پیام آذری

آخرين مطالب

مناظره معاونان هریس و ترامپ تحت تاثیر حملات موشکی ایران اجتماعي

مناظره معاونان هریس و ترامپ تحت تاثیر حملات موشکی ایران
  بزرگنمايي:

پیام آذری - تیم والز و جی دی ونس معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، یک مناظره زنده تلویزیونی را برگزار کردند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تیم والز معاون کامالا هریس و جی دی ونس معاون دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک مناظره زنده تلویزیونی را به میزبانی شبکه سی بی اس در نیویورک برگزار کردند.
در این مناظره، دو طرف به جای آنکه مانند کمپین های انتخاباتی روسای خود به یکدیگر حمله کنند، لحنی صمیمانه داشته و بسیار مودبانه رفتار کردند و تنها در انتهای مناظره که درباره انتخابات 2020 صحبت شد، کمی بحث بین دو طرف بالا گرفت.
بر این اساس، تیم والز 60 ساله فرماندار لیبرال مینه سوتا و معلم سابق مدرسه، و سناتور جی دی ونس 40 ساله، خود را افرادی از مرکز غرب میانه آمریکا با دیدگاه های مخالف درباره موضوعات مختلف معرفی کردند.
آنها درباره موضوعاتی همچون بحران های خاورمیانه، مهاجرت، مالیات، سقط جنین، تغییرات آب و هوایی و اقتصاد گفتگو کردند.
براساس این گزارش، مناظره بین دو طرف با گفتگو درباره حمله تلافی جویانه شب گذشته جمهوری اسلامی به اسرائیل آغاز شد. والز اظهار کرد ترامپ به قدری در برابر مردان قدرتمند متزلزل و دلسوز است که نمی توان به او برای مدیریت این درگیری های فزاینده اعتماد کرد. در حالی که ونس تاکید کرد که ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش جهان را جای امن تری کرده بود.
ونس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا از حمله اسرائیل علیه جمهوری اسلامی حمایت می کند گفت که این موضوع را به قضاوت اسرائیلی‌ها موکول می کند در حالی که والز پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد.
ونس این پرسش را مطرح کرد که چرا هریس در دوران معاونت جو بایدن اقدامات بیشتری برای پرداختن به موضوع تورم، مهاجرت و اقتصاد در آمریکا انجام نداده و حملات پیوسته‌ای را علیه ترامپ در آخرین مناظره انتخاباتی افزایش داد، حملاتی که اغلب ترامپ آنها را دفع کرد.
وی افزود: اگر هریس طرح بزرگی برای پرداختن به مشکلات طبقه میانه جامعه دارد، حالا باید به آنها بپردازد نه زمانی که به دنبال راه یابی به کاخ سفید است. اما در مورد شغل، مردم آمریکا حدود 3 سال و نیم به او فرصت دادند.
در همین حال، والز، ترامپ را رهبری بی ثبات نامید که اولویت او سرمایه داران و ثروتمندان آمریکایی است و انتقادات ونس درباره موضوع مهاجرت را چرخاند و ترامپ را به دلیل فشار بر جمهوری خواهان کنگره به منظور خودداری از تصویب لایحه دو حزبی امنیت مرزی در اوایل سال جاری، مورد انتقاد قرار داد.
معاون هریس درباره موضوع مهاجرت گفت: اغلب ما می خواهیم این موضوع را حل کنیم و دونالد ترامپ چهار سال فرصت داشت این کار را انجام دهد و او اکنون به مردم آمریکا وعده داده که چقدر آسان این کار را انجام می دهد.
ونس در پایان از پاسخ به این پرسش که اگر ترامپ در این انتخابات پیروز نشود، آیا او نتایج انتخابات را به چالش می کشد، طفره رفت و گفت: او هرگز نتایج انتخابات 2020 را تایید نخواهد کرد.
والز نیز در پاسخ ادعای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را عامل اصلی تحریک هواداران وی برای حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 و تلاش برای ممانعت از انتقال صلح آمیز قدرت به جو بایدن دانست. حمله ای که در آن چند نیروی پلیس کشته و هزاران نفر دستگیر شدند.
معاون هریس افزود: ترامپ همچنان می گوید که در آن انتخابات بازنده نشده است؟ آیا او در انتخابات 2020 شکست خورد؟
ونس بار دیگر از پاسخ به این پرسش طفره رفت و به جای آن، هریس را به سانسور آنلاین دیدگاه مخالفان متهم کرد و گفت: این یک سوال جواب ندادنی است.
در عین حال ونس به رغم آنکه در جریان انتخابات سال 2016 یکی از منتقدان ترامپ بوده، از معاونت فعلی خود برای دونالد ترامپ ابراز خرسندی کرد و گفت: من درباره ترامپ اشتباه می کردم. زیرا ابتدا من به برخی داستان های رسانه ها که معلوم شد ساختگی های غیرصادقانه از سوابق او بوده، باور داشتم اما مهم تر از همه دونالد ترامپ برای مردم آمریکا این موضوع را روشن کرد.
در همین حال دونالد ترامپ که در حال تماشای این مناظره از تلویزیون بود، در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، مجری شبکه سی بی اس را مورد انتقاد قرار داد و والز را فردی رقت انگیز با آی کیو پایین نامید.
این در حالی است که نتایج نظرسنجی هفته گذشته رویترز/ایپسوس نشان می دهد که 51 درصد رای دهندگان آمریکایی دیدگاه منفی و نامطلوب درباره ونس دارند . تنها 39 درصد دیدگاه مثبت نسبت به او دارند. در حالی که دیدگاه های مثبت در قبال والز 44 درصد است و 43 درصد نیز دیدگاهی منفی درباره والز دارند.
تحلیل گران سیاسی بر این باورند که مناظره های انتخاباتی بین معاونان نامزدها معمولا نتیجه انتخابات را تغییر نمی دهد. آنها معتقدند حتی کوچکترین تغییر در دیدگاه های عمومی نامزدها می تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد در حالی که حدود 5 هفته تا این انتخابات سرنوشت ساز باقی مانده است.
این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.
نتایج نظرسنجی های جدید بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در 6 ایالت چرخشی و رقابتی دارد و در یک ایالت نیز رقابتی برابر دارند.
براساس این نظرسنجی که به طور مشترک توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت انجام شده، هریس با 7 درصد در نوادا، با 5 درصد در پنسیلوانیا و با 3 درصد در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین و با 2 درصد در کارولینای شمالی پیشتاز است و در ایالت جورجیا رقابتی برابر دارند.
همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با 47 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 40 درصد در رقابت برای پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، پیشتاز است.
در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است. در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.
طرح چالش قانونی جدید از سوی مشاور ترامپ برای انتخابات 2024هشدار هیلاری کلینتون درباره توطئه علیه هریسرقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در میشیگان و ویسکانسین انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/735220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجتماع بزرگ «لبیک یا خامنه‌ای» بانوان قمی

