پیام آذری

آخرين مطالب

چالش تأمین انرژی در مجتمع درمانی باباباغی تبریز! اجتماعي

چالش تأمین انرژی در مجتمع درمانی باباباغی تبریز!
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز از مشکلات تأمین انرژی در این مجموعه خبر داد که با همت مسئولان استانی در دست اقدام است. - اخبار استانها -
به‌‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، میرهاشم میرکاظم‌پور، با اشاره به اینکه مجتمع باباباغی تبریز مأمنی برای زندگی دو قشر آسیب‌پذیر جامعه شامل بیماران پوستی جذامی (از 98 سال پیش) و بیماران اعصاب و روان مزمن (بیش از چهار سال) است، گفت: کارکنان این مرکز خالصانه و شبانه‌روزی برای این عزیزان در حال خدمتگزاری هستند و شیوع بیماری پوستی جذام با تلاش‌های وصف‌ناپذیر زنده یاد دکتر مبیّن، 25 سال پیش به صورت کامل در این مجتمع ریشه کن شد اما بیمارانی که سال‌ها در این مجتمع زندگی می‌کردند و زندگی خارج از آن برای خود متصور نیستند، همچنان در این مجتمع زیر چتر نظام جمهوری اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ساکن هستند.
وی با اشاره به استقرار بیمارستان بیماران مزمن اعصاب و روان تحت نظارت تیم سلامت و نیروهای علوم پزشکی تبریز در این مجتمع که به تازگی از ابتدای خردادماه سال جاری به صورت مستقل از مرکز آموزشی درمانی رازی انقال یافته‌اند، گفت: پنج بخش بستری در بیمارستان این مجتمع وجود دارد که یک بخش مزین به نام زنده یاد دکتر مبیّن برای ارائه خدمات درمانی اهالی ساکن مجتمع اختصاص یافته است.
مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز اظهار کرد: اهالی مجتمع که به‌دلیل کهولت سن به برخی از بیماری‌ها و نارسایی‌های جسمانی گرفتار می‌شوند تا حد امکان در این بخش اختصاصی مورد درمان قرار می‌گیرند و گاه برای ادامه روند درمان به سایر مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند که نقل و انتقال آن‌ها توسط خودروهای بخش خصوصی است و نیاز به تأمین هزینه‌های بیشتری دارد.
میرکاظم‌پور با بیان این‌که در مرحلهٔ نهایی اخذ مجوز اصلی برای بیمارستان 350 تخته اعصاب و روان برای مجتمع باباباغی از وزارت بهداشت قرار داریم، افزود: با توجه به تردد اهالی و خانواده بیماران جذامی و اعصاب و روان مزمن به مجتمع باباباغی، لازم است تا زیرساخت‌های لازم برای تسهیل رفت‌وآمد مردم اتخاذ شود.
وی درباره اقدامات این مجتمع برای حل مشکل جاده دسترسی، گفت: کارگروهی در این خصوص تشکیل یافت و تیرماه سال گذشته مناقصه مربوطه برگزار شد اما با توجه به روند طولانی تایید مناقصه و عدم دسترسی به مواد اولیه، عملیات عمرانی لکه‌گیری و روکش آسفالت با تأخیر آغاز شد اما موفق شدیم تا با حمایت و کمک‌های اداره‌کل راهداری استان، اعتبار 100 میلیارد ریالی از وزارت راه بگیریم و اکنون عملیات عمرانی در جاده دسترسی به مجتمع در حال اجراست.
مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز درباره وضعیت زیرساخت‌های گاز، آب و برق در این مجتمع نیز گفت: چالش خاصی در حیطه تأمین گاز نداریم اما در سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای در تأمین آب و برق مجتمع و به‌خصوص بیمارستان مواجه بودیم چراکه با قطع شدن برق کلیهٔ امکانات رفاهی از جمله آب، مخابرات، اینترنت، شبکه‌های ارتباطی و اتوماسیون اداری برای چند ساعت و حتی چند روز قطع می‌شد.
میرکاظم‌پور با اشاره به ایرادات مسیر انتقال آب و پمپاژ آب در بخشی از این مسیر، اظهار کرد: قطعی آب در منازل مسکونی و بیمارستان، معضل بزرگی برای ما ایجاد کرده و سعی می‌کنیم تا با هماهنگی و تدابیر خاص مسئولان مرتبط، این مشکلات را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: اکنون با هماهنگی‌های انجام گرفته با اداره آب و فاضلاب، مشکلات برداشت غیرمجاز از مسیر انتقال آب حل شده اما در گذشته براساس برداشت اشتباه و عدم وجود امکانات، اهالی مجتمع مجبور شده‌اند تا از آب شرب شهری برای آبیاری و نگهداری فضای سبز استفاده کنند که بدهی بسیار سنگینی را برای مجتمع ایجاد کرده است.
مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز با بیان این‌که در حاشیه نشست با مسئولان صنعت آب و برق استان، احیای قنات مجتمع باباباغی را در برنامه قرار داده‌ایم، اظهار کرد: شهرام شفیعی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، قول کمک به احیای این قنات جهت کاهش مصرف آب شرب شهری و آبیاری اصولی درختان و مزارع و زمین‌های کاشته‌شده اهالی را داد.
میرکاظم‌پور با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و اکبر فرج نیا، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان در هفته گذشته، گفت: چالش‌های تأمین آب و برق مجتمع در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مطرح شد که قطعی برق باعث قطعی آب مجتمع شده و به‌خاطر ترکیدگی و پوسیدگی لوله‌های آبیاری امسال نزدیک به 2 هفته قطعی آب داشتیم که برای یک بیمارستان چالش بسیار جدی است.
وی با بیان این‌که برق مجتمع و به‌خصوص بیمارستان اعصاب و روان نیز در روزهای گذشته قطع می‌شد، گفت: قطعی برق به خصوص در زمان شب، مشکلات اساسی برای بیمارستان و حتی ساکنین به خصوص برای بیماران بستری روانپزشکی مواجه می‌کرد و با توجه به این‌که بیماران روان بر وضعیت روحی و روانی خود تسلط ندارند، تدابیر لازم برای کنترل بیماران را اتخاذ می‌کردیم و در این خصوص کادر درمان متحمل زحمات بیشتری می شدند.
مدیر مجتمع درمانی باباباغی تبریز، مرمت مسیر انتقال آب و اصلاح نقشه‌های مسیر آب و برق مجتمع باباباغی ( خارج و داخل مجتمع) را ازجمله مصوبات جلسه مدیران صنعت آب و برق استان با مدیریت مجتمع عنوان کرد و افزود: نحوه تصفیه بدهی سنگین مجتمع به شرکت آب و فاضلاب نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا با تقسیط بدهی‌ها که میزان آن نزدیک به 20 میلیارد ریال است، این مشکلات رفع شود.
میرکاظم‌پور، با بیان این‌که راهکارهای اساسی برای صرفه‌جویی در مصرف آب مجتمع باباباغی اتخاذ می‌شود، ادامه داد: حوادث غیرمترقبه در داخل شبکهٔ بیمارستان نیز ما را با هزینه‌های بالا مواجه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه به‌تازگی در اثر اصابت صاعقه به یکی از تیر برق‌ها خسارت دو میلیارد ریالی به سیستم وارد کرد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا پس از این، حوادث داخل مجموعه نیز مورد مساعدت اداره برق قرار گیرد.
مدیر مجتمع درمانی باباباغی با بیان این‌که ژنراتورهای برقی مجتمع قدیمی شده و نیازمند تعمیر اساسی هستند که با قطع برق سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مرکز قطع و مختل می‌شود، افزود: مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز، شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس و راهداری تبریز حمایت‌های بسیاری برای حل مشکلات اهالی داشته‌اند که امیدواریم این حمایت‌ها در زیر چتر خیران توانمند استان ادامه یابد تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ برای ساکنین جذامی در مجتمع باباباغی را ارائه دهیم.
به‌گزارش تسنیم، آسایشگاه «بابا باغی» ویژه بیماران جذامی، بیش از 90 سال قبل در روستایی به همین نام در زمینی به وسعت 75 هکتار در بخش شمالی تبریز برای زندگی دور از جامعه و هم نوعان احداث و تجهیز شد تا پناهگاه امنی برای آن دسته از بیماران باشد که جامعه به دلیل ناآگاهی از آنها رویگردان بود.
بر اساس آخرین آمارهای موجود هم اکنون 176 نفر شامل 71 نفر بیمار مرد، 83 نفر بیمار زن، 17 فرزند سالم دختر، پنج فرزند سالم پسر در کنار کارکنان اداری آسایشگاه جذامیان «بابا باغی» ساکن بوده و به گونه‌ای بسیار محدود با کارهایی مانند کشاورزی، دامداری و خدمات سر خود را گرم می‌کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/729238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش هنرمندان به حادثه دردناک طبس؛ از سحردولت‌شاهی تا پریناز ایزدیار و امین حیایی/ سعید روستایی: ای وای و هزاران وای...

