پیام آذری

آخرين مطالب

تولید و بازسازی قطعات فولادی مورد نیاز صنایع توسط فناوران داخلی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - هادی زرین‌طلا رئیس سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، دلایل راه‌اندازی و جزئیاتی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و چشم‌انداز این سرا را تشریح و بیان کرد: با توجه به ظرفیت این واحد دانشگاهی و شهرستان بناب ازجمله اینکه دانشگاه آزاد یکی از واحد‌های بسیار بزرگ منطقه است که حدود 2700 دانشجو و 123 رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دارد و رشته‌هایی ازجمله ساخت و تولید، ریخته‌گری، صنایع، برق، تأسیسات و مکانیک که می‌تواند با صنایع فولاد و سرای نوآوری فولاد ارتباط تنگاتنگی داشته باشد از دلایل ایجاد سرا در بناب بوده است.
وی افزود: امکانات و ساختمان‌های متعدد دانشگاه با فضای عرصه حدود 150 هزار متر مربع و عیانی 54 هزار متر مربع یکی از ظرفیت‌های منطقه و شهرستان بناب است. از ظرفیت‌های شهرستان بناب که در جنوب دریاچه ارومیه واقع شده، شاهراه ارتباطی بین غرب و شرق و استان‌های مختلف است و از مهم‌ترین مزیت‌های واحد دانشگاهی بناب برای ایجاد سرای نوآوری فولاد وجود کارخانجات متعدد فولاد در این شهرستان ازجمله مجتمع فولاد ظفر، مجتمع فولاد شاهین، فولاد غرب بناب، مجتمع فولاد آذر حدید و مجتمع فولاد جاوید بناب است از این رو سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد دانشگاه آزاد آذر 1400 با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مسئولان شهری و استانی گشایش یافت.
بیشتر بخوانید گشایش سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد در دانشگاه آزاد اسلامی بناب محققان رباتیک در کنار صنعتگران؛ افزایش بهره‌وری با رباتیزه‌ و اتوماسیون صنایع + فیلم
تازه‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد
زرین‌طلا تازه‌ترین فعالیت‌های سرای نوآوری متبوع خود را تشریح کرد و گفت: ساخت و تولید و بازسازی قطعات فولادی مورد نیاز صنایع مختلف منطقه ازجمله ساخت تیغه گیوتین برش میلگرد، تیغه متراژ زن خط تولید میگرد، بوش آلومینیوم برنجی گاورنر والو توربین نیروگاه حرارتی، شفت لنگی سیلیت گیربکس خط تولید میلگرد، قیچی متراژزن سیلیت خط تولید میلگرد، پیچ دنده ذوزنقه‌ای سه نظام دستگاه CNC و .... بخشی از این فعالیت‌هاست.
وی، بازدید و بررسی مسائل و چالش‌های فناوری مجتمع مس سونگون، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت توسط سرای نوآوری واحد بناب شامل دوره تخصصی استارت‌آپ‌ها از صفر تا صد، دوره تخصصی صفر تا صد صادرات و واردات، دوره مهارتی کاربرد تراشکار و ...، بازدید و بررسی مسائل و چالش‌های فناوری مجتمع فولاد ظفر بناب، شرکت در نمایشگاه بین‌المللی ربع رشیدی تبریز و حضور در سومین نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید در سیرجان را بخش دیگری از فعالیت‌های سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد دانست.
تشکیل کارگروه تخصصی عارضه‌یابی صنایع
برگزاری نخستین رویداد صدرا در واحد بناب، استقرار دو شرکت دانش‌بنیان در سرا و مرکز رشد واحد بناب، تفاهم‌نامه مشترک همکاری با اداره صنعت و معدن شهرستان بناب در جهت تشکیل کارگروه تخصصی عارضه‌یابی صنایع منطقه، تشکیل اتاق فکر و نشست با مسئولان اعضای اتاق صنعت و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور و هسته‌ها در سرای نوآوری فولاد واحد بناب از دیگر فعالیت‌هایی است که زرین‌طلا از آنها نام برد.
رئیس سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد دانشگاه آزاد بناب نحوه تعامل و همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرا را یادآور شد و به آنا گفت: همکاری و تعامل بعضی از نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط با سرای نوآوری عالی بوده ولی بعضی از سازمان‌های دیگر همکاری کمتری با سرا داشته‌اند. تفاهم‌نامه‌های متعددی ازجمله تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی و طرح پویش با شرکت‌های همتا خودرو آذربایجان، شرکت جهان همتا سیکلت، شرکت روشن بنا، کایان پمپ انتظاری، فولاد غرب بناب، فولاد جاوید بناب و فولاد ظفر بناب تبادل شده است.

