پیام آذری

آخرين مطالب

انواع روغن برای ترک پوستی اجتماعي

انواع روغن برای ترک پوستی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اگرچه درمانی وجود ندارد که به صورت کامل شما را از شر ترک‌ های پوستی راحت کند، اما راهکارهای موجود از قبیل استفاده از روغن‌های گوناگون به بهبود ظاهر آن‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با انواع روغن برای ترک پوستی آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب از همراه باشید.
روغن مفید برای رفع ترک پوستی زمانی که لایه‌ی میانی پوست بیش از اندازه کشیده شود، آسیب و در نتیجه زخم‌هایی به شکل ترک در آن بروز می‌کند که عمدتاً ناشی از بارداری، بلوغ یا چاقی هستند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
با این حال درمان ترک های پوستی به صورت نسبی و بهبود ظاهر آن‌ها با استفاده از تعدادی از روغن‌های اسانسی (essential oils) که در ادامه بررسی شده‌اند، امکان‌پذیر است؛‌ اما لازم است پیش از استفاده آن‌ها را با یک روغن پایه ترکیب یا اینکه به صورت آماده از عطاری‎های مورداعتماد تهیه کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه ترک‌های پوستی را از بین ببریم؟

پیام آذری

1. روغن بادام تلخ روغن بادام تلخ از انواع روغن برای ترک پوستی است که برای تهیه‌ی آن از بادام‌های تلخی استفاده می‌کنند که خوراکی نیستند و با تنقلاتی که به صورت شیرین یا بوداده می‌خوریم تفاوت دارند. باید بدانید که بادام تلخ ترکیبات سمی دارد که مصرف آن ممکن است منجر به ایجاد علائمی شبیه به مسمومیت با سیانید در بدن شود و هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این روغن جذب پوست می‌شود.
در هر صورت بعد از مطالعاتی که در سال 2012 در مورد اثرات این روغن صورت گرفت مشخص شد که فقط 20 درصد از خانم‌های بارداری که به مدت 15 دقیقه با این روغن پوست خود را ماساژ می‌دادند دچار ترک‌های پوستی شدند؛ با این حال برای مشخص شدن عملکرد دقیق این روغن و ایمن بودن استفاده از آن در دوران بارداری به پیگیری تحقیقات بیشتری نیاز است.

پیام آذری

2. روغن آرگان این روزها کمتر کسی است که اسم روغن آرگان را نشنیده باشد؛ چرا که مزایای متعدد این روغن برای پوست و مو باعث شده است سازندگان لوازم بهداشتی و آرایشی به صورت گسترده از آن در ساخت محصولات خود استفاده کنند. جالب است بدانید که رفع ترک های پوستی با استفاده از روغن آرگان هم امکان‌پذیر است. براساس بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته این روغن به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه پیشگیری و کاهش ترک‌های آن کمک می‌کند.

پیام آذری

3. شی باتر شی باتر که از دانه درخت شی به دست می‌آید از دیگر ترکیبات موثر در برطرف کردن ترک‌های پوستی است که روغن اسانس نیست و از آن به عنوان روغن حامل به تنهایی یا برای رقیق کردن اسانس‌های دیگر استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد شی باتر در افزایش آبرسانی به پوست کاربرد دارد، با این حال گروه بزرگی از بانوان بر این باور هستند که در ممانعت از بروز ترک‌های پوستی هم موثر است؛ اما این صحبت‌ها هنوز از نظر پزشکی و با پیگیری تحقیقات علمی کاملاً اثبات نشده‌اند.
آنچه می‌دانیم این است که شی باتر ویتامین A دارد و به لطف همین ماده می‌تواند گردش خون را در پوست افزایش دهد و بهبود سریع‌تر زخم کمک کند؛ با این حال برای اثبات اثرگذاری آن در رفع ترک های پوستی لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود.

پیام آذری

4. روغن اسطوخودوس با وجود اینکه بیشتر ما اسطوخودوس را به عنوان عصاره‌ای آرام‌بخش می‌شناسیم اما به واسطه‌ی خواص بی‌نظیر در تسریع بهبود زخم و برطرف کردن جای آن می‌توان این ترکیب شگفت‌انگیز را در دسته انواع روغن برای ترک پوستی هم قرار داد. بر مبنای بررسی‌های انجام شده استفاده از روغن اسطوخودوس منجر به تسریع کلاژن‌سازی می‌شود و با ساخت بافت جدید پوست با سرعت بیشتری ترک‌های خود را برطرف می‌کند.
نکته: پیش از استفاده از روغن اسطوخودوس بر روی بدن خود آن را تست کنید و از عدم بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.
بیشتر بخوانید: برای مراقبت از پوست خود این عادات آرایشی را ترک کنید

پیام آذری

5. روغن هسته انار عصاره‌ی به دست آمده از هسته‌ی دانه‌های انار خواص متعددی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به ضدالتهاب، لیفت‌کننده پوست و آنتی‌اکسیدانی قوی اشاره کنیم. بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده بر روی گروهی از خانم‌های مبتلا به ترک پوستی در سال 2017 میلادی نشان داد که استفاده از پمادهای حاوی این عصاره می‌تواند ضخامت، هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و به این ترتیب به رفع ترک های پوستی کمک کند.

