پیام آذری

آخرين مطالب

در مناظره معاونان هریس و ترامپ چه گذشت؟ اجتماعي

در مناظره معاونان هریس و ترامپ چه گذشت؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سناتور جی دی ونس از اوهایو و تیم والتز فرماندار مینه‌سوتا، بیشتر وقت مناظره خود را نه علیه یکدیگر بلکه علیه هم‌تیمی‌های همدیگر …

پیام آذری

سناتور جی دی ونس از اوهایو و تیم والتز فرماندار مینه‌سوتا، بیشتر وقت مناظره خود را نه علیه یکدیگر بلکه علیه هم‌تیمی‌های همدیگر اختصاص دادند. این دو بیشتر از هشت‌سال دوران ترامپ و بایدن را هدف قرار دادند و هرکدام علیه دوران رقیب خود سخن گفت.
به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، اما هیچ موضوعی به اندازه موضوع پایانی شب حساس نبود؛ زمانی که ونس از بحث درباره نپذیرفتن شکست دونالد جی.ترامپ، در انتخابات ریاست‌جمهوری2020 خودداری کرد.
ونس برای اینکه پاسخ مستقیمی به این سوال ندهد، گفت: «تیم، من روی آینده متمرکز هستم.» والتز پاسخ داد: «این ‌پاسخ اهانت‌آمیز است.» ونس در طول مناظره بسیار شسته و رفته صحبت کرد؛ اما والتز لکنت زبان زیاد داشت و عمدتا با وقفه‌های طولانی صحبت می‌کرد. نظرسنجی مشترک «سی‌بی‌اس» و «یوگاو» هم نشان داد 42درصد از آمریکایی‌ها باور دارند ونس که به‌عنوان معاون «دونالد ترامپ» در انتخابات شرکت کرده، در مناظره پیروز شده است. رقیب دموکرات وی، یعنی والتز هم از نظر 41درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، عملکرد بهتری داشت و پیروز مناظره بود. همچنین 17درصد از شرکت‌کنندگان گفتند هر 2سیاستمدار عملکرد یکسانی داشتند و هیچ‌یک نتوانست دیگری را شکست دهد.
با این حال، مناظرات معاونان رئیس‌جمهور به ندرت باعث تغییر شکل انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود و به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از این دو نفر دچار لغزش تعیین‌کننده شوند. به‌نظر می‌رسد این آخرین مناظره انتخاباتی سال2024 باشد و دیگر شاهد مناظره‌ای نباشیم. به همین دلیل اهمیت این مناظره افزایش پیدا کرده بود. ونس در این مناظره بدون آنکه زیاد نام بایدن را مطرح کند، غیر مستقیم، کامالا هریس را همه‌کاره دولت معرفی کرد. در این زمینه ونس در دقایق اولیه از عبارت ظریفی استفاده کرد: «مدیریت کامالا هریس». این همان چیزی است که جمهوری‌خواهان روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. او هرگز نام جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده را به زبان نیاورد. در عوض، او هریس را به خاطر انواع مشکلات سرزنش کرد: «برای مرز، برای افزایش قیمت بنزین، برای تورم و حتی برای فنتانیل.» هریس و والتز شعار جدیدی برای کارزار انتخاباتی‌شان تعیین کرده‌اند: «راهی جدید به جلو» اما ونس روز سه‌شنبه هیچ نشانه‌ای از خود در این راستا نشان نداد. او اصرار داشت که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور فرد تازه‌واردی نیست و او باید انتخاب شود؛ چراکه با قدرت و مشکلات آشنا است.
ترس والتز از سیاست خارجی اولین سوال خارجی مناظره، موجب ناآرامی تیم والتز موجب شد. سوال اول هم مربوط به تنش بین ایران و اسرائیل بود. این دو در شبی مناظره کردند که ایران به جنایات اخیر اسرائیل قدرتمندانه با موشک پاسخ داد. والتز در این مناظره نسبت به رفتار ترامپ با ایران انتقاد کرد و گفت که ترامپ توانایی مهار ایران را نداشت. ونس نیز بایدن را در برابر ایران «منفعل» خواند. ونس اما مدعی شد که در دوره ترامپ هیچ درگیری بزرگی در سطح جهان رخ نداد. والتز معاون هریس گفت که آمریکا در دوران هریس به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.
