم، باید تعداد این نوع خودروها افزایش یابد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه 850 هزار دستگاه خودروی سواری شخصی با پلاک شهر تبریز در سطح شهر تردد می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تعداد خودرو به عنوان منابع متحرک به روایت‌های مختلف، حداقل 60 یا 70 درصد در آلودگی هوای این شهر نقش قابل توجهی دارد.
رشیدی ادامه داد: تبدیل 850 هزار دستگاه خودروی شخصی به خودروی برقی، زمان‌بر است و چالش‌هایی نظیر وضعیت کنونی تولید برق در کشور و تأمین زیرساخت‌های این نوع خودروها از جمله احداث ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر یا حتی در منازل وجود دارد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص ورود تاکسی‌های برقی به شهر تبریز عنوان کرد: مدتی قبل در این زمینه با یکی از خودروسازان، تفاهم‌نامه‌ای در قالب ورود تعداد محدودی از تاکسی برقی منعقد شد که به سرانجام رسیدن آن با توجه به تأمین زیرساخت آن‌ها، زمان‌بر است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تعداد تاکسی‌های شهر تبریز بیان کرد: قریب به 11 هزار تاکسی در سطح شهر شمارش شده است که حداقل 50 درصد آن‌ها، فرسوده هستند و باید نوسازی شوند.
رشیدی در ادامه افزود: در دوره شورای ششم جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تسهیلاتی ازجمله اعطای وام ارزانی که مقرر شد بخشی از بازپرداخت آن توسط مدیریت شهری تقبل شود، در نظر گرفته شد. بدین منظور، مابین شهرداری و خودروسازان قراردادهایی منعقد شد که در سال 1402 روند خوبی را شاهد بودیم.
وی در خصوص وجود موانع مرکزی در روند اعطای وام به جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، بیان کرد: با وجود اختلال در سامانه ثبت نام که مربوط به نظام مرکزی تصمیم‌گیری بود، نزدیک به 2000 دستگاه تاکسی، که می‌توان گفت 20 درصد کل تاکسی‌های شهر و کمی بیشتر از 40 درصد تاکسی‌های فرسوده، نوسازی شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص شناسایی تاکسی‌های غیرفعال، هوشمندسازی را از وظایف سازمان تاکسیرانی برشمرد و گفت: به این معنی که سازمان، تاکسی‌ها را به طرق مختلف و به منظور رصد تاکسی‌ها به جهت اطلاع از میزان ساعات کار، پراکندگی در سطح شهر و امکان مدیریت در مواقع خاص هوشمند کند که این امکان، به طور کامل محقق نشده است.
رشیدی در خصوص مشکلات فعلی حوزه تاکسیرانی در سطح شهر تبریز عنوان کرد: موضوع اول، تکمیل روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که آورده بسیاری برای شهر دارد و موجب افزایش کیفیت ارائه خدمات و راندمان شبکه می‌شود. مهم‌ترین موضوع از نظر بنده، هوشمندسازی است؛ به نحوی که حداقل، پرداخت نقدی کرایه کاهش یابد و روابط بین مسافر و رانندگان تاکسی، بیش از این مبتنی بر قانون باشد.
وی در خصوص مسائل دیگر حوزه تاکسیرانی خاطرنشان کرد: مسائلی نظیر امنیت شغلی، وضعیت بیمه رانندگان تاکسی و مساعدت به آن‌ها به جهت کاهش هزینه نگهداری تاکسی، باید مورد توجه قرار گیرند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص روند تعداد اتوبوس‌های خریداری شده از ابتدای دوره شورای ششم، اظهار کرد: در سال 1400 19 دستگاه، در سال 1401 88 دستگاه و در سال 1402 50 دستگاه وارد ناوگان شده است. در سال 1403 نیز 51 دستگاه وارد شده است که حدود 30 دستگاه، پلاک نشده ولی وارد شده‌اند.
رشیدی همچنین در خصوص ورود و خروج اتوبوس‌های شهر تبریز عنوان کرد: در طول سال‌های 1400، 1401، 1402 و 1403 حدود 208 دستگاه خرید اتوبوس اتفاق افتاده است که در مقابل از سال 1400 به بعد، شاهد خروج 340 دستگاه اتوبوس از ناوگان بودیم؛ به نحوی که ناوگان فعال به کمتر از 300 دستگاه رسیده است و امیدواریم تا آخر دوره ششم شورا این تعداد اتوبوس به حدی برسد که زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها به زیر 15 یا 10 دقیقه برسد.
وی با بیان اینکه در اواخر سال 1400 یک دستگاه اتوبوس برقی مورد آزمایش قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر ایده‌ای برای آن وجود ندارد چون اساساً تولید اتوبوس برقی هزینه‌بر است و موانعی دارد که در شهر، تنها در برخی مسیرها قابل استفاده است.
کد خبر 830643

