پیام آذری

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

گردشگری حلقه مفقوده توسعه آذربایجان‌غربی/زیرساخت ها توسعه می یابد سياسي

گردشگری حلقه مفقوده توسعه آذربایجان‌غربی/زیرساخت ها توسعه می یابد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه - آذربایجان غربی با 5 اثر ثبت شده ملی و با 1809 اثر ثبت ملی یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به شمار می رود، ظرفیتی که در مسیر توسعه همه جانبه استان مورد غفلت واقع شده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استانها- سکینه اسمی: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ آذزبایجان غربی که به رنگین کمان اقوام و ادیان معروف است این قدرت را دارند که از دورترین نقطه جهان گردشگر و توریست به سوی خود فرا خوانند علاوه بر این درآمد خوبی نصیب استان کرده و آن را در مسیر رشد و ترقی قرار دهند.
آذربایجان غربی به عنوان استان مرزی مرزی و برخوردار از ظرفیت‌های فاخر و دارنده پنج اثر ثبت شده جهانی و بیش از یک هزار و 809 اثر ثبت شده ملی مانند تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، کاخ موزه باغچه جوق، سه گنبد ارومیه، عمارت کلاه فرنگی ماکو و همچنین جاذبه‌های طبیعی منطقه سیلوانا، آبشارها و جنگل‌های انبوه است که می‌تواند عنوان قطعه‌ای از بهشت را به خود اختصاص دهد.
صنعت گردشگری آذربایجان غربی می‌تواند افق دیگری برای استان گشوده و مهمتر از آن سالانه گردشگران بی شماری را از اقصی نقاط ایران و حتی سایر کشورها به سوی خود جذب کند، صنعتی که در سال های اخیر هر چند اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری در آن در حال انجام است و طی سال های گذشته مورد غفلت واقع شده است.
در جهان امروز، صنعت گردشگری توسعۀ فراوانی پیدا کرده است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته ودرحال توسعۀ جهان توانسته اند وضعیت گردشگری و توریسم خود را بهبود بخشند و با ایجاد مشاغل خدماتی برای گردشگران، بسیاری از مشکلات شهری، از قبیل بیکاری وپایین بودن سطح درآمدرا رفع کنند.

پیام آذری


75 طرح گردشگری در آذربایجان غربی در حال اجرا است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت صنعت گردشگری استان به خبرنگار مهر گفت: در سال های اخیر با حمایت استاندار آذربایجان غربی اقدامات خوبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری در استان در حال انجام است و هم اکنون بیش از 75 طرح در زمینه گردشگری در استان در حال انجام است.
مرتضی صفری با بیان اینکه در سال 1400 اعتبارات بخش گردشگری استان تنها 15 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این میزان با حمایت استاندار آذربایجان غربی در سال 1402 به بیش از 160 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 75 طرح گردشگری در استان در حال اجرا است، عنوان کرد: مرمت و توسعه خانه انصاری ارومیه، ایجاد مجموعه خدمات رفاهی، مرمت صدا و سیمای سابق ارومیه، مرمت شهربازی ارومیه، ایجاد هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی، سفره خانه های سنتی و... است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی دارای آب و هوای کم‌نظیری بوده و از نظر طبیعی نیز از آبشارها، جنگل‌ها، کوه‌ها و طبیعت زیبایی برخوردار بوده و این استان از نظر تاریخی جزو استان‌های برتر ایران است.

پیام آذری


20 عنوان برنامه در هفته گردشگری آذربایجان غربی اجرا می‌شود
صفری با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت هفته گردشگری 20 عنوان برنامه از 5 مهر ماه آغاز و تا 12 این ماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این هفته هفت پروژه گردشگری به ارزش دو هزار و 650 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: نشست تخصصی با شعار گردشگری و صلح ویژه دانشجویان و اساتید با همکاری دانشگاه ارومیه، دو کارگاه آموزشی با عناوین آشنایی با تشریفات و آداب رفتار بین‌المللی و آشنایی با پروتکل‌ها و تشریفات بین‌المللی نیز در این هفته برگزار می‌شود.
وی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی، برگزاری شب‌های فرهنگی در جوار جاذبه‌های تاریخی، رونمایی از کتاب آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت، نواخته شدن زنگ گردشگری و برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس و با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری به نسل جدید را از جمله برنامه‌های هفته گردشگری برشمرد.
صفری گفت: برگزاری تور آشناسازی اصحاب رسانه، برپایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه، پاک‌سازی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، تجلیل از فعالان حوزه گردشگری، حضور در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، بازدید از مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انتشار کلیپ و فیلم‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری هستند.