نقطه ضعف ونس؛ سقط جنین اما سوالی که توانست تا حدی والتز را از زیر فشار خارج کند، مساله سقط جنین است که دموکرات‌ها طرفدار آزادی سقط جنین هستند و این مساله می‌تواند آرای زنان بیشتری را جذب کند. ترامپ با انتصاب چندین قاضی بسیار محافظه‌کار قانون «روء در برابر وید» را برچید. این موضوع می‌تواند به ضرر جمهوری‌خواهان تمام شود. زمانی که ونس موضع ترامپ را مبنی بر اینکه سقط جنین باید به ایالت‌ها واگذار شود، تکرار کرد، والتز درباره زنانی صحبت کرد که جان خود را از دست داده‌اند یا از مشکلات سلامتی شدید رنج می‌برند؛ زیرا ایالت‌های آنها سقط جنین را ممنوع کرده یا محدودیت‌هایی را تصویب کرده‌اند.
ترامپ به‌دنبال ثبات اقتصادی سال‌هاست که دموکرات‌ها ترامپ را نامزد هرج و مرج‌طلب خوانده‌اند. ونس سعی کرد این موضوع را تغییر دهد. او رئیس‌جمهور سابق را یک رئیس‌جمهور عادی خواند که اقداماتش رشد اقتصادی در پی داشت و کامالا هریس را مسوول ناآرامی‌های کنونی در جهان دانست. ونس سعی کرد که برخی از اقدامات نامناسب ترامپ را به بوته فراموشی بسپارد و از روزهای ابتدایی دونالد ترامپ در کاخ سفید سخن گفت که نظرسنجی‌ها کاملا به سود او بودند. در برخی اوقات مناظره، ونس‌گویی به‌دنبال تحریف تاریخ بوده است؛ درحالی‌که ترامپ بارها تلاش کرد که قانون اوباماکر را لغو کند. او گفت که ترامپ آن را نجات داد. او هریس را عامل هرج و مرج معرفی کرد و گفت: «چه کسی در سه سال و نیم گذشته معاون رئیس‌جمهور بوده است؟» ونس رو به والتز می‌کند و می‌گوید: «جواب مشخص است، هم‌تیمی شما.»
ونس؛ یک مناظره‌گر قهار ونس همیشه توانایی این مساله را داشته است، موضوعات وحشتناک را گاه بی‌اهمیت و در صورت لزوم برجسته نشان دهد. او به‌دلیل حضور بی‌شمار خود در برنامه‌های تلویزیونی توانسته است به این مهارت برسد. او روز سه‌شنبه نسخه اصلی خودش بود و در مقابل جمعیت «ماگا» (طرفداران شعار ترامپ با مضمون آمریکا را دوباره شکوهمند کنیم) خوش درخشید و یک نماینده خوب برای این جمعیت بود. اگر فقط این شوی تلویزیونی را دیده بودید، نمی‌دانستید که این همان نامزدی است که مهاجران هائیتی را در اسپرینگفیلدِ اوهایو، «از جنس شیطان» توصیف کرده است یا اینکه نمی‌دانستید که او زنانی را که تصمیم ندارند بچه‌دار شوند، با رکیک‌ترین کلمات مورد خطاب قرار داده است. شاید نمی‌دانستید که با ترامپ تصمیم به اخراج دسته‌جمعی مهاجران گرفته‌اند.
والتز اما در این مناظره نتوانست از این موارد استفاده کند و اجازه «در رفتن» را به ونس داد. او مدعی شد که هیچ وقت از ممنوعیت ملی سقط جنین حمایت نکرده است و به‌شکلی عجیب ترامپ را ناجی اوباماکر خواند. اما والتز در نیمه دوم مناظره چند لحظه قوی داشت. والتز طرح مسکن ترامپ و ونس را «مزخرف» خواند و گفت آنها به‌دنبال ساخت مسکن در زمین‌های فدرال هستند؛ جایی که دور از تراکم جمعیت است.ا ین یک ضد حمله خوب از سوی والتز بود؛ اما در بیشتر مواقع، والتز نتوانست مانع «فرار» ونس از موضوعات حساس شود.
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/735670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای ازدواج عاشقانه داریوش اسدزاده

