پیام آذری

آخرين مطالب

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران در رسانه‌های جهان اجتماعي

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز تهران در رسانه‌های جهان
  بزرگنمايي:

پیام آذری - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری نیز به صورت زنده و لحظه‌ای سخنرانی مقام معظم رهبری را پوشش داد.
خبرگزاری رویترز با قرار دادن برچسب زنده (Live) فرازهایی از سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران را پوشش داد.
این خبرگزاری چندین نکته سخنرانی معظم‌له را بدین شرح در کانون توجهات خود قرار داده است:
-رهبر معظم ایران گفت که کشورهای مسلمان دشمن مشترکی دارند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
-باید کمربند دفاع و استقلال را در همه کشورهای اسلامی از افغانستان تا یمن محکم ببندیم.
-ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که زندگی او را تباه کرده بایستد.

پیام آذری

سی‌ان‌ان با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته، در تأکید اهمیت آن نوشت: آخرین حضور آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین‌الاسد بود.
خبرگزاری تاس روسیه هم نوشت: آیت الله (سید) علی خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نماز جمعه تهران با تاکید بر این که نیروهای سپاه پاسداران در این عملیات بی نظیر و پر قدرت عمل کردند، خاطرنشان کرد که هر ملتی حق دارد از کشور و سرزمین خود در برابر متجاوز دفاع کند، بنابراین عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل «کاملا قانونی» بود.
این خبرگزاری افزود: آیت الله خامنه ای بار دیگر از همه کشورهای مسلمان خواست تا علیه اسرائیل متحد شوند.
خبرگزاری نووستی نیز در همین ارتباط نوشت: رهبری جمهوری اسلامی ایران در بیانات امروز خود در نماز جمعه تهران اعلام کرد که مردم فلسطین حق دارند از سرزمین خود دفاع کنند، بنابراین کمک به آنها قانونی است، اقدامات نیروهای مسلح ایران در عملیات موشکی اخیر به خاک اسرائیل نیز قانونی بود.
تارنمای شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی تحت عنوان رهبر عالیقدر ایران در یک نطق کم‌سابقه از حمله علیه اسرائیل دفاع کرد، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای عملیات موشکی ایران را ستایش و آن‌را اقدامی مشروع توصیف کرد. ایشان فرمودند که آنچه ایران صورت داد "حداقل مجازات" برای اسرائیل در برابر "جنایات حیرت‌آور" آنها بود. رهبر ایران اسرائیل را یک رژیم «خون آشام» و ایالات متحده را «سگ هار» در منطقه خوانده و فرمودند، جمهوری اسلامی هر اقدام لازم را با قدرت و صلابت در برابر اسرائیل انجام خواهد داد. آیت‌الله خامنه‌ای دو بار تأکید کردند که ایران در مورد اسرائیل نه «تعلل» و نه شتاب‌زده عمل می‌کند.
تارنمای روزنامه گاردین نیز محورهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را منعکس کرد که در آن به مشروع بودن عملیات طوفان الاقصی و پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و همچنین ضرورت اتحاد مسلمانان علیه دشمن مشترک اشاره شده است. در این گزارش به نقل از بیانات ایشان آمده است: اسرائیل تظاهر به کسب پیروزی استراتژیک از طریق ترور و کشتار غیرنظامیان می کند/مردم فلسطین حق قانونی دارند که از خود دفاع کنند/ برای مقابله با آن جنایتکاران - نیروهای اشغالگر هیچ دادگاه یا سازمان بین‌المللی وجود ندارد که بتواند مردم فلسطین را به صرف دفاع از میهن خود مقصر بداند / اسرائیل نمی تواند به حزب الله، گروه شبه نظامی لبنان، یا حماس، گروه مبارز فلسطینی آسیب جدی وارد کند.
روزنامه دیلی تلگراف نیز در گزارشی تحت این عنوان که رهبر ایران حمله هفتم اکتبر را مشروع خواند و نوشت: آین الله خامنه ای مدعی شد که این حملات به دلیل «منطقی و قانونی بودن» و برای دفاع از خود در برابر یک ظالم انجام شده است و این اصل در قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است. ایشان در ادامه حمله روز سه‌شنبه ایران به اسرائیل را که در آن تهران این کشور را با حدود 180 موشک بالستیک بمباران کرد، توجیه و تاکید کردند: اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بود.
این نشریه وابسته به جناح راست انگلیس افزود: ‌رهبر ایران از اسرائیل به عنوان «خون تشنه» و «سگ هار» یاد کردند و گفتند، حملات اخیر اسرائیل در حال «تقویت» انگیزه نیروهای «مقاومت» بود.
دیلی تلگراف اشاره کرد که آیت‌الله خامنه‌ای، آخرین بار در ژانویه 2020 نماز جمعه را پس از شلیک موشک از سوی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و در پاسخ به حمله ای که به ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران در بغداد منجر شد، اقامه کردند.
همچنین روزنامه تایمز چاپ لندن که از مطبوعات نزدیک به وزارت امور خارجه انگلیس بشمار می‌رود، با انتخاب این تیتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد: «مقاومت در منطقه کوتاه نخواهد آمد.» این نشریه انگلیسی نوشت که آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه امروز تصریح کردند که مقاومت با شهادت‌های اخیر «کوتاه نمی‌آید و پیروز خواهد شد».
شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس هم پخش تصاویری از مصلای تهران، حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را که منطقه غرب آسیا در پی تحولات غزه و لبنان با تنش مواجه است حائز اهمیت توصیف کرد.
این شبکه در صفحه ویژه مربوط به تحولات خاورمیانه، فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: این برای نخستین بار طی چهار سال گذشته است که آیت‌الله علی خامنه‌ای نماز جمعه را در تهران اقامه می‌کنند. ایشان در فرمایشات خود از ملت‌های مسلمان، از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان خواست تا کمربند استقلال را ببندند. رهبر ایران همچنین عملیات هفتم اکتبر و پاسخ موشکی ایران را اقدامی مشروع علیه (رژیم) اسرائیل توصیف کردند.
شبکه بین‌المللی اخبار الجزایر گزارش داد که آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست مستکبران و زورگویان بر اساس تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است، افزودند: هر ملتی حق دارد که از سرزمین و حاکمیت خود در برابر اشغالگران و غاصبان دفاع کند.
این شبکه الجزایری به نقل از معظم‌له ادامه داد: دشمن امت اسلامی همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و یمن است.
شبکه العهد لبنان نیز به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: کسانی که به مردم فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه دینی خود را انجام می‌دهند و هیچ کس نمی‌تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید.

