◄ نارضایتی رانندگان کامیون از ممنوعیت تردد در جاده قدیم زنجان تبریز/ آزادراه بی کیفیت است
اقتصادی
بزرگنمايي:
پیام آذری - تین نیوز |
ممنوعیت استفاده ناوگان حمل بار از جاده قدیم تبریز زنجان و اجبار رانندگان کامیون به استفاده از آزادراه به علت شرایط نامناسب آزادراه موجب ضرر و زیان رانندگان و کامیونداران شده است.
به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری راننده کامیون با بیان این که آزادراه زنجان تبریز با هدف کاهش تصادفات رانندگی و کاهش مسیر و زمان رانندگان در سال 1392 احداث شده است، وضعیت نامطلوب این آزادراه را دلیل تمایل رانندگان سنگین از جاده قدیم زنجان تبریز ذکر کرد.
وی گفت: وضعیت اسف بار و فاجعه آفرین آسفالت اتوبان همچنان پابرجا و متاسفانه نتیجه تلاش مسئولان به جای اینکه در جهت رفع و یا به کاهش حداقل مشکلات اتوبان و رانندگان منتج شود، به بروز محدودیت هایی برای آنان منتهی شده است.
وی تاکید کرد: مدتی است که ورود کامیون به جاده قدیم (تبریز _میانه و میانه_ زنجان ) ممنوع اعلام شده و رانندگان را با اعمال جریمه های نجومی(با موضوع ممنوعیت موقت تردد کامیون و تریلر) بالاجبار به سمت آزادراه تغییر مسیر و راهنمایی می شوند.
وی در شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: این ممنوعیت موجب شده کامیون ها و رانندگان خسارت های جبران ناپذیری را به خاطر مهندسی نبودن جاده(سرازیری و سربالایی های غیر مهندسی و غیر استاندارد) و وضعیت بد آسفالت و کوهستانی بودن اتوبان در فصل سرما و برف و یخبندان و سنگینی بارها در کنار فرسودگی کامیون ها متحمل شوند.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: آزادراه زنجان _تبریز با طول 285 کیلومتر تنهاترین و طولانی ترین آزادراه کوهستانی در کشور است که کل مسیر در مناطق کوهستانی تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است و هیچگاه در فصل سرما از بوران برف و کولاک و یخبندان با وجود قطع بارندگی ها در امان نبوده و همواره مشکلات عدیده ای برای رانندگان به همراه داشته است.
وی گفت: آزادراه تبریز- زنجان از مهمترین راه های دسترسی شمالغرب کشور و به عنوان تنها شاهراه ترانزیتی کشور به اروپا، نامناسب است و در شان استفاده کنندگان نمی تواند باشد.
این راننده کامیون افزود: هر چه قدر از سمت زنجان به طرف تبریز پیش می رویم وضعیت آسفالت بدتر و دست اندازهای خطرناک و... برای تردد کنندگان در این مسیر حادثه سازتر و مشهودتر بوده و ضمن افزایش استهلاک ناوگان بعضا خسارات سنگینی به کامیون ها و جان و مال افراد تحمیل می کند.
وی عنوان کرد: این در حالیست که از تاریخ 1400.10.12 افزایش 125 درصدی عوارض جابجایی کالا با 3 هدف نوسازی ناوگان، نگهداری و بهسازی راه ها و افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای کلید خورد و متأسفانه هیچ کدام هم تاکنون عملی نشده است.
علیاری تاکید کرد: حفظ و نگهداری آزادراههای کشور بر عهده پیمانکار است ولی نظارت بر عملکرد آن بر عهده سازمان راهداریست.
-
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶:۰۶
-
۱۱ بازديد
-
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/766297/