پیام آذری

آخرين مطالب

استانداران دولت چهاردهم بعد از یک سال ارزیابی می‌شوند گفتگو

استانداران دولت چهاردهم بعد از یک سال ارزیابی می‌شوند
  بزرگنمايي:

پیام آذری - وزیر کشور با بیان اینکه استانداران دولت چهاردهم بر اساس شاخص های خاص انتخاب می شوند، گفت: بعد از یک سال استانداران با همین شاخص ها مجدد ارزیابی می شوند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اسکندر مؤمنی عصر امروز _شنبه چهارم مهر_ در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی در تشریح روند انتخاب استانداران، اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند که ملاک اصلی باید شایستگی و کارآمدی باشد.
وی افزود: کارگروهی با هدف انتخاب استانداران تشکیل و شاخص‌ها تدوین شد و استاندار آذربایجان شرقی نیز از دل این سازوکارهای کارگروه مشخص و انتخاب شده است.
وزیر کشور ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها در این انتخاب، موفقیت در مسئولیت‌های قبلی، مردم داری، وفاق و تعامل با همه بود که استاندار آذربایجان شرقی در مسئولیت قبلی خود تمامی این شاخص‌ها را دارا بود و با رأی کامل و اجماع هیأت وزیران انتخاب شد.
مؤمنی تاکید کرد: باید مشیء رئیس جمهور در وفاق و همبستگی ملی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این استان نیز دنبال شود که بزرگترین این ظرفیت نیز نیروی انسانی است.
وی با قدردانی از تراب محمدی، سرپرست پیشین استانداری اظهار کرد: وی دوره سرپرستی را با تلاش و کوشش گذرانده و نگذاشت خدشه‌ای در آرامش مردم ایجاد شود و زحمات زیادی در قبال برگزاری انتخابات داشت.
وی با بیان این‌که مردم بهترین داور هستند و خدمتگذاران خود را به خوبی انتخاب می‌کنند و هیچگاه انسان‌های تلاشگر را فراموش نمی‌کنند، افزود: امروز شروع کار است و شاخص‌های 10 گانه تعریف شده است و استانداران بعد از یک سال بر اساس آن بررسی می‌شوند.
وزیر کشور گفت: از جمله این شاخص‌ها، افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرابط زیست محیطی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی، مطالبی را فرمودند که بدون تردید ماندگار خواهد شد، گفت: این فرمایشات نشان از اقتدار، صلابت، بازدارندگی، آرامش و حکمت در تصمیمات بود و بلافاصله کل دنیا این پیام را دریافت کرد و بدون تردید آینده بهتری در پیش جهان اسلام و جبهه مقاومت و ایران عزیز خواهد بود.
وزیر کشور اظهار کرد: مردم ایران با حضور در صحنه نشان دادند خون‌های پاک جبهه مقاومت موجب تسریع در سقوط رژیم جعلی صهیونیستی می‌شود.
مؤمنی گفت: احساس قرابت خاصی با تبریز دارم و هروقت وارد این شهر و دیار می‌شوم شور و اشتیاق خاصی به من دست می‌دهد زیرا نخستین تجربه دوران تحصیلی خود را در دانشگاه تبریز سپری کردم و چند سالی میهمان مردم این شهر بودم و علم و زندگی را با مردم آن آموختم و با شهریار از نزدیک صحبت کردم.
وی افزود: آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ و در تمامی تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و مقاومت نقش برجسته‌ای داشته است و دژ محکمی در تمامیت ارضی ایران در طول تاریخ بود.
مؤمنی با بیان این‌که سراسر این خطه مملو از آثار ماندگار تاریخ کهن این دیار است، گفت: ربع رشیدی که حدود 750 سال قبل یک مجتمع بزرگ دانشگاهی بود و چهار دانشکده با 6 هزار دانشجو از کشورهای جهان داشت و به هفت زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد.
وزبر کشور گفت: امروز ایران عزیز بیش از هر زمان دیگری به وفاق، همدلی، همبستگی، امنیت و آرامش نیاز دارد و مردم عزیز بعد از شهادت شهدای خدمت، در انتخاباتی پرشور فرزند این دیار دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند که افتخار چند دوره نمایندگان مردم تبریز را هم دارد.
وی تاکید کرد: یکی از کلیدواژه‌های رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی، وفاق ملی بود که صادقانه از همان گام نخست در انتخاب کابینه عمل به شعارش را نشان داد.
مؤمنی خاطر نشان کرد: دکتر پزشکیان معتقد است که یک دیدگاه و جناح نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند و دلیل این‌که کشور در گذر از حوادث تاریخ همواره تمامیت ارضی را حفظ کرده، حضور همه مردم در صحنه است.
وی با تاکید بر این‌که بدون جلب مشارکت مردم امکان پیشرفت وجود ندارد، اظهار کرد: مردم باید در اداره کشور نیز مشارکت داشته باشند.
وی اظهار کرد: اکنون در آغاز یک کار بزرگ هستیم و باید با کار و تلاش فراوان سرمایه اجتماعی تولید شود تا در انتخابات بعدی شاهد افزایش حضور مردم در صحنه باشیم.
مؤمنی با بیان این‌که شاخص اصلی برای ارزیابی عملکرد در همبستگی ملی، حضور مردم در صحنه است، گفت: جلوه وفاق را در انتخاب کابینه دولت چهاردهم نیز دیدیم که مجلس به کل کابینه دولت رأی داد و شروع به کار همزمان دولت و مجلس با برنامه هفتم همراه شده است.
به گزارش ایمنا، در این مراسم با حضور وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مالک رحمتی استاندار فقید، از زحمات تراب محمدی سرپرست استانداری قدردانی و بهرام سرمست به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد.
کد خبر 797442

