پیام آذری

آخرين مطالب

رقص عرشیان در میلاد خاتم پیامبران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش ،صدای هلهله فرشتگان در شب 17 ربیع الاول گوش زمین و زمان را نوازش داد و خبری شیرین به بشریت داد و گفت آمد او که ظلم را ریشه کن، عدل را برقرار و محبت را بر قلب‌ها حاکم خواهد کرد.
با تولد او ایوان کسری فرو ریخت، آتش‌کده ها خاموش شدند و هزار نشانه برتارک آسمان نمایان شد که «محمد» آمد تا التیام بخش قلب ستمدیدگان باشد؛ او آمد و با آمدنش غبار جهالت را از چهره غبار گرفته جامعه عرب جاهلی زدود و از عرب جاهلی که خون یکدیگر را می نوشیدند و جز جنگ و خونریزی چیزی نمی دانستند؛ انسانی متمدن ساخت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
او آمد تا دختران خفته در زیر خروارها خاک را حیاتی دوباره بخشد؛ به زن منزلت داد، به سنت جاهلانه زنده به گور کردن دختران پایان داد و راهی دیگر برای زنان رنج کشیده و عزلت گزیده گشود.
احمد، طاها، یاسین، محمد نامش بود و چون نامهایش مهر و دوستی را بر انسان‌ها هدیه کرد.
او به درجه پیامبری رسید؛ به مکتب نرفته خواند و نوشت؛ فرستاده خدا شد و پیامبر اسلام و برای تبلیغ رسالتش از جان و مال و فرزند گذشت.
سعه صدر، نرم‌خویی، مهر و عطوفت، عدالت و پرهیز از تبعیض مهر او را بر قلب‌ها حاکم کرد؛ او پیام آور عدالت و محبت بود و جهان تشنه منش و پیامش، و او سیراب کرد جهان تشنه عدالت و محبت را و عاری ساخت جامعه را از جولان شمشیرهای زنگار زده عرب جاهلی.
امروز انسانی قدم به عرصه هستی گذاشت که زندگی و سیره او راه رهایی تمامی ملت های مظلوم جهان است پروردگار هدیه ایی را برای بشریت ارزانی کرد که آینده اش با تبعیت از او درخشان خواهد بود.
حضرت محمد (ص) نماد مهربانی
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: اگر دنبال جامعه ایده ال توام با اخلاق والای انسانی و آرامش هستیم، باید اخلاق و سیره پیامبر اسلام (ص) را محور قرار داده و از آن تبعیت کنیم.
ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: سعه صدر، اخلاق نیکو، امانت داری و مراوادات اجتماعی شایسته آن حضرت باعث شد تا در عصر جاهلیت مردم شیفته او شده و به اسلام ایمان بیاورند و پیرو قرآن قرار گیرند.
وی افزود: پس از بعثت رسول خدا با وجود اینکه کار سخت بود اما همین ویژگی ها (امانتداری، اخلاق نیکو و سعه صدر) باعث شد مردم آن زمان نزد او بیایند و به او یقین پیدا کنند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را اسوه حسنه معرفی کرده است، گفت: شخصیت پیامبر اسلام (ص) قابل وصف با قلم و زبان نیست و خداوند متعال او را برای عالمیان رحمت معرفی کرده است.
ماموستا کلشی نژاد به صبر و بردباری رسول خدا (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) وقتی به همراه خانواده و یارانش در شعب ابیطالب ماند، تمام سختی ها را تحمل کرد و وقتی از او خواستند به دشمنان نفرین کند، فرمود که من به عنوان نفرین کننده منصوب نشده ام.
وی افزود: اخلاق نیکوی پیامبر (ص) در بدترین شرایط زمانی چهره زیبایی از اسلام نشان داد.
امام جمعه اهل سنت ارومیه یادآورشد: پیامبر اسلام(ص) نماد مهربانی و تواضع بود و شیوه درست زیستن را به آنها آموخت.
پیامبر اسلام کامل ترین دین را در اختیار بشر گذاشت
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر اعظم اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر که کامل ترین دین را در اختیار بشر نهاده است در میان پیامبران الهی همانند خورشید می درخشد چرا که هم اولوالعزم است و هم رسالت جهانی دارد.
آیت الله عسگر دیرباز ادامه داد: خلق و خوی زیبای پیامبر اسلام یکی از عوامل مهم موفقیت آن حضرت در تبلیغ رسالت خویش است و به واسطه این خلق و خوی پسندیده توانست بر قلبها حکومت کند.
وی افزود: بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به الگویی نیاز دارد که او را به سمت تعالی سوق دهد و آن الگو پیامبر بزرگوار اسلام است.
وی ادامه داد: شناخت ماهیت حرکت و دعوت و رفتار و کردار پیامبر اسلام(ص) در همه جهات برای همگان ضروری است.
آیت الله دیرباز ادب ورزی، امانتداری، حق گرایی، راستگویی، خوش خلقی و فروتنی را از رفتارهای شخصی و قانونمداری، گشاده رویی، مشورت پذیری و همزیستی با اقشار مختلف اجتماع را از رفتارهای اجتماعی پیامبر توصیف کرد.
وی یادآور شد: قرآن مجید نیز پیامبر اسلام(ص) را اسوه و الگویی معرفی می کند که پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.
آیت الله دیرباز با اشاره به دوران زندگی پیامبر اکرم(ص) گفت: عصر رسول گرامی اسلام(ص) آنقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یاد می کند.
وی ادامه داد: امروز ملتهای جهان در برابر پیام بزرگ پیامبر اسلام(ص) سرتعظیم فرود آورده اند و از راه و سیره او پیروی کرده و نجاتن خود از چنگال ستمگران زمان را تمسک به سیره او می دانند.