تیپ و چهره تازه «یاسمن» سریال لحظه گرگ و میش در 33 سالگی

تیپ متفاوت هانده ارچل در کنار دریا

حضور مسئولان آموزش‌وپرورش آذربایجان‌ غربی در محل حادثه ریزش سقف کلاس در ارومیه

کشف اشیای عتیقه 10 میلیاردی در سردشت

بارش‌های رگباری همچنان مهمان آذربایجان غربی

میزان بارش در آذربایجان شرقی 31 درصد افزایش یافت

قلع‌وقمع 14 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در مراغه

کارآفرینی دانش‌آموزان مراغه‌ای با دوخت لباس مدرسه

افزایش 100 هکتاری سطح زیرکشت کلزا در اسکو

آغاز جشنواره جزیره شاد در کیش

بیمارستان کیش در مسیر اتصال به هوش مصنوعی

پروژه 460 واحدی نهضت ملی شهیدیسری اردبیل در مراحل پایانی

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اردبیل کاهش یافت

آمار فوتی‌ های حادثه معدن طبس افزایش یافت

مددسراهای شهرداری تهران پناه گرمی برای کارتن خواب‌ها

بهزیستی اردبیل برای مددجویان 366 واحد مسکن می‌سازد

241 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل اجرا شد

تاسیس مجمع خیّران نخبه‌پرور اردبیل با هدف حمایت و پرورش استعدادهای برتر

ترافیک شهری و مسئولیت عمومی شهروندان

ساخت 366 واحد مسکن برای مددجویان توسط بهزیستی اردبیل

5 رتبه زیر صد کنکور حاصل تلاش دانش‌آموزان مشگین‌شهر

پاکستان سیاست خود در قبال کابل را تغییر دهد

زنگ نماز با عنوان مِهر با مُهر در مدارس اردبیل

تعطیلی انجمن ام اس اردبیل و ایجاد مشکل برای بیماران

حمایت دانش آموزان استان اردبیل از دانش آموزان غزه

مجمع خیّران نخبه‌پرور اردبیل راه اندازی شد

طرح زنگ شهروندی در مدرسه‌های اردبیل اجرا می‌شود

جابجایی جاده‌ای کالا در استان اردبیل 14 درصد افزایش یافت

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل کاهش یافت

ریزش سقف کلاس در روز اول مدرسه ! + مصدومیت 2 دانش آموز ارومیه ای

پارکینگ خودروهای سنگین مشکلی به قدمت یک دهه در مهاباد

تاخیر در پرداخت مطالبات چای و دردسر‌های آن برای چایکاران گیلان

حجم ذخیره سد مهاباد 4.3 میلیون مترمکعب بیشتر از پارسال است

اشیا عتیقه 100 میلیاردی توسط پلیس امنیت اقتصادی‌ در سردشت کشف شد

کشف اشیاء عتیقه 100 میلیارد ریالی در سردشت

مشکلات و عقب ماندگی بخش مسکن ارومیه مرتفع شود

جوی آرام و پایدار از فردا سه شنبه در مهاباد

آغاز صدور حواله الکترونیک کود توسط کشاورزان

کشف اشیاء عتیقه 100 میلیاردی در سردشت

احداث یک پارکینگ خودرو سنگین در مهاباد در دست اقدام است

بررسی استعفای نماینده نقده و اشنویه در دستور کار این هفته مجلس

جلسه بازنگری طرح جامع شهر پیرانشهر برگزار شد

گره‌گشایی با دعوت پزشکیان به دیدار با ترامپ و هریس ؛ واکنش تند کیهان

قلع و قمع 14 مورد ساخت غیرمجاز در مراغه

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه اندوهبار معدن طبس؛ مسئولان برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهند

مشکلات زیرساختی مجتمع باباباغی تبریز حل می‌شود

هدیه لحظه آخری علیرضا بیرانوند به طرفدار نوجوانش

زلزله سبب ترک‌خوردگی 36 منزل روستایی بجنورد شد

کارآفرینی دانش آموزان مراغه‌ای با دوخت لباس مدرسه