برچیده شدن 44 مدرسه سنگی استان آذربایجان شرقی
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام آذری - مسعود سعادتی، در اولین گردهمایی بانوان مدرسه یار و مدرسه ساز استان، استفاده از ظرفیت خیرین و مردم را به تأسی از رئیس جمهور، حلال مشکلات زیر ساختی عنوان کرد و اظهار کرد: مدارس هنرستانی با تراکم بالای 35 نفر از جمله دیگر اولویتهای این اداره کل برای سال تحصیلی پیش رو میباشد که پیشبینی میشود با ایجاد کارگاه در حیاط هنرستانها، شاهد آزاد سازی کلاسها و کاهش تراکم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 189 پروژه نیمه تمام و در دست اجرا در استان وجود دارد گفت: برای اتمام 78 مورد از آنها در سال جاری برنامه ریزی شده است.
وی در ادامه با قدردانی از اقدامات بانوان خیر مدرسه ساز و مدرسه یار بیان کرد: برای موفقیت لازم است به فهم مشترکی از مسائل و چالشها برسیم و بدانیم برای رفع موانع چه اقداماتی را باید انجام دهیم.
سعادتی با بیان اینکه نیروی انسانی، اصلیترین مولفه رشد یک کشور است و نقطه آغازین تربیت نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت می شود؛ اظهار کرد: بر همین اساس؛ توسعه عدالت آموزشی به ویژه در زمینه فضاهای آموزشی جز اولویتهای وزارت آموزش و پرورش و اصول تربیت نیروی انسانی است.
وی با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه عدالت، بیان کرد:جهش بسیار قابل توجه در زمینه با سوادی و دسترسی به آموزش، یکی از بزرگترین اتفاقات در زمینه توسعه عدالت، بعد از انقلاب اسلامی ایران است؛ اما یک چالش جدی داریم که آن هم عدالت در کیفیت آموزش بوده و این مهم بارها مورد تاکید رئیس جمهور محترم قرار گرفته است.
سعادتی افزود: عدالت در کیفیت آموزش دارای دو بُعد است که بخشی شامل سخت افزار و دیگری دسترسی به نرم افزار مناسب شامل طرح و برنامه مناسب و کاربردی در پیش برد برنامههای آموزشی و تربیتی است.خوشبختانه در زمینه رشد سخت افزاری، اقدامات اولیه که شامل شناسایی و احصاء اطلاعات کامل است، صورت گرفته و مقرر شده با راهبری استاندار محترم جلسات مرتب، برگزار و اقدامات تحولی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمانی میتواند متحول شود که مردمی باشد؛ مردمی بودن به معنی گسترش و توسعه مدارس غیردولتی نیست؛ بلکه به معنی اداره مدارس دولتی در تمام ابعاد با مشارکت و بهره مندی از ظرفیت مردم است.
وی افزود: حمایت معنوی از مدارس توسط اولیا و مردم باید سازماندهی شده و برنامه عمل داشته باشد، امروز به دنبال آن هستیم فرایند جدی برای این امر تهیه و تنظیم شود و خوشبختانه اکنون این اهتمام در وزارت خانه وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان تقویت شود.
وی ادامه داد: زمانی بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه خواهد بود که آن مدرسه آبروی محله باشد و افراد آن محل نسبت به توسعه و رفع تمامی چالشهای مدرسه محله حساسیت داشته باشند و در این صورت عدالت آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.
-
دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰:۳۸
-
۲ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/786884/