پیام آذری

العهد افزود: امام خامنه‌ای با اشاره به پاسخ موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی افزودند که در انجام این وظیفه نه معطل می شویم، نه عکس‌العمل نشان می‌دهیم، نه عجله می‌کنیم و نه کوتاهی می‌کنیم.
العهد همچنین اضافه کرد که امام خامنه‌ای عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را شرعی و قانونی دانستند.
شبکه المیادین نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آیت‌الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی افزود که امروز ملت اسلام آگاه شده و می‌تواند بر این نقشه‌های دشمنان مسلمانان فائق آید.
سازمان رادیو و تلویزیون سوریه نیز افزود: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به این نکته اشاره کردند که سیاست دشمنان اسلام بر اساس تفرقه افکنی و نزاع بین مسلمانان است و فرمودند که دشمنان امت اسلامی همان دشمنان لبنان و فلسطین و ایران و سوریه هستند.
تلویزیون سوریه افزود: آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند که مردم فلسطین حق کامل دارند در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستند.
شبکه الغد عراق نیز با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خامنه‌ای فرمودند که برای دفاع از امت اسلامی از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان باید کمربند دفاعی خود را ببندیم.
شبکه الجزیره قطر نیز افزود: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران، دفاع حزب‌الله از غزه و حمایت آن از مسجدالاقصی را خدمتی حیاتی به کل منطقه دانست و افزود: هر ضربه ای که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شود خدمت به منطقه و همه بشریت است.
الجزیره ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت که رژیم صهیونیستی که از آمریکا و غرب کمک های گسترده دریافت کرده است در مقابل چند هزار مجاهد و رزمنده شکست خورد.
این شبکه خبری افزود: آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «دشمنان هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد» گفتند که مقاومت در منطقه با شهادت رهبران و مردانش عقب‌نشینی نمی‌کند و پیروزی با آن همراه خواهد بود.
شبکه یمنی المسیره امروز در گزارش خود در ارتباط با مراسم نماز جمعه تهران، این قسمت از بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب داد که تاکید فرمودند: مقاومت هرگز با شهادت فرماندهانش عقب نشینی نخواهد کرد و پیروزی همواره یار و یاور مقاومت خواهد بود.
خبرنگار شبکه NTV ترکیه گزارش داد: ما حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه تهران را شاهد هستیم . آیت الله خامنه ای خطبه‌های ظفر و پیروزی ایراد کرد.

