پیام آذری

آخرين مطالب

استان اردبیل ظرفیت‌های بالایی در توسعه گردشگری شیلات دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - علیرضا احدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: یکی از عمده ترین اهداف هلدینگ دروازه صلح ملل و شرکت ایران‌گردی و جهانگردی موضوع اقتصاد گردشگری است که در این زمینه اهداف مختلفی تعریف و برای آن برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران یکی از رشته‌هایی که در سطح استان مد نظر قرار گرفته توسعه گردشگری شیلات است که در این راستا از علاقمندان و سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.
مدیر نمایندگی هلدینگ دروازه صلح ملل استان اردبیل با بیان اینکه ماموریت و هدف ما تشویق سرمایه گذاران حوزه گردشگری است، اضافه کرد: ما آماده هستیم ظرفیت‌های مالی و فنی خود را برای پرورش انواع ماهی قزل آلا، ماهی زینتی و حتی خاویاری طبق نظرات کارشناسی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.
احدی ادامه داد: این همکاری می تواند در قالب ساخت حوضچه‌ها، نصب پلتفرم‌هایی برای تخصیص مجوزهای لازم برای گردشگری و بوم گردی، خدمات رفاهی در روستاها یا جاده های منتهی به مراکز گردشگری شکل بگیرد.
وی با اشاره به نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران اداره کل شیلات و سرمایه گذاران اظهار کرد: کارشناسان هلدینگ دروازه صلح ملل می توانند در زمینه تامین مواد یا اختصاص سهمیه پرورش ماهی یا زمین‌های مورد نیاز و حتی سرمایه به سرمایه گذاران و علاقمندان این حوزه کمک کنند.
مدیر نمایندگی دروازه صلح ملل استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این رشته گردشگری می‌توان یک بخش گردشگری در داخل مجموعه‌های پرورش شیلات راه اندازی کرد و گردشگران در آن نحوه پرورش ماهی، صید و پخت ماهی را به طور مستقمی و از نزدیک تجربه کنند.
این فعال صنعت گردشگری با اشاره به آب و هوای مطلوب اردبیل برای پرورش انواع ماهی و رونق گردشگری شیلات یادآورشد: کارشناسان دروازه صلح ملل توانسته اند زمان پرورش ماهی و غذای آن را به نصف کاهش دهند از این جهت فعالیت در ای رشته برای سرمایه گذاران به صرفه و اقتصادی است و ما با آغوش باز طرح‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم.
آماده سرمایه‌گذاری در پروژه سرزمین موج‌های آبی سرعین هستیم
وی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری استان در شهر سرعین پروژه سرزمین موج‌های آبی است که سالهاست با حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره مانده است و مجموعه دروازه صلح ملل آماده سرمایه گذاری در این مجموعه است.
احدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی عضو هیات رئیسه این مجموعه هستندو ترکیب هیات رئیسه استانی هم متشکل از مسئولان این وزارتخانه ها در سطح استان خواهد بود، این ظرفیت وجود دارد که فرایندهای سرمایه گذاری و اخذ مجوزها را در سریعترین زمان ممکن طی کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون قریب به 39 جلسه با سرمایه گذاران بخش‌های مختلف برگزار شده و طرح‌های خوبی از جمله بالغ بر 28 طرح عمرانی گردشگری تفریحی توریستی در این جلسات تدوین و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.
سفرهای ارزان قیمت برای گردشگران از آبان ماه
مدیر نمایندگی هلدینگ دروازه صلح ملل همچنین از برنامه ریزی برای سفرهای ارزان قیمت برای متقاضیان ایرانگردی خبر داد و گفت: در راستای عمل به یکی از اهداف تعریف شده هلدینگ دروازه صلح ملل از سوی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قرار است با همکاری بانک مهر کارت سفر در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح اعتباری بین 500 تا یک هزار و 500 میلیون ریال با سود چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
این فعال صنعت گردشگری با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات24 ماهه خواهد بود، یادآورشد: این طرح در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری از اول آبان ماه اجرا می‌شود و قرار است در مرحله اول برای کارمندان و در ادامه برای عموم شهروندان اجرایی شود.
احدی ادامه داد: در قالب این طرح گردشگران می‌توانند از استان‌های دیگر به اردبیل سفر کنند و از اردبیل به شهرهای مشهد، کیش، قشم، شیراز و اصفهان سفر کنند. در این راستا متقاضیان با مراجعه به مجموعه صلح ملل معرفی نامه دریافت می کنند و بعد از ارائه مدارک و اعتبار سنجی تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی در عین حال گفت: این تسهیلات فقط برای رونق گردشگری است و متقاضیان نمی توانند از اعتبار آن در سایر بخش‌ها و فعالیت‌ها استفاده کنند.
وی همچنین گفت: یکی از ماموریت‌های دروازه صلح ملل مرمت آثار تاریخی است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و با کمترین هزینه اقدام به مرمت آثار تاریخی در استان کنند و کارشناسان نخبه مرمت هم می‌توانند در این زمینه یاریگر ما باشند.
استان‌ها اردبیل 0 نفر برچسب‌ها گردشگری سرعین استان اردبیل وزارت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اردبیل سازمان شیلات ایران

