طی برنامه یکساله مدارس سنگی و کانکسی حذف میشود
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - تبریز-مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی گفت: 72 مدرسه کانکسی مستقل بالای 10 دانشآموز و 44 مدرسه سنگی شناسایی شده بود که اقدامات جدی صورت گرفته است و طی برنامه یکساله حذف میشوند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود سعادتی امروز در اولین گردهمایی بانوان مدرسه یار و مدرسه ساز استان، استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را به تأسی از رئیس جمهور، حلال مشکلات زیر ساختی عنوان کرد و اظهار داشت: مدارس هنرستانی با تراکم بالای 35 نفر از جمله دیگر اولویتهای این اداره کل برای سال تحصیلی پیش رو میباشد که پیشبینی میشود با ایجاد کارگاه در حیاط هنرستانها، شاهد آزاد سازی کلاسها و کاهش تراکم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با بیان اینکه 189 پروژه نیمه تمام و در دست اجرا در استان وجود دارد گفت: برای اتمام 78 مورد از آنها در سالجاری برنامهریزی شده است.
وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بانوان خیر مدرسه ساز و مدرسهیار گفت: برای موفقیت لازم است به فهم مشترکی از مسائل و چالشها برسیم و بدانیم برای رفع موانع چه اقداماتی را باید انجام دهیم.
سعادتی با بیان اینکه نیروی انسانی، اصلیترین مؤلفه رشد یک کشور است و نقطه آغازین تربیت نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت میشود؛ تصریح کرد: بر همین اساس؛ توسعه عدالت آموزشی به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی جز اولویتهای وزارت آموزش و پرورش و اصول تربیت نیروی انسانی است.
وی با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه عدالت، بیان داشت: جهش بسیار قابل توجه در زمینه با سوادی و دسترسی به آموزش، یکی از بزرگترین اتفاقات در زمینه توسعه عدالت، بعد از انقلاب اسلامی ایران است؛ اما یک چالش جدی داریم که آن هم عدالت در کیفیت آموزش بوده و این مهم بارها مورد تاکید رئیس جمهور محترم قرار گرفته است.
سعادتی افزود: عدالت در کیفیت آموزش دارای دو بُعد است که بخشی شامل سختافزار و دیگری دسترسی به نرم افزار مناسب شامل طرح و برنامه مناسب و کاربردی در پیش برد برنامههای آموزشی و تربیتی است.خوشبختانه در زمینه رشد سختافزاری، اقدامات اولیه که شامل شناسایی و احصاء اطلاعات کامل است، صورت گرفته و مقرر گردیده با راهبری استاندار محترم جلسات مرتب، برگزار و اقدامات تحولی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمانی میتواند متحول شود که مردمی باشد؛ مردمی بودن به معنی گسترش و توسعه مدارس غیردولتی نیست؛ بلکه به معنی اداره مدارس دولتی در تمام ابعاد با مشارکت و بهرهمندی از ظرفیت مردم است.
وی افزود: حمایت معنوی از مدارس توسط اولیا و مردم باید سازماندهی شده و برنامه عمل داشته باشد، امروز به دنبال آن هستیم فرایند جدی برای این امر تهیه و تنظیم شود و خوشبختانه اکنون این اهتمام در وزارت خانه وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.
سعادتی ادامه داد: زمانی بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه خواهد بود که آن مدرسه آبروی محله باشد و افراد آن محل نسبت به توسعه و رفع تمامی چالشهای مدرسه محله حساسیت داشته باشند و در این صورت عدالت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.
-
يکشنبه ۳۰ دي ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵:۱۳
-
۱ بازديد
-
خبرگزاری مهر - شرقی
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/786703/