پیام آذری

آخرين مطالب

خاطرات هادی خامنه‌ای از تماشای فیلم‌های وسترن در زندان قصر اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش آرمان ملی آنلاین، هادی خامنه‌ای گفت: یادم می آید که قبل از انقلاب فیلم‌های وسترن را نشان می دادند و یک آقایی که اسمشان را در خاطر ندارم خیلی توضیحات قشنگ و مفیدی قبل از نمایش اثر بیان می‌کردند. ما در زندان قصر باید هر شب این فیلم‌ها را نگاه می کردیم و پیش از آن مفصل درباره اثر توضیح می دادند.
فصل جدید «اکران حقیقت» یکشنبه 6 آبان ماه با اکران مستند «الکافی» و با حضور علاقه‌مندان در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، کار خود را آغاز کرد.
بنابر این گزارش به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، روز یکشنبه 6 آبان ماه مستند «الکافی» به کارگردانی مسعود طاهری و تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور علاقه مندان در سالن حقیقت مرکز به نمایش درآمد.
پس از نمایش مستند «الکافی»، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‎‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام و مدیر مؤسسه پژوهشکده تاریخ اسلام ابراز کرد: پیش از این مستند «مستشرق» که مربوط به هانری کربن است را دیده بودم و تفاوت بسیاری با این مستند داشت و مشخص است که آقای طاهری هم خیلی جلوتر آمده‌اند. خیلی بهتر شده است و نقطه اوج این مستند بحث های فلسفی است که مطرح می شود. ارتباط دادن با مرحوم کلینی ارزش این مستند را بالا می برد. خود من هم فکر نمی کردم که این مستند به این بحث ها هم می پردازد.
وی ادامه داد: در این مستند بحث های بسیار خوبی مطرح شد ولی انتظار داشتم از اشخاصی چون دکتر داوری و محقق داماد که با زبان های حوزوی و دانشگاهی آشنایی دارند هم بهره گرفته می‌شد. صحبت های بسیاری می توان انجام داد و خلاصه این بحث های مطرح شده هم این است که خداوند عقل را آفریده و معقول به تشکیک است و هر کسی سهمی از آن دارد.
تعریف آن تقریبا توسط بشر امکان پذیر نیست. چیزهایی در گذشته گفته شده که ما گمان می کردیم محال هستند و تازه امروز متوجه می شویم که آن موارد هم معقول و ممکن است. علم و دانش بشر رو به روز جلو آمده و میدان عقل متناسب با بالا آمدن علم وسیع تر شده است. بحث عقل بحثی بسیار پیچیده و مهم است و بسیار ممنونم که چنین بحثی را در این مستند مطرح کرده اید.
حجت‌الاسلام خامنه‎‌ای در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: در ابتدا به این فکر می کردم که چقدر حیف است که چنین مستندی برای مردم در تلویزیون پخش نشود ولی تا انتها که تماشا کردم به خود گفتم شاید برای همه مردم قابل فهم نباشد. باتوجه به زحمت بسیاری که برای تولید این اثر کشیده شده، باید شکلی به این مستند داد تا قابلیت هضم برای مخاطب بیشتری داشته باشد. به آقای طاهری تبریک و خسته نباشید می گویم.
در بخش دیگری از این برنامه، مسعود طاهری کارگردان مستند «الکافی» گفت: خیلی ها می گویند که این موضوع بحث 1400 سال پیش بود و به الان چه ربطی دارد؟ کمی بروز باش و همیشه انتقادهای این چنینی می‌کنند. ولی معتقدم اگر ما بنیان ها و ریشه های همین مکتب را نشناسیم در تحلیل های امروز خود هم دچار اشتباه می شویم.
وی افزود: برخی هم به من ایراد می گیرند که کربن به کافی چه ربطی دارد؟ اتفاقا همانطور که در این مستند هم تماشا کردید، به هم ربط دارند و فیلم بعدی من به نام «حرفه‌ای» که تقریبا ساخت آن به اتمام رسیده و درباره آقای محمدعلی امیرمعزی شیعه‌پژوه بزرگ ایرانی مقیم فرانسه است باز به این ربط دارد.
افرادی که فیلم را ندیده اند از بیرون این انتقاد را مطرح می کنند که درست نیست. این ارتباط کاملا زنجیروار است. همچنین در همین راستا یک پروژه دیگری را با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی پیش می بریم که درباره یاران امام باقر (ع) است. عده ای به من می گویند خجالت بکش! زمانی درباره کربن فیلم ساخته‌ای حالا به سراغ کلینی رفته‌ای؟
طاهری بیان کرد: یک ایراد دیگری که وجود دارد این است که در موضوعات این چنینی سریع این شائبه برای برخی پیش می آید که چون مستندی درباره شیخ کلینی است حتما از طرف حوزه علمیه سفارش گرفته‌اند. در مراسم رونمایی هم این را گفتم که اصلا چنین نیست و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی هیچ وقت به کسی سفارش نمی دهد و هر کسی با علاقه خود جلو می آید و واقعا به فیلمساز اعتماد می کنند و موضع خاصی ندارند که به مستندساز تحمیل کنند.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‎‌ای در پایان مطرح کرد: ممکن است برخی فکر کنند که شما تصمیم دارید رجال حدیث را معرفی کنید و چنین چیزی هدف شما نیست. بنابراین اگر این امکان وجود داشته باشد که اطلاعاتی از فیلم ارائه و شرح بدهید که دقیقا درباره چه چیزی است، بسیار خوب است.
یادم می آید که قبل از انقلاب فیلم های وسترن را نشان می‌دادند و یک آقایی که اسمشان را در خاطر ندارم خیلی توضیحات قشنگ و مفیدی قبل از نمایش اثر بیان می کردند. ما در زندان قصر باید هر شب این فیلم ها را نگاه می کردیم و پیش از آن مفصل درباره اثر توضیح می دادند. شما هم یک توضیحی بدهید و بگویید که چرا اصلا در بین افراد مختلف شیخ کلینی را انتخاب کرده اید.
فصل جدید «اکران حقیقت» موضوع محور است و سعی شده مخاطبانی از قشرها و گروه‌های مختلف در انتخاب آثار، در نظر گرفته شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/744816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