پیام آذری

6. روغن گل رز تهیه‌ی روغن گل رز از میوه یا دانه‌های این گل انجام می‌شود. مطالعات صورت گرفته بر روی اثرات این روغن نشان می‌دهد که استفاده از آن می‌تواند در پیشگیری از ترک‌های پوستی در دوران بارداری و حتی برطرف کردن ترک‌های قبلی موثر واقع شود.

پیام آذری

7. روغن زیتون روغن زیتون از جمله روغن‌های حامل است که برای رقیق کردن سایر اسانس‌ها یا به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب جادویی به سبب خاصیت آنتی‌اکسیدانی و آبرسانی خود به عنوان انواع روغن برای ترک پوستی هم دسته‌بندی می‌شود. با این حال بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که استفاده از این روغن در سه‌ماهه‌ی دوم بارداری برای دوبار در روز بر روی شکم نقشی در پیشگیری از ترک‌های پوستی ندارد.

پیام آذری

8. روغن پاتچولی عموم مردم از خواص روغن پاتچولی در بهبود خلق‌وخو و افزایش انرژی آگاهی دارند؛ با این حال می‌توانید به سبب خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تقویت سنتر کلاژن از این روغن برای بهبود وضعیت پوست و به حداقل رساندن نشانه‌های ترک پوستی هم استفاده کنید.

پیام آذری

9. کره کاکائو چربی‌های طبیعی گرفته شده از دانه‌های کاکائو به شکل کره کاکائو در می‌آیند که ترکیبی سرشار از ویتامین‌های محلول در چربی A و E و اسید استئاریک است. ماساژ کره کاکائو بر روی پوست علاوه‌بر جذب بر روی لایه‌ی سطحی (اپیدرم) به لایه‌ی میانی (درم) هم می‌رسد و با حفظ رطوبت و تغذیه‌رسانی به رفع ترک های پوستی کمک می‌کند.

پیام آذری

10. روغن بهار نارنج روغن اسانس بهار نارنج که از شکوفه درخت نارنج استخراج می‌شود از انواع روغن برای ترک پوستی به شمار می‌رود و متخصصان طب سنتی بر این باور هستند که استفاده از آن برای روشن کردن پوست و رفع مشکلات پوستی مختلف موثر است.
از طرفی دیگر خواص آنتی‌اکسیدانی این ترکیب به احیا مجدد سلول‌های پوست، بهبود ظاهر آن و برطرف کردن نشانه‌های ترک‌های پوستی هم کمک می‌کند.
بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست حین لاغر کردن

پیام آذری

11. روغن کندر روغن اسانس کندر قرن‌ها به واسطه‌ی مزایای بیشمار خود در ترمیم و تغذیه‌رسانی پوست مورد توجه عموم مردم قرار داشته است. این روغن به سرعت جذب پوست شما می‌شود و ویتامین‌ها و ترکیبات مفید موجود در آن با انتقال خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود به پوست نرمی و شادابی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورند.

پیام آذری

12. روغن گوتوکولا در طب سنتی چینی از روغن گوتوکولا برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می‌کنند و دانشمندان هم بر این باور هستند که ترکیبات موجود در آن به افزایش تولید کلاژن و بهبود استحکام پوست شما کمک می‌کنند. در یک مطالعه‌ی به نسبت قدیمی که در سال 1991 انجام شد از بین 50 زنی که تحت درمان با کرم حاوی عصاره گوتوکولا قرار گرفته بودند، فقط 14 نفر دچار ترک پوستی شدند که در نوع خود نتیجه‌ای چشمگیر و قابل توجه است.