پیام آذری

پیامبر اسلام هدیه بی بدیل پروردگار به بشریت
دانشجوی ارومیه ای پیامبر اسلام را هدیه بی بدیل پروردگار بر بشریت عنوان کرد و گفت: خداوند خواست با این هدیه خود انسان را از جهالت و نادانی بیرون آورد.
رقیه رضایی اظهارکرد: خداوند متعال با خلقت نبی مکرم اسلاتم چراغ راهی برای همیشه تاریخ در برابر انسانها قرار داد و آینده آنها را تضمین کرد.
وی ادامه داد: در دنیایی که جهالت بیداد می کرد،پیامبر اسلام (ص) با سعه صدر به مبارزه با خرافات رفت و افقی روشن در برابر بشر نادان آن دوران گشود.
رضایی اضافه کرد: آنها که امروز اسلام را زیر سوال برده و آن را متهم به نقض حقوق زن می کنند باید بدانند که پیامبر اعظم (ص) نخستین کسی بود که برای احیای حقوق زن به پاخاست تا هرگز هیچ دحتری کشته نشود و هیچ نوزادی زنده به گور نشود.
وی افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر به‌ویژه حقوق زن باید بدانند پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به جنگ جهالت و خرافات رفت و زن را نعمت الهی و برکت خانه عنوان کرد که باید قدر و حرمتش شناخته شود؛ در حالی که غرب مدعی حقوق زن زندان‌هایش پر از زنان و جنایات روی داده علیه زنان است.
این بانوی ارومیه ای به منش و سیره پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: تبعیت از سیره پیامبر اسلام، سعه صدر و در پیش گرفتن عدالت و مهربانی رمز پیروزی و موفقیت جامعه بشری است.
وی افزود: مخاطب پیام پیامبر اسلام (ص) تمام بشریت است و هر انسان آزاده ای در هر نقطه عالم با پیروی از راهی که رسول خدا ترسیم کرده به مبارزه با ظلم می پردازد و طعم پیروزی را می چشد.
به گزارش ایرنا، حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی، عام الفیل در مکه چشم به جهان گشودند،پدر ایشان عبدالله و مادر پاکدامنشان آمنه نام داشت.
رسول اکرم (ص) پیش از تولد، پدر خویش را از دست دادند و به همین دلیل در کنار پدر بزرگشان عبدالمطلب و دایه مهربانشان حلیمه رشد و پرورش یافتند و با والاترین صفت های انسانی آشنا شدند؛ پس از درگذشت مادر و جد بزرگوار ایشان، حضرت ابوطالب(ع) عموی خاتم پیامبران سرپرستی آن حضرت را بر عهده گرفت.
خاتم پیامبران(ص) دارای لقب هایی همچون «رسول الله، امین، مصطفی، خاتم النبیین، رسول اکرم، نبی الرحمه، سید المرسلین، رسول اعظم، طه و یس » بودند و کنیه ایشان، ابوالقاسم و ابوابراهیم بود.
استان‌ها آذربایجان غربی 0 نفر