پیام آذری

به گفته وی، قراردادی با شرکت مجتمع فولاد ظفر مبنی بر تولید قطعات مورد نیاز آن شرکت با کارگاه تراشکاری سرای نوآوری فولاد و نورد دانشگاه آزاد واحد بناب بسته شده است.
این مسئول در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت متمرکز سرا در زمینه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز TTO، مراکز شتاب‌دهی، مراکز کسب و کار، مراکز ثبت اختراع و مراکز خدمات فناوری چه فعالیتی در سرای نوآوری فولاد و نورد صورت گرفته است؟، گفت: اختصاص لوکس‌ترین ساختمان دانشگاه با متراژ 4200 متر مربع در دو طبقه که شامل 700 متر مربع برای استقرار هسته‌ها، 1000 متر مربع برای استقرار واحد‌های فناور، 800 متر مربع برای استقرار R&D شرکت‌ها، 200 متر مربع برای اتاق رئیس سرا و مدیر مرکز رشد، 700 مترمربع برای اتاق جلسه، اتاق کنفرانس و اتاق ارائه ایده‌شو و 800 متر مربع برای فضای اشتراکی برنامه شتابدهی ازجمله فعالیت‌ها در محورهای ذکرشده در این پرسش است.
استقرار 2 شرکت دانش‌بنیان، 10 هسته‌ فناور، 6 واحد فناور و هفت شرکت در سرای نوآوری فولاد و نورد
زرین‌طلا با بیان اینکه تعداد دو شرکت دانش‌بنیان، 10 هسته‌ فناور، 6 واحد فناور و 7 شرکت در سرای نوآوری فولاد و نورد مستقر هستند از برنامه‌های پیش روی سرا به آنا گفت و اظهار کرد: تشکیل کارگروه عارضه‌یابی مشترک با اداره صنعت و معدن شهرستان بناب برای رفع مشکلات صنایع منطقه، گسترش روابط با صنایع منطقه به‌خصوص کارخانه‌های تولید فولاد و تأمین قطعات مورد نیاز از طریق واحد تراشکاری و فرزکاری سرای نوآوری و استفاده از طرح معافیت مالیاتی قانون جهش تولید برای رفع موانع و چالش‌های صنایع توسط اعضای هیئت علمی از برنامه‌های آینده سراست.
وی در پاسخ به این پرسش که تأثیرگذاری سرای نوآوری فولاد و نورد در دانشگاه (درآمد غیرشهریه و ..)، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی، رونق تولید و. چگونه بوده است؟ بیان کرد: از آغاز فعالیت‌های سرا حدود 500 میلیون تومان درآمد غیرشهریه از تولید قطعات فولادی مورد نیاز صنایع در مجموعه کارگا‌های تراشکاری سرا کسب شده و استقرار دو شرکت دانش‌بنیان در سرای نوآوری که در مرحله تجاری‌سازی هستند، انجام گرفته است.
رئیس سرای نوآوری فولاد، ذوب و نورد دانشگاه آزاد بناب استقبال دانشجویان، اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان از ایجاد سرای نوآوری را خوب توصیف کرد و اینکه این استقبال می‌تواند بیشتر باشد، یادآور شد: یکی از راه‌های ارتباط دانشجویان و اعضای هیئت علمی با صنعت و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال دانشجویان استقرار و فعالیت در این سرا‌هاست.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در سرا، برخوردار نبودن آنها از معافیت‌های مالی و گمرکی است که با حل این چالش استقبال به مراتب بیشتر خواهد شد؛ اگر اجرای طرح معافیت مالیاتی قانون جهش تولید نیز تسهیل یابد در آن صورت اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان می‌توانند با استقرار در سرا‌های نوآوری و داشتن ارتباط تنگاتنگ با صنایع در حل چالش‌ صنایع مثمر واقع شوند.
انتهای پیام/

پیام آذری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/737988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سه عضو یک خانواده در آتش سوزی خودرو سوختند

سرقت 8 میلیاردی از خانه دوست صمیمی

حکم شرعی جلوگیری از بارداری از نظر آیت الله خامنه‌ای

دو بازیکن استقلال با ماشین پلیس راهور ورزشگاه را ترک کردند!