پیام آذری

خبرنگار این شبکه سخنرانی امروز مقام معظم رهبری با حضور گسترده مردمی و سفر وزیرخارجه ایران به بیروت را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
خبرگزاری فرانسه (آژانس فرانس پرس) در بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری چنین تیتر زد: رهبر ایران حین سخنرانی پس از حمله به اسرائیل اسلحه‌ای کنار خود داشت.
خبرگزاری فرانسه ادامه داد: رهبر معظم ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای هنگام سخنرانی برای نمازگزاران در تهران در خطبه‌ای نادر چند روز پس از حمله موشکی تهران به اسرائیل، اسلحه‌ای در کنار خود داشت.
این خبرگزاری افزود: ]آیت‌‌الله[ خامنه‌ای در اولین سخنرانی خود تقریباً در 5 سال اخیر برای هزاران نمازگزار که تصاویری از رهبر فقید محور مقاومت و تصاویری علیه آمریکا و اسرائیل در دست داشتند به ایراد سخنرانی پرداخت.
وبگاه فلسطینی شهاب‌نیوز گزارش داد: مردم ایران در نماز جمعه امروز که در آن مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله برگزار می‌شود، مشارکت عظیمی داشتند.
بازتاب گسترده خطبه‌های مقام معظم رهبری در رسانه‌های پاکستانی

پیام آذری

شبکه‌های خبری پاکستان با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پخش زنده خطبه‌های نماز جمعه تهران با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند.
رسانه‌های پاکستانی بر این مسئله متمرکز شدند که رهبر انقلاب بر تداوم حمایت‌های قاطع از فلسطین و جبهه مقاومت تأکید کرده و از آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تقابل با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی خبر دادند.
شبکه سماء نیوز در اسلام‌آباد با قطع برنامه‌های عادی خود با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری در خطبه دوم ایشان به زبان عربی گزارش داد: رهبر عالی ایران از همه مسلمانان و دولت‌های اسلامی خواست تا برای فلسطین متحد شوند.
شبکه جیو نیوز پاکستان نیز گزارش داد: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران به صراحت اعلام کردند که هر کشوری حق دفاع از آب و خاک خود را دارد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات موشکی علیه رژیم اسرائیل از حق مشروع خود استفاده کردند.
شبکه خبری سچ تی وی نیز در گزارش خود اعلام کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید داشتند که هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به تمام بشریت است، آمریکا و متحدانش با حمایت از صهیونیست‌ها و تامین امنیت آنان درپی تسلط بر تمام منطقه و همه منابع منطقه هستند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/736222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور مجید مجیدی کارگردان سینما در نماز جمعه امروز به امامت رهبر انقلاب/ تصاویر

