پیام آذری

آخرين مطالب

پروازهای اردبیل_استانبول راه‌اندازی می‌شود اجتماعي

پروازهای اردبیل_استانبول راه‌اندازی می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - وانانیوز|
علیرضا قانع عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در اردبیل اظهار داشت: قرار است هفته‌ای 2 پرواز از مبدأ اردبیل به استانبول و بالعکس از فرودگاه اردبیل انجام شود تا ما بتوانیم حضور گردشگران خارجی را در استان اردبیل شاهد باشیم.
وی به فعالیت 66 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: نظارت بر عهده میراث فرهنگی است و این آژانس‌های نسبت به برقراری تورهای گردشگری، سفرهای زیارتی و برقراری پروازهای هوایی اقدام می‌کنند.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: این دفاتر در حوزه هواپیمایی، گشت داخلی و خارجی، رزرو بلیت، صدور ویزا و همچنین به عنوان دفاتر زیارتی فعالیت می‌کنند که ما قدردان تلاش آنها در قالب این برنامه هستیم.
قانع ظرفیت گردشگری استان اردبیل را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: استان اردبیل در 2 سرفصل کشاورزی و گردشگری به عنوان پیشران اقتصادی برنامه‌ریزی جدی را برای تحول انجام داده و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری این استان، بتواند قطب گردشگری منطقه‌‌ای و ملی باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه جدی به صنعت گردشگری نیازمند بهبود زیرساخت‌‌ها است که در استان اردبیل در سال‌های اخیر احداث هتل، مراکز اقامتی و پذیرایی به خوبی به پیش رفته و با بهره‌برداری از این مجموعه‌ها به راحتی می‌توانیم حضور گردشگران خارجی بیشمار را شاهد باشیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل آرزوی دیرین مردم این استان را راه‌اندازی راه آهن به عنوان خط ریلی در تردد گردشگران و مسافران عنوان کرد و ادامه داد: استاندار اردبیل قول مساعد دادند تا پایان امسال و تعطیلات نوروزی این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
قانع با قدردانی از فرودگاه‌های استان در راه‌اندازی پروازهای متعدد اضافه کرد: متأسفانه تحریم‌ها اجازه افزایش پروازها را نمی‌دهد ولی همچنان تلاش بر این است تا با رفع چالش‌های پیش آمده تعدد تورهای گردشگری داخلی و خارجی را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: امیدواریم در همه نقاط جهان صلح و آرامش برقرار شده و در منطقه خاورمیانه نیز با برقراری صلح، زمینه برای رشد و تعالی صنعت گردشگری و انجام سفرهای سیاحتی، زیارتی فراهم آید.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل در ادامه یادآور شد: مرز آذربایجان برای ما بسیار مهم است و انتظار می‌رود کشور مقابل نسبت به بازگشایی آن اقدام کرده و ما بتوانیم زنجیره توسعه گردشگری را با کشورهای همسایه شاهد باشیم.
قانع تصریح کرد: متأسفانه همچنان شاهد فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری هستیم که انتظار می‌رود با شناسایی و برخورد انتظامی و قضایی این دفاتر پلمب شده و برخورد جدی با متخلفان نیز انجام شود.
وی گفت: ما ابزار قانونی در برخورد با این متخلفان نداریم و باید نهادهای انتظامی و قضایی یاریگر ما در این حوزه بوده و با برخورد جدی اجازه ندهند تا فعالیت‌ها در این حوزه به شکل نابسامان انجام شود.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل افزود: متأسفانه در تابستان امسال حادثه‌ای تلخ برای یکی از این تورهای غیرمجاز رخ داد که پیکان اتهامات به سمت انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دراز شد در حالی که ما هیچ ابزار برخورد و پلمب این مجموعه‌های غیرمجاز را نداریم.
تعلیق و لغو بیش از 15 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در اردبیل
قانع در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در صورت بروز تخلف از سوی واحدهای دارای مجوز تعلیق کوتاه مدت، بلند مدت و حتی لغو مجوز را مد نظر قرار دهیم که در این زمینه اقدامات تنبیهی خوبی نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد لغو مجوز و هفت مورد تعلیق تنبیهی را برای آژانس‌های متخلف شاهد بودیم که این روند با نظارت بیشتر دنبال می‌شود تا ما زمینه فعالیت مجموعه‌های قانونی و با کیفیت مناسب را شاهد باشیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: به هیچ وجه این دفاتر رتبه‌بندی نشده بلکه مشتریان بر اساس مقبولیت این دفاتر مراجعه و اقبال خود را برای انجام سفرهای متعدد انجام می‌دهند و امیدواریم شرایط بهتری را در فعالیت این دفاتر شاهد باشیم.
قانع در ادامه یادآور شد: چنانچه برخوردی با دفاتر غیرمجاز انجام نشود، سوءظن برای دفاتر مجاز به وجود می‌آید و به نوعی صاحبان این دفاتر نیز متضرر می‌شوند.
وی ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی و حتی دریایی را برای انجام سفر یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر در استان اردبیل تقاضا برای سفر به ویژه به شهرهای مختلف فراوان است و انتظار می‌رود با شناساندن قابلیت‌های استان به ویژه در فصل زمستان بتوانیم شاهد حضور گردشگران بیشمار باشیم.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل گفت: متأسفانه ما با حجم تقاضا در برخی از فصول و کاهش تقاضا در فصل پاییز و زمستان برای انجام سفر روبه‌رو هستیم که امیدواریم با تبلیغات بیشتر سفرهای هموطنان و خارجی را به مقصد اردبیل در فصول پاییز و زمستان شاهد باشیم.
قانع افزود: انتظار می‌رود ایرلاین اختصاصی استان اردبیل نیز راه‌اندازی شود تا خود این امر به توسعه و تقویت گردشگری داخلی و خارجی منجر شود.
رئیس هیأت مدیره انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: قرار است هفته‌ای 2 پرواز از مبدأ اردبیل به استانبول و بالعکس راه‌اندازی شود و امیدواریم با رفع مشکلات و دغدغه‌های به وجود آمده در ماه‌های اخیر و شکنندگی شرایط گردشگری بتوانیم در این حوزه موفق عمل کرده و نگرانی‌ها را رفع کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/738584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دورهمی شبانه «امیر جعفری، بهتاش سریال پایتخت و یوسف تیموری» در تهران/ عکس

