پیام آذری

آخرين مطالب

پنج اتفاق شانس که ترامپ را پیروز میدان کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - شانس پیروزی دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات روز به روز بیشتر می‌شود و هریس در حال از دست دادن جایگاه برتر خود در ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز است. جمهوری‌خواهان تمرکز ویژه خود را بر پنسیلوانیا معطوف کرده‌اند تا بتوانند با تاریخ‌سازی مجدد، همانند سال 2020 در این ایالت پیروز شوند. حتی کار به جایی رسیده که ماسک به طور روزانه چک یک میلیون دلاری می‌کشد.
نتایج نظرسنجی‌ها با شیبی ملایم از رشد آرا دونالد ترامپ طی 10 روز گذشته حکایت دارند. رقابت‌های انتخاباتی امسال در آمریکا به‌ویژه در هفت ایالت سرنوشت‌ساز متمرکز شده است: میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، آریزونا و نوادا. نتایج نظرسنجی‌ها از رشد محسوس آرای دونالد ترامپ حکایت دارند. اکنون بعد از پیشی گرفتن دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها در «ایالت‌های صحنه نبرد» از کامالا هریس، اکنون نامزد جمهوریخواهان در حال نزدیک شدن به نامزد دموکرات‌ها در میانگین نظرسنجی‌ها است.
از سوی دیگر، شانس پیروزی ترامپ در پلتفرم‌های شرط‌بندی آنلاین، که بر اساس شرط‌های گذاشته شده بر روی نامزد‌ها ارزیابی می‌شوند، نه داده‌های نظرسنجی، در دو هفته گذشته بهبود یافته است. پلتفرم «پولی مارکت» که بخشی از بودجه‌اش از سوی پیتر تیل، حامی اولیه ترامپ، تأمین شده است، عصر سه‌شنبه به ترامپ 58 درصد شانس پیروزی در انتخابات و بازگشت به کاخ سفید را داد. هریس و ترامپ نیز در آخرین ارزیابی این پلتفرم در تاریخ 4 اکتبر، در وضعیت مساوی قرار داشتند.
مجموع این شرایط آژیر‌های خطر را برای دموکرات‌ها و هریس به صدا در آورده‌اند. در فاصله تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات 5 نوامبر (15 آبان) به نظر می‌رسد هریس و دموکرات‌ها دچار یک افول نابهنگام شده‌اند. افولی که ریشه‌های آن را می‌توان در 5 علت زیر ریشه‌یابی کرد.
1- مصاحبه‌ای که به پاشنه آشیل هریس و دموکرات‌ها تبدیل شد هریس و دموکرات‌ها تلاش کردند از دریچه مهم‌ترین رسانه جمهوری‌خواهان و بزرگ‌ترین حامی دونالد ترامپ تریبونی برای شنیدن صدای خود پیدا کنند. آنها یک مجری منصف و میانه‌رو را نیز انتخاب کردند. تصور آنها این بود که هیچ فرصتی بهتر از این نخواهد بود، اما بر خلاف تصوراتشان همین ریسک حضور در فاکس‌نیوز به پاشنه آشیلی برای هریس تبدیل شد.
کامالا برای اولین بار در فاکس نیوز حاضر شد و مکالمه‌ای 26 دقیقه‌ای با برت بایر مجری این کانال داشت. هریس در این گفتگو، به موضوعات جناح راست مانند مهاجرت، حقوق تراجنسیتی‌ها و عملکرد بایدن پرداخت. او حتی برای اولین بار فاصله خود با بایدن را مشخص کرد و از ظهور عصری جدید اطلاع داد.
اما در میانه گفتگو هریس توانایی جسمانی و ذهنی ترامپ را زیر سوال برد که همین موجب شد برت بایر بحث را به سوی بایدن بکشاند. وقتی بایر درباره نقش او در پوشش دادن به نگرانی‌ها درباره وضعیت ذهنی رئیس‌جمهور بایدن پرسید، هریس غافلگیر شد. در واقع، لحظه حساس زمانی بود که هریس ترامپ را نامناسب و بی‌ثبات برای ریاست‌جمهوری خواند، که منجر به سؤالاتی درباره وضعیت بایدن شد.
