شناسایی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در فضاهای آموزشی
پنجشنبه 22 آذر 1403 - 16:10:03
|
|
پیام آذری - - غفور حضوری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: وظیفه و رسالت آموزش و پرورش پایش، شناسایی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در فضاهای دانشآموزی است. معاون آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان در قالب طرح نماد با بهرهگیری از نظام راهنمایی، مشاوره و همراهی خانوادهها سعی بر این است تا جلوی آسیبهای اجتماعی و تشدید آن در حوزههای مختلف گرفته شود که در این زمینه دستگاههای مختلف همراه و یاریگر آموزش و پرورش هستند تا این طرح به درستی اجرایی و عملیاتی شود. بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان به گفته او، در قالب این طرح که عمده مراقبت از دانشآموزان با رفتارهای پرخطر مد نظر است، محورهای آموزشی، شناسایی و غربالگری، مداخله بهنگام و آموزش و ارتقای والدین و همکاران مد نظر قرار گرفته و در این زمینه فعالیتهای گستردهای را نیز شاهد بودیم. حضوری افزود: دانشآموزان پایه سوم، پنجم، اول و دوم متوسطه دوره اول و دهم و یازدهم در این طرح مد نظر قرار گرفتند به طوری که 85 هزار دانشآموز آموزشهای لازم را در این حوزه دیدهاند. او در ادامه گفت: سه هزار و 100 همکار فرهنگی و 34 هزار نفر از والدین نیز در راستای طرح نماد از آموزشهای مد نظر بهرهمند شدند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از تدوین اطلس آسیبهای روانی و اجتماعی مدارس و دانشآموزان استان خبر داد و افزود: در بحث آسیبهای روانی عمده دغدغه و نگرانی دانشآموزان ما افسردگی، اضطراب و عدم مهارت تحصیلی بوده که در این زمینه همکاران مشاور و راهنمای ما سعی کرده تا دانشآموزان را نسبت به رفع این دغدغهها هدایت و همراهی کنند. حضوری در ادامه یادآور شد: در بحث آسیبهای اجتماعی 83 مورد آسیب در سطح استان با محوریت دانشآموزان شناسایی شده که 30 مورد آنها در استان اردبیل دارای فراوانی بیشتر بوده است. او تصریح کرد: عمده آسیب اجتماعی دانشآموزان بحث طلاق والدین و تک سرپرستی است که با همکاری مدیران مدارس، مشاوران و راهنمایان سعی شده تا آسیبها و دغدغههای مورد نظر در این حوزه شناسایی و زمینه رفع این مشکلات و آسیبها به درستی فراهم آید.
http://www.Azari-Online.ir/fa/News/768533/شناسایی-و-پیشگیری-از-آسیبهای-اجتماعی-در-فضاهای-آموزشی
|