وضعیت بازار خودرو یکشنبه 24 فروردین 1404 / تارا، شاهین و سهند گران شد
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام آذری - به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1404، حاکی از نوسان قیمت در برخی مدلهای این دو شرکت است. بدین ترتیب در میان محصولات ایران خودرو؛ سمند بیشترین افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته داشته و هایما نیز بیشترین کاهش قیمت را داشته است. همچنین در بین محصولات سایپا شاهد افزایش قیمت پراید، سهند و شاهین نسبت به روز گذشته بودیم.
در ادامه گزارش قیمت روز خودروهای داخلی را در تاریخ 24 فروردین 1404 بخوانید: قیمت محصولات ایران خودرو یکشنبه 24 فروردین 1404 قیمت آریسان 2 صفر مدل 1404 ارتقا یافته امروز به حوالی 590 میلیون تومان رسیده است.این خودرو نسبت به دیروز افزایش یا کاهش قیمت نداشته است.
قیمت پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402 ، 700 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت این خودرو نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.
قیمت پژو 207 دنده ای TU5 فرمان هیدرولیک صفر مدل 1404 880 میلیون تومان شده است. قیمت این خودرو نسبت به معاملات روز گذشته تغییری نداشته است.
قیمت تارا اتوماتیک V2 سال 1403 1 میلیارد و 80 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به معاملات روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت تارا دنده ای V1 مدل 1403 به قیمت 915 میلیون تومان رسید ، این خودرو در معاملات امروز خود نسبت به روز گذشته گران تر نشده است.
قیمت دنا اتوماتیک توربو ساده مدل EF7 سال 1403 نیز 1 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است ، قیمت این خودرو نسبت به روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت رانا پلاس ارتقا یافته سال 1403 نیز به قیمت 750 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت رانا پلاس ارتقا یافته سال 1402 نیز به قیمت 685 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت سمند سورن پلاس صفر سال 1404 مدل EF7 دوگانه سوز نیز 930 میلیون تومان است. قیمت این خودرو نسبت به روز گذشته 5 میلیون تومان افزایش قیمت نداشته است.
قیمت هایما 1404 مدل 7X 1.6 لیتر توربو نیز 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است که نسبت به معاملات روز گذشته 50 میلیون تومان ارزان تر شده است.
قیمت محصولات سایپا یکشنبه 24 فروردین 1404 قیمت اطلس G دنده ای 1403 امروز به 650 میلیون تومان رسیده است. قیمت این خودرو نسبت به روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت پراید وانت مدل 151 SE تیپ DA با لاینر سال 1403 نیز به قیمت 390 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به معاملات روز گذشته 10 میلیون تومان گران تر شده است.
ساینا S دنده ای دوگانه سوز مدل 1403 نیز حوالی 585 میلیون تومان ارزش گذاری شده است، این خودرو نسبت به معاملات روز گذشته ارزان یا گران تر نشده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل 1402 نیز 600 میلیون تومان است که نسبت به قیمت روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت سهند S دنده ای بنزینی سال 1403 ، به قیمت 610 میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به معاملات روز گذشته 40 میلیون تومان افزایش قیمت است.
قیمت شاهین G اتومات CVT سال 1403 نیز 1 میلیارد و 60 میلیون میلیون تومان گزارش شده است که نسبت به روز گذشته 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.
قیمت شاهین دنده ای صفر مدل G سال 1403 نیز 910 میلیون تومان ارزشگذاری شده است. این خودرو نسبت به روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
کوییک GX L دنده ای مدل 1404 به قیمت 540 میلیون تومان معامله می شود که نسبت به معاملات روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
قیمت کوییک آر صفر مدل 1402 نیز به قیمت 485 میلیون تومان معامله می شود، این خودرو نسبت به معاملات روز گذشته افزایش قیمت نداشته است.
