تراکم 8/7 درصد کلاس ها در استان بالاتر از 35 نفر است
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - تبریز-مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: تراکم 8/7 درصد کلاس ها در استان بالاتر از 35 نفر است که فراوانی در مقطع ابتدایی بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری مهر ، مسعود سعادتی امروز در جلسه مدیران مدارس ناحیه 4 تبریز در مدرسه آیت الله طالقانی ناحیه 4 تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای بی وقفه مدیران مدارس اظهار کرد: معتقدم اصلیترین عنصر مؤثر در پیشبرد برنامههای دستگاه تعلیم و تربیت، مدیر مدرسه است.
وی افزود: اجرای تصمیمها و تمام سیاست گذاریها بر عهده مدیر مدرسه است و باید ضمن آگاهی از دغدغههای شما عزیزان، ارتباط تنگاتنگی بین ستاد و مدرسه وجود داشته باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان، برخی از موضوعات مطرح از طرف مدیران مدارس از جمله موضوع ساعت موظفی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در این زمینه بر اساس بخش نامههای موجود است و تصمیم سلیقهای نیست؛ با توجه به دغدغه و پیگیری شما عزیزان در زمینه رفع موانع و چالشهای مدارس، مذاکرات مستمری با وزارت آموزش و پرورش داشتهایم.
سعادتی افزایش تراکم کلاسی که یکی از دغدغه مدیران مدارس بود را یکی از موضوعات اولویت دار برای دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد و گفت: تا سال 1402 شروع ساخت مدارس در تبریز به شکل مشارکتی با خیران ممنوع بود؛ اما با توجه به نیاز اساسی تبریز به ساخت مدارس جدید این مصوبه بعد از سالها لغو گردید و در حال حاضر رایزنیهای جدی با خیرین مدارس برای شروع پروژههای مشارکتی بین دولت و خیران در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه میزان مدارس تخریبی در تبریز نسبت به دیگر مناطق استان بیشتر است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت در بخشهایی از کلانشهر تبریز، از روی اجبار آموزش و پرورش نواحی مجبور شدهاند ضمن افزایش تراکم کلاسی، مدارس را به شکل شیفتهای صبح و بعد از ظهر اداره کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تراکم 8/7 درصد کلاسها در استان بالاتر از 35 نفر است که فراوانی در مقطع ابتدایی بیشتر میباشد، اما با توجه به محدود بودن کلاسها در مدارس فنی و حرفهای در 13 درصد کلاسها این مدارس تراکم بالای 35 نفر میباشد که با توجه به افزایش علاقمندان به تدریس در شتههای فنکا ، نیاز به مدارس و کارگاههای جدید در فنی و حرفه و کاردانش جدیتر است.
سعادتی با انتقاد از فضای برخی مدارس غیردولتی گفت: این آمادگی را داریم هرکسی میخواهد مدرسه بسازد و به شکل غیر دولتی اداره کند، کمک حداکثری نمائیم.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: برخی ضرورتها امروز در کف مدارس وجود دارد که باید مدیران مدارس توجه جدی به این مسئلهها داشته باشند، که یکی از این موضوعات مهم، بهبود نتایج آزمونهای نهایی است که متأسفانه در برخی مدارس نتایج به دست آمده اصلاً قابل قبول نیست.
وی افزود: مدیران ما باید تحلیل آماری دقیقی از نتایج آزمونهای نهایی داشته باشند و نقاط ضعف را تقویت کرده و از ظرفیتهای موجود نهایت استفاده را ببرند. سعادتی در ادامه از کاهش آمار آسیبهای اجتماعی بر اساس غربالگریهای به عمل آمده خبرداد و گفت: حتی آمار کم نیز در این زمینه قابل قبول نیست و مدیران مدارس در این زمینه باید جدیت بیشتری داشته باشند.
-
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴:۲۹
-
۲ بازديد
-
خبرگزاری مهر - شرقی
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/791538/