مناطق کمبرخوردار شهر تبریز در اولویت تخصیص اتوبوس قرار دارند
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز با اشاره به اینکه مناطق کمبرخوردار شهر تبریز در اولویت تخصیص اتوبوس قرار دارند، گفت: سال جاری اقداماتی در راستای نوسازی ناوگان اتوبوس در حال انجام است.
محمد حسین زاده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی درباره نوسازی ایستگاههای اتوبوس شهر تبریز اظهار کرد: مدیریت شهری در بودجه عمرانی مناطق دهگانه تبریز، ارقامی را به این مسئله اختصاص داده است که هر منطقه، نسبت به تعمیر و نوسازی ایستگاههای اتوبوس اقدام کند که این نوسازی، در برخی ایستگاههای مناطق در حال انجام است.
وی افزود: انتظارات عموم مردم نسبت به نوسازی ایستگاههای اتوبوس برآورده نشده است. بدین منظور به شهردار تبریز پیشنهاد شده است که این اقدام از مسئولیت مناطق، خارج و تحت نظر معاونت فنی و عمرانی یا معاونت حملونقل مرکز قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز با بیان اینکه میخواهیم احداث و نوسازی سایبانهای ایستگاهها با مطالعات انجام شود، تشریح کرد: این مطالعات بر اساس نیاز و تعداد مسافر و بافتی که ایستگاه در آن منطقه قرار دارد، است. در محدوده شهر یا بافت تاریخی، نوع معماری ایستگاه باید متفاوت با ایستگاههای شهرکهای دیگر باشد.
حسین زاده عنوان کرد: اکنون منتظر دستور شهردار تبریز هستیم که درخواست ما را به یکی از دو معاونت ارجاع دهد تا با هماهنگی شرکت اتوبوسرانی، نیاز آن منطقه و با در نظر گرفتن شکلگیری تراکم آن منطقه، هزینهای که میشود به نحوی باشد که نهتنها آن سایبان، نیاز ما را حل کند بلکه، از لحاظ معماری و سیمای بصری به شهروندان انرژی دهد.
وی ادامه داد: توان مالی شرکت اتوبوسرانی در حدی نیست که به تنهایی، این کار را انجام دهد، این شرکت یک مجموعه خدماتی و زیانده است و رقم ناچیزی که از بابت هزینه جابهجایی مسافر کسب میشود، شاید کفاف هزینه سوخت را هم ندهد و در اینجا شهرداری حامی است و به نتیجه کار امیدوار هستیم؛ بودجهای که سال 1403 به این کار اختصاص داده شده بود، در تمام مناطق 40 میلیارد تومان بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز درباره اقداماتی که سال جاری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حال انجام است، تاکید کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت خودروسازی سبلان، که تولیدات در کشور چین اتفاق میافتد و گیربکس و موتور از کشورهای ایتالیا و آلمان سفارش داده شده است، امیدواریم تا تیر یا مرداد 100 دستگاه CBU وارد کنیم و 49 دستگاه اتوبوس هم از شرکت خودروسازی اسنا، که محل کارخانه در شهر تبریز قرار دارد، دریافت خواهیم کرد.
حسینزاده گفت: قرارداد وزارت کشور با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شده است که حدود 38 دستگاه وارد خواهیم کرد که بین سازمان شهرداریها و شرکت مذکور در سطح ملی، اختلاف وجود دارد و پیگیر این مسئله هستیم.
وی با اشاره به دلیل اینکه آمار را نمیتوانیم افزایش دهیم، عنوان کرد: علت، این است که اتوبوسهایی که بهکار میگیریم یا به صورت سوبسید به بخش خصوصی میدهیم، اتوبوسهای قبلی را از ناوگان خارج میکنیم. اتوبوسهایی که عمر آنها 16، 17 و یا 18 سال است را خارج میکنیم و اتوبوس جدید وارد میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل مسافر شهرداری تبریز اظهار کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی در سطح کشور، زیاد است زیرا تقریباً در 10 یا 12 سال اخیر، اقدامات حمایتی از سوی دولتها انجام نشده بود و شهرداری هم تا حدی، میتواند این کار را انجام دهد و دولت باید با اوراق، سهمیه و واردات کمک کند تا شهرداری در این زمینه پیشقدم شود اما وضعیت عمر ناوگان شهر تبریز در مقایسه با سایر شهرها، مناسب است.
حسینزاده تصریح کرد: سال 1403 از شرکت اسنا 51 دستگاه اتوبوس و در سال 1402 10 دستگاه از شرکت ایران خودرو دیزل و 50 دستگاه از اسنا خریداری شد و از سال 1401 به طور سالانه، اتوبوسهای جدید به ناوگان حملونقل افزوده میشود.
وی با اشاره به اینکه هدف ما کسب رضایت تمامی شهروندان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این امر، محقق شده باشد و تلاش میکنیم در افزودن اتوبوس به مسیرهای شهر تبریز میان شهروندان مناطق کمبرخوردار و شهروندان برخوردار، تفاوتی قائل نشویم و این بار تلاش شد اختصاص اتوبوسها به مسیرها، از مناطق کمبرخوردار شروع شود.
کد خبر 860051
-
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۳:۱۶
-
۱۳ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/817400/