دو یادمان دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی ثبت ملی شد

یش‌بینی برداشت 4500 تن پسته خام در آذربایجان‌شرقی

مناسبت روز، چهارشنبه 18 مهر

تعیین تکلیف 6 هزار واحد باقی‌مانده طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل

اینفوگرافی/ آشنایی با زاینده رود به بهانه روز نکوداشت زاینده رود

دستگیری زورگیر مسلح در تعقیب و گریز پلیسی

آب پاکی دولت روی دست مطالبه گران؛ رفع فیلترینگ حالا حالاها ممکن نیست

فنول‌ها می‌توانند ریتم قلب را بر هم بزنند

قمار هولناک اسلام آباد با کارت اسرائیل

امحا و‌معدوم سازی 108 تُن فرآورده دامی در اردبیل

شرایط و گزینه‌های دشوار پیش روی دولت و ارتش پاکستان

دریافت اضافه حق کمیسیون؛ بیشترین تخلفات صورت گرفته در حوزه املاک

بررسی 49 پرونده در کمیسیون فرهنگی ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دلار افزایش، طلا و سکه کاهش یافت (18 مهر 1403)

افزایش‌قیمت دلار و کاهش‌قیمت طلا و سکه (18 مهر 1403)

101 فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل صادر و تمدید شد

2 یادمان دفاع مقدس ثبت ملی شد

اولین تجربه میزبانی لیگ برتر والیبال کشور برای مهرگان نور

انتقاد روزنامه اصلاح طلب از عارف: چرا به سبک احمدی نژاد حرف می زنید؟

انتقاد از عارف: چرا به سبک احمدی نژاد حرف می‌زنید؟

زبان فارسی،ذهن عبری!

اعضای دختر 21 ساله ارومیه‌ای جان سه بیمار را نجات داد

شهرداری ارومیه در سودای تداوم صدرنشینی لیگ برتر والیبال/ بازی سخت مقابل مهرگان

ستاد احیای دریاچه ارومیه منحل می شود؟

قطار شهری تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

گام بلند شهرداری تبریز برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی

قیمت بلیط هواپیما تهران تبریز امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

تملک 416 هکتاری باغات قدیمی با هدف احیای باغ شهر تبریز

واحد مسکن ملی به 83 متقاضی شهرهای اسکو و ایلخچی تحویل داده شد

هر اقدام منجر به ترک تحصیل نوجوانان جرم است

سدان ملی کرمان موتور به نمایشگاه خودروی تبریز آمد

واگذاری 83 واحد مسکن ملی در شهر‌های اسکو و ایلخچی

تولید 40 هزار اصله نهال در مراغه

آمریکا، بازنده عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ افروزی اسرائیل در خاورمیانه است

پیشرفت هایی برای دستیابی به آتش بس در غزه حاصل شده است

فیلم هولناک از نجات لحظه آخری زن جوان از خودکشی در تبریز / آویز شدن بین زمین و آسمان + فیلم

کاملا هریس: نباید برای رسیدن به آتش‌بس غزه ناامید شویم

رقابت نزدیک ترامپ و هریس

برگزاری جشنواره ملی خواجه نصیرالدین طوسی در مراغه

مدیر عامل راه آهن کشور: قطار شهری تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

قطار تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

کامالا هریس: نباید برای رسیدن به آتش‌بس در غزه ناامید شویم

منتظر توافق عملی برای آتش بس در غزه هستیم

دهمین دوره مسابقات دوی کوهستان قهرمانی کشوردر تبریز برگزار می شود

ترامپ؛ گزینه مسلمانان؟

بگیریستاین در پایان فصل منچسترسیتی را ترک می‌کند

بایدن از مردم ایالت فلوریدا خواست فورا منطقه را ترک کنند

شیخ نعیم قاسم گزینه اصلی دبیرکلی حزب الله و جانشینی سید حسن نصرالله کیست؟

فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها باید هویت ساز شود