470 هزار متر مربع از راه‌های روستایی اردبیل زیر سازی و آسفالت ریزی شد

همه ما در مقابل شهروندان پاسخگو هستیم

کارکنان شهرداری نباید کمتر از 50 ساعت اضافه کاری دریافت کنند

ضرورت تخصیص اعتبار برای خط کشی راه‌های شهرستان تکاب

شستشوی مخزن ذخیره آب روستای سیه باز شهرستان خوی

برگزاری رزمایش مقابله با بحران‌های امنیتی در تاسیسات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خوی

انجام عملیات تامین و افزایش فشار آب شهرک سیدآباد مهاباد

محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک

ضبط هزار قطعه شیرآلات قاچاق

برف زودهنگام به باغ‌های سیب خسارت زد

5.5 کیلومتر از رودخانه‌های بوکان لایروبی شد

بانک شهر به طور شفاف در شورای شهر تبریز پاسخگو نباشد

باغ گلستان امتحان شورای دوره‌ی ششم شهر تبریز است

بانک شهر به طور شفاف در شورای شهر تبریز پاسخگو باشد

نفتی ها دست پر گرگان را ترک کردند

بررسی وضعیت ورزش دانش‌آموزی ملکان با حضور معاون تربیت بدنی وزیر

چرا ترامپ از کامالا هریس پیشی گرفت؟!

قطع 20 درخت در باغ گلستان فاجعه است

مقایسه سهند و اطلس؛ دوئل نوبرانه‌های سایپا در بازار خودرو

اجرای یک هزار کیلومتر  شانه سازی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

برگزاری رزمایش خود حفاظتی از مقر در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

تجلیل از مدیران و فعالان عرصه پدافند غیر عامل

آمادگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی جهت دریافت کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه و لبنان

6 مدال از 9 مازنی در رقابت‌های جهانی کشتی زیر 23 سال

لزوم جذب سرمایه گذاران سایر حوزه ها به بخش کشاورزی

دمای هوا در جنوب آذربایجان غربی 3 درجه کاهش یافت

ذخیره 520 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

دریافت کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه و لبنان در دفتر نماینده ولی‌فقیه

فقر و بیکاری چگونه جرقه اعتراضات آبان 98 را زد؟ / سن اعتراضات 98 از 18 تا 20 در مناطق حاشیه شهری

آماده دریافت کمک های مردمی به مردم غزه و لبنان هستیم

اجرای 55 پروژه سلامت در آذربایجان غربی

توزیع کود «فسفات دی آمونیوم» برای تمامی محصولات زراعی و باغی

برداشت 130 هزار تُن سیب از باغات مهاباد

واژگونی پراید در اتوبان زنجان ـ تبریز 7 مصدوم بر جای گذاشت

وزیر بهداشت: مبلغ اضافه‌کاری پرستاران به‌زودی افزایش می‌یابد

خبر قتل زن معلول در اردبیل تکذیب شد

تردد بیش از 73 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار

نمایش 8 فیلم از مستندسازان اردبیل در لرستان

5 شکارچی متخلف در باروق دستگیر شدند

قطعی برق در ارومیه

انجام عملیات شاخه زنی درختان در حریم شبکه برق شهرستان سلماس

فضای شهر ارومیه با گل‌های داوودی عطرآگین شد

ساعتی از روز که خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشست بصیرتی ناظران شورای نگهبان در خوی

برپایی نمایشگاه خودکفایی و اشتغال پایدار در شهرستان میاندوآب

شورای ترافیک شهرستان میاندوآب به ریاست فرماندار تشکیل جلسه داد

حقوق تمام پرسنل شهرداری ارومیه پرداخت شد

افزایش امتیازات و تثبیت جایگاه دانشگاه ارومیه بر اساس نظام رتبه بندی دانشگاهی تایمـز نسخه 2025

ویدیو / اعتراض حامیان فلسطین سخنرانی هریس را قطع کرد

خانه در تبریز چند؟ + جدول