پیام آذری

آخرين مطالب

جان تازه در اجرای پروژه آزادراه تبریز بازرگان گفتگو

جان تازه در اجرای پروژه آزادراه تبریز بازرگان
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تین نیوز |
پروژه آزادراه تبریز مرند بازرگان به طول 280 کیلومتر در سال 1386 آغاز شده است و برای رسیدن به خط پایان، حرکت لاک پشتی را سیر می کند اما با بازدید استاندار جدید آذربایجان شرقی از روند اجرای طرح یاد شده امید می رود جان تازه ای به خود بگیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آزادراه تبریز مرند بازرگان از مسیرهای پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی شمال غرب کشور به شمار می رود که از زمان آغاز عملیات اجرایی آن بیش از 17 سال می گذرد و در این مدت فقط به حدود 39 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
استاندار آذربایجان شرقی روز گذشته در بازدید از این طرح موانع پیشرفت و روند اجرای آن را بررسی کرد.
بهرام سرمست در بازدید از طرح یاد شده تاکید کرد که عملیات اجرایی از پل دیزل آباد تا دانشگاه آزاد صوفیان تا آذر ماه باید به بهره برداری برسد و قطعه بعدی نیز در دستور کار قرار گرفته و تاسیسات جانبی و ایمنی نیز به موازات طرح اجرا شود.
به گفته کارشناسان تکمیل و بهره برداری از طرح آزادراه تبریز- مرند- بازرگان موجب کاهش زمان سفر و تلفات جاده ای، افزایش ظرفیت مسیر، افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی، توسعه شبکه آزادراهی کشور و افزایش سهم ایران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه می شود.
اکنون 552 کیلومتر طرح آزادراهی در شمال غرب کشور و مسیر مواصلاتی آذربایجان شرقی در دست اجرا است که شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول 162 کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود به طول 110 کیلومتر و آزادراه تبریز - مرند- بازرگان است و از کل این مسیرها، 347 کیلومتر در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد.

پیام آذری

به گفته کارشناسان اقتصادی، آزادراه تبریز -مرند- بازرگان که بخشی از بزرگراه 20 هزار و 557 کیلومتری آسیا از توکیو تا بلغارستان به شمار می رود، مسیر اصلی ترانزیت کالا و مسافر با کشور ترکیه، اتحادیه اروپا و منطقه قفقاز است که سالانه گنجایش جابجایی بیش از 15 میلیون تن بار و 10 میلیون مسافر را دارد.
این آزادراه به عنوان بخش مهمی از کریدور (دالان) بین المللی شرقی - غربی کشور از گمرک «دوغارون» در مرز افغانستان آغاز و پس از عبور از تهران به گمرک بازرگان در مرز با ترکیه ختم می شود که بخشی از این مسیر از تهران تا تبریز ساخته شده و در حال بهره برداری است بخشی نیز به طول 64 کیلومتر از غرب تبریز شروع شده و پس از عبور از صوفیان به مرند می رسد.
آزادراه تبریز مرند بازرگان از محورهای پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی منطقه به شمار می رود که اجرای آن موجب کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت تردد جاده ای در این مسیر، افزایش سطح کیفیت ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه آزادراهی کشور و افزایش سهم ایران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه می شود.
پیشرفت 39 درصدی آزادراه تبریز مرند بازرگان
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: از 280 کیلومتر طول کلی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان، 115 کیلومتر در حوزه آذربایجان شرقی قرار دارد و اکنون حدود 13 کیلومتر از این آزادراه واقع در بخش مشترک با کنارگذر غربی تبریز(شهید باکری) اجرا شده و زیربار ترافیک رفته است.
«سید احمد موسوی»، افزود: اکنون قطعه اول این آزادراه به طول 51.2 کیلومتر در حال اجرا بوده و در مجموع آزادراه تبریز - مرند - بازرگان دارای 39.1 درصد پیشرفت فیزیکی است.

