پیام آذری

آخرين مطالب

با برخورد‌های سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان کاری کاملا هریس اجتماعي

با برخورد‌های سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان کاری کاملا هریس
  بزرگنمايي:

پیام آذری - آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: اگر هریس روی کار بیاید بیشتر بر ظرفیت‌های نرم داخل ایران متکی خواهد بود، ولی اگر ترامپ روی کار بیایدبر برخورد‌های سخت متکی خواهد شد. بهرحال برخورد می‌کنند و به نظر من با برخورد‌های سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان‌کاری و شبکه نفوذ داخلی آمریکا در داخل ایران.
ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی سفر پزشکیان به مقر سازمان ملل گفت: اهمیت سفر پزشکیان به نیویورک از این زاویه است که رییس جمهور در مجمع عمومی در حضور نمایندگان چند میلیارد جمعیت صحبت می‌کند، لذا صحبت‌های او صحبت‌های خودش و جناح نیست بلکه صحبت‌های او باید برخاسته از مواضع و رویکرد‌های ملت ایران باشد که بتواند از شأن و جایگاه ایران دفاع کند و نشان بدهد ایران به تحولات بین‌الملل و جامعه جهانی چه نگاهی دارد و خواسته‌‎های آن در این مقطع چیست.
وی افزود: در مجموع رییس جمهور در مجمع عمومی مسئولیت بسیار مهمی را در اختیار دارد و پرستیژ او، پرستیژ ملت ایران است. اگر پزشکیان گفتمان قابل قبولی را ارائه کند، موفق خواهد بود در غیر این صورت چهره نامناسبی را ترسیم می‌کند. البته رییس جمهور بحث مذاکره با آمریکا را رد کرد، اما قبل از اینکه زمینه فراهم شود، نباید مذاکره کنیم. اگر رییس جمهور فکر می‌کند آمریکا برادر است که بحث دیگری است، اما در وضعیت فعلی که کمر به قتل ایران بسته و از طرفی تحریم‌ها، مداخلات در منطقه، وجود پایگاه‌های این کشور در منطقه، حمایت از رژیم صهیونیستی و جابجایی تروریست‌ها به داخل افغانستان همگی نشان می‌دهد آمریکا دشمن اصلی ایران است و گفتگو با دشمن در این شرایط به صلاح نیست و خروجی نخواهد داشت.
ظهره‌وند با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا در روابط تهران و واشنگتن تصریح کرد: ما کاری به این مسئله که چه کسی سرکار می‌آید، نداریم. ما آمریکا به ماهوی آمریکا را داریم، چون آمریکا مسائل و منافع ملی خود را فرای جناح‌ها تعیین می‌کند؛ بنابراین نباید فریب این مباحث را بخوریم و به ما ربطی ندارد چه کسی سرکار می‌آید هر کدام سرکار بیاید، در یک موضوع با هم ائتلاف و اتحاد دارند و آن این است که ایران در کنار روسیه و چین تهدید معتبر است.
وی در واکنش به اینکه روی کار آمدن ترامپ یا هریس تاثیری بر روابط ایران و آمریکا ندارد، اظهار کرد: خیر، تاکتیک‌ها با هم فرق می‌کنند. چنانچه اگر هریس روی کار بیاید بیشتر بر ظرفیت‌های نرم داخل ایران متکی خواهد بود، ولی اگر ترامپ روی کار بیایدبر برخورد‌های سخت متکی خواهد شد. بهرحال برخورد می‌کنند و به نظر من با برخورد‌های سخت ترامپ راحت‌تر می‌شود برخورد کرد تا پنهان‌کاری و شبکه نفوذ داخلی آمریکا در داخل ایران.
ظهره‌وند در مورد تاثیر مذاکرات دو جانبه ایران و اروپا بر رفع تحریم‌ها به ویژه در حال حاضر که رئیس جمهور می‌گوید با مکرون مذاکره می‌کند، ادامه داد: مشکلی ندارد، این خوب است. البته بحث تاثیرگذاری بر رفع تحریم‌ها نیست بلکه بحث این است که مذاکره همیشه انجام شود. مذاکره هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای انتقال دیدگاه‌ها است و می‌توان بر روی منظومه تصمیم‌گیری تاثیر گذاشت، البته این هم به قدرت مذاکره‌کننده بستگی دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه گفته می‌شود برجام به پایان رسیده، مذاکره با اروپایی‌ها می‌تواند باب جدیدی در مذاکرات هسته‌ای باز کند، افزود: نمی‌شود با اروپایی‌ها باب پرونده جدیدی را باز کرد چراکه اروپایی‌ها در بحث برجام نشان دادند که کاره‌ای نیستند به این معنی که وقتی آمریکا از برجام خارج شد، هیچ کدام از این‌ها توان برداشتن گام مستقل از آمریکا را نداشتند، چه در شکل اینستکس و چه در شکل اس پی وی.
ظهره‌وند در واکنش به اینکه بنابراین درباره پرونده هسته‌‎ای باید با آمریکا مذاکره کنیم، تصریح کرد: موضوع مذاکره هسته‌ای به پایان رسیده ما عضو NPT و آژانس هستیم که باید در مسیر‌هایی که دیگران طی می‌‎کنند، قرار بگیریم، قرار نیست ما به عنوان متهم در جایگاه متهم بنشینیم و به آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها پاسخ بدهیم.
ظهره‌وند در مورد اینکه FATF از جمله مباحثی است که پزشکیان از پیگیری آن خبر داده، یادآور شد: پزشکیان نشان می‌دهد که بی‌تجربگی او کار دستش می‌دهد چراکه او از رهگذر این قبیل اقدامات به نتیجه‌ای نخواهد رسید و از 38 بند FATF که اجرا کردیم، چیزی عاید ما نشده بلکه نسخه کنترلی ایران است. به عبارت دیگر FATF برای ما راهگشا نیست بلکه همین مسیری که از طریق آن نفس می‌کشیم را هم می‌بندد چراکه باید گزارش به چه کسی نفت فروختیم، پولی که بدست آوردی را کجا خرج کردی و در مجموع از استقلال تصمیم‌گیری باید خارج شویم که این به نفع ما نیست.
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/729235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش هنرمندان به حادثه دردناک طبس؛ از سحردولت‌شاهی تا پریناز ایزدیار و امین حیایی/ سعید روستایی: ای وای و هزاران وای...

