پیشرفت فیزیکی 91 درصدی راه آهن میانه-اردبیل ، شاهکار مهندسی ایرانی
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام آذری - تین نیوز |
خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور صبح امروز در سفر به استان اردبیل از راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد و گفت : ابر پروژه ریلی میانه-اردبیل با پیشرفت فیزیکی 91 درصد یکی از پیچیده ترین پروژه های راهسازی کشور است که از نظر مهندسی و روش های اجرایی خلق یک شاهکار با توان داخلی در ساخت خطوط ریلی کشور است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت مادر ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی افزود: راه آهن میانه-اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در یکی از صعب العبور ترین مناطق کوهستانی کشور در حال اجرا است که در بخش زیرسازی 95 درصد، روسازی 74 درصد و احداث ساختمان ها 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول این مسیر ریلی را 175 کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: حدود 35کیلومتر از این مسیر پل های خاص، تونل و گالری است که شامل 62 دستگاه تونل به طول حدود 24 هزار متر، 29 دستگاه پل بزرگ به طول 4 هزار و 300 متر و 7500 متر گالری است و تمامی مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخل کشور احداث شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام حجم عملیات خاکی این پروژه به میزان 36 میلیون و 426 هزار مترمکعب ادامه داد: یک میلیون و 160 هزار متر مکعب بتن ریزی، 24 هزار متر لاینینگ تونل ها و 4 هزار و 300 متر اجرای عرشه پل از دیگر عملیات صورت گرفته در این خط ریلی است.
خادمی در خصوص عملیات روسازی صورت گرفته در مسیر توضیح داد و گفت: تاکنون 18 هزار و 55 تن ریل مسیر تامین شده است و 142 کیلومتر هم ریلگذاری صورت گرفته است. بیش از 349 هزار متر مکعب بالاست و 246 هزار اصله تراورس نیز تامین شده است.
وی پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را 70 درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان های فاز اول بهره برداری به مساحت 17 هزار متر مربع 84 درصد و ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار و 823 متر مربع 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 82 درصدی ایستگاه های فاز اول بهره برداری اظهار داشت: ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود 93 درصد و ساخت کل ایستگاه نیز 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ایستگاه راه آهن گنجگاه 56 درصد و ایستگاه مهماندوست نیز 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در راه آهن میانه-اردبیل را تاکنون 57,090 میلیارد ریال اعلام کرد.
شایان ذکر است:، راه آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پیش بینی 6/. میلیون نفر مسافر و 2/5 میلیون تن بار در سال اول و 1/5 میلیون نفر مسافر و 4میلیون تن بار در سال بیستم بهره برداری طراحی و اجرا شده است.
-
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱:۱۱
-
۸ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/732559/