پیام آذری
لزوم برخورد قضایی با ترک فعل‌ها در اجرای طرح سپهتن و سیپاد
چهارشنبه 10 بهمن 1403 - 14:46:41
پیام آذری - سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: تاخیر، تعلل و ترک فعل های احتمالی در اجرای طرح سپهتن و سیپاد هزاران میلیارد تومان به کشور زیان وارد کرده و دولت، بخش خصوصی و مصرف کننده واقعی از این تاخیر آسیب دیده اند. - اخبار اقتصادی -
رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اگر امروزه مشکلاتی در عرضه گازوئیل به ناوگان عظیم حمل و نقل کشور وجود دارد و هزینه حمل افزایش می یابد، اگر جایگاه‌های سوخت نمی‌توانند شبانه روزی توزیع گازوئیل داشته باشند و خدمت ارائه دهند و زیان می‌کنند، اگر سوخت کافی به نیروگاه‌ها نمی‌رسد، اگر توان صادرات گازوئیل نداریم، اگر بارنامه های صوری صادر می‌شود و بخشی از گازوئیل تولیدی به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد و قاچاق می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل عدم اجرای سپهتن و سیپاد است که حداکثر از شش سال قبل باید به طور کامل اجرا می‌شد ولی همچنان شاهد وعده وعیدها و پاسکاری مسئولیت‌ها هستیم.
وی افزود: تاخیر، تعلل و ترک فعل های احتمالی در اجرای طرح سپهتن و سیپاد هزاران میلیارد تومان به کشور زیان وارد کرده و دولت، بخش خصوصی و مصرف کننده واقعی از این تاخیر آسیب دیده اند که لازم است دادستانی محترم کل کشور، کمیسیون اصل نود مجلس و سازمان بازرسی به موضوع ورود جدی کنند و برخورد قانونی انجام شود
7 مزیت‌ سامانه سپهتن برای مالکان کامیون‌های سنگین سخنگوی صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: در حالیکه مدل توزیع سهمیه بر اساس پیمایش واقعی صورت نمی‌گیرد، همزمان مصرف کننده واقعی، جایگاه‌های سوخت و تولید نیز در نتیجه عدم شناسایی میزان دقیق مصرف، با کمبود و زیان مالی مواجه می‌شوند و همه ناراضی اند؛ اگر این طرح‌ها کاملا اجرا می‌شد، هم‌اکنون شاهد عرضه منظم گازوئیل به ناوگان زحمتکش حمل در سراسر کشور بودیم و با بهینه کردن تخصیص، کمبودها هم جبران می‌شد.
وی ادامه داد: خصوصا در فصولی که نیاز به تامین بیشتر گازوئیل در کشور وجود دارد، ایجاد محدودیت‌ها به دلیل عدم امکان شناسایی پیمایش و مصرف واقعی، فعالان در بخش خصوصی را با مشکل مواجه می‌کند.
نواز با بیان اینکه "جایگاه‌های سوخت نباید تاوان عدم اجرای طرح‌ها را با ایجاد محدودیت‌ها بپردازند"، گفت: لازم است طرح مشابهی برای ناوگان عمومی بنزین سوز جابه جایی مسافر درون شهری و برون شهری نیز اجرایی شود و از زیان بیشتر جلوگیری گردد؛ در بحث نظارت و تخصیص گازوئیل توسط دستگاه‌ها به دلیل نبودن زیرساخت لازم و نیروی انسانی، ضریب خطا بالاتر می‌رود.
انتهای پیام/

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/791257/لزوم-برخورد-قضایی-با-ترک-فعل‌ها-در-اجرای-طرح-سپهتن-و-سیپاد
بستن   چاپ