پیام آذری

آخرين مطالب

نبرد جنسیتی در آمریکا؛ میشل اوباما حرف‌های آخر را زد اجتماعي

نبرد جنسیتی در آمریکا؛ میشل اوباما حرف‌های آخر را زد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - میشل اوباما روز شنبه در یک گردهمایی در میشیگان برای کامالا هریس، کیفرخواستی تند علیه دونالد ترامپ صادر کرد و رئیس‌‌جمهور سابق را تهدیدی وجودی برای حقوق زنان خواند و به مردان گفت که رای به ترامپ «رای علیه ما است». به گزارش سی‌ان‌ان، بانوی اول سابق آمریکا، با تکرار سخنان پرشور و اغلب کوتاه خود در تابستان امسال در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، نسبت به بازگشت ترامپ به کاخ سفید ابراز نگرانی کرد.
او از شجاعت و دلسوزی هریس نسبت به زنان گفت و اعلام کرد از دورنمای بازگشت ترامپ به کاخ سفید در رنج است. زمانی که او هریس را معرفی کرد و او را در آغوش گرفت، صدای اوباما تقریبا می‌لرزید، غرق در نگرانی از رقابتی که او معتقد بود آن‌طور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند نباید نزدیک باشد. اوباما درباره هریس گفت: «با هر معیاری، او نشان داده که آماده است. سوال واقعی این است که آیا ما به‌عنوان یک کشور برای این لحظه آماده هستیم؟»
به گزارش دنیای اقتصاد، میشل اوباما در خطاب به جمعیتی خشمگین و ستایشگر در کالامازو، سخنانی صریح و اغلب با الفاظی تند درباره پیامدهای حضور ترامپ در کاخ سفید برای زنان داشت و از «مردانی که ما را دوست دارند»، صحبت کرد. میشل اوباما در این گردهمایی به دونالد ترامپ طعنه زد و به «رفتار غیرقابل پیش‌بینی» و «افت واضح ذهنی» او اشاره کرد. با این حال بخش اعظم سخنرانی خانم اوباما بر آنچه او «ترسی واقعی» از تاثیر سیاست‌های ترامپ بر حقوق سقط جنین خواند، متمرکز بود و به جمعیت مشتاق رای‌دهندگان گفت که شکست در انتخاب کامالا هریس می‌تواند عواقب مهلکی داشته باشد.
میشل اوباما گفت: «من عمیقا نگرانم که شمار زیادی از مردم دروغ کسانی را باور می‌کنند که در درون خود نفع واقعی آنها را در نظر ندارند» و افزود که «زشتی بر زندگی همه ما تاثیر خواهد گذاشت.» اوباما گفت: «لطفا، لطفا سرنوشت ما را به‌دست امثال ترامپ ندهید، کسی که از ما چیزی نمی‌داند و ما را تحقیر کرده است؛ زیرا رای به او رای علیه ما، علیه سلامتی ما، علیه ارزش ماست.» گردهمایی طرفداران هریس در کالامازو - یا همان‌طور که بانوی اول سابق به شوخی گفت، «کامالا-زو»، به دنبال رویداد دیگری برگزار شد که در آن هم موضوع اصلی حقوق باروری بود و در آن شب سلبریتی موسیقی آمریکا، بیانسه از نامزد دموکرات‌ها دفاع کرد.
بیانسه نیز پیامی مشابه که حکایت از ترس داشت، صادر کرد. این خواننده گفت: «من به‌عنوان یک سلبریتی اینجا نیستم. من به‌عنوان یک سیاستمدار اینجا نیستم. من به‌عنوان یک مادر اینجا هستم.» هریس در هیوستون مستقیما با رای‌دهندگان مرد صحبت کرد و گفت: «مردان در سرتاسر آمریکا نمی‌خواهند ببینند که دختران و همسران و خواهران و مادران خود در معرض خطر قرار می‌گیرند، برای اینکه حقوق آنها تضییع شده است.» اوباما در میشیگان پیش‌درآمد مشابهی انجام داد، اما اغلب با عبارات واضح‌تر و دردناک‌تر. اوباما با خطاب قرار دادن مردان گفت: «اگر همسرتان در طول یک برنامه روتین جراحی، در بستر اتاق عمل می‌لرزد و خونریزی می‌کند، زایمان بد انجام می‌شود، فشارش کاهش می‌یابد، زیرا خون بیشتری از دست می‌دهد یا عفونت غیرقابل پیش‌بینی گسترش می‌یابد و پزشکان مطمئن نیستند که می‌توانند اقدامی کنند یا خیر، آن زمان چه کسی باید تصمیم بگیرد؟» اوباما ادامه داد: «شما آن‌گاه کسی خواهید بود که دعا می‌کنید کاش دیر نشود. شما هستید که برای کمک از کسی التماس خواهید کرد تا کاری برای شما انجام دهد.» اوباما از زنان ناظر خواست که سعی کنند دوستان و اعضای خانواده بلاتکلیف خود را متقاعد کنند که به هریس رای بدهند.
