پیام آذری

آخرين مطالب

مجمع انتخاباتی پر حاشیه؛ از غیبت و ترک سالن تا کمبود تعرفه! اجتماعي

مجمع انتخاباتی پر حاشیه؛ از غیبت و ترک سالن تا کمبود تعرفه!
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کردستان در حالی برگزار شد که حواشی‌های زیادی به دنبال داشت. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تقریباً بعد از گذشت یک سال از پایان دوران ریاست قانونی رضا رحمانی رئیس سابق هیئت فوتبال استات کردستان، مجمع انتخاباتی این هیئت ورزشی قرار بود عصر دیروز با حضور رئیس فدارسیون و در اداره کل ورزش‌وجوانان کردستان برگزار شود که به شیوه متفاوت‌تر برگزار شد.
حواشی مجمع انتخابات هیئت فوتبال فقط به دیروز ختم نمی‌شود و نزدیک به یک سال است این حواشی ادامه دارد از جایی که رحمانی رئیس سابق این هیئت ورزشی در استان هنوز هم مدعی است که دلیل رد صلاحیت خودش را نمی‌داند! و عدم همکاری اداره ورزش و جوانان با هیئت فوتبال در برگزاری مسابقات به قیمت نابودی فصل ورزشی جوانان استان تمام شده است.
اما نکته جالب حضور تعدادی از پیشکسوتان جلوی در سازمان بازرسی استان کردستان و اعتراض به تأیید برخی از کاندیداها بود که عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان نیز موافق بررسی مدارک کاندیداها و صحت و سقم صلاحیت آنان شد. جایی که «آمنه غلام‌ویسی» مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان هم از حضور در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال انصراف داد و حتی اجازه برگزاری این انتخابات را در ساختمان اداره کل ورزش و جوانان نداد.
مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال که قرار بود ساعت 16 با حضور تاج رئیس فدارسیون، غلام‌ویسی مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان و 9 نفر کاندیدا آقایان - به ترتیب حروف الفبا «آرمان اسعدی، هوشنگ امینی، رستم باجلانی، فردین حبیبی، آرش زارعی، ایرج عباس‌زاده، هادی کاظمی، بهروز کریمی و مهدی مهتابانی» برگزار شود، به ساعت 17 تغییر کرد و با غیبت این مسئولان و تعدادی از کاندیداها در باشگاه فرهنگیان برگزار شد.
مجمع انتخابات هیئت فوتبال کردستان با تأخیر آغاز به کار کرد و به شامگاه چهارشنبه رسید، از همان ابتدای کار مشخص بود که این انتخابات که به ادعای پیشکسوتان و اکثر کاندیداها مهندسی شده است، حواشی‌هایی در پی خواهد داشت. روسای هیئت‌های فوتبال سنندج و کامیاران هم نیامده بودند ولی اعلام شد که دو سوم اعضای مجمع حضور دارند و همین برای برگزاری انتخابات کافی است.
بهروز کریمی کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان کردستان در این مجمع گفت: با تصمیم جمعی از پیشکسوتان و برای نجات فوتبال کردستان پیش قدم شده‌ام و امیدوار بودم بتوانیم قدمی برای این فوتبال بر داریم اما باتوجه به شواهد ممکن و مهندسی شدن این انتخابات انصراف خود را اعلام می‌دارم و در عقب ماندگی فوتبال کردستان شما اعضای مجمع و شخص مهدی تاج را مقصر اصلی دانسته و تا زمانی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال باشد، کردستان درجا می‌زند.
