پیام آذری

آخرين مطالب

آیا ممکن است ترامپ رای بیشتری بیاورد اما در آرای الکترال شکست بخورد؟ اجتماعي

آیا ممکن است ترامپ رای بیشتری بیاورد اما در آرای الکترال شکست بخورد؟
  بزرگنمايي:

پیام آذری - پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):
نیویورک تایمز نوشت: کامالا هریس و دونالد ترامپ با 48 درصد آرا در آخرین نظرسنجی ملی نیویورک تایمز/ کالج سینا در روز جمعه برابر هستند.
به گزارش سرویس بین الملل «میهن تجارت»، در ادامه این مقاله آمده است: با احتساب نامزدهای احزاب کوچک، آقای ترامپ یک درصد پیشتاز است.
نیازی به گفتن نیست که این یک رقابت بسیار نزدیک را نشان می دهد. این تنها نظرسنجی نیست که این را نشان می دهد. طی یک هفته گذشته یا بیشتر، چندین نظرسنجی معتبر نشان داده اند که این رقابت مساوی یا حتی با پیشتازی آقای ترامپ است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که آقای ترامپ با سه امتیاز پیش بود، در حالی که CNBC او را دو امتیاز جلوتر داشت.
میانگین نظرسنجی نیویورک تایمز تا اواخر پنجشنبه، برتری خانم هریس را به یک امتیاز کاهش داد.
.
همه اینها چشم انداز چیزی را که افراد کمی در ابتدای این دوره به آن فکر می کردند افزایش می دهد: پیروزی ترامپ در آرای عمومی ملی.
دموکرات ها در هفت میهن تجارتات از هشت میهن تجارتات ریاست جمهوری گذشته، آرای مردمی ملی را به دست آورده اند. با این حال، بسیاری از این پیروزی های مردمی نزدیک بوده است. پیروزی جمهوری خواهان در چندین مورد قابل تصور بوده است و حتی اگر این اتفاق نمی افتاد، مطمئناً می توانست در شرایط کمی متفاوت اتفاق بیفتد.
اگر آقای ترامپ این بار رای مردم را به دست آورد، توضیح آن ساده خواهد بود. این نظرسنجی نشان می‌دهد که خانم هریس با موانع جدی مواجه است – نوعی که معمولاً باعث می‌شود یک نامزد در میهن تجارتات شکست بخورد:
تنها 28 درصد از رای دهندگان می گویند که کشور در مسیر درستی قرار دارد. هیچ حزبی نتوانسته است کاخ سفید را حفظ کند (یا آرای مردمی را به دست آورد) با چنین بخش کوچکی از رای دهندگان که فکر می کنند همه چیز به خوبی پیش می رود.
میزان رضایت از رئیس جمهور بایدن تنها 40 درصد است. هیچ حزبی نتوانسته است کاخ سفید را حفظ کند (یا آرای مردمی را به دست آورد) در حالی که محبوبیت رئیس جمهور اینقدر پایین است.
چالش های عمیق تری برای خانم هریس وجود دارد. این نظرسنجی می گوید که آقای ترامپ در مهم ترین موضوع رای دهندگان یعنی اقتصاد دست بالا را دارد. و به طور کلی، رای دهندگان بیشتری می گویند که در هر موضوعی که بیشتر به آن اهمیت می دهند به او اعتماد دارند.
البته خانم هریس به راحتی می تواند رای ملی را کسب کند. آقای ترامپ نقاط ضعف زیادی دارد – از جمله مواردی که در این هفته دوباره ظاهر شدند، مانند اظهارات جان کلی، رئیس سابق دفترش، مبنی بر اینکه او با تعریف فاشیست مطابقت دارد. اما در مجموع، چیزهای زیادی وجود دارد که تصور پیروزی ترامپ در رای مردم را آسان می کند.
آیا هریس همچنان می تواند در رای الکترال برنده شود؟
در سال 2016، هیلاری کلینتون با دو امتیاز آرای مردم را به دست آورد، اما با کمی اختلاف، ریاست جمهوری را از دست داد، زیرا آقای ترامپ در ایالت های عمدتا سفیدپوست و طبقه کارگر در غرب میانه عملکرد خوبی داشت.
چهار سال بعد، آقای بایدن در رای الکترال پیروز شد، اما باخت او در ایالت های کلیدی نسبت به کل کشور در واقع حتی بیشتر از باخت خانم کلینتون در سال 2016 بود. او با 4.5 امتیاز آرای ملی را به دست آورد، اما در نوسان پیروز شد. ایالت – ویسکانسین – فقط با شش دهم امتیاز.