واردات خودرو ارز با سود صددرصدی به گزارش پایگاه خبری اقتصاد آنلاین به نقل از اسب بخار، بیش از دو سال از رفع ممنوعیت واردات می گذرد. وارداتی که به بهانه جلوگیری از خروج ارز از کشور در سال 97 توسط دولت تدبیر و امید اعمال شد. ممنوعیتی که منجر به کاهش خروج ارز از کشور نشد. در مقابل تحریم کنندگان با رصد کامل توانمندی صنعت و بازار خودروی کشور، شراکت ها و برنامه های جدید و پیش بینی از فضایی که به وجود خواهد آمد، مستقیم خودروسازی را هدف قرار دادند.با تحریم مستقیم و خروج شرکای خودروساز، ازیک سو، قیمت ارز افزایش یافت و از سوی دیگر، بازار خودرو با تکانه ها و تلاطم های شدید همراه شد. این مسئله با توجه به تلاش برای دور زدن تحریم ها و کاهش آثار آن، ایران را به یک زمین بازی بزرگ برای خودروسازان چینی تبدیل کرد.
طی پنج سال ممنوعیت قیمت خودروها در بازار به شدت افزایش یافت و به همان اندازه میزان وابستگی به چین بیشتر و بیشتر شد. همچنین ناترازی بازار و عدم تعادل عرضه و تقاضا مشکلات را بیشتر کرده بود. به همین دلیل اولین وزیر صمت دولت سیزدهم تصمیم گرفت مقدمات واردات خودرو را با هدف کاهش قیمت، افزایش رقابت و کیفیت فراهم کند.مقدمه و آغاز کار سرانجام در مهر 1401 آغاز شد. البته هنوز هم که هنوز است به رغم تمام تلاش ها و افزایش سرعت ورود، تیراژ و کاهش زمان عرضه، نه اهداف مدنظر محقق شده و نه اینکه منجر به قیمت ها عقب نشینی قیمت شده است. تنها به مدد استفاده ابزاری از واردات خودروهای کارکرده و تعیین تکلیف آن بازار اشباع شده با رکود همراه شده است. با این حال اگرچه از واردات خودرو آبی برای مردم گرم نشده، اما در مقابل، برای حکمرانی اقتصادی کشور حسابی نان داشته است.
البته اگر از همان اول یعنی زمانی که تعرفه های جدید برای این خودروها تعریف شد، هیجان مانع از تفکر نمی شد، این داستان از همان ابتدا نیز مشخص بود. داستانی که در ظاهر قرار بود برای آرامش مردم نقل شود، اما در اصل، حاکمیت برای پر کردن جیب خود برای آن حسابی نقشه کشیده بود.وارداتی که قرار بود برای کاهش قیمت ها آغاز شود به منبع درآمد بیشتر دولت از این محل تبدیل شد. با این وجود با توجه به انتقاداتی که پزشکیان در مناظرات پیش از انتخابات داشت، این امید ایجاد شده بود که تعرفه ها کاهش پیدا کند، اما این روند در دولت چهاردهم نه تنها اصلاح نشد، بلکه تعرفه ها 100 درصد افزایش یافت.به بیان دیگر، آنگونه که دولت برنامه ریزی کرده است، معادل قیمتی که واردکننده برای خرید خودرو پرداخت می کند، درآمد خواهد داشت، یعنی اگر خودرویی 20 هزار یورو خریداری شود، دولت فقط از تعرفه ها 20 هزار یورو درآمد کسب می کند. به عبارت بهتر، دولت به جای اینکه راهکاری برای افزایش درآمدهای ارزی و ریالی خود پیدا کند، به راهکار ساده، یعنی سوء استفاده از وضعیت موجود رسیده است.در این شرایط به نظر می رسد که تسهیل خرید خودرو، افزایش حجم ورود خودروهای صفر و کارکرده و رقابتی شدن بازار فقط و فقط ظاهر قضیه و ابزاری برای پیشبرد کار است، اما در خفا با واردات خودرو راهی جدید برای دست کردن در جیب مردم پیدا کرده اند، راهی که حاکمیت را به سود 100 درصدی از واردات خودرو می رساند.
-
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۶:۵۹
-
۱۳ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/812162/