پیام آذری

آخرين مطالب

همه‌چیز درباره فیلم در آغوش درخت؛ خلاصه داستان و معرفی کارگردان و بازیگران اجتماعي

همه‌چیز درباره فیلم در آغوش درخت؛ خلاصه داستان و معرفی کارگردان و بازیگران
  بزرگنمايي:

پیام آذری - فیلم در آغوش درخت نخستین فیلم بابک خواجه‌پاشا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار 2025 معرفی شد.
خلاصه داستان فیلم در آغوش درخت در خلاصه داستان فیلم در آغوش درخت آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را برهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.
»
«در آغوش درخت» با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

پیام آذری

بازیگران و عوامل فیلم در آغوش درخت مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغوش درخت» را تشکیل می‌دهند. این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

پیام آذری

درباره کارگردان فیلم اولی بابک لطفی خواجه پاشا متولد 1360 است. او در فیلم «خورشید»، «قصر شیرین»، «تو می‌مانی» و سریال‌های «سنه خاطیر»، «تورشا شیرین»، «عاشورا» به عنوان بازیگر حضور داشته و در سریال‌های «بهانه‌ای برای بودن»، «تورشا شیرین» و «سنه خاطیر» که همگی محصول صداوسیمای شبکه استانی آذربایجان غربی بوده، کارگردانی کرده است. او همچنین دستیار کارگردان فیلم «محمد» به کارگردانی مجید مجیدی بوده است. بابک خواجه‌پاشا با فیلم در آغوش درخت یکی از جوانانی است که از آذربایجان غربی پا به عرصه فیلمسازی گذاشته است. او نیز مانند برادران ارک محصول سینمای جوان شهرشان است و فعالیت‌هایش در زمینه سینما باعث شد تا بعد از مدت‌ها اولین فیلمش را بسازد.

پیام آذری

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم در آغوش درخت جوان آنلاین
افشین علیار | اگر بابک خواجه‌پاشا فیلم درآغوش درخت را به عنوان دومین فیلم سینمایی‌اش می‌ساخت و آبی‌روشن تجربه نخست سینمایی‌اش بود، قطعاً می‌توانستیم به پیشرفت او در کارگردانی بپردازیم، چراکه «در آغوش درخت» به مراتب فیلم مهم‌تر و شسته‌و‌رفته‌تری نسبت به آبی روشن است. در برهه‌ای که فیلم‌های سینمای ایران در فضای شهری، به‌خصوص در تهران و آپارتمانی با مؤلفه‌های مرسوم و تکراری ساخته می‌شوند که کلیشه‌ای به نظر می‌رسند «در آغوش درخت» به نکته مهمی می‌پردازد و آن خانواده است.
سایت کدومو
خانواده، محور اصلی فیلم در آغوش درخت است. هرچند که تماشای این اثر به دلیل فضای دراماتیک و حزن آلودی که از میانه داستان تا به انتها امتداد دارد، مناسب رده سنی کودک و حتی نوجوان کمتر از 14 سال نیست، اما چنانچه به عنوان یک والد، بیننده این اثر هستید، لازم است به مسئله تلاش برای حفظ خانواده، اهمیت بدهید.
سایت ویرگول
نیما بحریه جهرمی | فیلمی پر از حرف و معنا! به نظرم این بهترین چیزی است که میتوان گفت. از طلاق اجباری تا اتحاد و دلبستگی و از نکات تربیتی تا داستانِ فشار روانی یک تعرض جنسی و …. همه این‌ها را میتوان از دلِ اولین ساخته بابک خواجه پاشا بیرون کشید. اما فضای ظاهری فیلم پر از امید است و از امید آغازین فیلم به امید پایانی فیلم میرسیم، که شاید بتوان فضای کلی فیلم را به آثار مجیدی و میرکریمی تشبیه کرد.