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/785785/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«محمدرضا گلزار با ژستی جدی در کنار مایکل جکسون قلابی»؛ دهه 80

حضور استاندار در محل تمرین تیم والیبال شهرداری ارومیه

آغاز توسعه زیرساخت‌های دانشکده علوم پزشکی خوی

لحظات گرداندن اراذل و اوباش در بوکان

خاطره فراموش نشدنی 200 گردشگر دوچرخه سوار از سفر به کیش

تامین آب شرب پایدار برای شهر اردبیل یک دغدغه جدی است

هزینه حرف‌های امام جمعه اردبیل تمام نشده بود که امام جمعه تهران هم اضافه ش

فعالیت سامانه بارش از عصر فردا در اردبیل

جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه در اولویت اردبیل باشد

عکس/حضور رزمندگان نقده درخط مقدم جبهه حاج عمران تپه شهدا

پزشکیان: جنسی که کشاورز تولید می‌کند، گاه به قیمتی ناچیز از دست او خارج شده و سپس با چندین برابر قیمت در بازار فروخته می‌شود/ کسانی که هیچ زحمتی نکشیده‌اند، بیشترین سود را می‌برند/ این شرایط ناعادلانه باید تغییر کند

تعطیلی مدارس تبریز فردا یکشنبه 30 دی 1403 به دلیل آلودگی هوا غیر منتظره

ترک فعل مدیران در تکمیل اتوبان شبستر ـ سلماس!

مس در رفسنجان هم حریف تیم ملی جوانان نشد | افرا ورزش

دفاع جمعی؛ تجربه مقاومت در میانه آتش و خون غزه

ویدیو/ وزرای بایدن محل کار خود را ترک کردند

تداوم صدرنشینی سایپا/ صعود یک پله‌ای سه تیم

اینجا بهشت رویایی گربه هاست!

برای ترک قند و شکر، این راهکارها را بخوانید

امیر خواجه‌امیری: لزوم تشکیل سازمان مقابله با جنگ شناختی/ دشمن در جنگ شناختی هزینه می‌کند تا افکار عمومی را تغییر دهد

دشمن در جنگ شناختی هزینه می‌کند تا افکار عمومی را تغییر دهد

نامه محرمانه سردار موسوی به فرمانده سپاه درباره سفر رئیسی

وبگاه صهیونیستی:‌ اسرائیل و آذربایجان 30 سال روابط نزدیک خود را جشن می‌گیرند

تصاویر/ نشست عوامل ساخت مستند داستانی «رفیق شهید» با مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی

فیدان: آنکارا و باکو به حمایت از همدیگر ادامه می‌دهند

حضور نوجوانان ‌وجوانان آذربایجان غربی در مراسم اعتکاف بیش از 50 درصد افزایش یافت

رکوردشکنی در حضور رکوردشکن!

فیدان در باکو: تقویت سازمان کشورهای ترک یک اقدام راهبردی است

هواشناسی آذربایجان غربی طی 24 ساعت آینده | پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا یکشنبه 30 دی ماه 1403

رکورد ملی پرتاب چکش بانوان ایران شکسته شد

جزئیات وحشتناک از تصادف زنجیره‌ای در ارومیه

استقبال ترکیه از اقدام جدید ارمنستان و جمهوری آذربایجان

پیش بینی هواشناسی ارومیه طی 24 ساعت آینده | پیش بینی وضعیت آب و هوا ارومیه فردا یکشنبه 30 دی ماه 1403

رکورد ملی پرتاب چکش زنان ایران شکسته شد

فراخوان مقاله برای کنفرانس بین‌المللی دی‌بلاک

تکریم ایثارگران وظیفه ذاتی ماست/همه باید در راستای کسب رضایتمندی ایثارگران تلاش کنیم

شکارچیان و صیادان غیر مجاز در شهرستان های آذربایجان شرقی دستگیر شدند

سارقان سیم و کابل برق در میانه دستگیر شدند

دستورالعمل های سازمان ملی استاندارد نیاز به اصلاح دارد

کسب مقام نخست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در کشور

پیشنهاد افزایش میانگین 25 درصدی تعرفه عوارض محلی سال 1404 شهر تبریز

بیش از 66 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد

تصادف زنجیره‌ای در جاده سنتو به ارومیه

شیوع آنفلوآنزا در آذربایجان شرقی برابر با متوسط کشوری

پل معلق خلخال تا فصل گردشگری آینده به بهره‌برداری می‌رسد

6 خرده‌فروش مواد مخدر در اردبیل دستگیر شدند

برف و سرما استان اردبیل را فرا می‌گیرد

پوشکی برای شناسایی میزان مورفین در بدن بیماران

نبود سالن اختصاصی مهتمرین مانع توسعه تئاتر در اردبیل است

احیای هویت تاریخی و اجتماعی نسل جدید ضروری است