نقش حیاتی و چندوجهی روابط عمومی در نمایشگاههای گردشگری
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - به گزارش ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو، نقش روابط عمومی را در نمایشگاههای گردشگری حیاتی و چند وجهی دانست.
محمدرضا اسفندیاری در گفت و گو با «خبرداری» گفت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان برگزارکنندگان نمایشگاه، شرکتکنندگان، رسانهها و بازدیدکنندگان عمل میکند و نقش بسزایی در موفقیت نمایشگاه دارد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: یکی از این نقش ها، جذب بازدیدکننده است؛ به این معنا که روابط عمومی میتواند از طریق تبلیغات، اطلاعرسانی و ایجاد بسترهای مناسب در رسانهها، بازدیدکنندگان را به نمایشگاه جذب کند. این موضوع شامل طراحی کمپینهای تبلیغاتی، تولید محتوای جذاب و استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش آگاهی و جلب توجه مخاطبان است.
اسفندیاری، مدیریت انتظارات را از دیگر جنبه های این نقش، عنوان و تصریح کرد: قبل از برگزاری نمایشگاه، روابط عمومی میتواند اطلاعات لازم را در مورد زمان، مکان و فعالیتهای نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارایه دهد. این اطلاعات به مدیران و بازدیدکنندگان کمک میکند تا انتظارات خود را مدیریت کنند و به تصمیمگیری صحیح بپردازند.
وی همچنین به جنبه دیگر این نقش از جهت ایجاد روابط اشاره کرد و گفت: در نمایشگاههای گردشگری، روابط عمومی به ایجاد ارتباطات پایدار میان شرکتکنندگان، برگزارکنندگان و رسانهها کمک میکند. این ارتباطات میتواند به ایجاد همکاریهای جدید و بهبود روندهای کسب و کار کمک نماید.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ماکو، به جنبه دیگر این نقش از جهت مدیریت بحران، اشاره و بیان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل یا بحران در طول نمایشگاه، روابط عمومی باید به سرعت نقش خود را ایفا کند و اطلاعات درست و به موقع را به ذی نفعان منتقل کند. در واقع این امر به حفظ اعتبار و شهرت نمایشگاه کمک میکند.
همچنین بخوانید ظرفیت بالای ماکو برای توسعه صنعت گردشگری (+ فیلم)
اسفندیاری، تولید محتوا را از دیگر نقش های روابط عمومی در نمایشگاه های گردشگری ذکر کرد و یادآور شد: روابط عمومی مسئول تولید محتوای مرتبط با نمایشگاه از جمله بیانیههای خبری، بروشورها و محتوای دیجیتال است. البته باید این محتوا جذاب و مکفی باشد تا مخاطبان را ترغیب به حضور کند.
وی، گزارشدهی را از دیگر جنبه های این نقش دانست و اظهار داشت: پس از برگزاری نمایشگاه، روابط عمومی باید گزارشهای مفصلی در مورد عملکرد نمایشگاه، بازخوردها و نتایج به دست آمده تهیه کند تا در برنامهریزیهای آینده به کار گرفته شود و بتوان از آنها استفاده کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ماکو، با اشاره به دیگر نقش این بخش در به تصویر کشیدن برند گفت: روابط عمومی باید به ایجاد تصویر مثبت از برندها و مقاصد
-
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶:۴۸
-
۱۲ بازديد
-

-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/799771/