پیام آذری

آخرين مطالب

توزیع بیش از 6 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان محمودآبادی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از توزیع بیش از 6 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان این شهرستان خبرداد و گفت: برای انجام عملیات زراعی کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی، موتور پمپ، ماشین آلات کشاورزی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها بین بهره برداران محمودآبادی توزیع شد.
محمد هادی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برداشت برنج توسط کمباین‌های فاقد معاینه فنی، موجب خسارت بسیار شدید و ریزش بیش از 15 درصدی محصول می‌شود، گفت: ورود کارشناسان جهاد کشاورزی به مقوله بررسی معاینه فنی کمباین‌ های مخصوص برداشت برنج، تنها برای تأمین منافع برنجکاران است.
وی افزود: کشاورزان باید در مرحله برداشت محصول نشاء مجدد برنج و رتون با حساسیت نسبت به سلامت دستگاه برداشت و مهارت اپراتور، اجازه ورود کمباین به مزرعه را داده و با این حساسیت بجا از هدررفت سرمایه شخصی و آسیب به اقتصاد ملی جلوگیری کنند.
توزیع بیش از 6 میلیون لیتر سوخت بین کشاورزان محمودآبادی
هادی زاده تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال 6 میلیون و 353 هزارو 438 لیتر سوخت نفت گاز و سفید بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با تاکید بر اینکه مقدار سوخت توزیعی شامل 4 میلیون و 35 هزار و 341 لیتر نفت گاز و 2 میلیون و 318 هزار و 97 لیتر نفت سفید بود، اظهار کرد: برای انجام عملیات زراعی کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی، موتور پمپ، ماشین آلات کشاورزی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها بین بهره برداران محمودآبادی توزیع شد.
پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در محمودآباد
او ادامه داد: در یک اقدام مشترک به‌منظور پایش واحدهای فروش سموم نباتی اداره صنعت، معدن و تجارت،‌ واحد حفظ نباتات و حراست مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.
این مسئول هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته برشمرد و یادآور شد: در این بازدید کارشناسان 21 واحد فروش و عرضه سموم و آفت کُش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.
هادی زاده با اذعان به اینکه در محمودآباد 30 فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، ذکر کرد: هرگونه تغییر در بسته بندی، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضاء بر روی بسته بندی الزامی است.
معرفی هشت میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در محمودآباد
وی بیان کرد: برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان محمودآباد از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری 8 میلیارد ریال است.
هادی زاده با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته، 8 میلیارد ریال از این اعتبارات به 9 طرح مستقل در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، گفت: این تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای کوچک خانگی که توسط اعضای خانوار در منزل انجام می شود، پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تسهیلات معرفی شده برای 9 طرح مستقل پرورش گاو شیری، گل و گیاه زینتی، زنبور عسل، مرغ بومی و ماهی در استخر دو منظوره است که برای 9 نفر اشتغال زایی را در شهرستان ایجاد می کند.
برگزاری 141 دوره‌های آموزشی ترویجی در محمودآباد
وی از برگزاری 141 مورد دوره متنوع آموزشی ترویجی در محمودآباد خبرداد و گفت: این کلاس‌ها در جهت ارتقاء سطح دانش آگاهی، بینش و مهارت کشاورزان، باید بر مبنای علم ترویج کشاورزی که مهم‌ترین اصل آن انجام فرآیندی فعالیت‌های ترویجی و آموزشی است برگزار شود.
تولید سالانه 11 هزار تن گوشت سفید در محمودآباد
محمد هادی‌زاده بیان کرد: در 6 ماهه نخست سالجاری، 3 میلیون و 130 هزار قطعه جوجه‌ریزی توسط صاحبان واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان انجام شد.
وی افزود: 6 هزار و 660 تن گوشت سفید آماده طبخ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
هادی‌زاده تولید سالانه گوشت سفید در این شهرستان را 11 هزار و 200 تن اعلام و خاطرنشان کرد: کارشناسان این مدیریت با برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مرغداران نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید و اشتغال دارند.
ردیابی مگس میوه در 70 هکتار از باغ‌های محمودآباد
این مسئول از ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در 70 هکتار باغات شهرستان محمودآباد خبر داد و اعلام کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز سه گانه جهاد کشاورزی با نصب تعداد 50 تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی، تله سراتراپ و سراتینکس در مجموع 1300 مگس میوه شکار شد.
هادی‌زاده ادامه داد: سطح مبارزه غیر شیمیایی جهت مبارزه شیمیایی با استفاده از کاور اسپری در 30 هکتار، طعمه پاشی در 15 هکتار و مقدار سم مصرفی 150 لیتر بود.
وی تجهیزات غیر شیمیایی مورد استفاده را شامل، 350 عدد کارت زرد، 6 عدد فرمون، 53 عدد تله بیولور، سه لیتر سراتراپ، 700 عدد قرص سراتینکس، 20 لیتر پروتئین ئیدرولیزات و 15 عدد تله مکفیل اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به 82 مورد بازدید میدانی، گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای 7 هزار و 504 آموزش انفرادی و 53 آموزش گروهی (حضوری و مجازی ) با حضور 162 شرکت کننده، توزیع 10 اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه و 16 پیامک ارسال شد.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از انتقال دانش و یافته‌های تحقیقاتی به 5 هزار و 669 بهره‌بردار محمودآبادی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال 117 دوره ترویجی و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار و 1872 بهره‌بردار با حضور در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی از دانش و یافته‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی بهره‌مند شدند.
هادی زاده بیان کرد: دوره‌های آموزشی شامل 31 دوره ترویجی با حضور 496 بهره‌بردار و 86 کارگاه آموزشی حضوری با حضور 1376 بهره‌بردار برگزار شد و اجرای 13 مورد سازه های ترویجی در 6 ماه نخست امسال شامل 9 مورد سایت الگویی برنج، 1 مورد کانون یادگیری برنج و 3 مورد نیز واحد نمایشی مزرعه الگویی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی بوده است.
این مسئول تصریح کرد: انجام 5 مورد کاروان ترویج بهره‌وری با شرکت 341 بهره‌بردار، 5 مورد نشست هم اندیشی ترویجی، آموزش انفرادی و چهره به چهره به 3 هزار و 456 بهره‌بردار از دیگر اقدامات ترویجی این مدیریت در نیمه نخست امسال بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/740801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازتاب گسترده اقدام بانوی تبریزی در بین صهیونیست‌ها و رسانه‌های عبری!