پیام آذری

چگونه با استفاده از روغن ترک‌های پوستی را رفع کنیم؟ حال که با تعدادی از روغن‌های مفید و موثر برای برطرف کردن ترک های پوستی آشنا شدیم، بهتر است ببینیم که چطور باید از آن‌ها استفاده کنیم. برای این منظور کافی است مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:
در گام اول لازم است پوست ناحیه‌ی موردنظر را با استفاده از یک شوینده ملایم شستشو دهید تا روغن از طریق منافذ پوست بهتر جذب شود. در مرحله‌ی بعد باید رطوبت پوست خود را به آرامی و با استفاده از یک حوله تمیز و خشک پاک کنید. در گام سوم نوبت به استفاده از مقادیر کافی روغن دلخواه بر روی ناحیه موردنظر می‌رسد. در این مرحله باید با کف دست روغن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و این کار را تا جایی ادامه دهید که کاملاً جذب پوست شود. نکته 1: برای اثرگذاری بیشتر لازم است روغن‌تراپی را هر روز یا 5 بار در هفته تکرار کنید.
نکته 2: پیش از استفاده از روغن‌های اسانسی بهتر است احتمال بروز هرگونه واکنش آلرژیک را بررسی کنید. برای این منظور روغن رقیق‌شده را بر روی مچ دست یا داخل آرنج خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. بعد از اتمام این مدت زمان در صورت بروز تحریک استفاده از روغن انتخابی توصیه نمی‌شود؛ بنابراین لازم است سراغ گزینه‌ی دیگری بروید.
جمع‌بندی
با وجود اینکه نمی‌توان آثار ناشی از ترک‌های پوستی را به صورت کامل از بین برد اما استفاده از روغن‌های اسانسی به بهبود ظاهر آن‌ها و حفظ سلامت پوست شما کمک می‌کند. با این حال باید بدانید که شدت این ترک‌ها وابسته به ژنتیک، میزان هورمون‌ها و سطح استرس پوست شما است و بهترین راه برای پیشگیری از آن‌ها تغذیه سالم و ورزش منظم برای حفظ وزن و نگه‌داشتن هورمون‌ها در سطح مناسب است. در این شرایط انواع روغن برای ترک پوستی می‌توانند در نقش درمانی مکمل برای تغذیه پوست مورد استفاده قرار بگیرند و آثار مثبت خود را بیش از پیش نمایان کنند.
منبع خبر: همشـهری
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/739505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جان سپردن خلبان در میانه پرواز

پرواز ایرتور کیش به تبریز به مهرآباد دایورت شد

فرود اضطراری پرواز کیش- تبریز در مهرآباد

بازی تاکتیکی و ناشیانه هریس

مدیران مدارس در انتخاب همکاران خود دقت لازم را داشته باشند

دلایل نگرانی آیت الله خامنه ای از ایجاد کریدور «آیمک»/ کریدوری به ظاهر اقتصادی با کارکرد اطلاعاتی

بازارچه مهربانی در جزیره کیش

استقرار تیم سیار اهدای خون در جزیره کیش

برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 اعلام شد

قیمت روز میوه و تره‌بار پنجشنبه 19 مهر 1403

معرفی رئیس جدید دادگستری شهرستان اشنویه

246 اثر به سومین جشنواره ملی اتود‌های نمایشی در بوکان ارسال شد

گلایه امام جمعه تکاب از محرومیت روستاهای در مجاورت معادن

ضرورت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای سالمندان و معلولان در ارومیه

156 هکتار میزان تالاب گروه مهاباد در آتش سوخت/مهار آتش سوزی

انواع روغن برای ترک پوستی

عجیب ترین سانحه هوایی ؛ خلبان ترکیش ایرلاینز در میانه پرواز جان سپرد

کاملا هریس چند میلیارد پول جمع کرده است؟

بازتاب خشکی «زنده‌رود» در چشم کشور/ «قهر طبیعت» از سراب تا پایاب «زاینده‌رود» را فرا می گیرد!

اجتماع لبیک یا خامنه ای با حضور نونهالان و دانش آموزان اراکی

تشییع پیکر مادر شهید منصفی امیر دیزج در آذرشهر

توجه ویژه‌ای به اشتغال نابینایان صورت گیرد

راههای موثر برای جلوگیری از ریزش مو

افتتاح مدرسه 4 کلاسه خیرساز در هریس

پرواز کیش- تبریز به مهرآباد دایورت کرد

ترامپ شبکه سی بی اس آمریکا را به تقلب متهم کرد

برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شد

تلویزیون آذربایجان: مردم آذربایجان ایران خواستار یکی شدن با ما هستند!

تمام شهربازی های آذربایجان غربی گواهی استاندارد دریافت کرده اند

سازش مربوط به پرونده‌های قتل در آذربایجان غربی به 30 مورد رسید

32 درصد از تولید سیب کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

3500 واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی‌ نوسازی می شود

عملکرد نانوایی‌های آزادپز آذربایجان غربی شفاف سازی می‌شود

رتبه های زیر 1000عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

آغاز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در 25 آبان ماه

نتایج هفته ششم رقابت‌های لیگ یک فوتبال

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تالار شهر نیمه‌تمام اردبیل

برگزیدگان مهرواره «قاسم‌های زمان» در اردبیل تجلیل شدند

40 اثر در «مهرواره قاسم‌های زمان» اردبیل به نمایش درآمد

گام‌های مقاومت

دیدار مسئولان با خانواده معزز شهید مصطفی محمدی نسب در مهاباد

شهروند خبرنگار؛ معضل انباشت زباله‌ها در نقده

معرفی نفرات برگزیده اولین مسابقه عکاسی محرم ماکو

جشن هفته کودک در ارومیه

کشاورز: نیمه دوم سعی کردیم نتیجه را کنترل کنیم

افزایش کشفیات سرقت در مهاباد

راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان در ارومیه برگزار می‌شود

پیشرفت 45 درصدی مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه

(ویدئو) نحوه کاشت و برداشت گوجه فرنگی در گلدان به روش کشاورز ویتنامی

رئیس‌جمهور تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد