پیام آذری

آخرين مطالب

امام جمعه اردبیل: جوانان عزیز ما تماماً برای اعزام به لبنان اعلام آمادگی کردند اجتماعي

امام جمعه اردبیل: جوانان عزیز ما تماماً برای اعزام به لبنان اعلام آمادگی کردند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردببل ضمن تسلیت حادثه غم انگیز معدن طبس اظهار کرد: از دستگاه محترم قضا و دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم با بررسی دقیق مقصرین احتمالی را به صورتی شایسته و قاطع عقوبت نماید. اگر در این عقوبت بازدارندگی درست نشود هر اقدام کالعدم خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره تحولات اخیر فلسطین اظهار کرد: نتانیاهو در غزه به اهداف خود دست نیافت نه حماس از بین رفت و نه اسرای اسرائیلی آزاد شدند در شمال هم ناکام ماند چون نتوانست سکان اسرائیل را به شهرک‌های خودشان برگرداند و همچنین نتوانست از قدرت حزب الله بکاهد زورش فقط به زن‌ها و بچه‌ها رسید و 42 هزار انسان بی‌گناه را کشت و خودش و ملتش را در دنیا رو سیاه کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشتن زن‌ها و بچه‌ها و بمباران کورکورانه اصلاً ارزش نظامی ندارد و برای ارتش اسرائیل و فرماندهان آن افتخار محسوب نمی‌شود بلکه تماماً ننگ و عار است.
امام جمعه اردبیل گفت: علت اینکه اسرائیل حاضر به گفت و گو با حماس نیست و به طور مدام با بهانه‌گیری آن را به هم می‌زند این است که مذاکره با حماس معنایش این است که حماس هنوز از بین نرفته است و این بزرگترین شکست برای نتانیاهوست چون یک مقصد مهم نتانیاهو از کشتن چهل هزار فلسطینی، از بین بردن حماس بود.
آیت الله عاملی ادامه داد: نتانیاهو بعد از حمله پیجری به لبنان گفت اگر سید حسن نصرالله پیام ما را نفهمید من خودم به او می‌فهمانم ولی ماجرا عکس شد و سید حسن نصرالله به او فهماند که حریف حزب الله نمی‌شود و لذا یکی از فرماندهان اسرائیلی گفت ما در محاسبه قدرت حزب الله اشتباه کردیم و ارزیابی درستی از آن انجام نداده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: حالا شمال اسرائیل در سیطره حزب الله است و تمام اهالی آن در پناهگاه‌ها یا اردوگاه‌ها هستند و وسط اسرائیل نیز تحت سیطره موشک یمن درآمد و تمام اهالی وسط اسرائیل به پناهگاه‌ها هجوم آوردند.
وی تصریح کرد: نتانیاهو در غزه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت و حالا به لبنان هجوم آورده تا با برگرداندن کسانی که شمال اسرائیل را ترک کرده اند برای خود کارنامه درست کند در غزه نتوانست با حماس جنگ کند مجبور شد انسان‌های بی‌گناه را بکشد و حالا در جنوب لبنان نیز به کشتار مردم بی‌گناه روی آورده تا برای حزب الله هزینه درست کند یعنی جان انسان ها را اهرم برای اهداف نامشروع خود قرار داده است.
وی با تاکید براینکه مسئولیت تمام این درگیری ها بر عهده اسرائیل است، خاطرنشان کرد: قبلاً در جنوب لبنان درگیری جزئی بود هر کدام مواضع دیگر را گاه گاهی بمباران می‌کردند تا اینکه اسرائیل با حمله پیجری و با ترور فرماندهان حزب الله جنگ را شروع کرد بنابراین تمام مسئولیت‌ها در ازای کشتار بی‌گناهان و بالا رفتن تنش بر عهده اسرائیل است.
خطیب جمعه اردبیل گفت: این رژیم عفن در غزه تماماً با بی‌ سلاح‌ها و زن و بچه‌ها سر و کار داشت و حالا که به لبنان حمله کرده و با حزب‌الله درگیر شده تازه معنی جنگ را فهمیده است اما چون غیر از شرارت چیزی نمی‌فهمد از رویارویی با نیروهای نظامی طفره می‌رود و سراغ انسان‌های بی‌گناه می‌رود اسرائیل از حمله زمینی می‌ترسد و از آن وحشت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیروی هوایی اسرائیل ستون فقرات این رژیم سفاک است و این رژیم از همین نقطه غزه و لبنان را زیر بمباران می‌گیرد، ادامه داد: رژیم اسرائیل از جهت حمله زمینی کاملاً فشل و زمین گیر است اگر حزب الله با موشک های نقطه زن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی اسرائیل را بزند کار اسرائیل تمام است و فوراً پرچم سفید بلند می‌کند.
امام جمعه اردبیل گفت: حزب‌الله با یک محاسبه کاملاً درست تصمیم گرفته به جای مردم عادی فرودگاه‌های نظامی پایگاه‌های هوایی و صنایع نظامی اسرائیل را بزند و زدن آنها برای حزب الله با موشک‌های پیشرفته مثل آب خوردن است حزب الله با پهبادهای نامریی به نام هدهد تمام پایگاه های حساس اسرائیل را قبلاً شناسایی کرده است ناوهای آمریکایی نیز جرات نزدیک شدن و تشکیل پایگاه هوایی بر روی دریا برای اسرائیل را ندارند چون در جنگ معاصر ناوهای جنگی آسان‌ترین هدف برای موشک‌های نقطه زن است و دیگر ناوها در جنگ‌های جدید کارآمدی ندارند.
ما اخیراً از سر وظیفه انسانی، شرعی و ملی به افتخار بزرگ عالم اسلام فخر مجاهدین سید حسن نصرالله نامه نوشتیم. بازخورد این نامه بین جوانان ایرانی بسیار عجیب بود به محض انتشار نامه سیل تماس‌های تلفنی و پیامک از کل ایران شروع شد حجم تماس واقعاً تکان دهنده بود.جوانان عزیز تماماً اعلان آمادگی می‌کردند که ما بی‌صبرانه منتظر اعزام هستیم ما را اعزام کنید.
آیت الله عاملی یادآور شد: حزب الله از سال ها پیش تمام احتمالات را مورد مطالعه دقیق قرار داده است و هیچ اقدامی از حزب الله امر خلق الساعه نیست بنابراین در صورت ادامه جنگ، نیروی هوایی اسرائیل از کار می‌افتد و قبول آتش بس نیز نه برای اصلاح امور بلکه برای اصلاح خرابی‌های پایگاه‌های هوایی و برای مشورت با آمریکا و اروپا برای پیدا کردن راه حل برای حفظ نیروی هوایی است.
وی افزود: اسرائیل مناطق مسکونی و انسان های عادی و زنان و کودکان را مورد حمله قرار می دهد و تصمیم گرفته با بالا بردن تلفات انسان‌های عادی در لبنان بر حزب الله فشار بیاورد تا تسلیم شود و این نهایت بربریت است اما حزب الله حاضر نشده انسان‌های عادی و صهیونیست‌های غیرنظامی در اسرائیل را مورد هدف قرار دهد در حالی که اگر این کار را بکند فروپاشی کابینه نتانیاهو بسیار سرعت می‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اگر حزب‌الله علاوه بر مراکز نظامی و پایگاه های هوایی، ایستگاه‌های برق و آب و مراکز تولید سوخت و اینترنت را هدف بگیرد نتانیاهو ماشین جنگی خود را متوقف خواهد کرد و تمام تحلیل گران می‌گویند اسرائیل توان اداره طولانی مدت جنگ را ندارد.
