پیام آذری

آخرين مطالب

7 باری که سائورون در دنیای «ارباب حلقه‌ها» شکست خورد؛ از جنگ خشم تا نبرد مارانون اجتماعي

7 باری که سائورون در دنیای «ارباب حلقه‌ها» شکست خورد؛ از جنگ خشم تا نبرد مارانون
  بزرگنمايي:

پیام آذری - سه گانه های هابیت و پیتر جکسون ارباب حلقه ها در دوران سوم اتفاق می افتند و جزئیات خرید نهایی سائورون از یک حلقه را شرح می دهند. هر یک از این اقتباس‌ها در دنیای جی آر آر تالکین اتفاق می‌افتد و داستانی را که او برای سائورون در قرن بیستم خلق کرد، به تصویر می‌کشد.
به گزارش روزیاتو، به این ترتیب، گاهشماری فیلم‌ها و سریال‌های ارباب حلقه‌ها نوشته‌های تالکین از موفقیت‌ها و پیروزی‌های سائورون گرفته تا شکست‌ها و ناکامی‌های او در دستان آزادگان سرزمین میانه را دنبال می‌کند.

پیام آذری

7- سائورون توسط لوتین و هوان مجبور به تسلیم شد تلاش برای یافتن جواهرات منجر به اولین شکست بزرگ سائورون شد در عصر اول سرزمین میانه، سائورون آن ارباب تاریکی نبود که در دوران دوم و سوم بود. در عوض، سائورون خدمتکار مورگوت، بزرگترین دشمن در جهان تالکین بود. سائورون جنگ مورگوت علیه سرزمین میانه را رهبری کرد و عمدتاً در سرزمین گمشده بلریاند بر سر جواهرات بزرگ معروف به سیلماریل ها جنگید. در طول این جنگ، سائورون خود را در قلعه ای در جزیره تول-این-گورهوت مستقر کرد و برن، قهرمانی که سائورون در فصل 2 حلقه های قدرت از آن یاد کرد، اسیر کرد. سیلماریل ها به دنبال یکی از سیلماریل ها بودند تا به لوتین، یکی از زیبایی های الف ها، به نشانه عشق او بدهند.
با این حال، سائورون فینرود را توسط برن و برادر گالادریل تسخیر کرد و لوتین را بر آن داشت تا برای نجات او به تول این گورهوت سفر کند. در سفر، او با هوان، سگ شکاری بزرگی که توسط یکی از اشراف ارباب حلقه ها، اروم فرستاده شده بود، ملاقات کرد. سائورون می خواست لوتین را به عنوان هدیه ای به مورگوت دستگیر کند و به شکل یک گرگ بزرگ به دنبال او و هوان رفت، زیرا پیشگویی شده بود که هوان نمی تواند کشته شود مگر اینکه توسط بزرگترین گرگی که تا به حال زندگی کرده است. گرفتن
سپس هر سه درگیر جنگی طولانی شدند. لوتین از جادوی قدرتمند خود استفاده کرد تا سائورون را مسحور کند و هنگام مواجهه با هوان او را خسته کند. سرانجام هوان گلوی سائورون را گرفت و خدمتکار مورگوت نتوانست فرار کند. لوتین از سائورون خواست تا کنترل تول-این-گورهوت را به او واگذار کند و او این کار را انجام داد و در قالب یک خون آشام بزرگ به جنگلی به نام برج-نو-فوین فرار کرد. لوتین در ادامه جسد برن و فینرود را پیدا کرد، اولی را شفا داد و دومی را دفن کرد و اولین شکست بزرگ سائورون در ارباب حلقه‌ها را رقم زد.

