قطعه 6 آزادراه تبریز _ ارومیه نیازمند 30 هزار میلیارد ریال
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام آذری - به گفته علی فرجی معاون سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی کار ساخت قطعه 6 آزادراه تبریز _ ارومیه در سال 1397 به شکل مشارکتی شروع شده است که 28 کیلومتر طول دارد و به عنوان حلقه دوم جنوبی تبریز نقش مهمی در کاهش ترافیک کنارگذر جنوبی ایفا خواهد کرد.
وی ادامه داد: تکمیل طرح آزادراه تبریز _ ارومیه متعاقب بهرهبرداری از پل میان گذر گام اساسی باقیمانده برای ایجاد مدل ترافیکی جدید و کاهش قابل توجه مسافت دسترسیهای سریع و مطمئن منطقهای و بینالمللی و تحول ترانزیتی اقتصادی در منطقه شمال غرب کشور است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
فرجی با بیان اینکه اتمام این آزادراه و بهرهبرداری از آن سهم بزرگی در کاهش ترافیک و تلفات جادهای استان خواهد داشت افزود: فرایند اجرای این طرح در قالب 6 قطعه طراحی شده و آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است عدم آغاز به کار قطعه پنج باوجود اتمام مطالعات نهایی و تعیین تکلیف بهرهبرداری از قطعه 6 است.
وی گفت: با توجه به اثرات مثبت اجرایی طرح برای استانهای آذربایجان شرقی و غربی و نیز محوریت آن برای شمال غرب کشور و تعهد کشور به کنوانسیون بزرگراههای آسیایی، تکمیل و بهرهبرداری از این طرح اهمیت بالایی یافته است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی طول کل طرح آزادراه تبریز _ ارومیه را 162 کیلومتر و طول طرح در آذربایجان شرقی را 122 کیلومتر اعلام کرد.
فرجی تشریح کرد: قطعه یک آزادراه به طول 24.5 کیلومتر با پیشرفت 96 درصد و زیر ترافیک، قطعه 2 به طول 15.5 کیلومتر با پیشرفت 96 درصد زیر ترافیک، قطعه سه به طول 17 کیلومتر با پیشرفت 10 درصد در حال واگذاری، قطعه چهار به طول 31.5 کیلومتر با پیشرفت 80 درصد که 29 کیلومتر زیر ترافیک است، قطعه پنج به طول 44 کیلومتر در حال واگذاری و قطعه 6 آزادراه به طول 28 کیلومتر (رینگ دوم جنوبی تبریز) فاز 1 پیشرفت 55 درصدی دارد.
وی اعلام کرد: احداث قطعه 6 آزاد راه تبریز_ ارومیه در سال 1397 به شکل مشارکتی (40 درصد سهم دولت و 60 درصد سهم بخش خصوصی) شروع شده است و در حال حاضر در مجموع 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 16 کیلومتر از این قطعه در قالب مرحله نخست 55 درصد پیشرفت دارد و 12 کیلومتر باقی مانده پیشرفتی ندارد افزود: اعتبار هزینه شده برای طرح 22 هزار میلیارد ریال است که برای تکمیل و بهرهبردای از این قطعه به اعتباری افزون بر 30 هزار میلیارد ریال سهم دولتی نیاز است.
منبع:خبرگزاری صدا وسیما
-
شنبه ۱۵ دي ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰:۵۴
-
۱۰ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/779696/