پیام آذری

آخرين مطالب

راه آهن اردبیل تا 3 ماه آینده افتتاح می‌شود اجتماعي

راه آهن اردبیل تا 3 ماه آینده افتتاح می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام آذری - استاندار اردبیل گفت: تا سه ماه آینده راه آهن اردبیل با تکمیل پل‌ها، تونل‌ها و گلوگاه‌های حساس آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -
سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل به عملکرد سه ساله خود در استانداری اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: اصلی‌ترین دغدغه ما جبران عقب‌ماندگی‌های استان با اولویت شاخص‌های توسعه اقتصادی و کارهای زیربنایی بود تا با یک سیاست‌گذاری درست بتوانیم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: از همان روز اول مسئولیت استانداری اردبیل هدف‌گذاری‌ها را با اولویت رشد اقتصادی در دستور کار قرار دادیم تا زمینه را برای افزایش درآمد مردم این استان که نصف متوسط کشوری بود، ارتقا داده و شکاف‌‌ها را جبران کنیم.
استاندار اردبیل ضرورت توجه به تولید ثروت را به عنوان مؤلفه تحول اقتصادی یادآور شد و گفت: در بحث رشد اقتصادی موضوع اصلی افزایش ظرفیت تولید اعم از کالا و خدمات بوده و در کنار آن ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی نیز بسیار مهم و اساسی بوده است.
عاملی مهمترین موضوع را در این بخش توجه به زیرساخت‌ها شامل راه، راه آهن، فرودگاه، تأمین گاز، آب، برق و سایر نیازمندی‌های استان برای رسیدن به افزایش تولید و ارتقای ثروت بوده تا شاخص تولید ناخالص استان ارتقا یابد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این سه سال تلاش کردیم تا با آمارهای دقیق رویه غلط گذشته را اصلاح و استان را در ریل توسعه قرار دهیم که در بحث اشتغال بر اساس آمار بیمه تأمین اجتماعی 17 هزار نفر به اشتغال استان در این سه سال افزوده شده که 13 درصد اشتغال انجام شده در طی سال‌های اخیر است.
استاندار اردبیل اضافه کرد: از 129 هزار بیمه شده کارفرمایی و اجباری استان، 13 درصد معادل 17 هزار نفر اشتغال با پوشش بیمه‌ای در این سه سال دولت سیزدهم رقم خورده است.
عاملی به وجود 60 هزار بیکار در استان و مشکلات و دغدغه‌های اساسی اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات حاصل تحریم، بخشی نیز مربوط به خود ما است که با ایجاد بروکراسی‌های پیچیده سرمایه‌گذاران را گرفتار کردیم در حالی که تسهیل‌گری در این حوزه می‌تواند گره از مشکلات باز کند.
وی به ارتقای سطح درآمد خانوارهای شهری و روستایی در سه سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که در سال 1400 استان اردبیل از لحاظ متوسط درآمد خانوار شهری در جایگاه 29 قرار گرفته بود در این سه سال این رتبه را به 17 تقلیل دادیم و در روستایی نیز به رتبه 18 کشوری رسیده‌ایم که در مجموع متوسط درآمد خانوارهای شهری و روستایی در این استان 12 پله بهبود یافته است.
گفتمان تجلیل از مفاخر راه‌اندازی شده است
استاندار اردبیل به دغدغه‌های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و گفت: در این سه سال گفتمان تجلیل و تکریم از مفاخر و افراد خیرخواه را در اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از نخبگان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و... در دستور کار قرار داده و با رفع برخی تنگناها سعی کردیم به توسعه فرهنگی کمک کنیم.
عاملی در ادامه تصریح کرد: برای جبران کمبود سالن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی در این سه سال چندین مجتمع فرهنگی راه‌‌اندازی شده و تلاش کردیم تا به تناسب شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شیخ صفی‌الدین اردبیل که موقوفات آن از شامات تا قاره هند گسترده شده، بتوانیم جایگاه فرهنگی و اجتماعی اردبیل را ارتقا دهیم.
وی کمبود 2 هزار کلاس درس را در این استان بیان کرد و افزود: یکی از عقب‌ماندگی‌های استان پایین بودن سرانه فضای آموزشی بوده که این استان با داشتن سه متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز، نصف سرانه فضای آموزشی کشور را داشته و حتی در برخی از شهرها این سرانه کمتر از 2 متر مربع است.
دبیر شورای اداری استان اردبیل تأثیر این سرانه پایین را در کیفیت تحصیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما مصمم شدیم تا جلوی سه شفیته شدن مدارس را گرفته و ساخت و ساز را ارتقا دهیم که 550 واحد آموزشی در این سه سال به بهره‌برداری رسیده و بیش از 400 کلاس درس نیز در حال احداث است.