وی با عذرخواهی از جامعه فوتبال و اساتید و پیشکسوتان فوتبال استان از نامزدی ریاست هیئت فوتبال کناره‌گیری کرد و ضمن پذیرش مسئولیت سخنان خود، مدعی شد مستندات در این زمینه از جمله توصیه حیدری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر همراهی با تاج برای رسیدن به ریاست هیئت فوتبال را به مراجع مرتبط تسلیم می‌کنم.
کریمی به همراه ایرج عباس‌زاده یکی دیگر از نامزدهای ریاست هیئت فوتبال کردستان این نشست را ترک کرد تا انتخاباتی که قرار بود با رقابت «آرمان اسعدی،️ هوشنگ امینی،️ رستم باجلانی، فردین حبیبی،️ آرش زارعی، ایرج عباس زاده،️ هادی کاظمی، بهروز کریمی و️ مهدی مهتابانی» برگزار شود تنها بین فردین حبیبی، آرش زارعی، و مهدی مهتابانی رقم بخورد.
مهدی مهتابانی دیگر کاندید این مجمع انتخاباتی نیز گفت: چرا وقتی که شاهد حضور معدن طلا و کارخانجات مختلف در استان کردستان هستیم باید تیم‌های فوتبال استان مشکل مالی داشته باشند این مسئله از ضعف‌های هیئت فوتبال استان است که توانایی جذب اسپانسر مالی برای تیم‌های فوتبال را ندارد.
وی افزود: شما اعضای مجمع باید فرد اصلح را انتخاب کنید و با صداقت باعث پیشرفت فوتبال کردستان شوید.
این نامزد تصدی پست هیئت فوتبال کردستان، چندین بار در حین مجمع تصمیم به ترک جلسه کرد اما دوباره تا پایان رأی‌گیری در مجمع باقی ماند.
آرش زارعی دیگر کاندید هیئت فوتبال استان کردستان نیز گفت: من آرش زارعی نیستم من فوتبال کردستان هستم و امیدوارم در کنار شما عزیزان و با تکیه بر کار جمعی و علمی بتوانیم باعث پیشرفت فوتبال شویم.
وی افزود: از دوران کودکی در تیم‌های مختلف استان مشغول بازی بوده‌ام، داور لیگ برتر فوتبال ساحلی و دارای دکتری مدیریت ورزشی هستم و با دانش آموخته‌های مدیریت و بازاریابی برای نجات فوتبال کردستان مشورت کرده‌ام و برنامه مدونی برای فوتبال استان دارم.
زارعی تصریح کرد: با برنامه به این مجمع انتخاباتی آمده‌ام، امیدوارم که بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.
فردین حبیبی آخرین کاندید حاضر در این مجمع هم بیان کرد: بنده چندین سال است در دانشگاه‌های استان تدریس می‌کنم الان هم در دانشگاه پیام نور و فرهنگیان سنندج مشغول به تدریس هستم اگر قرار بر برنامه گفتن باشد نوشتن یک برنامه کار راحتی است اما واقعاً مشکل فوتبال کردستان نبود برنامه است؟ همه ما می‌دانیم حاشیه رکن اصلی مشکلات هیئت فوتبال کردستان است و امیدوارم هرکسی رأی بیاورد همه با هم و بدون در نظر گرفتن نام شخص برای کمک به فوتبال کردستان قدم های مثبتی بردارند.
اما بعد از پایان رأی‌گیری مهدی مظفری رئیس هیات فوتبال شهرستان قروه و فاطمه صادقی سرپرست تیم بانوان کانی کردستان با گلایه از تهمت‌های برخی از کاندیداهای مجمع اظهار کردند اگر فردی قصد حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را دارد باید به شهرستان‌ها سفر کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد نه فقط به اعضا مجمع تهمت بزند و آنها را تهدید کند.