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/738907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره بهت آور «عدنان ضیاگیل» 16 سال بعد سریال عشق ممنوع/ تصاویر

افزایش 80 درصدی سوخت مصرفی نیروگاه برق سبلان اردبیل

نقش‌آفرینی مثبت خیران در توسعه اردبیل

بارش‌های پراکنده در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود

مجمع خیران در اردبیل تشکیل شد

ضرورت تکریم هنرمندان و پیشکسوتان هنر در استان اردبیل

سومین جشن مهر سینمای ایران در اردبیل بکار خود پایان داد

دومین سوگواره ملی عکس سقا در اردبیل بکار خود پایان داد

فعالان فرهنگ و هنر در راستای معرفی اردبیل و مفاخر آن تلاش کنند

نخستین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل

افتتاح مدرسه خیر ساز در روستای بوزچه اصلاندوز

تجلیل 12 اثر منتخب سوگواره عکس عاشورایی در اردبیل

روژه خودرویی و موتوری پست اردبیل به مناسبت روز جهانی پست

اردبیل فردا میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس می‌شود

تشکیل مجمع خیرین اردبیل در ساماندهی کمکهای نیکوکاران استان موثر است

تجلیل از اصغر جاوید در جشن مهر سینمای اردبیل

حمله‌کنندگان به جلسه رسمی شورای شهر نقده بازداشت شدند

گر امیداشت هفته کودک با شعار برای کودکان - برای آینده در ارومیه

ناکام ماندن شکارچیان متخلف در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان باروق

بحران دریاچه ارومیه یک «بحران ملی»

عارف: بحران دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است

فینگرفود به سبک‌های خلاقانه؛ الهام‌بخش برای میز پذیرایی

شهرداری ارومیه دست خالی از نور بازگشت

پرطرفدارترین تیم ایران قربانی شگفتی بزرگ‌ هفته

توابع تهران قهرمان پیشکسوتان ایران شد

حمله‌کنندگان به جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نقده دستگیر شدند

والیبال شهرداری ارومیه نتیجه را مقابل تیم مهرگان نور واگذار کرد

جشن روز کودک و محیط زیست در خانه محیط زیست سردشت

برداشت یاقوت های سیاه از تاکستان‌های روستای یارعلی مهاباد

روزانه بیش از 5 هزار مرسوله پُستی در مهاباد مبادله می‌شود

نتایج هفته دوم لیگ والیبال/ عطایی برد، اکبری باخت، ارومیه سقوط کرد

شهروند خبرنگار؛ مشکل آسفالت روستایی در خوی

توابع تهران قهرمان والیبال پیشکسوتان ایران شد

اجرای طرح هنگام سازی اماکن جی‌نف در مهاباد تسریع شود

اعتبار لازم برای ساخت پایانه مرزی کوزه رش در نظر گرفته شود

نتایج هفته دوم لیگ والیبال

زباله‌ها هم شهر و روستا و هم دریاچه ارومیه را آلوده کرده است

صدور 416 حکم جایگزین حبس در اشنویه

نتایج هفته دوم لیگ والیبال | اخبار ورزشی

وزارت جهاد نگاه ویژه‌ای به کشاورزی سلماس داشته باشد

عطایی برد، اکبری باخت، ارومیه سقوط کرد

اختلاف ملکی در میاندوآب رنگ خون گرفت

افزایش 6 درصدی جابجای مسافر در فرودگاه بین المللی ارومیه

افزایش 6 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه بین المللی ارومیه

اخبار حوادث امروز 19 مهر، از ناگفته های قتل معلم و فرزندانش در لارستان از زبان یکی از بستگان تا حمله اوباش به جلسه رسمی شورای شهر نقده

دستگیری اراذل و اوباش خبرساز

تولید فیلتر هوای سه لایه در یک شرکت دانش بنیان در ارومیه

هزینه 42 میلیارد ریالی برای رفع عیوب شبکه برق منطقه ایثار ارومیه

تجلیل از خادمان نظم و امنیت درمهاباد

نخستین پیروزی مهرگان نور؛ صدرنشین لیگ برتر والیبال در مازندران زانو زد