پیام آذری
اختلاف قیمت بازار و کارخانه سهند / با معامله سهند بیش از 160 میلیون سود کنید + جدول فروردین 1404
پنجشنبه 28 فروردين 1404 - 19:34:10
پیام آذری - به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات سایپا در فروردین 1404، سهند G در کارخانه با قیمتی نزدیک به 524 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود درحالی که قیمت این خودرو در بازار حدود 688 میلیون تومان است بدین ترتیب با خرید سهند جی از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود 164 میلیون تومان سود خواهید کرد.
همچنین قیمت کارخانه سهند S حوالی 486 میلیون تومان تعیین شده است درحالی که این خودرو در بازار آزاد 119 میلیون ارزان تر به قیمت 587 میلیون تومان معالمه می‌شود. جهت اطلاع از قیمت کارخانه و بازار آزاد سهند در فروردین 1404 جدول زیر را بخوانید. 
قیمت کارخانه و بازار سهند - فروردین 1404
برند کارکرد(کیلومتر) قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان)
سهند Gصفر688,000,000524,355,000
سهند Sصفر587,000,000486,620,000
مشخصات فنی سهند با رانا پلاس سهند سایپا از موتور به‌روز شده M15I استفاده می‌کند. این پیشران همان موتور M15 سابق است، با این تفاوت که تغییراتی در سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها و سامانه خروج دود آن ایجاد شده است. بنابراین حالا این موتور می‌تواند 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس دستی 5 سرعت انتقال دهد. البته نمونه اتوماتیک CVT سهند نیز در خط تولید سایپا-پارس‌خودرو قرار دارد، اما در اینجا نمونه دستی آن مورد نظر ماست. این موتور 8 سوپاپ دارد و بنابراین میزان سروصدای تولیدی آن نسبت به موتور 16 سوپاپ رانا پلاس بالاتر است. موتور تیوفایو رانا پلاس 1.6 لیتر حجم سیلندر دارد که حدود 100 سی‌سی نسبت به موتور سهند بزرگتر است. این پیشرانه 16 سوپاپ می‌تواند معادل 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و به‌واسطه گیربکس دستی 5 سرعته، نیروی حاصل را به چرخ‌های جلو برساند. البته شرکت ایران خودرو، رانا پلاس با گیربکس 6 سرعته و موتور ارتقا یافته تیوفایو پلاس را نیز در خط تولید دارد که در اینجا مورد نظر ما نیست.
با توجه به نزدیکی نسبی وزن هر دو خودرو به یکدیگر و توان بیشتر موتور رانا پلاس، شاهد شتاب و چالاکی بیشتری در محصول ایران‌خودرو نسبت به سهند سایپا هستیم. طبق تست‌های انجام شده، شتاب صفر تا صد رانا پلاس در شرایط استاندارد حدود 11.6 ثانیه است، اما این عدد برای سهند سایپا تقریباً نزدیک به 12.8 تا 13 ثانیه خواهد بود. هر دو خودرو از لحاظ هندلینگ و پایداری سر پیچ‌ها یا هنگام مانور دادن‌های ناگهانی دچار محدودیت هستند و پایداری آنها در حد سدان‌های بزرگتر نیست. با این حال در سرعت‌های عادی و طی رانندگی متعادل، نکته آزاردهنده‌ای از این نظر وجود نخواهد داشت. البته به نظر می‌رسد وضعیت پایداری سهند نسبت به ساینا کمی ارتقا پیدا کرده باشد و هندلینگ آن نسبت به گذشته در وضعیت اطمینان‌بخش‌تری قرار بگیرد.

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/815099/اختلاف-قیمت-بازار-و-کارخانه-سهند---با-معامله-سهند-بیش-از-160-میلیون-سود-کنید---جدول-فروردین-1404
بستن   چاپ