پیام آذری
روکش آسفالت نقاط بحرانی آزادراه زنجان - تبریز آغاز شده است
چهارشنبه 28 آذر 1403 - 17:30:03
پیام آذری - به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار کرد: 200 کیلومتر آزادراه در حوزه استحفاظی زنجان داریم و برخی محورها در اختیار سازمان راهداری بوده و اعتبارات از این طریق تأمین می‌شود و برخی هم در اختیار شرکت آزادراه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه روکش آسفالت آزادراه زنجان - قزوین را در سال‌های گذشته آغاز کردیم، عنوان کرد: ابتدا در مناطقی که خرابی بحرانی‌تر دارد کار را شروع می‌کنیم و تا کنون 85 درصد خرابی‌های آزادراه را به اتمام رساندیم.
اسماعیلی مبلغ هزینه‌کرد برای ترمیم آزادراه زنجان - قزوین را 550 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 3 کیلومتر از محور باقی مانده تا به مرز 90 درصد برسیم و در سه ماهه اول 1404 روکش آسفالت این محور به اتمام می‌رسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه محور زنجان - تبریز در اختیار شرکت آزادراه‌ها است و اعتباری برای بهسازی آن در اختیار سازمان نبود، خاطرنشان کرد: بهسازی این آزادراه در سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر و تحول از شرکت آزادراه به سازمان راهداری زمان‌بر است، عنوان کرد: تا قطعی شدن این امر، مجوز 500 میلیارد تومان برای روکش آسفالت از سازمان راهداری گرفتیم و پیمان سپاری را انجام دادیم.
اسماعیلی ادامه داد: فرآیند این کار تا نیمه اول مهرماه به طول انجامید و 10 کیلومتر از محور زنجان - تبریز که شرایط بحرانی داشت را آغاز کردیم و به دلیل شرایط آب و هوایی فعلاً متوقف است.
وی نمک‌پاشی را یکی از مشکلات و تخریب آسفالت خواند و گفت: گاهی در این خصوص هموطنان ما را تحت فشار می‌گذارند و اگر این کار را انجام ندهیم مورد انتقاد قرار می‌گیریم اما تلاش می‌کنیم با نمک‌پاشی سرمایه ملی از بین نرود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به بیان اینکه 80 درصد اعتبارات این اداره از سازمان راهداری تأمین می‌شود، یادآور شد: فقط برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از منابع استانی اعتبار دریافت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه‌خیز بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد تصادفات، تعداد متوفیان و محل‌های مستعد تصادف شناسایی می‌شود، اظهار کرد: امسال 23 نقطه پر تصادف شناسایی شده و اصلاح 7 مورد برای سال 1402 و چهار مورد در سال 1403 پیش‌بینی کردند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه از بین 23 نقطه پر تصادف، تا کنون اصلاح 11 مورد را به اتمام رساندیم، تصریح کرد: اصلاح سه مورد هم سال مالی امسال به اتمام می‌رسد.
وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز عمدتاً در راه‌های فرعی و روستایی است و اغلب محورهای اصلی و شریانی دارای هندسه مناسب هستند، خاطرنشان کرد: به تناسب اعتبارات نقاط حادثه‌خیز را اصلاح می‌کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مورد بهسازی محورهای پر تصادف عنوان کرد: محور قیدار - ابهر محور فرعی است و تعریض آن توسط راه و شهرسازی شروع شده و به محور اصلی ارتقا می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه 18 تا 22 میلیارد تومان اعتبار برای تعریض هر کیلومتر راه نیاز است، یادآور شد: ساماندهی محور قره‌پشتلو در سفر دولت سیزدهم مصوب شد و مطالعات انجام می‌شود.
اسماعیلی با بیان اینکه محور بیجار بیشترین تلفات 1402 را داشت، خاطرنشان کرد: همه تصادفات به جاده مربوط، نیست و عامل انسانی در این بین نقش مهم‌تری دارد و باید رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ رانندگی فرهنگ‌سازی کنند.
کد خبر 6320905

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/771261/روکش-آسفالت-نقاط-بحرانی-آزادراه-زنجان---تبریز-آغاز-شده-است
بستن   چاپ