وی با اشاره به اظهارات سلفی‌ها و وهابی‌های مصر مبنی براینکه هیچ کس به پیروزی‌های حزب‌الله و شکست فاحش اسرائیل خوشحال نشود، گفت: رئیس آنها با اعلان این مطلب به کسانی که پیروزی حزب الله را جشن می گیرند گفته بروید اعتقادات فاسد خودتان را اصلاح کنید خوشحالی حرام است چون این پیروزی تاریخی علیه اسرائیل توسط حزب الله که شیعه و رافضی و از تابعین ایران است صورت گرفته است.
وی افزود: عجیب است این فرقه ضاله مضله با سکوت مرگبار ارتش‌های مصر، اردن و سعودی‌ کار ندارد و آنها را تنقیص نمی‌کند اما حزب الله را تکفیر می‌کند.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اغلب ملت‌های عرب در کنار حزب الله هستند، ادامه داد:سلفی ها در جنگ غزه یک کلمه در محکومیت اسرائیل حرف نزدند و دیناری به گرسنگان غزه کمک نکردند. از قربانی سه میلیون حاجی ها حتی یک عدد به گرسنگان نرسید.
وی با بیان اینکه خیانت کشورهای عربی و اسلامی در موضوع فلسطین و لبنان یک مصیبت تاریخی است، اظهار کرد: آنها در ظاهر اسرائیل را محکوم می‌کنند اما در واقع آرزوی زوال حماس و حزب الله را دارند هر کس به شبکه العربیه نگاه کند او می‌گوید همین الان بلند شوم و به لشکر صهیونیستی اسرائیل ملحق شوم و فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها را بکشم!
آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نامه اخیر خود به سید حسن نصرالله و استقبال گسترده جوانان کشور از این نامه تصریح کرد: ما اخیراً از سر وظیفه انسانی، شرعی و ملی به افتخار بزرگ عالم اسلام فخر مجاهدین سید حسن نصرالله نامه نوشتیم و از ایشان خواستیم در صورت ورود اسرائیل از طریق زمینی به لبنان موافقت نماید که جوانان ایرانی به معرکه جهاد و شرف وارد شوند.
وی گفت: بازخورد این نامه بین جوانان ایرانی بسیار عجیب بود به محض انتشار نامه سیل تماس‌های تلفنی و پیامک از کل ایران شروع شد حجم تماس واقعاً تکان دهنده بود.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: جوانان عزیز تماماً اعلان آمادگی می‌کردند که ما بی‌صبرانه منتظر اعزام هستیم. از بعضی استان‌ها اعلام کردند که ما جمع زیادی را لیست کرده ایم و آماده اعزام هستیم این اعلان‌ها از استان‌های آذری بسیار ویژه بود جالب توجه است که از خواهران گرامی نیز پیام فرستاده اند که ما آماده تهیه تدارکات یا پشتیبانی سایبری هستیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از برادران اهل سنت کشور، مخصوصاً غرب کشور تشکر دارم که اعلان آمادگی کرده اند این حجم از آمادگی هم نشان بصیرت است و هم نشان شجاعت و هم این که کشور ما ذخیره دفاع عظیمی را در خود دارد.
آیت الله عاملی با بیان اینکه اعزام به لبنان منوط به ورود اسرائیل به لبنان و موافقت سید حسن نصرالله است، اظهار کرد: حضور ما در لبنان هم دفاع از لبنان است و هم دفاع از امنیت ایران عزیز، هر کسی به امنیت ایران عزیز علاقمند است لازم است در برابر فزون خواهی‌های رژیم عفن و نجس اسرائیل بایستد.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: هدف اسرائیل در حمله به لبنان فقط حزب الله نیست او اگر قدرت پیدا کند سراغ یمن، سوریه و عراق خواهد رفت و هدف استراتژیک هم برای اسرائیل، ایران است.
/ایرنا

