پیام آذری

آخرين مطالب

ایده های نوآورانه گره گشای مشکل‌ها و آسیب‌های اجتماعی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه در آیین اختتامیه رویداد نوآوری اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل سرآمد بسیاری از کارهای خوب در امور اجتماعی در کشور و مایه مباهات و افتخار است.
وی اضافه کرد: این استان دارای یکی از بهترین کنشگری‌های اجتماعی و مداخلات اجتماع‌محور بوده که توانسته است از برخی مشکل‌ها بکاهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه 80 درصد اقتصاد در اثر نوآوری شکل می‌گیرد، یادآور شد: اگرچه پیش‌تر میزان پیشرفت جوامع با میزان سرانه تولید ناخالص داخلی ارزیابی می‌شد؛ اما با مشاهده آسیب‌های زیست محیطی و شکاف طبقاتی ناشی از پیشرفت اقتصادی، رفاه، شادی و آزادی‌های فردی و اجتماعی به عنوان شاخص در نظر گرفته می‌شود.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: بر این اساس حتی اگر در حوزه اقتصاد شاهد پیشرفتی باشیم اما در یکی از شاخص‌های رفاه، شادی و آزادی‌های فردی و اجتماعی دچار عقب‌ماندگی شویم، به پیشرفت نرسیدیم و از همین رو باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از نظرها و دیدگاه‌های نخبگان به استانداردها نزدیکتر شویم.
وی تاکید کرد: باید تلاش همه حاکمان، دولتمردان، مسئولان و مدیران جوامع محلی در راستای ارتقای شاخص‌های رفاه، شادی و آزادی‌های فردی و اجتماعی باشد؛ چرا که در کشور برخی مسایل مانند طلاق، اعتیاد، فقر و خودکشی در کنار آسیب‌های نوپدیدی همچون زنان سرپرست خانوار نسبت به 10 سال پیش قابل قبول نیست و تنها راه حل آنها نوآوری اجتماعی است.
ولیئی توضیح داد: سرعت رشد ایده‌های خوب چنان است که می‌تواند جامعه‌ای را نجات بخشند، همچنان که بسیاری از آنها هم‌اکنون در کشور در حال انجام است و از جمله می‌توان به پلتفرم کارزار اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد روی خوب و روی بد دارد، گفت: اگر فعالان اقتصادی و اجتماعی باهم هماهنگ نشوند، همانند این روزها شاهد روی بد اقتصاد خواهیم بود که مانند بادکنکی در یک‌جا رشد می‌کند و در جایی دیگر موجب به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود که امید می‌رود به واسطه تلاش فعالان اجتماعی آسیب‌ها به حداقل برسد.
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: بسیاری از نیروهای اجتماعی به صورت داوطلبانه آماده فعالیت هستند که از جمله می‌توان به اعلام آمادگی نزدیک به پنج میلیون نفر در سطح کشور اشاره داشت که سه میلیون نفر آنها تنها در جمعیت هلال احمر هستند و باید به جای ساختارسازی از همین نیروهای داوطلب، تشکل‌های مردمی، نیروهای جهادی و بنیادهای نیکوکاری برای ظرفیت‌سازی در راستای حل مشکل‌های مردم استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: تفاوت ایده و اختراع در این است که ایده به صورت جرقه‌ای در ذهن شخص ایجاد می‌شود اما اختراع ساخت و اجرا کردن آن ایده در مرحله عمل است و الان با ایده‌هایی سر و کار داریم که ممکن است در حال حال حاضر ابتدایی به نظر برسند اما می‌توانند شکوفا شوند و هر یک به مثابه درختی پربار جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.
ولیئی با اشاره به اینکه در این رویداد با ایده‌های نوآورانه سر و کار داریم، اضافه کرد: ایده‌های ارسالی به دبیرخانه رویداد از آنجایی که با کمک دفتر امور اجتماعی استانداری و جهاد دانشگاهی اردبیل بررسی شدند، نشان می‌دهد که در مسیر درستی داوری شده‌اند که امید می‌رود ایده‌ها به مرحله عملیاتی شدن برسند.
وی با اشاره به برگزاری رویداد جایزه نوآوری اجتماعی در تهران اظهار کرد: سه هزار ایده نورآورانه در سطح کشور داشتیم که یک هزار ایده قابل ارزیابی و از میان آنها 400 ایده شایسته تقدیر تشخیص داده شد که به طور میانگین از هر استان نزدیک به 10 ایده قابل توجه بوده و تلاش شده است با برگزاری آیین‌هایی از آنها تجلیل شود.

