تعدد تقاطع غیرهمسطح به تنهایی ترافیک تبریز را تسهیل نمیکند
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری تبریز گفت: افزایش زیرگذر و روگذر در یک شهر به تنهایی نمیتواند موجب کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد خودروها شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محبوب عبدالله پور صبح امروز _یکشنبه بیستم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بعضی نقاط شهر و به سبب موقعیت مکانی احتمال دارد با ساخت زیرگذر یا روگذر ترافیک در نقاط دیگر شهر افزایش پیدا کند.
وی افزود: با ساخت تقاطع غیرهمسطح خودروها به سمت مسیرهای جدید هدایت میشوند و احتمال ترافیک در تقاطعهای دیگر بسیار بالا میرود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری تبریز با اشاره به ترافیک سنگین تقاطع روبهروی بیمارستان 29 بهمن در بعضی ساعات روز تصریح کرد: تردد حدود 45 هزار نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه تبریز و 10 هزار نفر از اساتید، کادر و کارکنان این دانشگاهها به همراه بیمارستانهای امام رضا (ع)، شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی از درهای مشرف به بلوار 29 بهمن است که به نوعی بیشترین عوامل ترافیک سنگین در آن منطقه محسوب میشود.
عبداللهپور ادامه داد: با اصلاح هندسی و هدایت خودروهای کادر درمان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز به در مشرف سازمان برنامه بودجه و کمربندی میانی تا حد زیادی از بار ترافیکی تقاطع 29 بهمن کاهش پیدا میکند.
وی با اشاره به راهکارهای موجود برای تسهیل ترافیک شهر تبریز تصریح کرد: در صورت استفاده از حملونقل عمومی و اعمال محدودیتهای ترافیکی و زوج و فرد، مدیریت و هماهنگی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی در استفاده مناسب از همه شبکه معابر، بار ترافیکی در نقاط زیادی از شهر مرتفع میگردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری تبریز با بیان اینکه تعدد زیرگذر به تنهایی نمیتواند بار ترافیک را کاهش دهد، افزود: تعداد زیرگذر و روگذر تبریز بیش از دو برابر سایر کلانشهرهای کشور و این موضوع به تنهایی راهکاری برای حل مسئله ترافیک نشده است.
کد خبر 809263
-
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴:۵۵
-
۴ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/751647/