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/732676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون های مجلس از طرح های توسعه ای کیش

سردار دقیقی: اجتماع مردم در یادواره شهدا بیانگر رنگ و بوی واقعی کیش است

قدردانی از یاوران وقف در استان اردبیل

گرامیداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله یکتایی در خلخال

امام جمعه اردبیل:‌ اعزام جوانان به لبنان منوط به دو شرط است؛ اول اسرائیل دیوانگی و حماقت کند و وارد لبنان شود، دوم موافقت سید مقاومت/ پس از نامه من به سیدحسن نصرالله، سیل تماس‌ها از کل ایران شروع شد/ خواهران هم پیام فرستاده اند

ادامه محرومیت زدایی در مناطق محروم استان اردبیل

مسئولیت افزایش تنش در منطقه بر عهده اسرائیل است

پل انجیرلو در جاده گرمی_بیله سوار اواخر مهرماه زیربار ترافیک می‌رود

عمق استراتژیک ایران اسلامی گسترش‌یافته است

دیدار و عیادت بسیجی‌های شهر خوی از جانباز محمود جبلی + عکس

رژیم صهیونیستی به دست جبهه مقاومت نابود خواهد شد

راهپیمایی مردم پلدشت در حمایت از مردم غزه و لبنان

جمهوری اسلامی ایران، کارگران را ولیّ نعمت خود می‌داند

راهپیمایی ضد صهیونیستی در خوی

راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان در تکاب برگزار شد

رژیم صهیونیستی در حال غرق‌شدن است

پیروز واقعی میدان کار زار نیرنگ قطعا حزب الله لبنان است

افتتاح نمایشگاه هنر‌های تجسمی در اشنویه

ما با نظام سلطه در جهان مخالفیم

ادعای عجیب نماینده سلماس: 17 میلیون پناهنده افغان در ایران یارانه می‌گیرند!

ترک نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد هنگام سخنرانی نتانیاهو + فیلم

برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی شهدای خواجه ربیع

شروع طرح ساماندهی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز از 7 مهرماه

رسمی: بانوان تراکتوری این هفته به یادگار می‌روند

اتمسفر دیدنی ورزشگاه فولادشهر با آتش‌بازی هواداران سپاهان + فیلم

حضور تیم پتروشیمی در تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان

آغاز نصب اسکوربرد جدید در یادگارامام (ره)

«جشنواره ملی سیب» مشگین‌شهر

دوچرخه سواری این منطقه ظرفیت پیشرفت دارد

پیروزی تراکتور 10 نفره مقابل سپاهان در نیمه اول

امام جمعه اردبیل: استقبال کم نظیرِ جوانان ایرانی از ملحق شدن به دفاعِ زمینی از لبنان

رییس دادگستری اسلام آبادغرب: مخلان نظم و امنیت در انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند

مخلان نظم و امنیت در انتظار برخورد قاطعانه دستگاه قضایی باشند

راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار در رادبیل

مردم اردبیل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را محکوم کردند

امام جمعه اردبیل: سیل تماس ها برای اعزام به لبنان تکان دهنده بود / ادعای امام جمعه کرج درباره حضور افراد غیرانقلابی در کنار مسئولان

بازسازی پل انجیرلو در مراحل پایانی

امام جمعه اردبیل : اعلام امادگی جوان ها برای اعزام به لبنان پس از نامه به سید حسن نصرالله

استقبالِ نوجوانان از نمایشگاه رزمی و فرهنگی عملیات بیت المقدسِ اردبیل

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار شد

افزایش بیش از 3 برابری ارزش صادرات کالا از گمرک زمینی خوی

اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبارِ ادامه ساخت راه آهن اردبیل

بازی تراکتور سپاهان امروز چه ساعتی است؟ + ترکیب احتمالی سپاهان و تراکتور

نقش شهرداری تبریز در افزایش شور و نشاط اجتماعی

مدیر ارشد فناوری OpenAI این استارتاپ را ترک می‌کند

ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو | ویدئو

دنیامالی: باید به ورزشکاران توجه کنیم تا کشور را ترک نکنند

ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو

لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق گردشگری در آذربایجان‌غربی

خروش مردم آذربایجان شرقی در جمعه خشم