واکنش مردم تبریز از خبر اصابت موشک‌های سپاه به مقر موساد

فوری : آلمان از شهروندانش خواست سریع ایران را ترک کنند

حضور جمعی فرزندان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دفتر حزب‌ الله لبنان

توسعه همکاری ایرانسل و شهرداری تبریز در توسعه فیبرنوری با امضای قرارداد جدید

عملیات وعده صادق 2 لشکریان حزب‌الله موجب آرامش مجاهدان و مردم شد

اجتماع بزرگ بانوان قمی در حمایت از جبهه مقاومت

قدردانی و حمایت حوزه علمیه بناب از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

اطلاعیه قطع گاز در بخش مرکزی شهرستان سراب

نیاز مبرم بیماران به گروه‌های مختلف خونی در آذربایجان شرقی

هرگونه شیطنت دشمن پاسخ کوبنده‌ای به دنبال دارد

رتبه نخست عشایر آذربایجان‌غربی در تولید شیر و صنایع دستی درکشور

رشد 70 درصدی پرونده‌های کشف کالای قاچاق در آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی در تولیدات عشایری جزو استان‌های برتر کشور است

کتاب «با اسماعیل» منبعی برای خلق آثار هنری است

ثبت بیش از 321 هزار تخلف در محور‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی

جان باختن راکب موتورسیکلت درسانحه رانندگی در میاندوآب

قبولی 76 درصد از ناوگان سنگین آذربایجان غربی در معاینات فنی

آذربایجان‌غربی نمونه بارز گردشگری و صلح در ایران اسلامی است

پیام استاندار آذربایجان شرقی به مردم استان

سنت الهی بر مواجهه ولایت الهی با ولایت غیرالهی است

حضور عزیزلی، ابولادزه و قانم در مسابقات جهانی آلبانی

ویژه برنامه وعــده صــادق 2 از شبکه آذربایجان غربی

صادرات یک میلیون و 950 تن کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

قطعه نخست بزرگراه اهر _ مشکین شهر تا یک ماه آینده تکمیل شود

فوت یک سرباز بر اثر صاعقه در آذربایجان غربی

ثبت بیش از 321 هزار تخلف در محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

دوران نابودی رژیم صهیونیستی فرارسیده است

صاعقه جان سرباز سردشتی را گرفت

تکریم 9 ایثارگر تبریزی توسط سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی

چهارمین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران»در اهواز برگزار شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با خانواده شهید عدالت منش

عکس های شخصی تازه «بهتاش فریبا» سریال پایتخت 5در 37 سالگی

حمایت مردم آذربایجان غربی از حمله موشکی سپاه ادامه دارد

بارش‌های پاییزی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد

مرد کهنسال سلماسی با سقوط در چاله آسانسور جان باخت

واکنش علمای اهل‌سنت ایران به عملیات وعدۀ صادق 2

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 4 میلیون مترمکعب از منابع آب آذربایجان شرقی

سنجش سرعت پیر شدن و زمان مرگ با آزمایش سلول‌های گونه

یک اتفاق عجیب در بازار سکه؛ چرا نباید ربع‌سکه بخریم؟

آماده همکاری علمی و پژوهشی با جهاددانشگاهی در راستای ارتقای فرهنگ‌شهروندی هستیم

نواختن زنگ آغاز نصرالله در مدارس استان اردبیل

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه یازدهم مهر

تغییر مسیر بخشی از خط لوله انتقال گاز چلوند-اردبیل

رویداد ملی جامع‌پرداز با محور هویت زن مسلمان

فعالان گردشگری اردبیل تجلیل می‌شوند

جهاد دانشگاهی به دنبال تولید ارزش برای جامعه است

مشکل سوخت کشاورزان و تراکتورداران مشگین شهر مرتفع می‌شود

دادستان خلخال: تعزیرات حکومتی نظارت جدی‌تر بر عملکرد واحدهای صنفی داشته باشد