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/736847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین واکسن سرطان تخمدان رونمایی شد

استقبال از شهید امنیت در آزادشهر

مشگین شهر قطب جدید گردشگری ایران

تقویم رویداد‌های گردشگری اردبیل رونمایی شد

پلیس پاکستان 560 نفر از معترضان را بازداشت کرد

دلیل رای منفی مجلس به استعفای نماینده نقده به روایت معاون پارلمانی رئیس جمهوری/ موانع تصدی حسین زاده برای معاونت امور روستایی ریاست جمهوری رفع می‌شود؟

ثبت 255 برنامه دفاع مقدس محمودآباد در سامانه جامع دفاع مقدس کشور

برگزاری بیش 50 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در محمودآباد

تصاویر/ دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با فرماندار محمودآباد

حکم قطعی 13 نفر عامل نزاع و درگیری در ارومیه صادر شد

200 میلیارد ریال برای مرمت 2 اثر تاریخی ارومیه هزینه شد

قاچاقچی سوخت در خوی یک میلیارد ریال جریمه شد

2 شکارچی متخلف در ارومیه دستگیر شدند

فولاد یکروز قبل از بازی در زمین تراکتور!(عکس)

تشریح ویژه برنامه های هفته کودک در استان فارس

عدم شناسایی املاک و خودروهای لوکس ترک فعل است

دستگیری سارق خودرو های ام وی ام 110 در تبریز

پیروزی استقلال برابر هوادار درنیمه اول/سیلوا جواب انتقادات را داد

پاکستان هم دست اسرائیل را خواند / صهیونیست‌ها نمی‌توانند به ما حمله کند

گاریدو ایران را ترک می‌کند

کلاس آموزشی دروازه‌بان استقلال مقابل چشمان رحمتی

حسرتی که سیدحسین روی دل رحمتی گذاشت

سازندگان حلقه‌های قدرت به نظریه طرفداران جادوگر تاریک پاسخ می‌دهند

اولین خانه رهبر انقلاب و همسرشان کجا بود؟

محبوبیت بالای سید برای سامان

آغاز تزریق واکسن آنفلوانزا در مراغه

امروز ایران عزیز به وفاق، همبستگی و آرامش نیاز دارد

باید از پتانسیل‌های استان آذربایجان شرقی برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کنیم

مدیرانی برای آذربایجان‌شرقی انتخاب شوند که مدافع استان باشند

شأن و فرهنگ آذربایجان دچار فرسایش شده است

در حکم‌رانی دینی و اسلامی با هیچ‌کس تعارفی نداریم

دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت

پیشرفت و موفقیت این دولت موفقیت همه ماست

تصاویر / آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقى با حضور وزیر کشور

آذربایجان‌شرقی رتبه 26 سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است

آذربایجان، بعنوان مدافع تمامیت ارضی کشور توجه ویژه می‌طلبد

حرکت مترقی آذربایجان جز از عهد بر خدمت جهادی نمی‌گذرد

بهار مست : دولت وفاق ملی براساس کارنامه و برنامه پیش خواهد رفت

سیر صعودی صدور پروانه‌های بهره‌بردای صنعتی در آذربایجان‌غربی/ سرمایه‌گذاری 29 هزار میلیارد ریالی در صنعت استان

اهدای بسته تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق محروم ارومیه

افزایش یک و نیم برابری میزان افتتاح‌ پروژه‌های آموزشی در آذربایجان شرقی

آذربایجان همواره در طول تاریخ حماسه آفریده است

به روز رسانی 80 درصد کد پستی ها در آذربایجان غربی

استقرار دادگاه‌های صلح در آذربایجان شرقی

480 کیلومتر از راه های آذربایجان غربی آسفالت می شود

کشت پاییزه گندم در 400 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی آغاز شد

چطور از زرد شدن دندان‌ها جلوگیری کنیم؟

اعتراض پرسپولیس به رأی بیرانوند؛ رجوع به نهادهای بین‌المللی در دستور کار است

رقم فصل اول قرارداد 3 ساله بیرانوند با تراکتور چقدر است؟

سنندج میزبان نغمه‌های پاییزی غزل سرایان برجسته کشوری است