طهمورث حیدری عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته امور استان‌‌های فدراسیون فوتبال هم گفت: شخصاً خدمت مدیرکل ورزش‌وجوانان کردستان رفتم و وی در نهایت تصمیم گرفت در این مجمع حضور پیدا نکند؛ همه ما تابع اساسنامه فدراسیون فوتبال که به تأیید تمامی ارگان‌های نظارتی رسیده است هستیم و غیر از آن مجاز به فعالیت نیستیم و فدراسیون فوتبال نهاد مستقلی است که این مسئله به تاییدیه‌ای اف سی هم رسیده است پس جای هیچ شبهه‌ای هم نیست و امیدوارم همه ما به قانون احترام بزاریم.
وی افزود: برای اولین بار است که این اتفاق در مجامع می‌افتد و آن هم در مجمعی که خودش کم حاشیه نداشت. نقدهایی در این زمینه در همه استان‌ها داریم، فرایند انتخابات هیئت فوتبال بر اساس اساسنامه فدراسیون 2 ماه است و اگر یک روز بیشتر شود انتخابات باطل است که در کردستان همین اتفاق افتاد و در دور اول تا چهار ماه طول کشید و در دور بعد هم موارد مهمی پیش آمد که نتوانستیم انتخابات هیئت فوتبال را برگزار کنیم.
حیدری از عدم ارائه گزارش تصویری از عملکرد هیئت فوتبال کردستان در این مجمع انتقاد کرد و ابراز داشت: البته آقای رحمانی چندین سال برای فوتبال استان زحمت کشیدند که لازم است از وی نیز قدردانی کرد چراکه انصافاً همیشه برای احقاق حقوق فوتبال استان در فدراسیون تلاش می‌کردند.
وی عنوان کرد: امیدوارم فوتبال استان با اتکا به همدلی و تصمیم جمعی بتواند مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد خیلی خوشحال هستم که در استان کردستان تیمی در لیگ برتر بانوان، لیگ دسته اول فوتسال آقایان ، لیگ برتر و دسته اول فوتسال بانوان و لیگ برتر جوانان داریم و این نشان از استعداد بالای این استان است و باید قبول کنیم این موفقیت‌ها بدون تلاش و زحمت بدست نمی‌آید و جامعه فوتبال استان کردستان باید همه دست به دست هم برای ارتقا این رشته تلاش کنند.
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به عده‌ای که ظهر روز گذشته در اعتراض به برگزاری این مجمع به سازمان بازرسی استان مراجعه کرده بودند، یادآور شد: فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی، غیر انتفاعی مستقل است که دیوان عدالت هم آن را تأیید کرده است و تنها وظیفه ما در قبال سئوال سازمان بازرسی، پاسخگویی محترمانه است و نه ابطال انتخابات چرا که ملاک کار ما اساس‌نامه فدراسیون فوتبال است.
به گزارش تسنیم؛ نوبت به رأی‌گیری رسید و همه آنهایی که باید در انتخابات شرکت می‌کردند، آرا خود را به صندوق انداختند تا نوبت به آخرین نفر یعنی رئیس مجمع و عضو هیئت رئیسه فدراسیون رسید.
طهمورث حیدری که برای انداختن رأی خود پای صندوق رفت، انداختن رأی‌ش به درازا کشید و پچ پچ راه افتاد، همه منتظر بودند تا وی رأی خود را به صندوق بیندازد اما بعد از چند بار شمارش برگه‌های سفید، مدعی شد که برگه تعرفه رأی کم آمده است! و او رأی نمی‌دهد چون مدت زیادی زمان می‌برد تا برگه بیاورند و از سویی مشخص می‌شود که وی به چه کسی رأی داده است.
در پایان؛ «فردین حبیبی» که پیشکسوتان فوتبال استان مدعی‌اند که وی شرایط و صلاحیت لازم را ندارد، با 16 رأی از 18 رأی ماخوذه به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان کردستان انتخاب شد. 
انتهای پیام/487/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/735768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز بلیت فروشی دیدار تراکتور و فولاد خوزستان