اهدای اعضای بدن شهروند مرگ مغزی در مراغه

روش جدید برای درمان افسردگی کشف شد

60 درصد مطالبات جوکاران اردبیل پرداخت شد

هشدار وزیر دفاع پاکستان به رژیم صهیونیستی

امام جمعه اردبیل: عملیات وعده صادق 2 موجب غرور و افتخار هر ایرانی است

پیش بینی وضعیت آب و هوا اردبیل فردا شنبه 14 مهر ماه 1403 | حتما اردبیلی ها بخوانند

پیکر شهید مرزبانی در اردبیل تشییع شد

مدارس اردبیل فردا 14 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس اردبیل شنبه 14 مهر 1403

نتانیاهو بیاید در محضر شاه اسماعیل بنشیند | سید آن قدر قیمت بالایی دارد که به راحتی نمی‌توان انتقام او را گرفت

تحقق انتقام خون شهید حسن نصرالله زمانی است که اسرائیل به جایی برگردد که از آن آمده است

تحلیل آیت‌الله عاملی از بی‌قراری آلمان پس از وعده صادق 2

«سیدحسن نصرالله» در عملیات اخیر اخلاق جنگ را نشان داد

حفظ وحدت و کمک به آوارگان لبنان وظیفه ماست

راه شهید «سیدحسن نصرالله» ادامه خواهد داشت

گلخانه سروکانی پیرانشهر به چرخه تولید بازگشت

جمهوری اسلامی در تأمین امنیت خود با کسی تعارف ندارد

توان بازدارندگی ایران عامل امنیت داخلی است

بازارچه مرزی کوزه رش در سلماس احداث می شود

اگر گستاخی دیگری از صهیونیست‌ها سر بزند پاسخ ایران دندان شکن خواهد بود

یادواره شهدای مقاومت و شهدای هست سال دفاع مقدس در شهر فیرورق خوی

واژگونیِ خودرویِ حامل کالای قاچاق در جاده بوکان

ملت ایران در برابر ظلم سرخم نمی‌کند

ترور فرماندهان مقاومت نشان از خوی درندگی رژیم صهیونیستی است

خبرنگار ترکیه: رهبر ایران مژده ظفر دادند

بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

بازتاب سخنرانی مقام معظم رهبری در رسانه های خارجی؛ ایران اقتدارش را نشان داد

دستگیری قاتل فراری در ارومیه با عملیات ضربتی پلیس

روسیه از شهروندانش خواست سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران حین سخنرانی پس از حمله به اسرائیل اسلحه ای کنار خود داشت

واکنش خبرگزاری فرانسه به سخنرانی امروز رهبر انقلاب در نماز جمعه و داشتن اسلحه کنار خود

تصاویر/ اجتماع دانشجویی «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم حضرت معصومه(س)

ویدیو | اقامه نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

‌2 پیام اقامه نماز جمعه به امامت امام خامنه‌ای

عکس | رهبر انقلاب هنگام سخنرانی اسلحه‌ای در کنار خود داشت

فرمانده انتظامی: عمده‌ترین تخلف در مراغه مربوط به جرایم رانندگی است

سفیر ایران در استرالیا اخراج می‌شود؟

مردم پاکستان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب را به‌صورت زنده تماشا کردند

رسانه‌های عربی جهان درباره بیانات مقام معظم رهبری چه گفتند؟

تمام دنیا از ایران می‌خواهد که مقابل اسرائیل ایستادگی کند

بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های فرانسوی‌زبان

بی اطلاعی خبرگزاری فرانسه از آداب نماز جمعه | رهبری ایران حین سخنرانی اسلحه ای کنار خود داشت!

خوشحالی مسلمانان با عملیات موشکی سپاه

بازتاب ویژه سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در خبرگزاری فرانسه

بیانات رهبر انقلاب در قاب رسانه‌های انگلیسی‌زبان

عملیات موشکی سپاه قلب همه مسلمانان را خوشحال کرد

اهدای اعضای بدن شهروند مرگ مغزی درمراغه‌ای

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و APU مالزی

آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک بزرگ هشترود

بازتاب جهانی سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران