پیام آذری

آخرين مطالب

آیا “بی طرفی بدن” واقعا چیزی برای تلاش است؟ مقالات

آیا “بی طرفی بدن” واقعا چیزی برای تلاش است؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری

اصطلاح «بی‌طرفی بدن» در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است و تأثیرگذاران پیشنهاد می‌کنند که بی‌طرفی بدن رویکردی واقع‌گرایانه‌تر برای بهبود تصویر بدن است تا مثبت‌اندیشی. اما یک مقاله جدید توسط گروهی از متخصصان در مورد تحقیقات تصویر بدن نشان می دهد که طرفداران بی طرفی بدن ممکن است معنای داشتن تصویر مثبت را اشتباه درک کنند.
این محققان علاوه بر این که می‌گویند خنثی‌بودن بدن واقعاً «جدید» نیست، همچنین استدلال می‌کنند که بی‌طرفی در مورد تصویر بدن هدف چندانی نیست.
ایده بی طرفی بدن نه از تحقیقات آکادمیک در مورد تصویر بدن و اختلالات خوردن، بلکه از فضاهای رسانه های اجتماعی متمرکز بر تصویر بدن پدیدار شد. از آن زمان، مفهوم بی طرفی بدن در مقالات آکادمیک ظاهر شد و نویسندگان بی طرفی را با «مثبت بدن» مقایسه کردند. اما نویسندگان این مقاله جدید پیشنهاد می کنند که برخی از محققان (علاوه بر اینفلوئنسرها و پزشکان رسانه های اجتماعی) که بی طرفی بدن را ترویج می کنند، به نظر می رسد در مورد معنای واقعی داشتن تصویر بدنی مثبت سردرگم هستند. در اصل، آنها استدلال می کنند که اجزای امیدوارکننده بی طرفی بدن واقعاً خنثی نیستند و واقعاً جدید نیستند.
به نظر می رسد یکی از موارد سوء تفاهم از اشتباه گرفتن عبارت “تصویر مثبت بدن” با “مثبت بدن” ناشی می شود. همانطور که نویسندگان مقاله توضیح می دهند، مثبت بودن بدن یک جنبش اجتماعی است. تصویر مثبت بدن مفهومی پیچیده است که شامل «الف تجربه فرد پذیرش، قدردانی، احترام، مراقبت و دوست داشتن بدن آنها.»
بسیاری از اینفلوئنسرها استدلال می کنند که بی طرفی بدن هدف واقع بینانه تری نسبت به تصویر مثبت بدن است، زیرا آنها تصور می کنند که داشتن تصویر بدنی مثبت به معنای داشتن احساس خوب نسبت به ظاهر خود همیشه است. این یک سوء تفاهم است. مطمئناً هیچ کس در هر زمان نسبت به هر جنبه ای از ظاهر خود احساس خوبی ندارد. اما علاوه بر آن، تصویر بدن بسیار بیشتر از احساس شما نسبت به ظاهرتان است. برای مثال، یکی از مؤلفه‌های کلیدی یک تصویر مثبت از بدن، قدردانی از بدن است، که شامل احساس خوب بودن نسبت به بدن شما بدون توجه به ظاهر، رفتار خوب با بدن، نزدیک شدن به بدن با نگرش پذیرنده حتی اگر ناقص است، و تلاش برای رد رسانه‌ها پیام هایی که تعاریف محدود و غیر واقعی از «بدن خوب» را ترویج می کنند.
به طور کلی، داشتن تصویری مثبت از بدن بسیار بیشتر از احساس شما نسبت به ظاهرتان است. این شامل قدردانی از عملکردهای بدن شما است – تمام کارهای جالبی که بدن شما می تواند انجام دهد. داشتن یک تصویر مثبت از بدن همچنین شامل این است که با مهربانی و مراقبت با بدن خود رفتار کنید، حتی اگر نسبت به ظاهر خود احساس بدی دارید و حتی زمانی که ممکن است از عملکرد بدن خود ناامید شوید.

پیام آذری

به نظر می رسد برخی از اینفلوئنسرها استدلال می کنند که “بی طرفی” ممکن است بیشترین امیدی باشد که مردم می توانند یا باید در رابطه با بدن خود به آن امیدوار باشند. نویسندگان این مقاله جدید با بررسی تحقیقاتی که نشان می‌دهد حتی افرادی که نارضایتی شدید بدن یا اختلالات خوردن دارند، می‌توانند با حمایت و مداخلات صحیح تصویر بدنی مثبتی بسازند، به این استدلال پاسخ می‌دهند.
یکی دیگر از ایده های رایج در مورد بی طرفی بدن این است که یک نوع حد وسط بین تصویر بدنی منفی و مثبت است، که ممکن است توضیح دهد که چرا برای برخی افراد نسبت به تصویر مثبت بدن، احساس واقعی تر می کند. اما این دیدگاه بی طرفی بدن (به عنوان یک نقطه میانی) منطقی نیست، زیرا تصویر مثبت و منفی بدن در واقع در یک زنجیره نیستند. ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، اما ممکن است در مورد این موضوع با استفاده از احساسات عمومی به عنوان مقایسه فکر کنید. معمولاً افراد معتقدند که تجربه عاطفی ما از منفی در یک طرف پیوستار تا مثبت در طرف دیگر متغیر است. اما تجربیات عاطفی منفی و مثبت تا حدودی مستقل هستند. شما می توانید خوشحال و غمگین باشید در همان زمان به عنوان مثال، در یک جشن فارغ التحصیلی ممکن است نسبت به دستاوردهای خود احساس غرور و خوشحالی کنید، از رفتن به مرحله جدیدی از زندگی هیجان زده باشید، اما همچنین در مورد انتقال و احتمال از دست دادن ارتباط با همکلاسی های خود غمگین یا نگران باشید. برای تصویر بدن تقریباً یکسان است. شما می توانید عناصر تصویر مثبت بدن و تصویر بدن منفی را همزمان تجربه کنید، بنابراین درست نیست که بی طرفی بدن را در “وسط” این دو حالت تصور کنید.

پیام آذری

نویسندگان این مقاله جدید همچنین استدلال می‌کنند که طرفداران بی‌طرفی بدن ممکن است اهمیت تصویر مثبت بدن برای سلامتی را دست کم بگیرند. به عبارت دیگر، هدف گذاری برای “بی طرفی” ممکن است (حداقل در برخی موارد) نوار را خیلی پایین بگذارد. تصویر مثبت بدن می تواند جزء کلیدی تندرستی باشد. تلاش برای “تحمل کردن” بدن شما ممکن است مسیرهای شکوفایی روانی را مسدود کند. در مجموع، مفهوم بی‌طرفی بدن چیزی جدید به نظر می‌رسد – اما به نظر می‌رسد که عمدتاً بسته‌بندی مجدد یا سوءتفاهم از تعاریف گسترده تصویر مثبت بدن است که توسط بسیاری از محققان و پزشکان برای دهه‌ها پذیرفته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/733811/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمول دولت برای نقره داغ کردن مشترکان پر مصرف | قبض برق چند برابر می شود؟

فرمول دولت برای نقره داغ کردن مشترکان پر مصرف

امروز؛ بارش پراکنده باران در تهران و 10 استان

مطالعه جدید این سوال را مطرح می کند: آیا این کتاب باید منتشر شود؟

دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دزفول برگزار شد

دومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت و ششمین جلسه کارگروه تحول و اولین جلسه کمیته بهره وری

دیدار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد استان البرز: راه و هدف شهید نصرالله و جبهه مقاومت باید تبیین شود

قیمت سکه 9 مهر 1403 | قیمت سکه امروز دوشنبه 1403/7/9

فوری| ترس و وحشت دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز؛ موهان باگان نیاید 3 بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی خبرورزشی

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی خبرورزشی

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی رسانه 7

فوری| دلیل انصراف حریف هندی تراکتور از سفر به تبریز لو رفت؛ موهان باگان به ایران نیاید سه بر صفر بازنده می‌شود / اختصاصی آفتاب نو

کشف جدید گاز در دریای خزر، صادرات آذربایجان به اروپا را افزایش می‌دهد

آیا “بی طرفی بدن” واقعا چیزی برای تلاش است؟

تروریست‌ها در تیراندازی به پاسگاه انتظامی پیرانشهر ناکام ماندند

فیلم| تجمع مردم شهرستان شوط در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

فیلم| تجمع مردم نقده در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

آرزوی عجیب سرمربی پرتغالی درباره تبریز

یادداشت رسیده / شهادت سید مقاومت و درس‌های مهم پیام امام خامنه‌ای

تلاش برخی جمهوری‌خواهان برای حفظ فاصله با ترامپ پس از لفاظی‌های جنجال برانگیز

هفت کاری که خودشیفته‌ها در روابط‌شان انجام می‌دهند

پیام تسلیت امام جمعه بجنورد در پی شهادت شهید «سیدحسن نصرالله»

مرمت حمام تاریخی چهارسوق آذرشهر

از انتخابات امریکا چه خبر؟؛ از جنجال تزئینات ملانیا ترامپ تا مهارت هریس در آشپزی

دستگیری سارقان لوازم خودرو در تبریز

پیشرفت متروی تبریز مطابق برنامه زمانبندی قابل قبول است

شهرداران نواحی بازوی نظارتی مناطق‌ دهگانه برای مقابله با ساخت وساز غیرمجاز

عملیات لوله گذاری با هدف انتقال آب‌های سطحی از میدان شهید فهمیده تبریز اجرا می شود

انار چگونه با بدن ما مهربان است!؟

فوری| حریف هندی تراکتور از سفر به ایران منصرف شد؛ نامه موهان باگان به کنفدراسیون فوتبال آسیا: فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی خبرورزشی

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی آفتاب نو

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی رسانه 7

فقط در زمین بی طرف بازی می کنیم! / اختصاصی خبرورزشی

غربالگری شنوایی 92 درصد نوزادان آذربایجان شرقی

پرمصرف ها نقره داغ می شوند

پیام تسلیت ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آذربایجان غربی

آذربایجان با خرید جنگنده‌های پیشرفته JF-17 بلاک 3، قدرت هوایی خود را تقویت می‌کند

تغییر چهره چشم نواز «عاطفه» فیلم دینامیت بعد 5 سال در 34 سالگی/ تصاویر

تیپ و استایل تازه «بهاره رهنما» کنار برج ایفل پاریس در 50 سالگی/ عکس

تغییر چهره جذاب «لنا» دختر نیوشا ضیغمی بعد 4 سال در 6 سالگی

تغییر چهره خرم سلطان در 41 سالگی/ عکس

تغییر چهره بهت آور کودک نقش «مومو» سریال بچه مهندس بعد 6 سال/ تصاویر

تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ارومیه برگزار شد

پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و استاندار در پی شهادت سیدحسن نصرالله

ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه‌قضائیه

اخذ مجوز نصب 10 سامانه ثبت تخلف جدید در محور‌های مواصلاتی استان

ورزشگاه یادگار امام تبریز آماده میزبانی از رقابت‌های آسیایی

طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در آذربایجان شرقی

بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی شد