پیام آذری

6- سائورون و مورگوت در جنگ خشم در پایان عصر اول شکست خوردند. قدرت سائورون در نبرد نهایی جنگ جواهر بزرگ به شدت تضعیف شد شکست سائورون از لوتین و هاوان تنها یک رویداد کوچک در جنگ برای جواهرات بزرگ بود. نبرد نهایی قرن ها پس از اولین شکست سائورون اتفاق افتاد، جایی که گروهی از High Ones، الف های والینور، اشراف سرزمین میانه معروف به Eddain و عقاب های بزرگ با هم متحد شدند تا با نیروهای عظیم مورگوت روبرو شوند. این درگیری ها منجر به جنگ خشم، یکی از بزرگترین نبردها در تاریخ ارباب حلقه ها شد که منجر به شکست مورگوت و تبعید به حفره زمان شد. این نبرد در پیش درآمد قسمت اول فصل اول Rings of Power به تصویر کشیده شده است.
جالب اینجاست که نوشته های تالکین نشان نمی دهد که خود سائورون در این نبرد شرکت کرده است. بین این جنگ و شکست او از لوتین و هوان، چیز زیادی از فعالیت های سائورون گفته نشده است. با این حال، خدمتکار مورگوت همچنان به دلیل تبعید اربابش ضربه بزرگی خورد. پس از جنگ خشم، سائورون شکل مناسبی به خود گرفت و به سرزمین میانه گریخت و در آنجا پنهان شد تا بتواند اکنون که مورگوت شکست خورده بود قدرت را به دست گیرد.

پیام آذری

5- سائورون در نبرد گواتلو در دوران دوم شکست خورد لرد تاریکی در جنگ بین الف ها و سائورون شکست بزرگی را متحمل شد هزاران سال پس از جنگ خشم، سائورون مخفیانه تلاش کرد تا قدرت خود را به دست آورد و برای تسلط بر سرزمین میانه برنامه ریزی کرد. این طرح شامل 20 حلقه قدرت در ارباب حلقه ها بود، که او سعی داشت با فریب دادن Celebrimbur، آهنگر جن، آنها را بسازد. در نهایت، سائورون با الف های سرزمین میانه جنگید تا حلقه ها را در طول محاصره آرگیون به دست آورد، نبردی که در جدول زمانی فصل دوم حلقه های قدرت به تصویر کشیده شد. این شروع جنگ بین الف ها و سائورون بود که در طی آن ارباب تاریکی پس از نابودی اورژیون موفق شد بیشتر اریدور را تصرف کند.
با افزایش قدرت سائورون، تنها سنگرهای الف باقی مانده، پایتخت لیندون و دره تازه تاسیس ریوندل بود. سائورون نیروهای خود را برای محاصره دومی فرستاد و در امتداد به اصطلاح خط لون پیشروی کرد، یک موقعیت دفاعی رودخانه ای که در صورت تسخیر لیندون امکان دسترسی به لیندون را فراهم می کرد. سائورون با نیروهای رو به زوال پادشاه الف ها، گیل گالاد، جنگید. پیروزی برای Dark Lord قطعی به نظر می رسید تا اینکه نیرویی از Númenor وارد شد. این گروه نه تنها ارتش گیل گالاد را تقویت کرد، بلکه از پشت به نیروهای سائورون نیز حمله کرد.
این نبرد به نبرد گواتلو معروف است، جایی که سائورون توسط گیل گالاد و نومه نوری به رهبری الندیل به سمت جنوب شرقی بیشتر و بیشتر رانده شد. سائورون در نهایت تنها با تعدادی از نگهبانان خود باقی ماند و مجبور به فرار شد. ارباب تاریکی به موردور عقب نشینی کرد و به این ترتیب جنگ بین الف ها و سائورون به پیروزی قاطع مردم آزاد سرزمین میانه و شکستی قاطع برای سائورون در عصر دوم منجر شد.