2- ریسک خطرناک هریس با تغییر استراتژی انتخاباتی یکی دیگر از علل افت کامالا هریس در نظرسنجی‌ها از نگاه ناظران سیاسی در ارتباط با تغییر استراتژی انتخابات او است. کمپین انتخاباتی خانم هریس در یک تغییر استراتژی بزرگ بر دو موضوع اقتصاد و مهاجرت متمرکز شده است. این یک تغییر بسیار مهم بود؛ چراکه پیش از این، خانم هریس بیشتر بر موضوع سقط جنین و شکاف دوقطبی موجود در جامعه آمریکا تمرکز داشت.
او تلاش می‌کرد تا در این دوقطبی، رأی اقلیت‌ها، لاتین‌تبارها، آسیایی‌ها، زنان و جناح چپ را به دست آورد؛ اما از حدود دو هفته پیش، بعد از پیروزی در مناظره و افزایش اعتماد به نفس کمپین، آنها به سراغ دو موضوع اقتصاد و مهاجرت رفتند. استدلال کمپین این بود که، چون ترامپ در این دو موضوع برتری دارد، هریس می‌تواند با ورود به این حوزه‌ها، فاصله‌اش را با ترامپ کمتر کند. این حرکت بسیار جسورانه و ریسکی بود؛ چراکه مشخص بود در این دو حوزه کار برای هریس دشوار است
3- توفان میلتون و دردسر ناخواسته برای هریس یکی دیگر از دلایل موثر بر افت آرای هریس در ارتباط با حادثه توفان میلتون است که دامن‌گیر ایالت فلوریدا و برخی ایالت‌های دیگر آمریکا شد. طوفان میلتون خسارات زیادی به بار آورد و حتی سی‌ان‌ان که به دموکرات‌ها گرایش دارد، اعلام کرد که رفع این خرابی‌ها ممکن است سال‌ها طول بکشد. ترامپ بلافاصله از این فرصت استفاده کرد و به دولت بایدن و به تبع آن، خانم هریس حمله کرد. به نظر می‌رسد که این حملات مؤثر بوده‌اند. واقعیت امر این است که حوادث طبیعی به دلیل ارتباط مستقیم آنها با زندگی روزمره مردم، تأثیر فوری بر ذهن رأی‌دهندگان می‌گذارند. تمامی شواهد و قراین از این واقعیت حکایت دارد که کمپین کامالا هریس نتوانست این بحران را به خوبی مدیریت کند.
4- هریس گرفتار در تعیین مرز میان خود و بایدن یکی دیگز از مشکلات هریس که به ضعفی بزرگ برای او تبدیل شده این است که او هنوز نتوانسته میان خود و دولت بایدن مرزی را مشخص کند. هریس تاکنون در اکثر مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های خبری آمریکا انجام داده است، مورد انتقاد شدید مردم آمریکا قرار گرفته است، چرا که چندین مرتبه از دادن پاسخ صحیح به این سوال که دوران ریاست‌جمهوری‌اش با دوره ریاست‌جمهوری بایدن چه تفاوتی خواهد داشت، طفره رفته است با این حال او در مصاحبه با فاکس‌نیوز تا حدی تلاش کرد این ضعف را جبران کند، اما ظاهرا تاکنون در تحقق آن موفق نبوده است.
5- دست و دل بازی ایلان ماسک برای پیروزی ترامپ علاوه بر ضعف‌های کمپین هریس، در جبهه حامیان ترامپ این روز‌ها بیش از هر شخص دیگری این ایلان ماسک است که با تمام توان به یاری ترامپ آمده است. اخیرا ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی اعلام کرده تا روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر، هر روز یک میلیون دلار به امضاکننده طومار آنلاین خود در حمایت از قانون اساسی ایالات متحده جایزه خواهد داد.
ایلان ماسک در مراسمی که در پنسیلوانیا برای جلب حمایت از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه برگزار شد، به‌سرعت یک چک یک میلیون دلاری را به یکی از حاضران اهدا کرد. ایلان ماسک برای حمایت از کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ یک کمیته اقدام سیاسی (PAC) به نام America PAC ایجاد کرد. هدف این کمیته جلب مشارکت رأی‌دهندگان و کمک به آنها در ثبت‌نام در ایالت‌های مهمی است که نتایج انتخابات احتمالا رقابتی است.
منبع: زی سان