پیام آذری

هم اکنون قطعه اول آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول 51.2 کیلومتر در حال اجرا بوده و در مجموع آزادراه تبریز - مرند - بازرگان دارای 39.1 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی اظهار کرد: در مرحله اول این پروژه 24 کیلومتر از انتهای کنارگذر تا اتصال به بزرگراه صوفیان - شبستر (محدوده دانشگاه آزاد صوفیان) با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد جهت افتتاح و بهره برداری در سال جاری در حال اجر بوده و بخش اعظم مسیر آسفالت شده و نیوجرسی ها (جداکننده های وسط) تعبیه شده است.
کاهش میزان تصادفات جاده ای و مصرف سوخت با بهره برداری از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این آزادراه دارای سه خط رفت و سه خط برگشت است، گفت: در زمان کنونی عملیات اجرایی اتصال در ابتدا و انتهای این قطعه در دست اجرا است.
موسوی، ادامه داد: پس از بهره برداری از این قطعه، عملیات اجرایی در این آزادراه تا کیلومتر46 محل تبادل آزادراه با جاده فعلی تبریز - مرند (محدوده شوردرق) متمرکز خواهد شد.
وی یادآور شد: افتتاح و بهره برداری از این آزادراه و جذب ترافیک سنگین از جاده موجود موجب کاهش میزان تصادفات جاده ای، مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود.

پیام آذری

ادامه عملیات اجرایی پروژه آزادراه تبریز- مرند - بازرگان در سال های بعد نیازمند 30 هزار میلیارد ریال است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 1386 آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود با تامین اعتبارات مورد نیاز، پروژه در سال 1407 مورد بهره برداری قرار گیرد.
موسوی، با اشاره به اینکه این پروژه با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی اجرا می شود، افزود: سه هزار و 655 میلیارد ریال برای اجرای آزادراه تبریز_مرند-بازرگان پیش بینی شده است. در سال جاری سه هزار و 655 میلیارد ریال به عنوان سهم دولت پیش بینی شده و اعتبار مورد نیاز برای سال های بعدی 30 هزار میلیارد ریال است.
موانع اجرای طرح ها برطرف خواهد شد
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مهم استان تکمیل طرح های نیمه تمام است، گفت: با تعاملی که وجود دارد، موانع اجرای طرح ها برطرف خواهد شد.
بهرام سرمست دیروز در بازدید از طرح آزادراه تبریز- مرند- بازرگان گفت: جاده های استان فرسوده است و این موضوع برای آذربایجان که روزی در مسیر جاده ابریشم بوده قابل قبول نیست، بر این اساس باید همت کنیم تا طرح ها را فعال کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیر قوی، مدیری است که موضوعات مجموعه خودش را درون سازمانی و بین بخشی رفع کند.
وی همچنین به دیدارش با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: کریدورهای(دالان) آزادراهی از اولویت های استان است و در دیداری که با دکتر عارف داشتم در این خصوص مذاکرات لازم انجام شد.
سرمست در بازدید از طرح آزادراه تبریز- مرند- بازرگان حدفاصل تبریز تا صوفیان، در جریان روند عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت و مسائل و مشکلات آن را بررسی کرد.
آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان جزو پروژه هایی است که کشور ما را به اروپا و حوزه اوراسیا متصل کرده و یکی از طرح های مهم استان به شمار می رود.
وی در این بازدید، گفت: این طرح جزو پروژه هایی است که کشور ما را به اروپا و حوزه اوراسیا متصل کرده و یکی از طرح های مهم استان به شمار می رود.
وی در بازدید از طرح یاد شده تاکید کرد که عملیات اجرایی از پل دیزل آباد تا دانشگاه آزاد صوفیان تا آذر ماه باید به بهره برداری برسد و قطعه بعدی نیز در دستور کار قرار گرفته و تاسیسات جانبی و ایمنی نیز به موازات طرح اجرا شود.
سرمست با اشاره به اینکه این طرح 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: لازمه افتتاح آن تکمیل و بهره برداری از تاسیسات جانبی و ایمنی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرماست.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: افزون بر 23 هزار و 470 میلیارد ریال به صورت مشارکتی از طرف دولت و پیمانکار طرح به پروژه اختصاص داده شده است.
به گزارش ایرنا، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان یکی از طرح های مهم راهسازی در کشور به طول 280 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در سال 1386 آغاز شد .
اهداف اصلی آن، اتصال مرکز کشور به اروپا از طریق کریدور (دالان) بین المللی شرق به غرب و تکمیل شبکه آزادراهی کشور، ارتقای سطح ایمنی و سلامت عبور و مرور، کاهش تلفات و کاهش زمان سفر و افزایش سرعت انتقال کالا و مسافر، کاهش مصرف سوخت به میزان 30 میلیون لیتر در سال اول بهره برداری، کاهش آلاینده های زیست محیطی، رشد و توسعه بخش های اقتصادی گردشگری فرهنگی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/738558/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دورهمی شبانه «امیر جعفری، بهتاش سریال پایتخت و یوسف تیموری» در تهران/ عکس