پیام آذری

4- روح سائورون در هنگام سقوط Nome Noor بسیار ضعیف شد شکست سائورون در نبرد گواتلو باعث شد که چشمانش را به سمت نوم نور معطوف کند همانطور که در فصل 2 حلقه های قدرت ذکر شده و در آثار تالکین شرح داده شده است، سائورون بیش از هر چیز دیگری در سرزمین میانه از Nome Nor می ترسید. پس از شکست در نبرد گواتلو، سائورون به خود اجازه داد که توسط نوم نوری اسیر شود. با بازگشت به این قلمرو جزیره، سائورون از تسلط خود در حیله گری برای جلب اعتماد آرفارازون، پادشاه نور نوم استفاده کرد. فساد سائورون به مردم نوم نور سرایت کرد و منجر به نابودی درخت سفید و ساخت معبد ملکور شد، مکانی که وفاداران به اعلی را قربانی کردند.
سائورون به تحریک فراازون ادامه داد، در حالی که اقدامات او پیش از این بالاها را خشمگین کرده بود. فارازن به زندگی طولانی الف ها و والارها حسادت می کرد، حسادتی که سائورون از آن سوء استفاده می کرد. سائورون فراازون را متقاعد کرد که به والینور و والا حمله کند و طول عمر آنها را برای خود و نومه نوری غصب کند، عملی که خدای سرزمین میانه معروف به ارو را به شدت خشمگین کرد. ارو وارد عمل شد و موج بزرگی را علیه فراازون و پادشاهی او به راه انداخت که منجر به سقوط Nome Noor شد. سائورون در معبد ملکور بود که این موج نوم نور شکست و روح او را به شدت ضعیف کرد و مجبور کرد به موردور بازگردد.

پیام آذری

3- سائورون در جریان جنگ آخرین اتحاد متحمل شکست سختی شد که او را برای چندین نسل زیر سایه برد. پایان عصر دوم شکست دیگری برای سائورون بود هنگامی که سائورون قدرت خود را در موردور به دست آورد، گروهی از بازماندگان وفادار سقوط نومه نور به رهبری الندیل، اتحاد نهایی را با گیل-گالاد و الف های سرزمین میانه تشکیل دادند. سائورون از این اتحاد می ترسید و دستور حمله پیشگیرانه علیه پادشاهی گوندور را صادر کرد که در غیاب سائورون توسط الندیل و پسرانش شکل گرفت. علیرغم درگیری‌های فراوانی که به دنبال داشت، اتحاد نهایی به موردور رسید و در نبرد داگورلاد پیروز شد. آخرین اتحاد پایگاهی برای خود در موردور ایجاد کرد و به آنها اجازه داد تا برج تاریک باراددور سائورون را محاصره کنند. نبرد آخرین اتحاد نیز به طور خلاصه در پیش‌گفتار پیتر جکسون ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه به تصویر کشیده شده است.
به دلیل قدرتی که سائورون در قلعه خود جمع کرده بود، محاصره برادور هفت سال طولانی به طول انجامید. با این حال، سرانجام سائورون از شکست ناامید شد و فرم بدنی خود را برای مقابله با ارتش های آخرین اتحاد نشان داد. سائورون مستقیماً با الندیل و گیل گالاد درگیر شد و در نتیجه نبردی سخت به وقوع پیوست که در آن هر سه به شدت مجروح شدند. الندیل و گیل گالاد – دو شخصیت اصلی مجموعه حلقه‌های قدرت – کشته شدند، اگرچه این ستون‌های آخرین اتحاد قبل از مرگ توانستند تا حد زیادی قدرت سائورون را تضعیف کنند. سپس ایسیلدور تکه های شمشیر پدرش، نارسیل را گرفت و حلقه یگانه را از انگشت سائورون بیرون آورد.
سائورون با از دست دادن حلقه ی یگانه به شدت کاهش یافت و در نتیجه بزرگترین شکست ارباب تاریکی از زمان جنگ خشم در پایان عصر اول به وجود آمد. هزاران سال پس از شکستش در جنگ آخرین اتحاد، سائورون نتوانست شکل فیزیکی به خود بگیرد و کنترل بسیاری از رعایای خود را از دست داد. اعتقاد بر این است که سائورون شکست خورده و تحقیر شده به سمت شرق عقب نشینی کرده است تا بار دیگر قدرت خود را به دست آورد.