پیام آذری

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/741757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدیه 2 میلیارد تومانی حاج علی عظیمی کشاورز همدانی به جبهه مقاومت + ببینید

زورگیری از 8 پرسپولیسی در تهران

تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی در ایران؛ واقعیت یا سراب؟

بارش برف در آذربایجان شرقی

همسر شهید طلبه طلاهای خود را تقدیم حبهه مقاومت کرد

توزیع 30 جهیزیه و 400 بسته لوازم التحریر در شهرستان سلماس

وزیر ورزش: تراکتور جلو بیاید تا ورزشگاه بدهیم

جمهوری اسلامی الگوی خوبی برای ایجاد اخوت بین ادیان است

بارش اولین برف پاییزی در ارومیه

افتتاح خانه والیبال آذربایجان‌شرقی

برف روبی محور اردبیل آستارا توسط راهداران + فیلم

بارش برف در ارتفاعات خلخال

هشدار رژیم صهیونیستی به ساکنان جنوب بیروت برای ترک منازل (1 آبان 1403)

روستای لیقوان تبریز، سفیدپوش شد

یاد 18 شهید مسیحی غزه در تبریز گرامی داشته شد

دنیامالی: به دنبال تحول در ورزش کشور هستیم/ باید عزت خود را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم

کشف 19 دستگاه ماینر غیرمجاز در شاهین دژ

روزانه 845 کامیون از مرز تمرچین پیرانشهر تردد می کنند

فیلم/ بارش اولین برف پاییزی در ارومیه

5 مرکز متخلف عرضه موادغذایی در میاندوآب پلمب شد

برف در خوشاکو / روستای ارومیه زیر پوشش سفید + ویدیو

فیلم| صحبت‌های سرمربی و بازیکن تیم والیبال گیتی‌پسند پیش از رویارویی با شهرداری ارومیه

کولاک شدید در ارومیه+فیلم

نمایی زیبا از بارش برف در شهر ارومیه

دستگیری سارق 17 دستگاه موتورسیکلت در ورزقان

انجام 880 عملیات امدادی توسط هلال احمر آذربایجان‌غربی

ببینید؛ آذربایجان غربی سفید پوش شد/ نمایی جذاب از بارش برف در ارومیه

بایدن به پاشینیان پیام داد/ استقبال واشنگتن از توافق صلح ارمنستان و آذربایجان

جاده‌های خلخال سفیدپوش شد/ راهداران در تلاش برای بازگشایی محورها

روایت سی‌ان‌ان از گرمی روابط این کشورها با ایران

آغاز بارش برف در شهر ارومیه

نمایی زیبا از بارش برف در شهر ارومیه (فیلم)

کولاک شدید برف در روستای خوشاکو ارومیه

هشدار کامالا هریس درباره تبعات انتخاب دونالد ترامپ

پیام بایدن به پاشینیان؛ ترغیب به نهایی‌سازی توافق صلح با آذربایجان

آذربایجان شرقی قطب قطعه سازی خودرو در کشور است

قطار نمایشگاه فولاد، در جزیره کیش به راه افتاد

برف پاییزی این استان، جاده را سفیدپوش کرد/ مسافران با احتیاط برانند

پنج اتفاق شانس که ترامپ را پیروز میدان کرد

عکس/سفر بازیگر ترک به ایران

اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد

برخی معابر ارومیه دچار آبگرفتگی شد

بیش از 51 هزار کودک در آذربایجان‌غربی غربالگری بینایی شدند

بهره مندی3200نفر حادثه دیدهای کمک های هلال احمر در آذربایجان غربی

بارش نخستین برف پائیزی در محور پونل به خلخال

مجموعه مستندهای «روایت سرو» در شیراز رونمایی شد

هریس: اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور بود، پوتین در کی‌یف می‌نشست

وزیر ورزش: احیای تیم ماشین‌سازی یک ظرفیت است

سفر بازیگر ترک به ایران (عکس)

از وعده تحول بزرگ در ورزش تا پررنگ شدن حضور بانوان در ورزشگاه یادگارامام (ره)