پیام آذری

آخرين مطالب

با مقصران نزدیک بینی آشنا شوید مقالات

با مقصران نزدیک بینی آشنا شوید
  بزرگنمايي:

پیام آذری - بر اساس تحقیقات جدید، بیش از یک سوم کودکان در سراسر جهان در سال 2023 نزدیک بین بودند و این نسبت در سال 2050 به تقریبا 40 درصد افزایش خواهد یافت. طبق نتایج تحقیقات، کووید 19 و تحصیلات زودهنگام و استفاده زیاد از صفحه نمایشگر موبایل و رایانه تاثیر زیادی در نزدیک بینی کودکان داشته است.
به گزارش برنا؛ برآوردها نشان می‌دهند که در ایران نیز حدود 20 درصد از کودکان دارای نزدیک بینی هستند که این رقم در سال‌های اخیر رو به افزایش است.
نزدیک بینی یا نزدیک بینی به زمانی اطلاق می‌شود که اجسام نزدیک‌تر واضح دیده می‌شوند، اما اجسامی که در فاصله دور قرار دارند، تار هستند. در مقاله‌ای که محققان چینی این تحقیق در مجله چشم پزشکی بریتانیا انتشار داده‌اند، در 30 سال گذشته افزایش قابل توجهی در شیوع نزدیک بینی در بین کودکان و نوجوانان وجود داشته و از 24 درصد در سال 1990 به تقریبا 36 درصد در سال 2023 رسیده است.
به گزارش سی ان ان، محققان دانشگاه سون یات سن در گوانگژو چین با تجزیه و تحلیل نتایج 276 مطالعه شامل بیش از 5.4 میلیون کودک و نوجوان در 50 کشور در شش قاره دنیا به این نتایج رسیدند.
عوامل اصلی نزدیک بینی

پیام آذری

محققان همچنین می‌گویند در حالی که پیشتر این افزایش تا حد زیادی تدریجی بوده است، پس از همه‌گیری کووید-19 افزایش قابل توجهی وجود داشت. البته متخصصان و کارشناسان، تحصیلات زودهنگام و تماشای صفحه نمایشگر تلفن‌های هوشمند و رایانه به مدت زیاد را نیز از عوامل اصلی دخیل در افزایش نزدیک بینی کودکان می‌دانند. بر اساس این مقاله نزدیک‌بینی امروزه به عنوان یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی مطرح شده است و شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش سریع نزدیک بینی در کودکان، به ویژه در کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند سنگاپور، چین و تایوان زیاد است. کودکان این کشورها با 35 درصد نزدیک بینی بالاترین میزان نزدیک بینی در دنیا را دارند که بیش از دو برابر میزان همسالان سفید پوست آن‌ها است.
محققان می‌گویند که این می تواند تا حدی به دلیل این واقعیت باشد که کودکان آسیای شرقی در سن 2 یا 3 سالگی و زودتر از بچه های مناطق دیگر، آموزش رسمی را شروع می‌کنند.
ژاپن با 86 درصد از کودکان نزدیک بین در صدر این فهرست قرار دارد. کره جنوبی با 74 درصد بالاترین نرخ را داشت.در سطح جهانی، کودکان ساکن در مناطق شهری نسبت به کودکان در مناطق روستایی دارای میزان بیشتری از نزدیک بینی هستند، در حالی که دختران کمی بیشتر از پسران از این بیماری رنج می برند.
محققان تاکید کردند که کودکان کوچک‌تر نسبت به بزرگسالان در برابر عوامل محیطی آسیب‌پذیرتر هستند و گفتند: این امر به‌ویژه برای کودکان پیش‌دبستانی مهم است، زیرا آن‌ها در یک دوره بحرانی رشد بصری هستند که با انعطاف‌پذیری بالا مشخص می‌شود. با نگاهی به آینده، محققان پیش‌بینی می‌کنند که شیوع نزدیک‌بینی در بین کودکان و نوجوانان همچنان در حال افزایش است و به 36.6 درصد در سال 2040 و 39.8 درصد در سال 2050 خواهد رسید.
راهکارها و توصیه‌ها با این حال، کارهایی وجود دارد که با پیروی از آن‌ها والدین می‌توانند فرزندان خود را تشویق کرده تا از بینایی خود محافظت کنند.محققان توصیه می‌کنند که کودکان و نوجوانان عادت انجام منظم اقدامات محافظتی از چشم را در خود ایجاد کنند.
محققان همچنین از مسئولان آموزشی و تربیتی کشورها کشورها خواستند تا زمان صرف شده برای فعالیت بدنی در مدارس را افزایش دهند . آن‌ها همچنین از والدین کودکان خواسته‌اند زمان بر کاهش زمان فعالیت‌های غیرفعال کودکان مانند تماشای تلویزیون و فیلم، بازی‌های رایانه‌ای و گشت و گذار در اینترنت نظارت داشته باشند. همچنین از مسئولان مدارس و والدین دانش آموزان خواسته شده از بار مشق شب و تدریس خصوصی بر دوش دانش آموزان کم کنند و همچنین معاینه چشم، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های مرتبط با بینایی را به طور جدی تری پیگیری کنند.
این توصیه‌ها توسط دکتر بنجامین بوتسفورد، چشم‌پزشک دانشکده پزشکی یوماس چان، نیز تکرار شده است. او در مقاله‌ای نوشت: پیشرفت نزدیک بینی در کودکان را می‌توان با استراحت و کاهش زمان حضور در تلفن هوشمند یا رایانه کاهش داد.
او اضافه کرد که محدود کردن زمان مطالعه از نزدیک در خارج از مدرسه زمان تماشای صفحه نمایش یا موارد دیگر ممکن است به کند کردن پیشرفت نزدیک بینی در کودکان کمک کند.
استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش می تواند باعث خستگی و خشکی چشم شود. باتسفورد همچنین در مقاله خود پیشنهاد می کند از قاعده 20-20-20 پیروی کنید. طبق این قاعده هر 20 دقیقه 20 ثانیه استراحت کنید و از فاصله 60 سانتیمتری به نمایشگر دستگاه خود نگاه کنید. روی آرامش چشم ها و پلک زدن تمرکز کنید. استفاده هر از گاهی از اشک مصنوعی که می‌توان آن را بدون نسخه از داروخانه‌ها خریداری کرد، ممکن است نیز به خشکی چشم کمک می‌کند.
باتسفورد همچنین توصیه می کند که گذراندن وقت در خارج از منزل برای چشمان شما خوب است وی در این باره می‌گوید: گذراندن اوقات فراغت به همراه کودکان در خارج از خانه با کاهش بروز نزدیک بینی در دوران کودکی مرتبط است.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/733143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تیپ و چهره جذاب و تازه بازیگر نقش «طوبی» سریال طوبی در 35 سالگی/ عکس