تیپ و چهره تازه «یاسمن» سریال لحظه گرگ و میش در 33 سالگی

تیپ متفاوت هانده ارچل در کنار دریا

حضور مسئولان آموزش‌وپرورش آذربایجان‌ غربی در محل حادثه ریزش سقف کلاس در ارومیه

کشف اشیای عتیقه 10 میلیاردی در سردشت

بارش‌های رگباری همچنان مهمان آذربایجان غربی

میزان بارش در آذربایجان شرقی 31 درصد افزایش یافت

قلع‌وقمع 14 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در مراغه

کارآفرینی دانش‌آموزان مراغه‌ای با دوخت لباس مدرسه

افزایش 100 هکتاری سطح زیرکشت کلزا در اسکو

آغاز جشنواره جزیره شاد در کیش

بیمارستان کیش در مسیر اتصال به هوش مصنوعی

پروژه 460 واحدی نهضت ملی شهیدیسری اردبیل در مراحل پایانی

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اردبیل کاهش یافت

آمار فوتی‌ های حادثه معدن طبس افزایش یافت

مددسراهای شهرداری تهران پناه گرمی برای کارتن خواب‌ها

بهزیستی اردبیل برای مددجویان 366 واحد مسکن می‌سازد

241 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل اجرا شد

تاسیس مجمع خیّران نخبه‌پرور اردبیل با هدف حمایت و پرورش استعدادهای برتر

ترافیک شهری و مسئولیت عمومی شهروندان

ساخت 366 واحد مسکن برای مددجویان توسط بهزیستی اردبیل

5 رتبه زیر صد کنکور حاصل تلاش دانش‌آموزان مشگین‌شهر

پاکستان سیاست خود در قبال کابل را تغییر دهد

زنگ نماز با عنوان مِهر با مُهر در مدارس اردبیل

تعطیلی انجمن ام اس اردبیل و ایجاد مشکل برای بیماران

حمایت دانش آموزان استان اردبیل از دانش آموزان غزه

مجمع خیّران نخبه‌پرور اردبیل راه اندازی شد

طرح زنگ شهروندی در مدرسه‌های اردبیل اجرا می‌شود

جابجایی جاده‌ای کالا در استان اردبیل 14 درصد افزایش یافت

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل کاهش یافت

ریزش سقف کلاس در روز اول مدرسه ! + مصدومیت 2 دانش آموز ارومیه ای

پارکینگ خودروهای سنگین مشکلی به قدمت یک دهه در مهاباد

تاخیر در پرداخت مطالبات چای و دردسر‌های آن برای چایکاران گیلان

حجم ذخیره سد مهاباد 4.3 میلیون مترمکعب بیشتر از پارسال است

اشیا عتیقه 100 میلیاردی توسط پلیس امنیت اقتصادی‌ در سردشت کشف شد

کشف اشیاء عتیقه 100 میلیارد ریالی در سردشت

مشکلات و عقب ماندگی بخش مسکن ارومیه مرتفع شود

جوی آرام و پایدار از فردا سه شنبه در مهاباد

آغاز صدور حواله الکترونیک کود توسط کشاورزان

کشف اشیاء عتیقه 100 میلیاردی در سردشت

احداث یک پارکینگ خودرو سنگین در مهاباد در دست اقدام است

بررسی استعفای نماینده نقده و اشنویه در دستور کار این هفته مجلس

جلسه بازنگری طرح جامع شهر پیرانشهر برگزار شد

گره‌گشایی با دعوت پزشکیان به دیدار با ترامپ و هریس ؛ واکنش تند کیهان

قلع و قمع 14 مورد ساخت غیرمجاز در مراغه

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه اندوهبار معدن طبس؛ مسئولان برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهند

مشکلات زیرساختی مجتمع باباباغی تبریز حل می‌شود

هدیه لحظه آخری علیرضا بیرانوند به طرفدار نوجوانش

زلزله سبب ترک‌خوردگی 36 منزل روستایی بجنورد شد

کارآفرینی دانش آموزان مراغه‌ای با دوخت لباس مدرسه