عاملی از همراهی خیران برای ساخت 300 کلاس درس در استان خبر داد و اضافه کرد: قرار است 230 کلاس درس را نیز شهرداری احداث کرده و 500 کلاس درس باقیمانده نیز از محل اعتبارات ملی و کمک وزارتی اجرایی شده که در سفر قریب‌الوقوع وزیر آموزش و پرورش به استان و افتتاح دارالفنون تعیین تکلیف 500 واحد آموزشی انجام خواهد شد.
بهره‌برداری از 137 کیلومتر بزرگراه در سه سال
استاندار اردبیل یکی از شاخص‌های توسعه استان را در بحث زیرساخت‌ها، راه دسترسی مناسب و توسعه بزرگراه اعلام کرد و ادامه داد: قبل از شروع دولت سیزدهم 185 کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری رسیده بود که در این سه سال سعی کردیم 137 کیلومتر به این ظرفیت اضافه کنیم.
وی بیان کرد: 75 درصد نسبت به کارهای انجام شده گذشته ما در حوزه توسعه بزرگراه‌ها فعالیت انجام دادیم و 50 کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجرا است تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.
با نظارت بر پیمانکاران راه آهن تا سه ماه آینده قابل افتتاح خواهد بود
استاندار اردبیل به آخرین وضعیت راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه به طول 175 کیلومتر در حال اجرا است که تا سال 1400 تنها 63 کیلومتر ریل‌گذاری آن انجام شده بود که ما در این سه سال تلاش کردیم با تزریق بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار گلوگاه‌های مهم به ویژه تونل ها و پل‌ها را که به طول 40 کیلومتر بودند، آماده بهره‌برداری کنیم.
عاملی یادآور شد: در همه مسیرها راه آهن اردبیل – میانه آماده ریل‌گذاری است و به صورت کامل 145 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و تنها 30 کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده که با تلاش پیمانکاران و نظارت مستمر این پروژه تا سه ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: قرار بود در فصل تابستان شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم که به دلیل مشکلات رخ داده در تأمین 600 میلیارد تومان اعتبار در ماه‌‌های گذشته تکمیل آن به تأخیر افتاد اما با تزریق این مبلغ در 10 شهریورماه پیمانکاران قول دادند در مدت سه ماه این پروژه به صورت کامل تکمیل و راه‌اندازی شود.
استاندار اردبیل گفت: تنها در یک تونل و یک پل کارهای جزیی باقیمانده و در حال حاضر 300 متر روزانه ریل‌گذاری انجام می‌شود و ایستگاه‌های پروژه نیز تکمیل شده اما یقین داریم با همراهی مسئولانی که این پروژه را در اولویت قرار داده و پیمانکارانی که به جای پیگیری مطالبات خود تکمیل آن را انجام دهند، راه آهن اردبیل – میانه آماده افتتاح خواهد شد.
افزایش یک‌هزار هکتار زمین به محدوده اردبیل
رئیس شورای مسکن استان با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ اجاره‌نشین‌ها از میانگین کشوری آمار بالاتری را دارد، افزود: در این استان 90 هزار مستأجر داریم و ساخت و توسعه مسکن به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفته است.
عاملی به کمبود زمین دولتی و ضرورت تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی اشاره کرد و ادامه داد: برای 28 هزار و 500 واحد زمین تأمین شد و تنها 2 هزار واحد باقیمانده نیاز به تأمین زمین دارد که پیگیر تأمین و تخصیص آن هستیم.
وی به محدودیت زمین دولتی در شهر اردبیل و عدم توسعه‌یافتگی این شهر در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در اردبیل تراکم جمعیت در هر هکتار 96 نفر است در حالی که این رقم در تبریز 54 نفر، تهران 57 نفر و اصفهان 45 نفر است و ما با یک شهر پرتراکم روبه‌رو بودیم.
استاندار اردبیل تصریح کرد: یک هزار هکتار زمین در این سه سال به محدوده 6 هزار هکتاری اردبیل افزوده شد تا ما بتوانیم توسعه شهرنشینی و کاهش آسیب‌ها و نگرانی‌ها از بابت گره ترافیکی را شاهد باشیم.
عاملی گفت: از 30 هزار واحد مسکن احداثی، 13 هزار واحد تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز در سال آینده آماده افتتاح خواهد شد.
اتمام تونل دوم حیران
استاندار اردبیل با اعلام اینکه حفاری و سازه تونل دوم حیران تکمیل شده و به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: لاینینگ، کف‌‌سازی و زیرسازی پروژه مراحل نهایی را سپری می‌کند و با احداث مسیر دسترسی این تونل تا آذرماه آماده افتتاح خواهد شد.