پیام آذری

رویکردهای سنتی پاسخگوی مسایل اجتماعی کنونی نیست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت: در پی پیچیده‌تر شدن جوامع، مسایل اجتماعی نیز پیچیده‌تر شده‌اند و به دنبال آن رسیدگی به آنها نیز پیچیده‌تر شده است.
کاظم دبیر افزود: با توجه به تنوع و تکثری که در مسایل قومی، بومی و اقلیمی شاهد هستیم، کار در حوزه مسایل اجتماعی پیچیده‌تر شده است و بر همین اساس اگر افراد دارای ایده وارد میدان نشوند، رویکردهای سنتی نمی‌تواند پاسخگوی شرایط کنونی در حوزه مسایل اجتماعی باشد.
وی بیان کرد: بر همین اساس باید کمک کار هم باشیم تا این ایده‌های نوآورانه در سطح جامعه عملیاتی شود و به جد مشتری همه ایده‌های نو هستیم و این قول داده می‌شود که تک تک آنها را در دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل تاکید کرد:همه ایده‌های نوآورانه‌ای که در این رویداد مطرح شده است از هفته آینده با کمک دفتر امور اجتماعی استانداری و دستگاه‌های مربوطه بررسی شده و برای عملیاتی کردن آنها در جامعه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید سازماندهی مناسبی داشته باشیم و همه آنهایی که ایده و فکر نوآورانه خود را ارایه نمودند و در اداره امور جامعه احساس مسئولیت کردند، به طور حتم مورد تقدیر ویژه قرار بگیرند؛ چرا که شرایطی را شاهد هستیم که افراد نسبت به شهر و جامعه خود بی‌تفاوت شدند و روز به روز از تعداد افراد دارای احساس مسئولیت کاسته می‌شود.
دبیر عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا از ایده‌های نو که برای اداره امور جامعه ارایه می‌شود، حداکثر بهره را ببریم تا بتوانیم شرایط خوبی را برای زیستن همنوعان خود در سطح جامعه فراهم کنیم.

پیام آذری

مسئولیت اجتماعی شاه کلید پیشرفت است رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در ادامه این آیین اظهار کرد: کشور بفرموده مقام معظم رهبری باید به قله‌های پیشرفت نایل شود که این پیشرفت باید همه جانبه باشد؛ زیرا اگر در علم، فناوری و صنعت پیش برویم اما در سایر حوزه‌ها پیشرفتی حاصل نشود، آن پیشرفت دردسرساز خواهد شد و از همین رو پیشرفت و تعالی اجتماعی در همه حوزه‌ها اهمیت دارد.
حسام رسولی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی شاه کلید پیشرفت است، افزود: اگر در هر جامعه‌ای این مسئولیت به شکلی قوی ظهور و بروز داشته باشد، بسیاری از مسایل اجتماعی برطرف خواهد شد و جامعه‌ای که بتواند سرمایه اجتماعی قدرتمندی شکل دهد، می‌تواند به قله‌های پیشرفت نایل شود.
وی بیان کرد: هر جامعه‌ای به نوآوری نیاز دارد که این نوآوری شامل اختراع، اکتشاف و ابتکار است و در قالب آنها می‌تواند شکل بگیرد و منشا هر یک از آنها حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است و از همین رو هدف آنها هم باید اجتماعی و فرهنگی باشد، وگرنه عدم تعادل در جامعه به وجود می‌آورد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: در جوامع مدرن این تعادل در قالب ارتقای سطح زندگی و در جوامع اسلامی نایل شدن به حیات طیبه است که به معنای پاکی از نظر ظاهری و باطنی است و ضرورت دارد تا همه عوامل سازنده اجتماعی از جمله رفاه، امنیت و آرامش در آن دیده شود تا انسان‌ها به رضایت حق و فلسفه عبودیت برسند و امید است همه ما در این راستا بتوانیم به مسئولیت خود عمل کنیم.
بنابر اعلام رضوان باقلاچی ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری از میان 100 اثر ارسالی 54 ایده از سوی دبیرخانه رویداد نوآوری اجتماعی استان اردبیل پذیرفته شده بود که پس از ارزیابی هیات داوران در نهایت پنج ایده به عنوان اثرهای برتر و شایسته تقدیر انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین که به میزبانی نگارخانه ختایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، سعید جعفری، فاطمه جعفری، نازیلا نژاد دادگر، ثریا حمیدی و فاطمه علیزاده به واسطه ارایه ایده‌های اتاق کارآفرینی مدارس، کارآزمایی اجتماعی، ارتقای تفکر مراقبتی و هر محله یک پایگاه گفت و گوی خانواده با اهدای لوحی مورد تقدیر قرار گرفتند.
استان‌ها اردبیل 0 نفر برچسب‌ها سازمان امور اجتماعی کشور استان اردبیل مشارکت اجتماعی جهاد دانشگاهی نوآوری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/742779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حدود نیمی از پژوهشگران در عرض یک دهه از «علم» خارج می‌شوند