پیام آذری

2- شورای سفید سائورون را به عنوان سفینه دول گولدور شکست داد بازگشت مورد انتظار سائورون به شکست دیگری منجر شد هزاره پس از جنگ آخرین اتحاد در آغاز عصر سوم به عنوان عصر صلح هوشیار شناخته شد. برای نسل‌ها مردم آزاد سرزمین میانه بدون ترس از سایه سائورون زندگی می‌کردند، در حالی که فکر ارباب تاریکی و حلقه واحد به افسانه تبدیل شد. حدود 1000 سال پس از عصر سوم، والا ایستار را به سرزمین میانه فرستاد تا سائورون را تحت نظر داشته باشد و در صورت بازگشت به مردم این سرزمین کمک کند. یک هزاره یا بیشتر بعد، سائورون شکل یک نکرومانسر را به خود گرفت و پایگاهی برای خود در Dol Goldor ایجاد کرد.
یکی از ایستاری ها، گندالف خاکستری، مدت ها به گولدور و نکرومنسر مشکوک بود. با ورود به قلعه، گندالف متوجه شد که این نکرومانسر در واقع سائورون است و به اعضای شورای سفید در این مورد هشدار داد و از آنها خواست به دول گلدور حمله کنند. در عوض، رهبر شورای سفید، سارومان سفید، تصمیم گرفت منتظر بماند تا سائورون حلقه واحد را پیدا کند – حلقه‌ای که سائورون هنوز در جستجوی آن بود – تا بتواند علیه ارباب تاریکی استفاده شود.
سرانجام سارومان به هشدارهای گندالف توجه کرد. شورای سفید به دول گلدور حمله کرد تا سائورون را نابود کند و دوباره دشمن را تضعیف کند. شورای سفید در این امر موفق بود و باعث شد سائورون پس از شکست نیروهای اورک و اجنه در نبرد پنج ارتش، دوباره به سمت شرق به سرزمین میانه فرار کند. شکست سائورون در این جنگ در سه گانه هابیت و به طور مشخص سومین فیلم این مجموعه به تصویر کشیده شده است.

پیام آذری

1- شکست نهایی سائورون در نبرد مارانون در جریان جنگ حلقه رخ داد سرانجام سائورون برای همیشه نابود شد شکست‌های مکرر سائورون در قرون دوم و سوم به این معنی بود که او نمی‌توانست فرم بدنی پیدا کند، در عوض در موردور به شکل یک چشم بی‌چشم درآمد. با پیشرفت دوران سوم، سائورون قدرتی مشابه آنچه در دوران جنگ الف ها و سائورون و جنگ آخرین اتحاد داشت دوباره به دست آورد. خادمان سائورون، حلقه‌ها یا نازگول‌ها، شروع به جستجوی حلقه واحد کردند، در حالی که نیروهای ارباب تاریکی جنگی را علیه قلمرو انسان‌ها آغاز کردند. در این جنگ سارومان که توسط پالانتیر فاسد شده بود مورد حمایت قرار می گیرد.
درگیری حاصل به عنوان جنگ حلقه شناخته شد که عمدتاً در بسیاری از نبردها در سه گانه ارباب حلقه ها به تصویر کشیده شد. پس از چندین شکست در دستان وارث ایسیلدور، آراگورن، ارتش غربی توسط یاران حلقه تشکیل شد. ارتش غرب به سمت دروازه سیاه سائورون حرکت کرد تا حواس او را از فرودو بگینز که برای از بین بردن حلقه ی یگانه تصمیم گرفته بود منحرف کند.
این طرح جواب داد؛ سائورون فکر می کرد که ارتش غرب رینگ را در اختیار دارد و تمام توان نظامی خود را علیه آنها به کار گرفت. فرودو با کمک ناخواسته گولوم حلقه واحد را نابود کرد و تمام وجود سائورون را یک بار برای همیشه پراکنده کرد. این پایان دوران سوم سرزمین میانه و پایان هزاران سال استبداد سائورون بود. پس از عقب نشینی ها، شکست ها و بازگشت های متعدد، جنگ حلقه شکست نهایی سائورون در ارباب حلقه ها را رقم زد و چهارمین عصر صلح آغاز شد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/738850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره بهت آور «عدنان ضیاگیل» 16 سال بعد سریال عشق ممنوع/ تصاویر