اوباما گفت: «اگر شما زنی هستید که با مردانی زندگی می‌کنید که به شما گوش نمی‌دهند یا به ارزش‌های شما توجه نمی‌کنند، فقط این را به یاد داشته باشید که رای شما یک امر خصوصی است. شما از ارزش‌های قضاوتی‌تان استفاده کنید و رای را برای خود و زنان زندگی خود بدهید. به یاد داشته باشید زنانی که برای خیر خود ایستادگی می‌کنند، می‌توانند تفاوت را در انتخابات ایجاد کنند.» یکی دیگر از موضوعاتی که در کارزار انتخاباتی هریس مورد توجه قرار گرفت، به تور انداختن جمهوری‌خواهان میانه‌رویی است که از نام تجاری ترامپ بر سر در جمهوری‌خواهان سرخورده‌اند. اوباما ادامه داد: کامالا کسی است که بی‌باکانه بیرون آمده است. او به‌دنبال جمهوری‌خواهانی است که با او در یک زمین مشترک بازی می‌کنند. بر‌عکس رقیب خود از مصاحبه‌ها فرار نمی‌کند و فقط در مکان‌های امن با مخاطبان خودی دیدار نمی‌کند. میشل اوباما پس از انتقادات فراوان دوباره، ترامپ را فردی دمدمی مزاج معرفی و خشم خود را نسبت به او مجددا ابراز کرد. اوباما گفت: «با همه اینها که گفته شد، باید از خودم بپرسم: خب، چرا این رقابت این همه نزدیک است؟شب‌ها بیدار می‌مانم و به این فکر می‌کنم در دنیا چه خبر است؟»
کامالا هریس هم عمدتا اظهارات میشل اوباما را منعکس کرد و به رای‌دهندگان نسل «زِد» (Z) گفت درک می‌کند چرا برای تغییر «بی‌صبر» هستند. او گفت: «می‌خواهم به شما بگویم که حضور شما و قدرت شما را احساس می‌کنم.» هریس ادامه داد: «فقط دونالد ترامپ را بدون نقابی که زده است تصور کنید. کسی که در صورت انتخاب مجدد ادعای قدرت افراطی و کنترل نشده دارد، کسی که عهد کرده است از روز اول دیکتاتور خواهد بود، کسی که گفته است، ای‌کاش ژنرال‌هایی مانند هیتلر را داشت که آمریکایی‌هایی که با او مخالف هستند، دشمن بخواند.» هریس که پشت تریبون با مهر ریاست‌جمهوری ایستاده بود، به درخواست قبلی ترامپ برای پایان دادن به قانون اساسی و بازگرداندن او به قدرت اشاره کرد و گفت که این اظهارات به تنهایی باید او را رد صلاحیت کند. او تاکید کرد: «نباید دوباره این اتفاق بیفتد، هرگز، هرگز!» هریس هنگام ارائه خطابه پر شورش از سوی مخاطبانش به‌شدت تشویق شد. هریس در این کانتی که اساسا آبی است و طرفدار حزب دموکرات از رای‌دهندگان جوان‌تر خواست که اعضای خانه خود را به انتخابات دعوت کند.
در انتخابات سال2020، بایدن توانست با اختلاف 20امتیاز ترامپ را در این کانتی شکست دهد. کامالا هریس گفت: «نسل‌های آمریکایی قبل از ما مبارزه برای آزادی را رهبری می‌کردند و اکنون انتخاب با ما است» و پرسید: «آیا می‌توانم ژنرال نسل زد را ببینم» که این سخنان تشویق برخی از شرکت‌کنندگان جوان را به همراه داشت. او در پایان سخنرانی خود رو به جوانان کرد و گفت که من عاشق شما هستم و اینکه به‌درستی برای تغییر بی‌صبر هستید و من عاشق این هستم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/744370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوشته غم انگیز و دردناک لیلا اوتادی