مسابقه فرهنگی «گلستان جهاد» در اردبیل برگزار شد

جهاد دانشگاهی رابط بین جامعه و دانشگاه‌ها محسوب می‌شود

تکمیل 28 پرونده خسارت حیات وحش به مزارع در اردبیل

وجود آثار دوران صفویه در موزه ملی، باعث رونق گردشگری اردبیل می‌شود

ایمان و عمل صالح برای منتظرین واقعی اولویت است

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلام آباد غرب برگزار شد

برداشت برنج از شالیزارهای خاش آغاز شد

شهدای ورزشکار افتخار نظام هستند

پلیکان‌های مهاجر وارد تالاب سولدوز نقده شدند

ارومیه میزبان اجلاسیه سراسری شهدای ورزشکار کشور

برگزاری اولین کنگره بین المللی گیاهان دارویی و طب سنتی دامپزشکی در ارومیه

حمله اسرائیل به ایران از آسمان کشورهای همسایه /موشک هایی که قرار است استفاده شوند، پیشرفته هستند

ورود دستگاه قضا به وضعیت غیراستاندارد محور جاده مهاباد از سه راه دارلک تا ترشکان

بیش از یک میلیون رای دهنده در کارولینای شمالی رای دادند

گراهام خطاب به جمهوری‌خواهان: چه غلطی می‌کنید؟

ترامپ برای اولین بار در نظرسنجی ها از هریس پیشی گرفت / پیش‌بینی هیل: اکنون احتمال پیروزی ترامپ 52 درصد و هریس 42 درصد است

ترامپ برای اولین بار در نظرسنجی ها از هریس پیشی گرفت

مینی‌بوس با دیوار برخورد کرد/ یازده مصدوم بر جا گذاشت

برخورد مینی‌بوس با دیوار در تبریز؛ مصدومیت 11 سرنشین

برخورد مینی بوس با دیوار در جاده تبریز _ آذرشهر

جامعه ورزش کشور پنج هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

اطلاعیه شرکت گاز آذربایجان شرقی در آستانه فصل سرد

پیام بایدن به علی‌اف: از عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حمایت می‌کنیم

بررسی هشت پرونده در کمیسیون طرح‌های غیرکشاورزی آذربایجان غربی

همایش «ناله ناقوس» در ارومیه برگزار شد

آیا بردن موبایل به مدرسه قانونی است؟

PMS چیست و چه تفاوتی با PMDD دارد؟

اقتصاد پیش‌زمینه رشد فرهنگی هر جامعه است

تعزیر قاچاقچی 12 دستگاه گوشی خارجی در اردبیل

تشکیل پرونده قضایی برای مدیران خاطی جهاد کشاورزی مشگین شهر

صادرات از مرز تمرچین پیرانشهر 9 درصد افزایش یافت

اجلاسیه شهید شاخص ورزش کشور در ارومیه برگزار شد

مراقب خطرات گاز مونوکسیدکربن باشیم

دختر و پسر با انجام نامزدی به یکدیگر محرم اند؟ / پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به سوال درباره محرمیت در نامزدی

پیشتازی ترامپ از هریس در نظرسنجی‌ها برای اولین بار

کابوس پرسپولیس در قطر واقعی شد

گلستان جعفریان‌‌: تقریظ امام خامنه‌ای برایم ارزشمند است

ترامپ در فست‌فودی مشغول به کار شد!/عکس

برخورد وحشتناک مینی‌بوس با دیوار/11 نفر آش و لاش شدند!

بحران ارتش اوکراین به دلیل فرار از خدمت نظامیان

حضور پلیس در بین مردم آرامش‌بخش باشد

تشکل‌های تجاری و بازرگانی موتور محرکه تحقق دیپلماسی اقتصادی هستند

هشدار جدی هواشناسی : بارش‌های شدید و آبگرفتگی گسترده در راه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان: آذربایجان غربی 2500 تخت بیمارستانی کم دارد

دیدار شهردار منطقه دو تبریز با سردار باقری نژاد

استاندار: جایگاه آذربایجان شرقی در همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه منحصربه فرد است

مدارس آذربایجان غربی فردا 1 آبان ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس آذربایجان غربی سه شنبه 1 آبان 1403

18 استان هشدار گرفتند | خطر طغیان رودخانه‌ها، رانش کوه و سرمای شدید

تمام برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی استان آذربایجان‌غربی با پیوست فرهنگی اجرا می‌شود