آمار ارجاع به مقالات علمی با ذکر هوش مصنوعی افزایش می‌یابد

همایش تربیت در زیست‌بوم جدید؛ 20 مولف پژوهش‌های برتر تربیتی تقدیر شدند

پذیرش و ارائه سه مقاله پژوهشی از سوی شرکت فولاد اکسین خوزستان در سمپوزیوم فولاد 403

مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات والیبال ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران

جریمه 4 میلیارد ریالی معدن طلای اندریان به خزانه دولت واریز شد

مارال‌های جنگل «فَندقلو» در یک روز برفی

تداوم کاهش دمای هوا در اردبیل؛ کمینه دما به 5 درجه زیر صفر می‌رسد

خلخال سردترین شهر/ کوهستان‌های استان اردبیل سفیدپوش شد

دیدار وزیران نیرو ایران و پاکستان در چین؛ توافق بر گسترش همکاری‌ها

بارش 90 سانتی‌متری برف در تالش مردم را سورپرایز کرد+ فیلم

بارش برف سنگین یک متری در این شهر شمالی

یک چوپان تالشی حین تلاش برای نجات رمه خود از برف، جان باخت

قاچاقچی دارو نقره داغ شد

توقف بارش برف در 6 محور گیلان/ جاده زندانه همچنان مسدود است |

محفل شعر مقاومت سسی در اردبیل برگزار شد

کمیابی برخی محصولات لبنی/افزایش چراغ خاموش قیمت لبنیات

دمای زیر صفر و یخبندان بر نواحی مرکزی و جنوبی استان حاکم می‌شود

اتباع افغانستانی اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل را ندارند

محور زندانه به الماس مسدود شد/ تردد از مسیر جایگزین

محور زندانه به الماس مسدود شد / از مسیر جایگزین تردد کنید

خلخال سردترین شهر اردبیل

پروازهای فرودگاه اردبیل به مشهد مقدس افزایش یافت

زلزله در بازار کالاهای اساسی افتاد؛ کره و خامه کمیاب شد!

ایده های نوآورانه گره گشای مشکل‌ها و آسیب‌های اجتماعی است

بهترین نمونه کنشگری در اردبیل شکل گرفته است

توسعه اجتماعی و ارتقا سرمایه شاه کلید توسعه هر کشوری است

تداوم کاهش دمای هوا در اردبیل/ کمینه دما به 5 درجه زیر صفر می‌رسد

تعطیلی مدارس اردبیل شنبه 5 آبان (بارش برف)؟

کلور خلخال+تصاویر

بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه سرم سازی اردبیل آغاز شد

پیش بینی وضعیت آب و هوا اردبیل فردا جمعه 4 آبان ماه 1403 + هواشناسی اردبیل فردا

آغاز بهره‌برداری آزمایشی از کارخانه سرم‌سازی اردبیل

تساوی تیم‌های پیشکسوتان سردشت با استقلال تهران

دیگو سیمئونه شکست اتلتیکو مادرید مقابل لیل را به اشتباه داوری ربط داد

تساوی تیم‌های پیشکسوتان سردشت و استقلال تهران

سه کشته و دو مجروح بر اثر تصادف رانندگی در بوکان

معرفی یک ستاره جدید به والیبال ایران و پیاتزا

برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در سوم آبان

تالاب فصلی «زنی‌ور» نقده احیا شد

ارومیه آماده برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان

برنج و طلا مازندرانی‌ها پیشکشی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان

آیت‌الله جمی: آقای خامنه‌ای را مردی مجاهد و خدمتگزار می‌دانم

رقابت حساس ترامپ – هریس؛ تاثیر انتخابات آمریکا بر ایران و خاورمیانه

نظر آیت الله خامنه ای درباره سجده زیارت عاشورا بدون مُهر

تصاویر/ بازدید طلاب حوزه علمیه امام خامنه‌ای از موزه دفاع مقدس ارومیه

پوتین به پزشکیان: سلام من را به آیت‌الله خامنه‌ای برسانید

باراک اوباما به هریس رای داد + فیلم

همایش تکریم خانواده های دارای بیمار ام اس در تبریز

دمای هوای ورزقان به سه درجه زیر صفر رسیده است