پیام آذری
آغاز اجرای الگوی مدرسه تراز در 85 مدرسه غیردولتی استان آذربایجان شرقی/ خود را مدیرکل مدرسه می‌دانم
شنبه 23 فروردين 1404 - 11:03:54
پیام آذری - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از آغاز اجرای الگوی مدرسه تراز در 85 مدرسه غیردولتی استان آذربایجان شرقی توسط راهبران مدرسه تراز خبر داد و با اشاره به اجرای این الگو در مدارس غیردولتی در کنار مدارس دولتی، وجود 1314 مدرسه غیردولتی در استان را مورد اشاره قراز داد و گفت: بیش از 140 هزار نفر از دانش‌آموزان ما شامل 20 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اسفندیار صادقی، صبح شنبه، بیست و سوم فروردین ماه در دوره توانمندسازی راهبران مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ویژه مدارس غیردولتی قطب تبریز (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه و گیلان) اظهار کرد: معتقدم که این دوره‌ها سبب برداشتن گام‌های اساسی در راستای سند تحول بنیادین خواهد شد. قوانین جامع و کاملی داریم که با همت در عمل به آن بسیاری از مشکلاتمان برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین، سند اجرای امور در آموزش و پرورش است که در صورت توجه به سطر به سطر آن، آموزش و پرورشی در شان جمهوری اسلامی خواهیم داشت.
وی، یکی از اهدف برگزاری دوره توانمندسازی راهبران مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ویژه مدارس غیردولتی را ارتقا کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: ارتقا کیفیت آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش بوده و باید در راستای ارتقا آن گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت و اهمیت این دستگاه تاثیرگذار در نزد ریاست جمهوری بیان کرد: رییس جمهور تا پایان اسفند ماه شخصا در 23 جلسه رسمی و چندین جلسه غیررسمی حضور داشتند که در تاریخ نظام تعلیم و تربیت بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: خود را مدیرکل مدرسه می‌دانم و برای اجرایی‌سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین باید تک تک مسئولان خود را رئیس و مدیر مدرسه بدانند و تحول را از مدرسه و کلاس درس آعاز کنند از اداره و حوزه مدیریتی‌شان.
وی با بیان اینکه در صورت توجه به کیفیت آموزشی و پرورشی، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، اظهار کرد: زمانی در کیفیت آموزشی موفق خواهیم شد که برنامه‌های مدرسه تراز مدرسه اجرایی شود.
صادقی بر ضرورت طراحی و تدوین، اجرای تمامی برنامه‌ها برای مدرسه، توجه به تقویت هویت ایرانی و اسلامی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی که در سایه اجرای الگوی مدرسه تراز محقق می‌شود‌، تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و ارتباط با اولیا را نیز قابل تحقق با اجرای الگوی مدارس تراز، دانست.
وی با بیان اینکه نتیجه کلی از اجرای مدرسه تراز منجر به ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت خواهد شد، بر لزوم توجه به تعلیم در کنار تربیت تاکید نمود و گفت: هر گاه از تربیت غافل باشیم، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد؛ بلکه مشکلی به مشکلتمان افزوده خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید در کنار مدارس دولتی به غیردولتی‌ها هم توجه ویژه داشته باشیم. با حفظ و رعایت تمام جوانب قانونی در کنار مدارس غیردولتی هستیم.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه ستادی اجرایی سازی الگوی مدرسه تراز سند و مدرس کشوری نیز در دوره توانمندسازی راهبران مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ویژه مدارس غیردولتی قطب تبریز، تعدد دستگاه‌های متولی آموزش و تربیت و فرهنگ را یکی از دلایل عدم انسجام و پاسخگویی به مسائل آموزشی و پرورشی دانست و از استقرار الگوی مدارس تراز در طول سه سال آتی و اجرای آن در 30 درصد از مدارس یردولتی طی اولین دوره اجرا خبر داد.
علی محبی در ادامه با تشریح فرایند تدوین الگوی مدرسه تراز از سال 1399، طراحی این الگو را کاری تخصصی و علمی دانست با شاره به راهبردهای مورد توجه وزیر شامل
کیفیت بخشی به آموزش و تربیت و عدالت در فضا و تجهیزات نوع و کیفیت آموزش را مورد تاکید قرار داد و گفت: این الگو مورد حمایت همه بوده و جایگاه و اهمیت الگوی مدرسه تراز سند، اهداف اجرائی و چیستی، ابعاد و ویژگی‌ها و شاخص‌ها، وضعیت مطلوب اجرای سند و روش تعیین آن، زمانبندی استقرار الگوی مدرسه تراز و ارزیابی نتایج و خروجی مدرسه تراز از جمله مواردی هستند که الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین به آن پاسخ داده است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنانش، نتایج برخی از تازه‌های پژوهش‌ دز مینه مسائل آموزشی و پرورشی را مورد اشاره قرارداد و افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که معلمان ایرانی از حیث علاقه به شغل در جایگاه های دوم و دانش‌آموزان ایرانی از حیث اعتماد بنفس رتبه اول را در دنیا دارند.
وی با تاکید بر اهمیت شایستگی محوری در جهان مانند توجه به آموزش و تقویت سواد مالی، دیجیتال، تفکر و ... خاطرنشان کرد: موضوعات درسی باید در خدمت تقویت شایستگی‌ها باشند.
انتهای پیام

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری


http://www.Azari-Online.ir/fa/News/811798/آغاز-اجرای-الگوی-مدرسه-تراز-در-85-مدرسه-غیردولتی-استان-آذربایجان-شرقی--خود-را-مدیرکل-مدرسه-می‌دانم
بستن   چاپ