قتل دردناک یک زن به دست سارقان خشن در ارومیه

شناسایی 24 متخلف مالیاتی در آذربایجان غربی

حضور معاون اول رئیس‌جمهور در استانداری آذربایجان شرقی

برگزاری دوره رایگان آموزش کمک های اولیه برای بانوان

معرفی آثار راه یافته به پنجمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش

خودروهای توقیفی در اردبیل به‌مناسبت هفته فراجا ترخیص می‌شوند

تقویت اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در اردبیل

قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج + جدول

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت در دادگستری استان اردبیل

اگر روحانیون و علما که در رأس آنها امام هستند، نبودند؛ اسلام به این سادگی به دستمان نمی‌رسید

163 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل آزاد شدند

پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل به نام شهدا مزین می‌شود

شادی مردم پس از عملیات موفق وعده صادق 2

آزادی 163 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل

قیمت کالاهای اساسی در بازار +جدول

تداوم هوای خنک در اردبیل

درآمد دولتی معادن اردبیل به 302 میلیارد ریال رسید

نامگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل به نام شهدا

12 آبان، آغاز سرشماری کشاورزان استان اردبیل

الحاق 370 هکتار از اراضی از دست رفته ایران با اصلاح خط مرزی رود ارس

استان اردبیل از نظر میانگین درآمد خانوار شهری به رتبه 17 ارتقا یافت

افزایش 4.3 درصدی ماموریتهای اورژانس 115 استان اردبیل در شش ماه اول 1403

برگزاری همایش علمی تروما درارومیه

قتل وحشیانه زن ارومیه ای توسط دزدان بی رحم / دستش را بخاطر طلا قطع کردند

کشف محموله چوب جنگلی قاچاق در سردشت

بازارچه کوزه رش سلماس بین ایران و ترکیه ایجاد می شود

شناسایی متخلفان قطع درختان گردو در سردشت

برابر شهرداری ارومیه خارج از انتظار ظاهر شدیم

یادواره فرماندهان وشهدای مقاومت در باروق

کاهش 30 درصدی سرقت در خوی

مجمع انتخاباتی پر حاشیه؛ از غیبت و ترک سالن تا کمبود تعرفه!

گرامیداشت شهید نصرالله و شهدای مقاومت در تبریز

تعقیب و گریز ساقی مشروبات الکلی در اهر

زمستان سرد و نگرانی تولیدکنندگان؛ آیا تأمین گاز به بحران تبدیل می‌شود؟

تصاویر/ اجتماع «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم حضرت معصومه(س)

کشف خودروی 170 میلیاردی قاچاق در جلفا

برگزاری یازدهمین محفل انس با قرآن در تبریز

خروش انقلابی مردم اصفهان در لبیک به فرمان امام خامنه ای

تجلیل از تیم رباتیک دانش‌آموزی ایران به مناسبت قهرمانی در مسابقات بین المللی

فروش سیب درجه 1 اهر با نازل ترین قیمت به دلالان عراقی

هشدار طالبان به مسدود کردن مسیر تجاری پاکستان با آسیای میانه

اجرای نزدیک به 95 میلیارد تومان پروژه نیرورسانی در برق تبریز

دستگیری توزیع‌کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی در اهر

رونالدو معتاد است!

دعوت مربی مراغه‌ای به اردوی تیم ملی تنیس

اهدای بیش از 25 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه

قول مساعد معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در اجرای طرح های زیربنایی آذربایجان شرقی

تسریع در تکمیل چهار پروژه راه‌سازی آذربایجان شرقی ضروری است