عاملی در ادامه اضافه کرد: تونل اسالم – خلخال نیز پیشرفت مناسبی دارد که با تأمین اعتبار مورد نیاز مشکلات و دغدغه‌های آن برطرف خواهد شد.
افزایش یک میلیون تن محصول با تکمیل پایاب سه سد
استاندار اردبیل به آبگیری سد عمارت به عنوان بزرگترین سد استان اشاره کرد و یادآور شد: با تکمیل این سد و پایاب در حال احداث آن 700 هکتار از اراضی گرمی و منطقه مغان زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت.
وی به احداث پایاب سد گیوی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در فصل زراعی قسمتی از 30 میلیون متر مکعب آب این سد رهاسازی شد که این امر به افزایش درآمد روستاییان تا یک‌هزار و 500 میلیارد تومان کمک کرده و شاهد افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و جالیزی بودیم.
استاندار اردبیل به آبگیری سد عنبران بعد از گذشت سال‌های طولانی اشاره کرد و گفت: پایاب سد خداآفرین نیز بعد از مدت‌ها تعطیلی به چرخه تکمیل بازگشته و با تزریق 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم قرار است 36 هزار و 700 هکتار اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل شده و افزایش ظرفیت تولید محصولات را شاهد باشیم.
عاملی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه‌ها چهار هزار میلیارد تومان به تولید ثروت استان کمک شده و یک میلیون تن افزایش تولید محصولات را از طریق تکمیل پایاب سدها شاهد خواهیم بود.
بهره‌مندی 454 روستا از آب پایدار
استاندار اردبیل افزود: برای حل مشکلات آب شرب روستاها با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به 454 روستا در اولویت قرار گرفته که از این تعداد آبرسانی به 290 روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت شهر ما با تنش آبی روبه‌رو بودیم که برای حل مشکلات آنها آبرسانی به این مناطق نیز به صورت پایدار یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی است.
خیرخواه مردم باشیم
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان به راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری از مسیر بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: در این سال‌ها از بابت راه‌اندازی منطقه آزاد عده‌ای تلاش کردند تا مردم را نگران و در انسجام عمومی تفرقه ایجاد کنند که این افراد در برابر مردم شرمنده هستند.
وی اضافه کرد: ما وظیفه خیرخواهی مردم را داریم و بر این باوریم که باید منطقه آزاد از یک نقطه شروع شده و به سایر مناطق نیز توسعه و تسری پیدا کند.
عاملی بیان کرد: برخی ها در این 2 سال سعی کردند تا بر اساس منافع شخصی خواسته‌های مردم را مطرح کنند در حالی که عموم مردم علاقه‌مند هستند تا منطقه آزاد هر چه سریعتر راه‌‌اندازی شده و مردم استان از مزایای آن استفاده کنند.
استاندار اردبیل یادآور شد: در گام اول 270 هکتار توافق زمین و حصارکشی آن شروع شده و با راه‌اندازی دفتر منطقه آزاد امیدواریم هر چه سریعتر زیرساخت‌‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم و الحاق سایر مناطق را نیز شاهد باشیم.
عاملی در ادامه تصریح کرد: در این سه سال چهار دور سفر شهرستانی را انجام دادیم که دور اول سفرهای شهرستانی با 570 مصوبه، دور دوم با 450 مصوبه و دور سوم با 500 مصوبه همراه بوده است.
وی گفت: این سفرها برنامه‌ریزی شده و با همراهی مدیران شهرستانی برای حل مشکلات مردم انجام شد و آثار پرخیر و برکتی را نیز به همراه داشت.
افزایش 2 برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل
استاندار اردبیل به برخی عقب‌ماندگی‌های حوزه صنعت و تلاش برای افزایش واحدهای تولیدی با ظرفیت اشتغال یک هزار نفری را یادآور شد و افزود: در بحث صنعتی استان اردبیل با برخی مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو بوده که ما سعی کردیم با برگزاری یک‌هزار و 700 جلسه ستاد تسهیل و بیش از 2 هزار و 500 مصوبه راهگشا در مسیر تولید صنعتی باشیم.
عاملی از همراهی دستگاه قضا و بازرسی استان در حل مشکلات واحدهای صنعتی قدردانی کرد و ادامه داد: تنها در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در این سه سال 2 برابر افزایش ظرفیت را شاهد بودیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بود 10 واحد به باشگاه هزارتایی‌ها در استان افزوده شود که تاکنون پنج واحد به این مجموعه اضافه شده و امیدواریم در سال آینده نیز پنج واحد دیگر به این مجموعه افزوده شود.
رئیس ستاد تسهیل و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: در بحث صنایع معدنی استان اردبیل فقیر بوده اما در چند سال اخیر با توسعه واحدهای فرآوری و صنایع فلزی سعی شد تا در مشگین‌شهر، خلخال و کوثر زنجیره ارزش افزوده در این بخش شکل بگیرد.
عاملی این صنایع را پاک و با رعایت الزامات زیست محیطی به نفع توسعه استان دانست و بیان کرد: علاوه بر نساجی و صنایع فولاد، ما در زنجیره تولید محصولات الکترونیکی خودرو، آب معدنی، شیرآلات و سایر مجموعه‌ها نیز ورود پیدا کردیم.
وی به کلنگ‌زنی چندین شهرک خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: قرار است در روزهای آینده شهرک زیست فناوری در اردبیل با استقرار 50 واحد دانش‌بنیان راه‌اندازی شده و یک شهرک صنعتی خصوصی دیگر نیز کلنگ‌زنی شود.
راه‌اندازی 400 هکتار باغ مدرن در اردبیل
استاندار اردبیل در ادامه تصریح کرد: افزایش تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی جز برنامه‌ریزی‌های اصلی بوده و در کنار آن توسعه گلخانه‌ها نیز هدف‌گذاری شده که در این سه سال 130 هکتار به مجموع گلخانه‌های استان افزوده شده است.
عاملی گفت: 200 هکتار گلخانه نیز در حال اجرا است تا مجموع شهرک‌های گلخانه‌ای استان به 400 هکتار برسد.
وی از راه‌اندازی باغ الگویی مدرن به ظرفیت 400 هکتار خبر داد و افزود: این باغ مدرن در خاورمیانه بی‌نظیر بوده و در حال توسعه این بخش هستیم.
راه‌اندازی پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای در اردبیل
استاندار اردبیل به ظرفیت نفت مغان و پیگیری جدی برای اکتشاف در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: اولین میدان نفتی در اردبیل به ثبت رسیده که ظرفیت 500 تا 700 بشکه برداشت نفت را به صورت روزانه دارد.
عاملی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میدان نفتی اردبیل فاقد گاز است، با تزریق گاز این میدان نفتی با مشارکت بخش خصوصی قابل استخراج خواهد بود و تلاش بر این است تا با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پالایشگاه پنج هزار بشکه ای نیز در این استان راه‌اندازی شود.
وی اضافه کرد: در ارزیابی رشد صنعتی استان بحث واگذاری برق صنعتی بسیار مهم است که یک رشد 35 درصدی را در این حوزه نظاره‌‌گر هستیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: در این سه سال تلاش کردیم تا عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان را به ویژه در حوزه رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم ارتقا دهیم که صعود 12 پله‌ای در درآمد خانوارهای شهری و روستایی خوشحال‌کننده است و در کنار آن ایجاد اشتغال برای 17 هزار نفر با آمار بیمه تأمین اجتماعی امیدها را برای ادامه این مسیر زنده کرده است.
عاملی در ادامه یادآور شد: در مقابل این سرور و شادی از لحاظ کمبود تخت بیمارستانی شرمنده مردم هستیم چرا که در این استان یک‌هزار و 700 تخت بیمارستانی کمبود داریم و به خاطر این کمبودها از حضور در بیمارستان‌ها و ملاقات مردمی شرمنده هستم که نتوانستیم در این سه سال کار جدی را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: هر چند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی نجف‌زاده و یک‌هزار تختخوابی با فاینانس چینی و ساخت بیمارستان 200 تختخوابی خیران به جد پیگیری می‌شود اما مردم در این حوزه با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.
به تقدیر الهی گردن می‌نهم
استاندار اردبیل گفت: بنده هیچ وقت در مسئولیت‌ها دنبال این نبودم که کجا بروم و یا کجا باشم بلکه در هر مسئولیت و سنگری سعی کردم تا خادمی مردم را انجام داده و پاسخگو بودن را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهم.
عاملی افزود: قبول مسئولیت در این شرایط سخت و دشوار بسیار خطیر و مهم است و بنده به تقدیر الهی بیش از تدبیر خودم امیدوارم و بر این باورم رضای خداوند هر چه باشد، بنده در آن سنگر می‌توانم خدمتگزار مردم باشم و در کسوت خادمی مردم تلاشی مضاعف انجام خواهم داد تا زمینه رضایتمندی آنها را فراهم کنم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط حتی در روزهای گذشته که در بیمارستان بستری بودم به عشق و علاقه مردم نسبت به این خادم بسیار امیدوار شده و شرمنده ابراز احساسات آنها شدم ولی بر این باورم برای رفع خستگی‌ها همچنان در سنگر خدمت به مردم باید صادقانه عمل کرده و ذره‌ای از تلاش خود کم نکنیم.
انتهای پیام/131