افزایش 80 درصدی سوخت مصرفی نیروگاه برق سبلان اردبیل

نقش‌آفرینی مثبت خیران در توسعه اردبیل

بارش‌های پراکنده در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود

مجمع خیران در اردبیل تشکیل شد

ضرورت تکریم هنرمندان و پیشکسوتان هنر در استان اردبیل

سومین جشن مهر سینمای ایران در اردبیل بکار خود پایان داد

دومین سوگواره ملی عکس سقا در اردبیل بکار خود پایان داد

فعالان فرهنگ و هنر در راستای معرفی اردبیل و مفاخر آن تلاش کنند

نخستین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل

افتتاح مدرسه خیر ساز در روستای بوزچه اصلاندوز

تجلیل 12 اثر منتخب سوگواره عکس عاشورایی در اردبیل

روژه خودرویی و موتوری پست اردبیل به مناسبت روز جهانی پست

اردبیل فردا میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس می‌شود

تشکیل مجمع خیرین اردبیل در ساماندهی کمکهای نیکوکاران استان موثر است

تجلیل از اصغر جاوید در جشن مهر سینمای اردبیل

حمله‌کنندگان به جلسه رسمی شورای شهر نقده بازداشت شدند

گر امیداشت هفته کودک با شعار برای کودکان - برای آینده در ارومیه

ناکام ماندن شکارچیان متخلف در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان باروق

بحران دریاچه ارومیه یک «بحران ملی»

عارف: بحران دریاچه ارومیه، یک «بحران ملی» است

فینگرفود به سبک‌های خلاقانه؛ الهام‌بخش برای میز پذیرایی

شهرداری ارومیه دست خالی از نور بازگشت

پرطرفدارترین تیم ایران قربانی شگفتی بزرگ‌ هفته

توابع تهران قهرمان پیشکسوتان ایران شد

حمله‌کنندگان به جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نقده دستگیر شدند

والیبال شهرداری ارومیه نتیجه را مقابل تیم مهرگان نور واگذار کرد

جشن روز کودک و محیط زیست در خانه محیط زیست سردشت

برداشت یاقوت های سیاه از تاکستان‌های روستای یارعلی مهاباد

روزانه بیش از 5 هزار مرسوله پُستی در مهاباد مبادله می‌شود

نتایج هفته دوم لیگ والیبال/ عطایی برد، اکبری باخت، ارومیه سقوط کرد

شهروند خبرنگار؛ مشکل آسفالت روستایی در خوی

توابع تهران قهرمان والیبال پیشکسوتان ایران شد

اجرای طرح هنگام سازی اماکن جی‌نف در مهاباد تسریع شود

اعتبار لازم برای ساخت پایانه مرزی کوزه رش در نظر گرفته شود

نتایج هفته دوم لیگ والیبال

زباله‌ها هم شهر و روستا و هم دریاچه ارومیه را آلوده کرده است

صدور 416 حکم جایگزین حبس در اشنویه

نتایج هفته دوم لیگ والیبال | اخبار ورزشی

وزارت جهاد نگاه ویژه‌ای به کشاورزی سلماس داشته باشد

عطایی برد، اکبری باخت، ارومیه سقوط کرد

اختلاف ملکی در میاندوآب رنگ خون گرفت

افزایش 6 درصدی جابجای مسافر در فرودگاه بین المللی ارومیه

افزایش 6 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه بین المللی ارومیه

اخبار حوادث امروز 19 مهر، از ناگفته های قتل معلم و فرزندانش در لارستان از زبان یکی از بستگان تا حمله اوباش به جلسه رسمی شورای شهر نقده

دستگیری اراذل و اوباش خبرساز

تولید فیلتر هوای سه لایه در یک شرکت دانش بنیان در ارومیه

هزینه 42 میلیارد ریالی برای رفع عیوب شبکه برق منطقه ایثار ارومیه

تجلیل از خادمان نظم و امنیت درمهاباد

نخستین پیروزی مهرگان نور؛ صدرنشین لیگ برتر والیبال در مازندران زانو زد