مدیریت بحران های سالمندی با “بیمه سرو” بیمه کوثر
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام آذری - به گزارش ، “خداوند هیچ بنده ای را محتاج دیگران نکند” این جمله ای است که بارها از زبان پیر و جوان شنیده ایم. این جمله هنگامی بر زبان جاری می شود که انسانی زمینگیر شده و برای انجام ساده ترین کارها نیز به همراهی و همکاری پرستاری نیاز دارد. اما هنگامی که فردی توان مالی لازم را ندارد تا از خدمات پرستاری استفاده کند و به ناچار بار زحماتش بر دوش همسر، فرزند، برادر یا بستگان دیگر می افتد، جمله ای دردناک تر بر زبان اطرافیان جاری می شود “خدا هیچ بنده ای را محتاج همسر و فرزندش نکند”.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
عبور از مرگ برای فلاکت
واقعیت اینجاست که پیشرفتهای علمی در عرصه دارو و درمان به اندازه ای گسترش یافته که انسانها را از کام مرگ بیرون می کشد، در حالی که درمان نمی کند، بلکه از کام مرگ بیرون می آورد و به فلاکت وابستگی می اندازد. افرادی که دچار سکته به ویژه از نوع مغزی می شوند و با خرج هزینه های سنگین پزشکی، از مرگ آنها جلوگیری می شود، در حالی که آسیب جدی به بخشی از مغز باعث می شود توان حرکتی در بخشهایی از بدن از بین برود و فرد را به موجودی اضافه تبدیل کند. بارها شاهد بوده ایم که افراد رهایی یافته از مرگ، آنچنان زمینگیر شده و در نتیجه ناتوانی در انجام امور عادی، به فلاکت افتاده اند که برای او آرزوی مرگ می کنند.
وابستگی تحقیر کننده
اما سوال اینجاست که چاره چیست؟ ایا بهتر است به محض آنکه فردی دچار سکته یا بیماری ها فلج کننده شد، از درمان او خودداری شود و به جای جلوگیری از مرگ، او را در مسیر مرگ سریع هدایت کرد تا به روزهای وابستگی تحقیر کننده دچار نشود؟
آچمز مرگ یا زندگی
بی شک رها کردن یک فرد در آغوش مرگ، کاری غیر انسانی است که عذاب وجدان سنگینی در آینده برای بستگان درجه یک برجای می گذارد. بی شک بروز هرگونه بیماری، اطرافیان را در یک حالت آچمز قرار می دهد که بهتر است به درمان او بپردازند یا مرگ را تسهیل کنند و مانع خفت و خواری فرد بیمار در آینده شوند. بیمه کوثر برای این حالت آچمز پاسخ قانع کننده ای ارایه کرده است. بیمه کوثر با تعریف “بیمه سرو” این اختیار را به افراد داده تا در دوران سلامت، به فکر روزهای بیماری به ویژه بیماری های زمینگیر کننده باشند و با پرداخت حق بیمه ناچیز، احتمال بروز چالشهای بعدی را مدیریت کنند.
بیماری های زمینگیر کننده
در این رابطه مدیر بیمههای زندگی بیمه کوثر اعلام کرد: شرکت بیمه کوثر برای رفع چالشهای پیش روی جامعه نظیر سالمندی، بیماری آلزایمر، ام.اس و مواردی دیگر از این دست، به منظور حمایت و رفاه حال سالمندان، به عنوان اولین شرکت بیمهای در سال 1398 با کسب مجوز شماره 98/601/3030 از بیمه مرکزی، توانست بیمه جبران هزینههای مراقبت بلند مدت را به محصولات صنعت بیمه بیفزاید و اکنون از این محصول با نام تجاری “بیمه سرو” رونمایی کرد.
همچنین بخوانید فرهنگسازی از کودکی در دستور کار بیمه کوثر کاهش هزینه زندگی سالمندی
سن امید به زندگی بالا رفته و به 75 رسیده است، اما طب سالمندی اثبات کرده که انسان با ورود به دهه 50 زندگی، با چالش از بین رفتن ماهیچه ها رو به رو می شوند و هر 10 سال یک بار، بخشی از توان حرکتی و انجام امور عادی خود را از دست می دهند. بنابر این اگر فردی دچار بیماری ها نشود، روند سالمندی باعث می شود که فرد توانایی خود را به مرو زمان از دست بدهد و شرایطی را رقم بزند که افراد به همکاری دیگران نیاز دارند. برای مدیریت این دوران با چاره اندیشی کرد که سحر بزرگنیا در تشریح طرح بیمه سرو گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و نیاز روز افزون به خدمات مراقبتی، راه اندازی بیمه جبران هزینه مراقبت بلند مدت میتواند نقش بسزایی در تأمین آرامش خاطر خانوادهها و ارتقای کیفیت زندگی افراد تحت پوشش ایفا کند. مدیر بیمههای زندگی بیمه کوثر تاکید کرد: “بیمه سرو” نه تنها هزینههای مالی را کاهش میدهد، بلکه با فراهم کردن خدمات مناسب و توجه به سلامت روان افراد، حفظ استقلال و کیفیت زندگی را برای آنها به ارمغان میآورد.
پوشش یک تا 15 سال
بزرگ نیا در خصوص زمان و شرایط بیمه سرو گفت: تمام افراد 18 تا 65 سال میتوانند با انتخاب مدت درخواست هزینههای مراقبت طولانی مدت از یک تا 15 سال، تحت پوشش بیمه سرو قرار گرفته و در زمان نیاز به مراقبت طولانی مدت، از مزایای این طرح به صورت ماهانه بهرهمند شوند. مدیر بیمههای زندگی بیمه کوثر افزود: امید است در اجرایی شدن آن علاوه بر افزایش سهم بازار در صنعت بیمه، رضایتمندی بیمهگزاران گرامی و اطمینان خاطر نسبت به آیندهای امنتر و راحتتر حاصل شود.
-
دوشنبه ۳ دي ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱:۴۶
-
۱۳ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/774314/