پیام آذری

سایت ماورا
هنگامه بیگ‌زاده | در آغوش درخت درامی است دغدغه مند. حکایت والدینی ست که با طلاق میخواهند فرزندانشان را از هم جدا کنند، اما نه به نعمت حضور فرزندانشان توجه دارند و نه به تاوانی که ممکن است آنها پس بدهند اشراف دارند. هزینه‌ای که آسیب اجتماعی طلاق بر جامعه تحمیل میکند گاهی بیش از تحمل آدمهاست. وقتی خود خواهی یا حتی شرایط جاری مانع دیدن نقاط مثبت طرفین میشود، نوبت تقدیر است که ورق خود را رو کند. فیلم از عواقب تصمیم‌های انسان‌ها سخن میگوید وقتی که این عواقب قرار است گریبان دیگران را هم بگیرد.
ایسنا
علیرضا بهرامی | بازی بازیگران «در آغوش درخت» نیز تحت کنترل بازیگردان یا کارگردان، به‌اندازه است. در این میان البته روح‌الله زمانی کمی افراط دارد و در کل این بازیگر در حال تبدیل شدن به یک بازیگر تیپ کلیشه‌ای است. به‌کارگیری نابازیگران یا بازیگران محلی نیز در این فیلم کاملا در کنترل کارگردان بوده است.
تسنیم
پارسا آتش‌پر | در آغوش درخت، قصد خودنمایی و نزدیک شدن ساختگی و تصنعی به سینمای هنری را ندارد. هرچند که لوکشین‌های فیلم از منظر زیبایی‌شناسی دارای جذابیت‌های بصری زیادی هستند و همین موضوع به فیلم کمک کرده و باعث میشود مناظر چشم نواز و تصاویر کارت پستالی مخاطب را برای تماشای فیلم ترغیب کند، اما استفاده درست خواجه پاشا از این محیط و خلق سکانس‌هایی همچون لالایی پیرزن برای کودک، تکان دادن درخت پیوندی توت و بهره گیری درست از آن پلان در سکانس پایانی فیلم و موارد مشابه دیگر به توجه کارگردان و نویسنده به بهره‌گیری از توان بالای طبیعت در جهت تعریف داستان و ایجاد فضاسازی مناسب برای این موضوع است.
شهرآرا نیوز
شریف شیرزاد | پس فیلم ــ که می‌گویند «رسانه تصویری» ــ است، چه نشانمان می‌دهد؟ چشم‌انداز‌هایی زیبا و نما‌هایی چشمگیر. اما اینها روی‌هم‌رفته فیلم نمی‌شوند؛ تصویر‌هایی که به‌اتفاق چندین عامل دیگر فیلم، حتی فیلم بد، می‌سازند، کمابیش، همان‌هایی هستند که توقع داریم در اقتباس سینمایی از یک اثر ادبی توصیف‌محور ببینیم. (بماند که بسیاری از مثلا رمان‌های درجه‌یک هم محصول قدرت تصویرگری خالقان خودشان هستند، نه قلم‌فرسایی آنها.) در «در آغوش درخت» چندتا از این تصویر‌ها می‌بینیم؟
فیلم‌شناخت
نواب همتیان | این فیلم مفهوم خانواده را متصلب و غیر واقعی نشان نمی‌دهد. می‌دانیم طلاق امری واقعی است و در بسیاری از خانواده‌ها در حال اتفاق افتادن است. فیلم سعی می‌کند مفهوم خانواده را در تضاد و تعارض با مفاهیم همسان دیگر قرار دهد تا مفهوم خانواده در ذهن منسجم‌تر شکل بگیرد. به عبارتی کارگردان، کنتراست مفهومی بالایی ایجاد کرده تا بتواند این مفهوم را در ذهن مخاطب جا بیندازد که تصمیم‌های عقلانی زمانی ارزشمند هستند که در شرایط بحرانی گرفته می‌شوند نه در شرایط عادی. این فیلم سعی کرده از روال‌های غیر عادی مرسوم در نمایش خانواده دور باشد. روال‌های غیر واقعی که یک خانواده از ابتدای فیلم تا انتها هیچ چالشی ندارند و همه خوشبخت هستند با روال‌های واقعی جامعه در تناقض است. حفظ خانواده و تلاش برای کنار هم نگه داشتن اعضای یک خانواده در شرایطی که انواع تنش‌ها ممکن است بر سر آن خانواده آوار بشود مهم است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/728599/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حرف‌های جالب کارشناس سیما درباره خواستگاری

صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت در مراغه

آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدرئیسی اردبیل

تغییر ساعت کار ادارات شهر اردبیل تا 4 مهر

پولیپ معده و روده + تشخیص با آندوسکوپی و کولونوسکوپی با بیهوشی

تحقق شعار سال با همت جوانان در پارس آباد

نمایشگاه طرح اسوه سپاه سرعین

جشن‌های روز اخلاق و مهرورزی در استان اردبیل

جشن ملی انگور در لاهرود مشگین شهر

نمایش اقتدار یگان نمونه بسیجِ عشایری استان اردبیل در رژه ملی

یادواره 161 شهیدشهرستان باروق

خطر تعطیلی تنها بورس تخمه‌های آجیلی خوی را تهدیدمی کند

راهیابی تیم نوجوانان نقده به لیگ برتر زیر 16 سال کشور

اجرای طرح نهضت آسفالت در روستا‌های بوکان

یک فوتی و چهارمصدوم در واژگونی خودرو در محور میاندوآب-بوکان

مسیر ترشکان دارلک مهاباد، مسیر ناهمواری که سالهاست جان می‌گیرد

روایت سید حسن خمینی از سیره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حفظ نام امام خمینی(ره)

صف‌ های طولانی مقابل جایگاه‌ های سوخت در مراغه

اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت / دموکرات‌ها پیش افتادند

آسفالت ریزی محور آتش بیگ شهرستان هشترود

تصادف پنج خودرو درمحور تبریز به ارومیه

برگزاری مسابقه طناب کشی و طناب زنی در بستان آباد

برگزاری جلسه بررسی مشکلات بخش کشکسرای شهرستان مرند

اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت

همه‌چیز درباره فیلم در آغوش درخت؛ خلاصه داستان و معرفی کارگردان و بازیگران

انتشار کتاب خاکریز امواج

اردوی 3 هزار نفری جوانان اهل سنت آذربایجان غربی در ارومیه

در آغوش درخت نماینده ایران در اُسکار شد

سانحه رانندگی در ارومیه منجر به فوت راکب موتور شد

بارش‌های پاییزی از چه روزی آغاز می‌شود؟‌

جان باختن مردی 35 ساله در پی سقوط از ارتفاع در مهاباد

اهدای لوازم مدرسه به دانش آموزان نیازمند در شهر قطور + عکس

افزایش دو برابری فضای ورزشی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

می‌خواهیم با کسب 3 امتیاز مقابل خیبر، به دور بُرد برگردیم

سیلاب قسمتی از جاده سرو-ارومیه را مسدود کرد

شهروند خبرنگار ما باشید در اخبار استان اردبیل

پیش‌بینی روند افزایشی دمای هوا از دوشنبه در اردبیل

مراسم آغاز هفته دفاع مقدس در پادگان شهید بیگلری مشگین شهر

2600 مدرسه در اردبیل آماده نواختن زنگ مهر

کاهش ذخایر سد‌های استان اردبیل در آخرین ماه تابستان

انتشار کتاب سرو صبور در اصفهان

جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در مشگین شهر برگزار شد

نواختن زنگ ایثار، مقاومت و مهر رحمت در مدارس خوی

رژه خودرویی و موتوری در بوکان

یادواره خانگی شهدا در باروق

اعزام کاروان دانش آموزان نخبه بوکانی به اردوی تفریحی- آموزشی آینده سازان

مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در پلدشت

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی در پیرانشهر

نجات مفقودی‌های دره ناری مرگور ارومیه

جشن وحدت و همبستگی با مردم غزه در روستای عشایری پلدشت