پیام آذری


1.9 میلیون نفر گردشگر از جاذبه های آذربایجان غربی دیدن کرده اند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت های گردشگری در استان امسال جزو 6 استان گردشگر پذیر استان بعد از مازندران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در شهریورماه امسال به شمار می رود، افزود: به علت آب و هوای مناسب در تعطیلات نیمه شهریورماه جاری این استان میزبان یک میلیون و 900 هزار نفر گردشگر بود.
صفری با بیان اینکه حضور این گردشگران، 100 درصد ظرفیت مراکز اقامتی در 5 شهرستان گردشگرپذیر آذربایجان‌غربی پر شده است، گفت: در سطح استان 124 واحد اقامتی با پنج هزار و 460 تخت و دو هزار و 280 اتاق وجود دارد که در این مدت پذیرای مسافران داخلی و خارجی بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد واحدهای بوم گردی استان به 62 واحد می رسد، افزود: در یک سال گذشته 10 واحد بوم‌گردی جدید در استان راه‌اندازی شده و 20 مورد دیگر در حال احداث است.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از آنها در مجموع 62 بوم‌گردی در سطح استان در حال فعالیت خواهند بود، ادامه داد: انجام سفرهای ارزان‌قیمت مورد تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و واحدهای بوم‌گردی به دلیل به‌صرفه بودن هزینه‌ها یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اقامت است.
صفری اضافه کرد: امسال بیش از 68 هزار نفر در هتل و مجتمع گردشگری، بیش از 31 هزار نفر در مهمانپذیرها، بیش از 3700 نفر در هتل آپارتمان و بیش از 9500 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشتند.

پیام آذری


عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری آذربایجان غربی است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ایجاد بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال غرب کشور در ارومیه خبر داد و افزود: دنیای بازی ارومیه به مدت 30 سال در اختیار اداره‌کل قرار گرفته که با اختصاص 10 میلیارد تومان اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه آغاز شده و در آینده تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع‌دستی شمال غرب کشور می‌شود.
صفری همچنین با اشاره به آغاز توسعه و استحکام بخشی موزه باستان شناسی ارومیه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان، عنوان کرد: موزه باستان‌شناسی ارومیه به لحاظ قدمت و تعداد اشیای تاریخی از جمله موزه‌های غنی کشور است که 25 هزار شیء فرهنگی تاریخی در این موزه وجود نگهداری می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر مساحت موجود موزه 600 متر مربع بوده و با اجرای این طرح بیش از یک‌هزار و 400 مترمربع به سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه عدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان حلقه مفقوده حوزه گردشگری آذربایجان غربی است، افزود: برای شناساندن این جاذبه‌ها باید برنامه‌ریزی کرد و رسانه‌های مختلف می‌توانند جاذبه‌های گردشگری استان را به مخاطبان خود معرفی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: کشورهای مختلف دنیا که در زمینه جذب گردشگر موفق هستند، توانستند توانمندی‌ها و پتانسیل های گردشگری را معرفی و زمینه را برای حضور گردشگران در آنها مهیا کنند.

پیام آذری


ظرفیت های آذربایجان غربی در میراث فرهنگی باید اقتصادی شود
استاندار آذربایجان غربی نیز در تابستان امسال در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر وقت میراث فرهنگی برگزار شد گفت: ظرفیت های کم نظیر آذربایجان غربی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید اقتصادی شود.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر آذربایجان غربی در بهره مندی از آثار فاخر ملی و جهانی در میراث فرهنگی گفت: بهره مندی درست از این ظرفیت‌ها درگرو حضور سرمایه گذاران بزرگ ملی است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌ها استان در صنایع دستی و گردشگری، بر اقتصادی کرد این ظرفیت‌ها برای رونق تولید و افزایش اشتغال تاکید کرد و افزود: تعیین تکلیف بافت تاریخی ارومیه، میاندوآب، خوی و ماکو از مطالبت اصلی استان است.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی دارد که باید با شناساندن آنها، زمینه حضور گردشگران را فراهم کنیم.
وی آذربایجان غربی را به لحاظ تنوع اقلیم، جاذبه های تاریخی، طبیعی و ظرفیت های بوم گردی یکی از استان های سرآمد کشور دانست و گفت: آذربایجان غربی از ظرفیت های متنوعی در حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، دفاع مقدس و فرهنگی برخوردار است و با وجود سه فرودگاه و امکانات حمل و نقل ریلی می تواند به یکی از مهمترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: با تامین بخش قابل توجه زیرساخت ها می توانیم گردشگری آذربایجان غربی را اقتصادی کنیم که این موضوع افزایش سرمایه گذاری را به دنبال خواهد داشت.
آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و800 اثرتاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران، کاروانسرای شاه عباسی خوی، تخت سلیمان تکاب و پارک ملی دریاچه ارومیه در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/732705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون های مجلس از طرح های توسعه ای کیش