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/736100/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویری از پسر 62ساله چارلی چاپلین

وضعیت هوای استان اردبیل طی روزهای آتی

طرح‌های کلان ماندگار بوده و موجب درآمد پایدار می‌شود

ناوگان خودرویی شهرداری اردبیل تقویت می‌شود

دستگیری شکارچی کبک در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

راه آهن اردبیل تا 3 ماه آینده افتتاح می‌ شود

حضور شهردار و اعضای شورای شهر زنجان در جمع پاسداران زنجانی در منطقه عملیاتی سردشت

شهردار و اعضای شورای شهر زنجان در منطقه عملیاتی سردشت+عکس

گلخانه سروکانی پیرانشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت

بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان در تکاب

افزایش 150 درصدی مصوبات کارگروه زیربنایی استان در شش‌ماه اول سال جاری

لژیونر فوتسال ایران، هدایت تیم قمی را برعهده گرفت

بیش از یک میلیون تماس با 110 در آذربایجان غربی ثبت شده است

مخالفت نخست‌وزیر استرالیا با درخواست ضدایرانی

مخالفت نخست‌وزیر استرالیا با اخراج سفیر ایران

نخست‌وزیر استرالیا به فشارها برای اخراج سفیر ایران پاسخ داد

تصاویری از عبور دسته بزرگ از موشک‌های سپاه از آسمان تبریز

ورود پزشکیان به مصلی تهران + فیلم

امام خامنه‌ای وارد مصلای تهران شدند

7 فرودگاه برتر کشور معرفی شدند

آخرین حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه چه زمانی بود؟

مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله آغاز شد

آغاز خطبه اول نماز جمعه به امامت امام خامنه‌‌ای

خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران آغاز شد

آغاز خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه تهران

آغاز خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه

فوری /بیانات مهم رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه تهران

آغاز خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه

آغاز نمازجمعه به امامت آیت الله خامنه ای

شروع سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین جهان

آغاز خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه تهران | ویدئو

فوری /بیانات مهم رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه تهران /اگر همبستگی داشته باشیم عزت خداوند پشت سر ماست

سی‌ان‌ان: آخرین نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای پس از حمله به عین‌الاسد بود

بیانات مهم رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه تهران /دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین است

آغاز نمازجمعه تهران به امامت آیت الله خامنه ای

پیوستگی مومنین به معنای ولایت و موجب رحمت الهی است

رهبر انقلاب وارد مصلای امام خمینی شدند

اقامه نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

خطبه‌های نماز جمعه تهران، به امامت رهبر انقلاب آغاز شد

امام خامنه‌‌ای: دشمن ایران همان دشمن لبنان، عراق، مصر، فلسطین، سوریه و یمن است

نمازجمعه تهران / آیت الله خامنه ای : باید کمربند دفاع را در همه کشورهای اسلامی محکم ببندیم

هم‌اکنون؛ آغاز خطبه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه تهران (فیلم)

امام خامنه‌‌ای: دشمن ملت ایران، دشمن ملت لبنان، عراق، مصر، فلسطین، سوریه و یمن است/ کار درخشان نیروهای مسلح مشروع و قانونی بود

آغاز خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران + ویدئو

نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب آغاز شد/ کار درخشان نیروهای مسلح ما کاری قانونی و کاملا مشروع بود/ کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود/ جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با صلابت انجام می‌دهد

خبر فوری از بیانات مهم رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه تهران

نمازجمعه تهران / آیت الله خامنه ای : کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

امام خامنه‌‌ای: دشمن ملت ایران، دشمن ملت لبنان، عراق، مصر، فلسطین، سوریه و یمن است/ کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملا قانونی و مشروع بود

سی‌ ان‌ ان: آخرین نماز جمعه رهبری ایران پس از حمله به عین‌الاسد بود

مدودف: جوکوویچ مهربان و دلسوز است