با در نظر گرفتن این تاریخچه، ممکن است به نظر برسد که اگر آرای ملی برابر باشد، آقای ترامپ برنده خواهد شد – چه رسد به اینکه واقعاً در رای ملی پیروز شود. اما ممکن است آنطور که بسیاری معتقدند قطعی نباشد.
همانطور که بیش از یک سال است گزارش داده‌ایم، نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پیشتازی آقای ترامپ در میهن تجارتات در حال کاهش است.
این تا حدودی به دلیل ترکیب جمعیتی است: خانم هریس در میان رای دهندگان سفیدپوست که سهم زیادی از آرا را در ایالت های کلیدی شمالی دارند، وضعیت نسبتاً خوبی دارد.
همچنین ممکن است نشان‌دهنده چیزی عمیق‌تر در پی همه‌گیری باشد، حرکت انتها به انتها در مقابل علف‌های هرز، ایالت به ایالت.
همه این رویدادها در ایالت های مختلف بسیار متفاوت احساس شدند و به نظر می رسد تأثیر غیرقابل انکاری بر نقشه میان دوره ای داشته اند.
در سال 2022، دموکرات‌ها در بسیاری از ایالت‌های کلیدی که دموکراسی و سقط جنین در خطر بود عملکرد خوبی داشتند، در حالی که جمهوری‌خواهان در ایالت‌های غیررقابتی مانند فلوریدا یا نیویورک امتیاز خوبی کسب کردند. نظرسنجی ها الگوی مشابهی را در این دوره نشان می دهد، خانم هریس در ایالت های مورد مناقشه باقی می ماند در حالی که آقای ترامپ با دو رقمی در فلوریدا پیشتاز است.
در نتیجه، من به طور کامل پیروزی هریس در کالج الکترال را رد نمی کنم، حتی اگر آقای ترامپ با اندکی رأی مردم را به دست آورد. من به هیچ وجه نمی گویم این احتمال وجود دارد. ممکن است کمی سخت باشد که از خانم هریس بخواهیم هر یک از پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان را برنده شوند در حالی که زمین های زیادی را در سایر نقاط کشور از دست بدهند. این ممکن است به ویژه در این ایالت های خاص چالش برانگیز باشد، زیرا نظرسنجی ها در چرخه های اخیر در اینجا اشتباه کرده اند. همچنین این سوال مطرح می‌شود که آیا جمعیت عرب آمریکایی و مسلمان میشیگان که از جنگ غزه خشمگین شده‌اند، ممکن است ترامپ را در این سناریو از لبه خارج کنند.
اما دست‌کم در نظرسنجی‌ها، تمام قطعات پازل برای پیروزی هریس در غرب میانه باقی می‌مانند، حتی در حالی که پیشتازی ملی او همچنان رو به کاهش است. واضح ترین چیزی که نظرسنجی ها هنوز نشان می دهد این است: خانم هریس هنوز در ایالت های نوسان شمالی با ترامپ برابر است.
توضیحات اساسی برای برتری خفیف ترامپ در رای میهن تجارتاتی نیز باقی است. او همچنان اکثر یا تمام آرای خود را در میان رای دهندگان سیاه پوست و اسپانیایی تبار که در ایالت های شمالی کمتر حضور دارند، به دست می آورد. او همچنان قوی ترین قدرت خود را در ایالت های غیررقابتی نشان می دهد که در آن جمهوری خواهان بهترین عملکرد را در میان دوره ای داشتند، مانند نظرسنجی اخیر ما در فلوریدا، که او را 13 امتیاز افزایش داده است.
همین الگو حتی در نظرسنجی‌های ملی تایمز/سینا نیز وجود دارد: در نظرسنجی‌های ملی ما، ترامپ در مکان‌هایی که جمهوری‌خواهان در میهن تجارتات میان‌دوره‌ای عملکرد خوبی داشتند، به دستاوردهای بزرگی دست می‌یابد. او هیچ دستاوردی در جایی که جمهوری خواهان درگیر بودند، از جمله ایالت هایی مانند پنسیلوانیا، به دست نیاورد.
هیچ یک از اینها پیروزی هریس را بدون پیروزی آشکار در آرای عمومی آسان یا محتمل نمی سازد. اما ما آن را هم رد نمی کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/743320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتایج برابر ترامپ و هریس در نظرسنجی‌های انتخاباتی