سردار دقیقی: اجتماع مردم در یادواره شهدا بیانگر رنگ و بوی واقعی کیش است

قدردانی از یاوران وقف در استان اردبیل

گرامیداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله یکتایی در خلخال

امام جمعه اردبیل:‌ اعزام جوانان به لبنان منوط به دو شرط است؛ اول اسرائیل دیوانگی و حماقت کند و وارد لبنان شود، دوم موافقت سید مقاومت/ پس از نامه من به سیدحسن نصرالله، سیل تماس‌ها از کل ایران شروع شد/ خواهران هم پیام فرستاده اند

ادامه محرومیت زدایی در مناطق محروم استان اردبیل

مسئولیت افزایش تنش در منطقه بر عهده اسرائیل است

پل انجیرلو در جاده گرمی_بیله سوار اواخر مهرماه زیربار ترافیک می‌رود

عمق استراتژیک ایران اسلامی گسترش‌یافته است

دیدار و عیادت بسیجی‌های شهر خوی از جانباز محمود جبلی + عکس

رژیم صهیونیستی به دست جبهه مقاومت نابود خواهد شد

راهپیمایی مردم پلدشت در حمایت از مردم غزه و لبنان

جمهوری اسلامی ایران، کارگران را ولیّ نعمت خود می‌داند

راهپیمایی ضد صهیونیستی در خوی

راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان در تکاب برگزار شد

رژیم صهیونیستی در حال غرق‌شدن است

پیروز واقعی میدان کار زار نیرنگ قطعا حزب الله لبنان است

افتتاح نمایشگاه هنر‌های تجسمی در اشنویه

ما با نظام سلطه در جهان مخالفیم

ادعای عجیب نماینده سلماس: 17 میلیون پناهنده افغان در ایران یارانه می‌گیرند!

ترک نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هنگام سخنرانی نتانیاهو + فیلم

برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع

شروع طرح ساماندهی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز از 7 مهرماه

رسمی: بانوان تراکتوری این هفته به یادگار می‌روند

اتمسفر دیدنی ورزشگاه فولادشهر با آتش‌بازی هواداران سپاهان + فیلم

حضور تیم پتروشیمی در تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان

آغاز نصب اسکوربرد جدید در یادگارامام (ره)

«جشنواره ملی سیب» مشگین‌شهر

دوچرخه سواری این منطقه ظرفیت پیشرفت دارد

پیروزی تراکتور 10 نفره مقابل سپاهان در نیمه اول

امام جمعه اردبیل: استقبال کم نظیرِ جوانان ایرانی از ملحق شدن به دفاعِ زمینی از لبنان

رییس دادگستری اسلام آبادغرب: مخلان نظم و امنیت در انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند

مخلان نظم و امنیت در انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند

راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار در رادبیل

مردم اردبیل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را محکوم کردند

امام جمعه اردبیل: سیل تماس ها برای اعزام به لبنان تکان دهنده بود / ادعای امام جمعه کرج درباره حضور افراد غیرانقلابی در کنار مسئولان

بازسازی پل انجیرلو در مراحل پایانی

امام جمعه اردبیل : اعلام امادگی جوان ها برای اعزام به لبنان پس از نامه به سید حسن نصرالله

استقبالِ نوجوانان از نمایشگاه رزمی و فرهنگی عملیات بیت المقدسِ اردبیل

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار شد

افزایش بیش از 3 برابری ارزش صادرات کالا از گمرک زمینی خوی

اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبارِ ادامه ساخت راه آهن اردبیل

بازی تراکتور سپاهان امروز چه ساعتی است؟ + ترکیب احتمالی سپاهان و تراکتور

نقش شهرداری تبریز در افزایش شور و نشاط اجتماعی

مدیر ارشد فناوری OpenAI این استارتاپ را ترک می‌کند

ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو | ویدئو

دنیامالی: باید به ورزشکاران توجه کنیم تا کشور را ترک نکنند

ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو

لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق گردشگری در آذربایجان‌غربی

خروش مردم آذربایجان شرقی در جمعه خشم