امام جمعه کیش: حمله موشکی ایران آغاز نصرت الهی است

طلا دوباره گران شد

انسداد نقاط مرزی استان اردبیل با سرعت در حال انجام است

هوای ناپایدار طی 3 روز آینده در اردبیل ماندگار خواهد بود

رصد هفتگی قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار+جدول

خریداری 370 هزار تن گندم در استان اردبیل

رتبه استان اردبیل در متوسط درآمد خانوار شهری 12 پله ارتقاء یافت

517 بهره بردار در حوزه گردشگری استان اردبیل فعالیت می‌کنند

آیت‌الله عاملی: نماز جمعه این هفته تهران دندان طمع دشمن را می‌کشد

لیگ برتر والیبال؛ شهرداری ارومیه و طبیعت با پیروزی شروع کردند

معدوم کردن بیش از 14 تن فرآورده خام دامی در مهاباد

تجلیل ازخیران کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین دژ

تجلیل از مربیان و گنجینه‌های هلال احمر شهرستان ارومیه

تجلیل از مخترعین و مدال آوران جهانی شهرستان ماکو

انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری در آذربایجان‌غربی تشکیل شود

روستای ناری‌ ارومیه پس از چندین دهه صاحب آسفالت

50 عنوان برنامه هفته ملی کودک در آذربایجان‌ غربی اجرا می شود

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی ارومیه برای کارکنان و خانواده فراجا

استاندار آذربایجان‌غربی: بدنبال 24 ساعته کرد مرزها هستیم / والی حکاری ترکیه: رفع مشکلات تجارت مرزی با ایران در دستور کار است

توسعه زیرساخت های مرزی سرو مورد توجه قرار گیرد

برگزاری یادواره شهدای ضاحیه لبنان در مدرسه شهید پرهیزی ارومیه

رصد کامل اطلاعاتی مرز‌های آذربایجان غربی/ مشکلی در مرز‌ها نداریم

استاندار آذربایجان‌غربی: بدنبال 24 ساعته کردن مرزها هستیم / والی حکاری ترکیه: رفع مشکلات تجارت مرزی با ایران در دستور کار است

حمایت از سرمایه‌گذاری وایجاد واحد‌های بوم‌گری اشنویه

جمعیت عشایر آذربایجان‌غربی به 20هزار خانوار رسیده است

امام جمعه ارومیه: تشریح دستاوردهای انتظامی در جامعه بخش مهمی از وظایف فراجاست

مطالبه احیاء راه آهن جلفا- نخجوان و افزایش سرعت حرکت قطار تبریز- جلفا

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در تبریز

اختصاص زمین وقفی برای توان جویان ذهنی در تبریز

توانمندی‌ شگفت‌آور نیرو‌های مسلح حاصل انقلاب اسلامی است

پیشتازی هریس از ترامپ در جدیدترین نظرسنجی ملی

هریس: انتظار جنگیدن نیرو‌های آمریکایی در کنار اسرائیل را ندارم

برداشت گلرنگ از اراضی شهرستان اهر

پیام رهبر انقلاب به رزمندگان مجروح مقاومت: از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید/ مجروحین: مبارزه‌ی ضدّصهیونی متوقّف نخواهد شد

مبارزه‌ی ضدصهیونی حتی با شهادت سیدحسن نصرالله متوقف نخواهد شد

پیشتازی هریس از ترامپ در جدیدترین نظرسنجی ملی آمریکا

مبارزه‌ی ضدّصهیونی حتّی با شهادت سیّدحسن نصرالله متوقّف نخواهد شد

یادداشت اختصاصی رهبری به مجروحان و رزمندگان مقاومت

مبارزه‌ ضدصهیونی حتی با شهادت سیدحسن نصرالله متوقف نخواهد شد

عیادت فرزندان رهبر انقلاب از مجروحان لبنانی + تصاویر | یادداشت اختصاصی رهبری به مجروحان و رزمندگان مقاومت

رهبر انقلاب خطاب به رزمندگان مجروحان حزب‌الله: از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید/ استقامت شما از برترین جهادهاست

افتتاح مدرسه روستای باغ یری مراغه

خرید 250 دستگاه اتوبوس جدید برای تبریز تا پایان سالجاری

مجروحان لبنانی: مبارزه ضدصهیونی متوقف نخواهد شد

هریس: انتظارِ جنگیدن نیروهای آمریکایی در کنار ارتش اسرائیل را ندارم

رهبر انقلاب خطاب به رزمندگان مجروح حزب‌الله: از امتحان الهی سربلند بیرون آمدید

آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟!

رهبر انقلاب خطاب به مجروحان حزب الله : استقامت شما از برترین جهادهاست

عیادت فرزندان رهبر انقلاب از رزمندگان مجروح حزب الله+عکس