شهرجردی: دیوانه نیستیم که آسیا را بچسبیم و جهانی را ول کنیم

اجازه رهبر انقلاب برای استفاده رد مظالم در کمک به مردم فلسطین و جنوب لبنان

شور گلریزان در تبریز

ضرورت بازنگری در اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی آذرشهر

تصادف کامیون با سواری در عجب شیر یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت

اختصاص هزار صندلی برای بانوان هوادار تراکتور

قهرمانان دونفره دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور پیکلبال در ارومیه مشخص شدند

آغاز آبگیری تالاب بین المللی قوری گول در بستان آباد

عاملین قتل در بستان‌آباد نیم‌‌ساعته دستگیر شدند

بیفوما: ما و نساجی هر دو می‌توانستیم ببریم

آقای کلین شیت لیگ برتر؛ نه بیرو، نه کاپیتان آبی ها/ قارتال تبریز در کویر عقاب شد! / اخباری 578 دقیقه بدون گل خورده

ممکن است ترامپ با رای بیشتر، اما در آرای الکترال شکست بخورد؟

توقیف 50 وسیله نقلیه متخلف در مراغه

توقیف 49 وسیله نقلیه متخلف در مراغه

نمایشگاه ابزار آلات نجوم قدیم در رصدخانه مراغه

پیوستن مساجد و حسینیه‌های آذربایجان‌غربی به پویش ایران همدل

بیش از هزار و 500 کلاس درس در آذربایجان‌غربی در دست ساخت است

بدون تعارف با زن تبریزی که سرویس میلیاردی‌اش را به جبهۀ مقاومت هدیه کرد

محور پونل - خلخال برفروبی و بازگشایی شد

هشدار امام جمعه اردبیل در مورد تاخیر در انتخاب استانداران

نجات پنج مفقودی در ارتفاعات درگامیش اشنویه (ویدیو)

اهدا 2 تن خرما توسط کشاورز تنگستانی به مردم غزه

نجات پنج مفقودی در ارتفاعات درگامیش اشنویه (فیلم)

طوفان شن عصر جمعه تکاب در شهداد کرمان (ویدئو)

لابی‌ها در انتخابات آمریکا چقدر اثر دارند؟

کاملا مختصر و مفید: سعید ترک عادت نکرد

هوش مصنوعی برای برنامه «هوش مصنوعی جامع» آمادگی ندارد!

آیا ممکن است ترامپ رای بیشتری بیاورد اما در آرای الکترال شکست بخورد؟

تصویر حضور فرزندان رهبر انقلاب در دفتر حماس

هوادار 0-1 چادرملو؛ مهدی رحمتی بسیار مهربان است، 3 امتیاز را به همه حریفان هدیه می‌کند!

معاون هریس خواستار اصلاح قانون اسلحه در آمریکا شد

علاقه مندی آسیای میانه و افغانستان برای توسعه همکاری‌ با ایران

پیشنهاد خاصی که یک استقلالی به موسیمانه داد

تصمیم فلیک برای تغییر سرنوشت ال‌کلاسیکو!

افزایش هزینه‌های ترامپ و هریس همزمان با نزدیک شدن به انتخابات

بلیت فروشی بازی تراکتور و آلومینیوم

نیمی از آمریکایی‌ها ترامپ را فاشیست می‌دانند

آمریکا در تب انتخابات ؛ چه کسی رئیس جمهور می‌شود؟

تلاش اتحادیه اروپا برای محاسبه ضرر پیروزی ترامپ

ترامپ: آمریکا مانند سطل زباله جهان شده

ترامپ در ایالات کلیدی پیش افتاد

ضربه اف‌ای‌تی‌اف به اقتصاد لبنان در میانه جنگ با رژیم صهیونیستی

نگاه نفت به انتخابات آمریکا

لزوم بازنگری در اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی آذرشهر

ترامپ: آمریکا مانند سطل زباله جهان شده است

ضربه FATF به اقتصاد لبنان در میانه جنگ

برتری ترامپ در همه ایالت‌های کلیدی آمریکا

چرا صادرات نفت روسیه در میانه جنگ اوکراین کاهش یافت؟

چند خبر از گوشه و کنارآذربایجان غربی در چهارم آبان