دو یادمان دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی ثبت ملی شد

یش‌بینی برداشت 4500 تن پسته خام در آذربایجان‌شرقی

مناسبت روز، چهارشنبه 18 مهر

تعیین تکلیف 6 هزار واحد باقی‌مانده طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل

اینفوگرافی/ آشنایی با زاینده رود به بهانه روز نکوداشت زاینده رود

دستگیری زورگیر مسلح در تعقیب و گریز پلیسی

آب پاکی دولت روی دست مطالبه گران؛ رفع فیلترینگ حالا حالاها ممکن نیست

فنول‌ها می‌توانند ریتم قلب را بر هم بزنند

قمار هولناک اسلام آباد با کارت اسرائیل

امحا و‌معدوم سازی 108 تُن فرآورده دامی در اردبیل

شرایط و گزینه‌های دشوار پیش روی دولت و ارتش پاکستان

دریافت اضافه حق کمیسیون؛ بیشترین تخلفات صورت گرفته در حوزه املاک

بررسی 49 پرونده در کمیسیون فرهنگی ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دلار افزایش، طلا و سکه کاهش یافت (18 مهر 1403)

افزایش‌قیمت دلار و کاهش‌قیمت طلا و سکه (18 مهر 1403)

101 فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل صادر و تمدید شد

2 یادمان دفاع مقدس ثبت ملی شد

اولین تجربه میزبانی لیگ برتر والیبال کشور برای مهرگان نور

انتقاد روزنامه اصلاح طلب از عارف: چرا به سبک احمدی نژاد حرف می زنید؟

انتقاد از عارف: چرا به سبک احمدی نژاد حرف می‌زنید؟

زبان فارسی،ذهن عبری!

اعضای دختر 21 ساله ارومیه‌ای جان سه بیمار را نجات داد

شهرداری ارومیه در سودای تداوم صدرنشینی لیگ برتر والیبال/ بازی سخت مقابل مهرگان

ستاد احیای دریاچه ارومیه منحل می شود؟

قطار شهری تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

گام بلند شهرداری تبریز برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی

قیمت بلیط هواپیما تهران تبریز امروز چهارشنبه 18 مهر 1403

تملک 416 هکتاری باغات قدیمی با هدف احیای باغ شهر تبریز

واحد مسکن ملی به 83 متقاضی شهرهای اسکو و ایلخچی تحویل داده شد

هر اقدام منجر به ترک تحصیل نوجوانان جرم است

سدان ملی کرمان موتور به نمایشگاه خودروی تبریز آمد

واگذاری 83 واحد مسکن ملی در شهر‌های اسکو و ایلخچی

تولید 40 هزار اصله نهال در مراغه

آمریکا، بازنده عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ افروزی اسرائیل در خاورمیانه است

پیشرفت هایی برای دستیابی به آتش بس در غزه حاصل شده است

فیلم هولناک از نجات لحظه آخری زن جوان از خودکشی در تبریز / آویز شدن بین زمین و آسمان + فیلم

کاملا هریس: نباید برای رسیدن به آتش‌بس غزه ناامید شویم

رقابت نزدیک ترامپ و هریس

برگزاری جشنواره ملی خواجه نصیرالدین طوسی در مراغه

مدیر عامل راه آهن کشور: قطار شهری تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

قطار تبریز ـ آذرشهر راه‌اندازی می‌شود

کامالا هریس: نباید برای رسیدن به آتش‌بس در غزه ناامید شویم

منتظر توافق عملی برای آتش بس در غزه هستیم

دهمین دوره مسابقات دوی کوهستان قهرمانی کشوردر تبریز برگزار می شود

ترامپ؛ گزینه مسلمانان؟

بگیریستاین در پایان فصل منچسترسیتی را ترک می‌کند

بایدن از مردم ایالت فلوریدا خواست فورا منطقه را ترک کنند

شیخ نعیم قاسم گزینه اصلی دبیرکلی حزب الله و جانشینی سید حسن نصرالله کیست؟

فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها باید هویت ساز شود