147 تعاونی در آذربایجان‌ غربی به چرخه حیات بازگشتند

پایداری نسبی شرایط جوی تا اواخر هفته در استان اردبیل

اینفوگرافی/ پرافتخارترین جودوکاران ایرانی در مسابقات آسیایی متولد کدام استان‌ها هستند؟

سن سکته مغزی در ایران 10 سال کمتر از دنیا/ سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها

فضای فیزیکی دانشجویی علوم پزشکی اردبیل افزایش می‌یابد

دستگیری باند 13 نفره حفاران غیرمجاز در مشگین شهر

راه امام کبیرمان خمینى (ره)، آن اسطوره مقاومت و فضیلت را ادامه دهند.

آغاز مطالعات بستر و حریم 400 کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل

ضرب‌الاجل 3 ماهه برای مالکان وسایط نقلیه توقیفی رسوبی در اردبیل

افتتاح پل جدید انجیرلو و چند طرح هادی روستایی

بازداشت 13 حفار غیرمجاز در مشگین شهر

مسمومیت سه نفر در اردبیل با گاز مونو اکسید کربن

مهلت سه ماهه دادستانی اردبیل برای تعیین تکلیف وسائط نقلیه رسوبی

فیلم| برپایی خیمه مقاومت در مسجد بقیه الله ارومیه

پیام سرلشکر موسوی در پی شهادت چهار تن از کارکنان پدافند هوایی ارتش: سرو قامت ایستاده‌ایم

اجرای طرح جمع آوری بذر گونه های درختی

پویش همدلی مردم تکاب برای کمک به مردم غزه و لبنان

کشاورزی محور توسعه یا سراب پیشرفت/ از انتقاد شدید کشاورزان تا تردید کارشناسان

انتخابات آمریکا و حوادث منطقه

ترامپ به هریس می گوید : از کشور برو بیرون

هریس یا ترامپ؛ پیامدهای جهانی کدام رئیس‌جمهوری بیشتر است؟

ترامپ: بزرگترین اخراج مهاجران را در تاریخ آمریکا ثبت می‌کنم!

ترامپ به هریس: تو نابودگری ، از کشور برو بیرون

دوراهی تهران در 5 نوامبر

ترامپ: «کامالا» تو کشور ما را نابود کردی، برو گم شو!

ترامپ: اگر هریس رییس جمهور شود، پسران و دختران آمریکایی برای جنگ در کشوری که شما هرگز نام آن را نشنیده‌اید، فراخوانده خواهند شد / به هر بحران بین‌المللی که دولت کنونی ایجاد کرده، پایان می‌دهم؛ به‌ویژه درگیری‌های اوکراین و غزه

ویدئو | اعتراض حامیان فلسطین سخنرانی هریس را قطع کرد

اعتراض حامیان فلسطین سخنرانی هریس را قطع کرد+ فیلم

علیپور یکی از مدعیان آقای گلی است/ قرمزهای تهران و تبریز در کمین قهرمانی نیم فصل

پیام‌رسان ایکس حساب کاربری امام خامنه‌ای به زبان عبری را مسدود کرد

صدور احکام جایگزین حبس به نفع مددجویان بهزیستی دزفول

درگذشت یک بازیگر

دستگیری سارق و مالخر سیم  و کابل هاى برق در مراغه

آیا آرای هریس - ترامپ برابر می شود ؟

ترامپ: بایدن و هریس آمریکا را ویران کرده‌اند

مسدود شدن حساب عبری امام خامنه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس

هریس: تمام تلاشم را برای پایان جنگ و آزادی گروگان ها خواهم کرد

خروجی جلسات باید به نفع مردم باشد

کاهش 74.5 درصدی بارش در آذربایجان‌شرقی

دوسوم مطالبات گندم‌کاران آذربایجان‌شرقی پرداخت نشد

جایگاه تاریخی تبریز احیا شود

147 تعاونی در آذربایجان‌غربی احیا شد

پیش‌بینی تولید 247 تن میوه به در آذربایجان‌ غربی

فوت 11 نفر بر اثر حوادث گاز در آذربایجان شرقی

650 هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرد

افزایش 20 درصدی اعتبارات دهیاری‌های استان در نیمه اول سال جاری

مهار آتش سوزی مجتمع مسکونی در خوی/ 14 شهروند نجات یافتند

ارائه 21 مقاله در چهارمین همایش بین المللی معماری دست کند

8 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند