پیام آذری
با مثبت‌اندیشی به مدارس تراز نگاه کنیم
چهارشنبه 20 فروردين 1404 - 12:44:44
پیام آذری - مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس تراز سند تحول بنیادین، زمینه‌ساز دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه هستند، گفت: با مثبت‌اندیشی به مدارس تراز نگاه کنیم.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، علیرضا کمرائی، صبح چهارشنبه، بیستم فروردین ماه در همایش تبیین الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین استان، لازمه تحقق تحول در آموزش و پرورش را تحول در مدرسه و کلاس درس دانست و نقش اثرگذار و پررنگ مدیران مدارس و راهبران را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
وی، مدیر آموزشگاه را ترسیم کننده و نگهبان چشم انداز عنوان نمود و گفت: مدیران، سازمان و منابع را در جهت تحقق چشم اندازها بسیج کرده و بر اجرای برنامه درسی، کنترل و صیانت از آن نظارت می‌کنند.
وی با اشاره به الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت و توسعه مشارکت عوامل سهیم و موثر در تحول مدرسه و ارتقای تعلیم و تربیت رسمی‌ و عمومی، انسجام و هماهنگی بخش‌های ستادی (وزارت تا ادارات منطقه) در پشتیبانی، نظارت و ارزشیابی از مدرسه، توسعه و تقویت شایستگی‌های عمومی‌ و‌ حرفه‌ای معلمان، مربیان و مدیران مدارس در تحقق ویژگی‌های مدرسه صالح (مدرسه یادگیرنده، پژوهنده و هویت‌ساز) و زمینه‌سازی جهت اجرای سیاست کاهش تمرکز و واگذاری اختیارات به استان‌ها، مناطق و مدارس و شناسایی و حل چالش‌ها و مسائل منابع انسانی، مالی، تجهیزاتی مدارس دولتی عادی را از جمله اهداف این طراحی این الگو برشمرد.
کمرائی خاطرنشان کرد: الگوی مدرسه تراز در قالب برنامه‌ریزی راهبردی طراحی شده است و بر همین اساس می‌توان با برآوردی از شرایط موجود، برنامه‌ریزی کرده و در راستای مدرسه تراز سند تحول بنیادین گام برداشت.
مشاور وزیر آموزش و پرورش، اهمیت این دستگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که محصولات تولیدی و فرآورده‌های آن مرجوعی نداشته و تولیدات آن به طور مستقیم وارد نظام اجتماعی می‌شود؛ از این رو آثار هر گونه اشتباه در تربیت و تعلیم دانش‌آموزان در نظام تربیتی مشهود خواهد بود.
وی در ادامه نقش اجرای صحیح گام‌ها و رعایت منطق برنامه‌ریزی راهبردی را مورد تاکید قرار داد و گفت: راهبران آموزشی باید به آموزش مدیران کمک کنند. همچنین بلید توجه کرد که توسعه حرفه‌ای، امری فردی و داوطلبانه بوده و با برگزاری جلسه توسط سیستم حرفه‌ای اتفاق نمی‌افتد.
انتهای پیام

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/811065/با-مثبت‌اندیشی-به-مدارس-تراز-نگاه-کنیم
بستن   چاپ