اجتماع مردمی حمایت از حزب‌الله لبنان، فردا صبح در تبریز

پیام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

سید مقاومت به یاران شهیدش پیوست

ثبت تصویر 2 قلاده سیاه‌گوش در شهرستان کوثر

کشف بیش از 186 هزار قلم انواع داروی قاچاق در اردبیل

اجتماع دانش‌آموزان اردبیلی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

خدمات بنیاد مسکن در روستاها بسیار مشهود است

حلقه‌های صالحین بسیج اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اردبیل پیام تسلیت صادر کرد

اختصاص 6 هزار میلیارد ریال برای تعریض جاده اسلام آباد غرب به قلاجه

اختتامیه نمایشگاهِ رزمی فرهنگی موزه دفاع مقدس اردبیل

مدیرکل تعزیرات اردبیل شهادت «سیدحسن نصرالله» را تسلیت گفت

مردم اردبیل فریاد مقاومت و انتقام سردادند + فیلم

عمده مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مجلس است

تجمع مردم اردبیل

سرشماری فعالیت زنبورداری در استان اردبیل آغاز شد

دریاچه ارومیه و مساله مدیریت پسماند دو اولویت مهم اداره کل حفاظت محیط زیست

مجازات متصدی تاسیسات گاز مایع در بوکان

انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه ارومیه و دانشگاه خاورمیانه ترکیه

انجام یک‌هزار و 873 عملیات آتش نشانی در ارومیه

افتتاح چهارمین ایستگاه آتش نشانی مهاباد

ضبط موتور سیکلت قاچاق

کشت پسته و گردو در بیش از سه هزار هکتار در منطقه آزاد ماکو

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های انگلیسی و عربی

مربی جنجالی با روسیاهی جام حهانی را ترک کرد!

شهید سید حسن نصرالله :‌ دشمنان یقین دارند با وجود امام خامنه‌ای راه به جایی نخواهند برد

تجمع مردم تبریز در محکومیت شهادت سیدحسن نصرالله

یک هزار و 250 میلیارد ریال برای تجهیز آتش نشانی تبریز

اجتماع بزرگ لبیک یا خامنه ایدر قم برگزار می شود

راز سرافرازی سید حسن نصرالله در جبهه مقاومت

مربی جنجالی با روسیاهی جام جهانی را ترک کرد!

دستگیری 10 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز

پیشتازی کامالا هریس بر ترامپ در برخی ایالت های کلیدی

افزایش 51 دستگاه اتوبوس جدید به خطوط شهری تبریز

وعده هریس برای سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجران

سیستم سیگنالینگ خط یک متروی تبریز به زودی افتتاح می‌شود

رونمایی از 51 دستگاه اتوبوس جدید با اعتباری بالغ بر 485 میلیارد تومان

اجتماع «لبیک یا خامنه‌ای» در حرم حضرت معصومه برگزار می‌شود

برتری هریس بر ترامپ در ایالت‌های چرخشی

پیام همبستگی دانشجویان همدانی با جبهه مقاومت

قبل از مرگم می‌خواهم تبریز را ببینم | علیرضا فغانی را هرگز نمی‌بخشم

19 تیم هلال احمر سیستان و بلوچستان برای مقابله با حوادث آمادگی کامل دارند

آیین افتتاحیه بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تبریز

هیل: نظرسنجی‌ها، هریس را پیروز انتخابات می‌دانند

هوا را از من بگیر، موبایلم را نه!

اجتماع مردمی حمایت از حزب الله لبنان، فردا صبح در تبریز

فریاد «مرگ بر اسرائیل» در تجمع بزرگ «لبیک یا خامنه ای» + فیلم

تجمع مردم تبریز در پی شهادت سید حسن نصرالله

اهدا سبد کالا 1 میلیون تومانی دولت برای مهر ماه | دریافت سبد کالا جدید دولت با ثبتنام جدید