پیام آذری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/728484/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رژه نیروهای مسلح در ارومیه

مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح در اردبیل و اصفهان + ویدئو

حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل کاهش یافت

50 کیلومتر روشنایی جاده‌های استان اردبیل دایر شد

ایران حامی صلح است/رژه مشترک نیروهای مسلح در اردبیل+عکس

سیره پیامبر اکرم(ص) نقطه اشتراک امت اسلامی است

رژیم صهیونیستی به مرز جنون رسیده است

جشن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) به میزبانی مردم دیزج دیز + فیلم و عکس

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در تکاب برگزار شد

رقص عرشیان در میلاد خاتم پیامبران

کشورهای اسلامی پایین‌ترین مرتبه وحدت را رعایت می‌کردند با مصیبت فلسطین مواجه نبودیم

وحدت امروز مسلمانان به توطئه دشمنان خاتمه می‌دهد

بازگشایی محور خوی به رازی

19 میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

رژه نیرو‌های مسلح در ارومیه

لاوروف: ارسال موشک از ایران به روسیه داستان سرایی است

دیدار رهبر انقلاب با سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان سی‌وهشتمین کنفرانس وحدت

برگزاری جشنواره دو قلو‌ها و چند قلو‌ها در مراغه

آسفالت ریزی 35 کیلومتر راه روستایی در مراغه

پویش همکلاسی مهربان در شهرستان قدس

آغاز دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

مهمانان کنفرانس وحدت با امام خامنه‌ای دیدار کردند

آغاز دیدار سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

فرزادِ تبریز دوباره بر بام آسیا ایستاد

ایستادگی در مقابل استکبارجهانی زیر سایه اقتدار نیروهای مسلح است

پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در 5 استان

جدیدترین گزارش هواشناسی در آخرین روز شهریور 1403/ رگبار باران در 5 استان کشور + اسامی

تردد پرحجم و روان در جاده ای در آذربایجان شرقی/ برخی محورها بارانی است

نمایش اقتدار در آذربایجان غربی

پیامی تبریک استاندار به مناسبت هفته دفاع مقدس

فیلم/ آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور

هشدار نارنجی رگبارباران و تندباد در آذربایجان غربی

پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس

پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس

افزایش سفر‌های جاده‌ای در آذربایجان شرقی

نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح آذربایجان شرقی

امسال 648 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی پر شده است

رژه نیروهای مسلح در اردبیل به مناسبت هفته دفاع مقدس

هرگونه تحرک علیه منافع کشور با پاسخ کوبنده روبه‌رو خواهد شد

این چند زن مشهور در 25 سالگی گیر افتاده‌اند!/ تصاویر

مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان آذربایجان تبریز

راه اندازی کافه نان ها در سواحل و مراکز پرتردد جزیره کیش

حجم ذخایر سدهای استان اردبیل کاهش یافت

مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح در اردبیل

حجم ذخایر سدهای استان اردبیل سیر نزولی یافت

جذب 660 میلیارد تومان برای پروژه‌های مشگین‌شهر

برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای با هدف جذب گردشگر در اردبیل

پنجمین جشنواره هلوی شندآباد برگزار شد + عکس

کشف بیش از یک تن انواع کود شیمیایی قاچاق در مراغه

رگبار باران در 5 استان و وزش باد در شرق و جنوب غرب کشور