بازداشت 9 مدیر و کارمند در پتروشیمی آبادان

جشن تولد 50 سالگی عادل فردوسی‌پور/ تصاویر

قیمت سکه 17 مهر 1403 | قیمت سکه امروز سه شنبه 1403/7/17

تولید و بازسازی قطعات فولادی مورد نیاز صنایع توسط فناوران داخلی

مرکز آمار ایران: بیشترین و کمترین نرخ بیکاران در شهرها (+جدول)

برنامه ملاقات پوتین با رهبران ارمنستان و آذربایجان

برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت بزرگداشت شهادت سید حسن نصرالله در مهاباد

254 هزار تن کالا از مرز کیله سردشت صادر شد

اداره فنی بررسی ادله دیجیتال پلیس در مهاباد راه اندازی شد

احداث یک دهنه چشمه بصورت قنات در روستای ساوان قدیم شهرستان میرآباد

چه کسانی آوار تحریم را بر سر ایران تخریب کردند؟

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مهاباد

اعلام حمایت دوباره کامالا هریس از اسرائیل

کاخ‌سفید: بایدن و هریس به امنیت اسرائیل پایبند هستند

(عکس) گلر سابق پرسپولیس دست به عصا شد!

اسرائیل باید به تجهیزات لازم برای دفاع از خود در برابر ایران دسترسی داشته باشد

مشکلات اسقاط خودرو‌های فرسوده در بستان‌آباد از زبان شهروند خبرنگار

ویدئوی منتشر شده از فردی در تبریز که با تن صدای نزدیک به شهریار شعرهای او را می‌خواند+ فیلم

مهاجرانی در بیروت: آقای خامنه‌ای یعنی وحدت

مغازه‌های 40 نفر به جرم ترک نماز تعطیل شد

جمعی از امامان جماعت مسلمانان در آمریکا از نامزدی کامالا هریس حمایت کردند

حمایت جمعی از امامان جماعت مسلمانان آمریکا از نامزدی کامالا هریس

دستگیری سارق حرفه‌ای در بناب

23 درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

آذربایجان‌غربی دارای بیش از چهار میلیون دام سبک و سنگین است

تردد روزانه بیش از 118 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

شکار گوساله توسط پلنگ برفی در آذربایجان غربی

ثبت 4 میلیون تردد بین استانی در شهریورماه

بهترین فر برای پخت کیک و شیرینی: راهنمای خرید

امحاء 120 کیلوگرم گوشت تاریخ گذشته در شهرستان پلدشت

خلاقیت هنری در متروی تهران به مناسبت روز شعر و ادب پارسی/ تصاویر

آخرین آمار مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران | 284 نفر بستری، 18 فوتی و 4 نابینا

سرانه مصرف تخم مرغ خوراکی در اردبیل 12.14 کیلوگرم است

گزارش تصویری از اجتماعات طوفان الاقصی در پاکستان

شناسایی 277 هزار هکتار مناطق شکار ممنوع در استان اردبیل

اجرای 311 کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ای در استان اردبیل

سازش 80 درصدی در پرونده‌های ارجاعی به واحد مشاوره

گوشت سفید و قرمز فاقد مهر دامپزشکی راهی بازار نخواهد شد

اسرائیلی‌ها در باریکه 365 کیلومتری نوار غزه عاجز شده‌اند

کشتارگاه صنعتی دام نمین وارد چرخه تولید شد

بخش ثمرین میزبان جشن گردو اردبیل

نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف حضور ایثارگرانه دارد

عکس | سلفی پیرمردها!

ایران: اسرائیل هر بار صفحه‌ای بر دفتر قطور جنایات می‌افزاید

پیام تبریک سرپرست تیپ364 شهید نصیرزاده ارتش مهاباد به مناسبت هفته انتظامی

گلیار روستایی در مهاباد که تمام اهالی واجد شرایط آن مستمری بگیر هستند